Braintree od novembra ne isplaćuje CAR:GO, servis obustavio poslovanje

Braintree od novembra ne isplaćuje CAR:GO, servis prinudno obustavio poslovanje

Beogradski odgovor Uberu - CAR:GO - sinoć je u potpunosti obustavio svoje poslovanje usled finansijskih problema izazvanih od strane američke kompanije Braintree koja se bavi uslugom mobilne i web naplate, a koja je prema rečima osnivača ovog servisa, Vuka Guberinića, prisvojila oko 27.000 evra prihoda, te koja odbija da nastavi isplatu novca bez jasnog objašnjenja zašto.

cargo_1

Kasno sinoć na Facebooku je osvanuo post u kojem je CEO i osnivač CAR:GO servisa, Vuk Guberinić, obrazložio trenutno gašenje ovog ride sharing startapa sa tendencijom da se kompanija u potpunosti ugasi. Kako Guberinić kaže, CAR:GO je koristio usluge kompanije Braintree Payments koja važi za jedno od najpoznatijih rešenja kada je naplata putem weba i mobilnih uređaja u pitanju, a koja je u vlasništvu PayPala.

Guberinić tereti Braintree za proneveru prihoda u ukupnoj visini od oko 27.000 evra, koliko je kompanija ostvarila pružajući usluge pristupačnog prevoza u Beogradu.

U razgovoru koji je objavio The Next Web, on navodi da je CAR:GO aplicirao za korišćenje servisa putem posrednika na teritoriji Evropske unije (tačnije Beča, budući da Braintree nije dostupan u Srbiji), a koji je nezakonito prisvojio 12.000 evra koji su bili u vlasništvu ovog beogradskog startapa kada je uprkos naređenju da se novac ne isplaćuje na račun partnera, on u potpunosti isplaćen i to na inicijativu Braintree-ja.

Braintree: Problem nije sa naše strane

Vuk je kontaktirao podršku Braintree-ja iz koje mu je obećano da će sredstva biti zamrznuta kako partnerska strana ne bi mogla da vrši druge transakcije:

Kada smo saznali da naš partner nezakonito prisvaja sredstva ostvarena putem CAR:GO aplikacije, poslali smo email Braintree-jevoj podršci iz koje su nas uverili da će sredstva biti zamrznuta. Ipak, samo par dana kasnije, sav novac sa našeg Braintree naloga našao se u rukama sada bivše partnerske kompanije sa kojom smo prekinuli saradnju. Braintree odbija da prizna grešku, samim tim i da nam vrati naša sredstva od kojih zavisi budućnost CAR:GO-a u Srbiji.

U odgovoru koji je američka kompanija izdala za The Next Web navodi se da servis opslužuje potrebe hiljada online trgovaca na teritoriji Evrope, te da su upoznati sa situacijom u kojoj se CAR:GO nalazi. Ipak, kako kažu, ovaj beogradski startap odlučio je da se koristi uslugom koja nije dostupna u Srbiji, preko partnerske kompanije koja je u potpunosti kontrolisala priliv novca.

Novi problemi – isti akteri?

U telefonskom razgovoru za Netokraciju, Guberinić otkriva da zagubljena sredstva predstavljaju tek jedan deo priče koja se vezuje za CAR:GO i Braintree Payments. Kako kaže, nakon prekida saradnje sa poslovnim partnerom u Beču, tim se odlučio za otvaranje nove firme u Velikoj Britaniji koja bi u potpunosti bila u njihovom vlasništvu.

cargo1
CAR:GO lansiran je sredinom 2015. godine u Beogradu, a rad servisa pratili su mnogobrojni problemi – prevashodno oko vršenja naplate putem PayPala fizičkim licima na teritoriji Srbije.

Od tada, servis je izvršio više od 25.000 vožnji koristeći se naplatom za koju je bio zadužen upravo Braintree, ali problemima ni tu nije bio kraj. Od novembra, kada su Guberinić i CAR:GO tim preselili poslovanje u Veliku Britaniju, Braintree nije isplatio dodatnih 15.000 evra pravdajući se da banka Irske preko koje se vrše transakcije, nije u mogućnosti da izvrši uplatu na bankovni račun novootvorene firme, odbijajući da pošalje potvrdu o uplati prilikom izvršene transakcije:

Mesecima pokušavamo da dođemo do novca koji smo pošteno zaradili, ali Braintree se i ovoga puta našao u ulozi kamena spoticanja, usled čijih je neosnovanih poslovnih odluka CAR:GO tim prisiljen da „stavi katanac“ na servis.

Iako pozitivan u nadi da će se problem sa isplatama rešiti, Guberinić napominje da je kompanija sinoć morala da prekine svoje poslovanje budući da tim nije u mogućnosti da isplati vozače, a samim tim ni da nastavi pružanje usluge jeftinog, urbanog prevoza svojim korisnicima.

Ostavi komentar

  1. Dejan

    Dejan

    20. 3. 2017. u 21:01 Odgovori

    Jezivo. Imao sam slično iskustvo sa PayPal-om usled njihove rednovne kontrole, nešto malo novca koje je bilo na PayPal-u mi je bilo zarobljeno, i nisam imao pojma da li ću biti u mogućnosti da ih povučem, jer je u proceduri bila njihova standardna procedura provere poslovanja firme tj poslovnog modela i transakcija obavljenih preko poslovnog PayPal-a.

    Većina novih korisnika je insistirala na plaćanju preko PayPal-a, pa smo morali odmah da uvedemo Stripe inače mesec dana bi mogli da primamo novac za proizvode koje prodajemo, a novac sa PayPal naloga ne bi mogli do daljnjeg da povučemo na račun u banci.

    Sreća, pa smo brzo implementirali Stripe i hvala Bogu do dana današnjeg nikad nismo imali problema sa Stripe naplatom i isplatom. Stripe automatski odmah prebacuje novac na račun u banci i nema da razmišljaš.

    Nadam se da će Vuk uspeti da reši ovu noćnu moru. 🙁

  2. Jovan

    Jovan

    20. 3. 2017. u 21:05 Odgovori

    Nadam se da će se sve dobro završiti za CAR GO jer znam koliko je rada i truda uloženo da ta priča zaživi.
    Ono što mi je zasmetalo je što se nigde u tekstu ne pominje ime partnerske firme koja je zapravo u srži ovog problema.
    Slaba poslovnost Brainthree-a je samo manifestacija problema koji je nastao zbog krađe od strane EU partnera.
    Napominjem, sve infomracije koje imam o ovom slučaju su iz ovog teksta.

  3. Zlatko Sučić

    Zlatko Sučić

    21. 3. 2017. u 08:42 Odgovori

    PayPal je strahovito nepouzdan kao partner. Ja sam nedavno iskusio povlačenje uplate od 860 dolara od savršeno uredne transakcije. Druga strana je objavila da je transakcija „neautorizovana“ i novac mi je skinut i vraćen uplatiocu. Ni pored žalbi i dokaza koje sam priložio, novac nisam dobio. PayPal koristiti samo kad nema apsolutno nikakve alternative i pri tome, 15x razmisliti.

  4. Goran Ćirković

    Goran Ćirković

    21. 3. 2017. u 09:30 Odgovori

    Zašto ne koriste sisteme online naplate domaćih banaka (Raiffeisen i Unicredit) kao i dinarsku uplatu preko klasičnog računa ili jednostavno kao Taxify da plaćanje ide na ruke?! Što više komplikujete to vam se kao bumerang vraća!

  5. Stfn

    Stfn

    21. 3. 2017. u 09:41 Odgovori

    @Dejan, kako si uspeo da se registrujes na Stripe-u iz Srbije? Koliko znam, on jos uvek nije dostupan u Srbiji. A atlas mi deluje kao nesto na sta se ceka duze vreme, a povrh toga potrebno je vise dokumentacije od regularne registracije?

  6. Igor

    Igor

    21. 3. 2017. u 11:03 Odgovori

    Hmm. Firma iz Srbije koja nije mogla koristiti Braintree uslugu jer ona u Srbiji nije dosptupna je nasla partnera u Austriji koji je registrirao uslugu za njih. Partner iskoristi situaciju pa krade pare. Po kojoj logici je Braintree onda odgovoran za ovo?! Jer , kako se da zaključiti iz članka, Braintree nema nikakav ugovor sa CAR GO već isključivo s partnerom. To što Braintree ne nudi uslugu u Srbiji je sasvim druga tema, ali u principu je CAR GO pokušao zaobići pravila i malo se opekao. Ne?

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      21. 3. 2017. u 11:09 Odgovori

      Yup, ali situacija nije baš toliko jednostavna. Niti je CAR:GO jedina firma koja koristi usluge mobilne naplate na taj način (preko partnera), niti je Braintree 100% čist. Pogledaj drugi deo teksta gde odbijaju da isplate 15.000 evra novoj firmi u UK.

  7. Igor

    Igor

    21. 3. 2017. u 11:54 Odgovori

    Da, za taj dio se nema sta reći. Uvijek je problem s paymentom na ovim prostorima. Ovdje u Hrvatskoj još uvijek se ne može otvoriti merchant account, a u EU smo od 2013 ! Zašto je to tako, je li cijeli balkan premalo tržište za njih pa im j se jednostavno ne da trošiti resurse ili je problem u zakonodavstvima naših zemalja? Sjećam se jednog servisa koji mi je bio odličan, zvali su se Jambool (https://www.crunchbase.com/organization/jambool#/entity) , ali njih je nažalost vrlo brzo kupio Google (i ugasio uslugu)

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.