Napuštena zgrada bivše Beobanke, na uglu Brankove i Carice Milice postaje BRANKOV Business Center, izgrađen od održivih i prirodnih materijala, u skladu sa principima zelene gradnje. Šta ovo znači za razvoj domaće privrede pitali smo Ljubicu Ralević, predstavnicu kompanije SF1 Group, koja je investitor projekta.
Na uglu Brankove i Ulice carice Milice, već skoro dve decenije stoji armiranobetonska konstrukcija napuštene četrnaestospratnice, zgrade bivše Beobanke. Sve ovo vreme, trajala je potraga za novom svrhom, organizovani su tenderi, odbacivane su ideje. Najduže se zadržala priča da će zgrada biti pretvorena u luksuzni hotel sa pet zvezdica, ali i od toga se odustalo.
Najzad, desilo se i to – jedna kompanija imala je najbolju viziju i investirala u projekat koji će ujedno ulepšati našu prestonicu, ali i doprineti njenom privrednom razvoju. Projekat obnove i rebrendiranja ove stare zgrade predstavlja jednu od važnih investicija u portfoliju kompanije SF1 Group.
Tako je doneta odluka da će, obučena u novo ruho, kostur-zgrada postati novi poslovni centar i jedna od retkih “zelenih” zgrada u Srbiji — BRANKOV Business center, izgrađen od održivih i prirodnih materijala, sa velelepnom zelenom terasom na šestom, od ukupno 13 spratova. A, što je najvažnije, prvobitni arhitektonski plan neće biti narušen, već samo oplemenjen savremenim tehnologijama.
Zašto su odlučili da ožive Zeleni Venac i svoj projekat smeste baš na ovu lokaciju, šta tačno predstavlja zelena gradnja, koja će biti osnovna namena BRANKOV Business Centra i, za nas najvažnije – šta njegova izgradnja znači za domaću IT industriju, pitali smo Ljubicu Ralević, CFO u SF1 Group.
Na pitanje zašto su se odlučili baš za ovu lokaciju i kako je zamišljen BRANKOV Business Center, Ljubica nam je odgovorila da poslednjih godina u kompaniji SF1 Group primećuju trend da sve više mladih tech kompanija bira Beograd kao destinaciju za razvoj svog biznisa.

Prema njenom mišljenju, jedan deo razloga leži u tome što je prestonica Srbije sadržajno veoma atraktivna, a drugi što se Beograd sve više okreće održivim konceptima po uzoru na svetske metropole, uz to dodajući sledeće:
Mlade IT kompanije kada biraju lokaciju za svoje poslovanje, uglavnom biraju destinaciju u centru grada, jer na njima mogu u većoj meri da koriste i alternativne vidove transporta. Lokacija na kojoj će biti izgrađen BRANKOV Business Center je upravo sam centar grada, na raskršću ulica Brankove i Carice Milice.
Zapravo on predstavlja naš odgovor na realne zahteve tržišta i zakupaca za objektom koji može da odgovori na sve izazove i potrebe savremenog poslovanja.
Takođe, imali su u vidu da se BRANKOV Business Center nalazi u samom srcu prestonice, i u neposrednoj blizini najznačajnijih kulturnih obeležja glavnog grada, Kalemegdana i Knez Mihailove ulice, ali i svih drugih važnih državnih i gradskih institucija – što ga čini veoma privlačnim za buduće zakupce. A, prema rečima naše sagovornice, nije redak trend da se biznis zajednica vraća na centralne gradske lokacije.
Zakupci će moći da urede prostor u skladu sa sopstvenim željama i potrebama
Kada je u pitanju prostorni kapacitet, BRANKOV Business Center poseduje 8.300 kvadratnih metara za izdavanje, 13 spratova kancelarijskog prostora, uz moderno opremljen ulazni hol i zelenu krovnu terasu na šestom spratu. Pored toga, ovaj prostor svojim zakupcima nudi i veliku fleksibilnost prilikom uređenja kancelarija i podele prostora, nudeći im raspon od 250 do 700 kvadratnih metara neto površine po spratu. Kada su u pitanju benefiti koji će biti obezbeđeni budućim zakupcima, Ljubica je istakla sledeće:
Cilj je da korisnicima prostora omogućimo da svoje kancelarije urede u skladu sa sopstvenim potrebama i zahtevima i da se osiguraju rešenja koja nude najviši standard u tehničkom i dizajnerskom smislu.
Prilikom odabira BRANKOV Business Centera kao svog budućeg poslovnog okruženja, zakupci će zajedno sa svojim arhitektonskim biroom, imati na raspolaganju i stručni tim angažovan na projektu, koji će adekvatnim informacijama i savetima dati podršku prilikom procesa projektovanja. Pored ovog modela, zakupcima je na raspolaganju i model “ključ u ruke” za kompletno projektno rešenje.

Pored BRANKOV Business Centra, SF1 Group potpisuje i druge uspešne projekte. Prisutna je u 14 zemalja regiona, broji preko 350 zaposlenih, osnovna delatnost grupe usmerena je na razvoj i distribuciju retail brendova PANDORA i Nespresso, a prema Ljubičinim rečima, najveći uspeh kompanije potvrđuje dvocifren godišnji rast. Ona dodaje da drugi segment poslovanja čini real estate, u toj kategoriji nalazi se BRANKOV Business Center, kao i poslovni objekti u Nušićevoj i Knez Mihailovoj.
Zelena krovna terasa zakupcima centra pruža impresivan pogled na prestonicu
Kao što smo već spomenuli, BRANKOV Business Center gradiće se u skladu sa održivim principima gradnje, pri čemu se posebno ističu EDGE standardi i upotreba prirodnih materijala. O čemu je tačno reč, Ljubica je objasnila ovako:
Poštujući koncept održivog razvoja, BRANKOV Business Center biće u skladu sa principima zelene gradnje, po kriterijumima EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) globalnih standarda, sa fokusom na zdravom okruženju za rad, kao i na optimizaciji potrošnje energije, što troškove zakupaca svodi na minimum.
U projektantskom rešenju akcenat je na prirodnom svetlu, a posebno na zelenoj krovnoj bašti sa prelepim panoramskim pogledom, što će korisnicima objekta pružiti uslove da uživaju u relaksaciji koja im je obezbeđena u sklopu radnog prostora.
Nadalje, naša sagovornica je istakla kako se tržište nekretnina intenzivno razvija, ta da su taj trend primetili i u segmentu poslovnih zgrada, i to ne samo u kvadratima već i po tome da se poslovni centri razvijaju u pravcu sadržajnih destinacija, mesta na kojima ljudi žele da budu. Stoga, prema njenim rečima, BRANKOV Business Center obuhvatiće sve ono što je neodvojiv deo modernog poslovanja, pa će zakupcima omogućiti i sadržajnu i kvalitetnu retail ponudu i to u vidu modernih kafića i restorana koji će se nalaziti u prizemlju ove poslovne zgrade.
Posebnu prednost BRANKOV Business Centera čini zelena krovna terasa, projektovana s ciljem da se zaposlenima omogući kvalitetan odmor, razonoda i predah od poslovnih obaveza, kao i podsticajni ambijent u kome mogu da razmenjuju iskustva i ideje. Ali, Ljubica ističe da ova terasa omogućava i više od toga:
Pored komfora, svojim budućim stanarima će omogućiti da svakodnevno uživaju u impresivnom panoramskom pogledu na prestonicu, bilo da u njemu traže inspiraciju ili prosto uživaju u prizoru ispred sebe.
Takođe, BRANKOV zelena krovna bašta će pored estetike i relaksacije, doprineti i boljem kvalitetu vazduha, suzbijanju buke, i generalno ostvariti pozitivan uticaj na biodiverzitet u centru grada.
Uzevši u obzir sve navedeno, iz kompanije SF1 Group želeli bi da među budućim stanarima vide kompanije koje razmišljaju progresivno, kojima je važno u kom okruženju rade njihovi zaposleni i kojima su zaposleni njihovi najvažniji poslovni partneri.
U skladu sa time, Ljubica za kraj navodi da su pregovori sa potencijalnim zakupcima uveliko u toku i, kao što su očekivali, trenutno je veliko interesovanje za zgradu. Prema njenim rečima, prednjače internacionalne kompanije i IT sektor.
Upravljanje projektom povereno je kompaniji MPC properties – jednom od regionalnih lidera u razvoju i upravljanju modernim šoping destinacijama i poslovnim centrima.
Više detalja možete videti i kroz BRANKOV Business Center brošuru.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!