Na platformi Brendly napravi svoj brend uz 0 početnog ulaganja

Na platformi Brendly napravi svoj brend uz 0 početnog ulaganja – i počni da zarađuješ!

Brendly je platforma koja omogućava kreiranje besplatne 'online' prodavnice, pokriva celokupan logistički i proizvodni proces od trenutka prodaje do trenutka isporuke proizvoda kranjem kupcu, a pored toga besplatno pruža podršku kupcima.

Ako ste oduvek želeli da pokrenete vlastiti brend, a nemate ideju odakle da počnete, pronašli smo zanimljivo rešenje koje bi vam moglo biti od koristi. U pitanju je domaća platforma Brendly.rs koja svojim korisnicima omogućava da jednostavno, brzo i bez početnih ulaganja pokrenu online prodaju proizvoda sa svojim dizajnom – majica, dukseva, postera i slično.

Korisnicima je prepušten isključivo kreativni proces i marketing, a svu ostalu logistiku – od proizvodnje do isporuke – obavlja platforma. A, kako ona funkcioniše, kome je namenjena i kakve benefite nudi svojim korisnicima, pitali smo suosnivača i generalnog direktora, Filipa Nedovića, koji je sve pojedinosti vezane za svoj proizvod izneo u intervjuu koji sledi.

Platforma umesto vas obavlja svu logistiku

Na početku razgovora, Filip nam je objasnio da je platforma namenjena kreativcima, marketarima, ali i javnim ličnostima kao što su influenseri, koji u lansiranju vlastitog proizvoda vide mogućnost za dodatnu promociju i zaradu:

Korisnici su, dakle, uglavnom ljudi koji već imaju svoj dan ispunjen obavezama, pa je za njih Brendly platforma idealno rešenje, usled nedostatka vremena da se samostalno bave celokupnim poslom ‘online’ prodaje, proizvodnje i logistike.

Kako dalje navodi, ideja iza ovakvog biznis modela je da se korisnicima omogući apsolutnu posvećenost dizajnu, marketingu i prodaji, ne opterećujući se time šta se dešava u pozadini. Korisnik, naime, samo dizajnira i prodaje proizvode, a sve ostalo radi Brendly platforma. Time je umanjen rizik koji nosi pokretanje vlastitog biznisa, uz minimalno ulaganje vremena i novca.

Da bi korisnik počeo sa prodajom, potrebno je da se registruje na brendly.rs, zatim da u nekoliko klikova kreira novu prodavnicu, postavi svoj dizajn na neki od proizvoda iz Brendly asortimana i najzad, poveže dostupnu opciju plaćanja preko koje će moći da naplati svoju uslugu od krajnjeg kupca i izmiri dug prema Brendly platformi. A kako izgleda kreativni deo posla, Filip je predstavio na sledeći način:

Korisnik ima mogućnost da kroz editor za teme koji je dostupan na Brendly platformi prilagodi izgled prodavnice vizuelnom identitetu svog brenda. Prilikom kreiranja proizvoda preko platforme, korisnik ima mogućnost da odabere proizvode koje Brendly drži u svom magacinu na zalihama i da na odabrani proizvod pomoću editora proizvoda doda svoj dizajn, informacije o proizvodu, kao i cenu za koju želi da proda proizvod krajnjem kupcu.

Što se naplate tiče, Brendly za svaki proizvod određuje fiksan iznos, a razlika između cene proizvoda koju definiše korisnik i fiksne cene proizvoda koju naplaćuje Brendly, donosi profit korisniku. Nakon što korisnik poveže opcije plaćanja, prodavnica je spremna za prijem porudžbina. A onda:

Kada kupac poruči proizvod sa prodavnice korisnika, Brendly tim nakon provere prihvata porudžbinu, preuzima robu iz magacina i prosleđuje je proizvodnji, gde se radi štampa i pakovanje. Kurirska služba svakog radnog dana preuzima pakete iz proizvodnje i dostavlja je kranjim kupcima. Kompletnu podršku celokupnom procesu kupovine u vidu obrade zahteva kupaca, kao i obrade reklamacija obavlja Brendly.

Ova ideja je jedinstvena u regionu

Još tokom studija na Fakultetu organizacionih nauka, Filipa je pokretala strast prema tehnologiji i želja za kreiranjem sopstvenog proizvoda koji će imati praktičnu primenu i koristiti ljudima u svakodnevnom životu. Sa najbližim prijateljima imao je brojne ideje koje nisu zaživele, sve dok se nisu dosetili da naprave platformu Brendly:

Brendly se kao ideja pojavio u pravom momentu, kada smo imali dovoljno iskustva i znanja da izguramo jedan takav projekat. Kao rezultat toga danas imamo proizvod koji uspešno koristi veliki broj ljudi i potencijal za dalje skaliranje je jako veliki.

Nakon što smo utvrdili da u regionu ne postoji slično rešenje, da je sama industrija relativno mlada i da postoji potreba za sličnim rešenjem, sa razvojem Brendly platforme krenuli smo početkom 2019. godine, a zvanično lansiranje inicijalne verzije platforme se desilo u aprilu 2020. godine.

Tako je pre dve godine je ceo tim na razvoju radio part-time, nakon čega su Filip i njegov kolega Dušan Radovanović (CTO) prešli na full-time i od tog trenutka se cela priča podigla na viši nivo. Pored Srbije, od pre mesec dana platforma je dostupna i za korisnike iz Hrvatske, a trenutni fokus je na prilagođavanju platforme sa ciljem dodavanja novih servisnih linija koje korisnicima otvaraju nove segmente postojećih tržišta, kao i sa ciljem širenja na nova tržišta.

Da bi korisnik počeo sa prodajom, potrebno je da se registruje na brendly.rs, zatim da u nekoliko klikova kreira novu prodavnicu, postavi svoj dizajn na neki od proizvoda iz Brendly asortimana i najzad, poveže dostupnu opciju plaćanja preko.

Iskusan i dobro uigran tim

Tim koji je kreirao softversko rešenje i organizovao celokupan logistički proces, čine Filip i njegove kolege s fakulteta, Marko Ninić i Dušan Radovanović. Filip i Dušan osmislili su i izradili softversko rešenje, dok je Marko bio zadužen za logistički deo. Inače, sva trojica imaju prethodno iskustvo u preduzetničkim vodama, koje nam je Filip ukratko i predstavio:

Dušan i ja smo radili u velikim i uspešnim startapima i kompanijama, pa je iskustvo koje smo stekli u istim, kako u oblasti softvera tako i u pogledu biznisa i organizacije imalo ogroman značaj za građenje našeg startapa. Marko Ninić radio je u porodičnoj kompaniji koja je imala decenijsko iskustvo u proizvodnji i logistici, što je dalo jako veliki doprinos u organizaciji celog procesa.

Nakon što su njih trojica “utabali teren”, timu su se kao suvlasnici, pridružili Spasimir Novaković, takođe prijatelj i kolega sa FON-a, i Mateja Simić, sa iskustvom i velikim znanjem iz oblasti marketinga, sa ciljem da se Brendly predstavi na tržištu i da se dođe do prvih korisnika. Filip ističe da su Spasimir i Mateja takođe radili full-time u uspešnim digitalnim agencijama i svojim znanjem i angažmanom su uspeli da lansiraju Brendly kao brend u dobrom smeru i budu odskočna daska za dalji uspeh Brendly platforme.

Danas suvlasnički tim čine filip, Marko i Dušan, a u firmi radi još pet koleginica u oblastima podrške, operacija i dev-a. Pored toga sarađuju sa eksternim partnerima u oblastima marketinga, proizvodnje, logistike i finansija.

Brendly trenuto broji 20 hiljada korisnika

Kada su u pitanju finansije uz pomoć kojih su Filip i tim otpočeli biznis, sve je išlo iz vlastitog džepa! U početku, imali su iznimno niske operativne troškove za alate za razvoj i poslovni prostor, pa su potrebe podmirivali sa ukupno 1000 evra mesečno.

Za prve zalihe izdvojoli su otprilike pet hiljada evra, delom od ličnih primanja na poslovima koje su u to vreme radili full-time, delom pomoću pozajmice, a onda su se stvari promenile:

U trećoj godini, odlučili smo da proširimo marketing tim i za te potrebe smo investirali 30 hiljada evra za godinu dana. Investicija je došla od suosnivača Marka Ninića. Nakon toga, pa do danas, Brendly generiše prihode koji omogućavaju podmirivanje operativnih troškova (zaposlenih, spoljnih saradnika, prostora, servera i slično), kao i investicije u širenje asortimana proizvoda, povećavanje zaliha i otvaranje novih tržišta.

Na platformu se do sada registrovalo preko 20 hiljada korisnika, dok je njih oko 1200 prodavalo preko Brendly platforme. Trenutno aktivno na mesečnom nivou prodaje oko 150 korisnika, a do sada je preko Brendly platforme prodato preko 100 hiljada proizvoda. Od lansiranja, Brendly svake godine uključujući i trenutnu bilježi rast u prodaji. A kako je izgledao rast tokom godina i koja je njihova marketiška strategija, Filip je opisao na sledeći način:

U 2021. godini rast je bio 700% u odnosu na 2020. U 2022. 107% u odnosu na 2021., a trenutno u 2023. godini rast u odnosu na 2022. godinu iznosi 69%. Što se tiče marketing strategije, za akviziciju korisnika smo koristili standardne kanale za oglašavanje (Facebook, Instagram, Google), targetirajući prethodno navedene segmente korisnika.

Takođe, on navodi da je veoma bitan korak nakon akvizicije praćenje i podrška uspeha korisnika. Zato su od starta nastojali da edukuju korisnike u oblasti marketinga, kao faktora koji se pokazao kao ključan za uspeh u prodaji preko Brendly platforme:

Edukacija je sprovođena kroz različite materijale na društvenim mrežama, blogove, 1 na 1 konsultacije, podkaste, a u poslednje vreme smo krenuli i sa vebinarima. Osim toga, trudimo se da “damo vetar u leđa” svim korisnicima koji pokažu veći potencijal, kroz različite podsticaje u vidu početnog budžeta za marketing, deljenja njihovog sadržaja na društvenim mrežama i slično.

Prilikom kreiranja proizvoda preko platforme, korisnik ima mogućnost da odabere proizvode koje Brendly drži u svom magacinu na zalihama i da na odabrani proizvod, uz pomoć editora proizvoda, doda svoj dizajn, informacije o proizvodu, kao i cenu.

Prvo osvajanje regionalnog, a potom i globalnog tržišta

Industija print on demand industrija u okviru koje posluje platforma raste iz godine u godinu i trenutno na globalnom tržištu postoji nekoliko veoma jakih igrača, koji najveći deo posla obavljaju u SAD-u, Zapadnoj Evropi i na dalekom istoku.

Filip i njegov tim svesni su da u pogledu inovativnosti Brendly platforme u odnosu na postojeća rešenja, nemaju jasnu diferencijaciju, a da je ista neophodna za globalno širenje, zbog čega tragaju za načinom na koji se mogu izdvojiti u određenom segmentu u odnosu na ostale platforme i na taj način otvoriti vrata globalnog tržišta. Zato su, za početak, postavili cilj širenja na još minimum dve države regiona:

Kroz širenje na nove države omogući ćemo korisnicima da svoje proizvode ponude daleko većem broju potencijalnih kupaca i na taj način podignu svoj ‘online’ biznis na viši nivo. Takođe doći ćemo do novih sredstava koja ćemo usmeriti u dalji razvoj naše usluge kako bismo korisnicima ponudili najbolje moguće iskustvo.

Sledeći cilj svakako bi bilo unapređenje opcija personalizacije proizvoda, što predstavlja veoma bitan faktor za korisnike, omogućavajući im da mnogo bolje izraze svoju kreativnost i da dopru do novih potencijalnih kupaca na tržištu. U to ime, Filip nam je otkrio deo strategije:

Naš cilj je da u narednoj godini na platformi omogućimo postavljanje dizajna na različitim deel-ovima proizvoda kao što su vez, ‘all-over print’  i ‘custom’ etikete.

Naposletku, u planu je unapređenje postojećeg e-commerce rešenja, novim temama prigodnim alatima, što će obezbediti korisnicima da na bolji i unikatniji način predstave svoj brend i na taj način pozitivno utiču na povećanje parametara uspešnosti svog online poslovanja.

Sprovođenjem navedenih ciljeva, Filip i njegov tim predviđaju veliki rast u drugoj polovini naredne godine, a realne rezultate očekuju u 2025. godini. Osim toga, priželjkuju da će razvoj hrvatskog tržišta, na koje su istupili pre mesec dana, imati značajan uticaj na rast prodaje u narednoj godini.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.

Tehnologija

YugoGPT dostupan je open-source sa 7 milijardi parametara za srpski, hrvatski i bosanski jezik

Aleksa Gordić, tvorac najvećeg jezičkog modela za južnoslovenske jezike, lansirao je Runa AI platformu koja nudi API pristup ka svim LLM-ovima koje je razvio i open-source-ovao YugoGPT. U intervjuu za Netokraciju, Aleksa govori zašto je to bitno za razvoj domaćeg AI ekosistema.

Društvene mreže

TikTok pod lupom Evropske komisije: Aplikacija dizajnirana da izazove zavisnost!

Evropska unija je pokrenula istragu u TikTok-u kako bi utvrdila da li je platforma prekršila Zakon o digitalnim uslugama (DSA).