Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.

Moderna vozila, uključujući i automobile i motore, odavno karakterišu napredna rešenja, ne samo u smislu tehničko-mašinskih karakteristika, već i onih koji se tiču tehnologije u domenu bezbednosti vozila i infotainmenta. Sve strožiji testovi bezbednosti i zahtevi za uključivanje mnogobrojnih senzora i naprednih tech rešenja, od automobila i motora su stvorili sofisticirane mašine koje se u velikoj meri oslanjaju na moderne tehnološke sisteme.

I dok čitava auto industrija ide u smeru elektrifikacije i sve ubrzanije modernizacije, kompanije koje su dobavljači delova i koje igraju ključnu ulogu u stvaranju modernih vozila današnjice, koriste velike resurse kako bi ispratile zahteve auto industrije i stvorile što bolja rešenja za ovo veoma zahtevno tržište.

Mi smo imali priliku da nešto više saznamo i “zavirimo iza zavese” inženjerskog centra kompanije Bosch koji će biti zadužen za kreiranje inovativnih rešenja u mobility oblasti. Više o tome razgovarali smo sa Lazarom Mladenovićem koji je lider pomenutog centra nemačke kompanije, a koji nam je otkrio kako izgleda ovo inženjersko odeljenje, na kojim tech rešenjima se radi i koji su njihovi planovi za naredni period.

Kako i na koji način je došlo do ideje za otvaranje inženjerskog centra kompanije Bosch u Srbiji?

Lazar: Ideja nije došla odjednom – sazrevala je izvestan period i realizovana je kao jedan od strateških koraka naše kompanije u Srbiji, prema mom mišljenju u pravom trenutku.

Bosch Mobility sektor se sastoji od više divizija koje obavljaju aktivnosti na globalnom nivou. Širom sveta Bosch na različitim lokacijama ima proizvodne pogone, prodajna i odeljenja koja pružaju podršku u različitim oblastima, kao i inženjerske R&D centre. U našoj okolini to su inženjerski centri u Budimpešti, Klužu i Sofiji.

Lokalno, koreni Bosch Inženjerskog centra u Beogradu datiraju još od 2018. godine, kada SoftTec GmbH, Bosch ćerka firma, u Beogradu formira odeljenje za razvoj Connected Mobility Solutions u sklopu kompanije Bosch u Srbiji. Zanimljivo je istaći da je većina inženjera koji su tada počeli sa radom u našoj kompaniji na okupu i danas, i da čine jaku bazu za sve zadatke i projekte na kojima radimo.

Upravo u pomenutom periodu, gledajući ka inženjerskim centrima u regionu, rodila se ideja o formiranju Inženjerskog centra u Beogradu. Srbija je u internoj analizi Bosch Grupe o postojećim i potencijalno novim lokacijama identifikovana kao jedna od veoma perspektivnih lokacija za rast u ovoj oblasti.

Ključni parametri korišćeni u analizi su pre svega postojanje baze tj. domenskog znanja za razvoj rešenja u Mobility industriji, stručnost i dostupnost kadrova na tržištu, odlična rangiranost univerziteta, geografska pozicija, kao i postojanje stabilne lokalne Bosch organizacije. Sredinom 2023. godine kreirana je nova poslovna jedinica i zvanično smo pozicionirani na globalnoj mapi Bosch inženjerskih centara.

Koja će sve uloga biti za ovaj inženjerski centar, tačnije šta će se u njemu razvijati?

Lazar: Uloga inženjerskog centra jeste pružanje podrške Bosch divizijama u kreiranju inovativnih rešenja u Mobility oblasti. Naši inženjeri su članovi globalnih timova koji zajedno razvijaju proizvode u domenu Connected Mobility Solutions, Electrified Mobility, Software Defined Vehicle, Autonomus Driving…

Tim IT stručnjaka koji rade u Bosch inženjerskom centru razvijaće moderna softverska rešenja za moderna vozila današnjice.

Koliko zaposlenih će u početku biti u samom centru i na kojim tehničkim pozicijama?

Lazar: Trenutno imamo oko 60 zaposlenih u Inženjerskom centru, koji su deo Bosch centrale na Novom Beogradu, zajedno sa još skoro 1.000 kolega iz drugih divizija. Glavne kompetence našeg tima su Cloud Software development, Smartphone application development i Embedded/Embedded Software development.

Kada se govori o rastu, činjenica je da je u današnje vreme fokus uglavnom na brojkama, kao nečemu što oslikava veličinu i jačinu, i to je posebno izraženo u IT industriji. Brojčani rast posmatram kao posledicu, a ne kao primarni fokus –  od 2018. smo kao tim rasli u broju zaposlenih, ali ono što je još bitnije je da smo rasli iskustveno u domenskom znanju.

Na prvo mesto stavljamo rast tj. sazrevanje naših pojedinaca kao individua, što dalje rezultuje u sazrevanju organizacije kao celine, a to je onda odlična baza za skaliranje pa tako dolazimo i do rasta broja zaposlenih. U našem timu ima 50% seniora, tako da nove kolege imaju dobar potencijal za učenje i lični napredak. Imajući u vidu trenutne poslovne zahteve, u planu je da proširimo tim do kraja tekuće godine.

Možeš li nam reći nešto više o Bosch Mobility sektoru kada je reč o automotive rešenjima i samoj industriji?

Lazar: Mobility sektor globalno ima oko 200.000 zaposlenih što je skoro polovina ukupnog broja Bosch zaposlenih, a generiše nešto više od 60% ukupnog prihoda kompanije. Prema preliminarnim rezultatima za 2023. godinu, ukupan prihod kompanije Bosch globalno je iznosio 91,6 milijardi evra, od čega je Mobility sektor generisao 56,3 milijarde evra.

Širom sveta ljudi uglavnom identifikuju Bosch brend sa aparatima za domaćinstvo, zato što su ti proizvodi u velikoj meri dostupni i Bosch proizvodi predstavljaju prvi izbor među velikim brojem potrošača robe široke potrošnje. Mnogi zapravo nisu svesni veličine Bosch Mobility sektora jer jednostavno proizvodi ili nisu opipljivi (softver) ili nisu u tako izraženom obimu vizualno dostupni (ispod haube su), a zaista jesu izuzetno kompleksna inženjerska rešenja i poslednja reč tehnike.

U portfoliju se nalaze i proizvodnja i razvoj elektronskih komponenti i sistema (Electronic Control Unit-a (ECU), poluprovodnici i senzori), E-Mobility sistemi (power electronics, electric motors, eAxles, comfort actuators, charging solutions, wiper systems…), sistemi za upravljanje (steering, breaking), radarski sistemi i mnogobrojna softverska rešenja i platforme.

Uveren sam da će kompetentnost i ekspertiza naših ljudi, kao i rezultati koje postižemo, dovesti do dodatnih odgovornosti i novih projekata. Većim angažmanom Inženjerskog centra u Beogradu u okviru divizija i naš uticaj na Mobility sektor globalno biće veći. Takođe, smatram da će naše pozicioniranje na mapi inženjerskih centara u okviru Bosch grupe doprineti i razvoju beogradske lokacije, koja je globalno već zapažena kao organizacija sa velikim potencijalom.

Koji su najčešći izazovi kada je reč o razvoju automotive rešenja i na koji način vi prevazilazite te izazove?

Lazar: Definitivno je jedan od najvećih izazova sveukupna globalna situacija u proteklih par godina – pandemija, izazovi u lancu snabdevanja, energetska kriza. Automotiv je jedna od industrija koja je ponajviše pogođena tom situacijom, ali obazrivim pristupom, strateškim planiranjem, usmeravanjem i korišćenjem resursa na pametan i racionalan način, Bosch globalno pronalazi rešenja.

Takođe, veliki izazov jeste trka sa konkurencijom. Ulaganje u edukaciju i inovacije, blizak odnos sa klijentima, razumevanje potreba tržišta, brza validacija ideja i lansiranje proizvoda/funkcionalnosti, kao i partnerska saradnja, jesu ključ uspeha.

Koja su tvoja zaduženja kao lidera tima?

Lazar: Moja zaduženja su da zajedno sa ostalim liderima i ekspertima gradimo Inženjerski centar u okviru beogradske lokacije, da stvaramo i grabimo nove prilike. Takođe, moji zadaci kao lidera su da budem tu za ljude, da ih saslušam i dam podršku i usmerenje. Uz to, gledano u zavisnosti od aspekta dejstva, među zaduženjima su i interna organizacija i distribucija kadrova, globalno pozicioniranje, konekcija sa klijentima, strateška planiranja.

Kako izgleda komunikacija sa ostalim kolegama iz inostranstva u okviru same kompanije i da li ste često u komunikaciji?

Lazar: Naravno, u redovnoj smo komunikaciji. Većinu dogovora obavljamo online, ali svakako su s vremena na vreme tu i poslovna putovanja i saradnja uživo. Online saradnja je veliki benefit i dodatno pospešuje efikasnost tako što proširuje mogućnosti, dok interakcija uživo nema alternativu i povremeno je i te kako poželjno održati zajedničke radionice, dogovore, planiranja, što dodatno osnažuje konekciju i saradnju.

Inženjerski tim će učestvovati i na Bosch ConnectedWorld (BCW) konferenciji. Možeš li nam reći nešto više o tome?

Lazar: BCW konferencija se od 2014. godine organizuje jednom godišnje sa ciljem da okupi ceo Bosch ekosistem – divizije, partnere i kupce. U toku dva dana održava se uporedo konferencijski i izložbeni deo sa mnogobrojnim prilikama za umrežavanje i ostvarivanje inicijalnih kontakata za buduće saradnje. Kako je Bosch organizacija sama po sebi jedan veliki svet i imajući u vidu da je Inženjerski centar u Beogradu novoformirana poslovna jedinica, na samom događaju želimo da podignemo vidljivost i predstavimo beogradsku lokaciju na velikoj pozornici pod berlinskim reflektorima.

Koji su naredni planovi za Bosch inženjerski centar u Srbiji?

Lazar: Naredni koraci su, pre svega, širenje oblasti poslovanja, kao i preuzimanje dodatnih odgovornosti, kako u domenu postojećih saradnji, tako i potencijalno novih. Kako bismo zadržali ekspertski nivo, koji je i doprineo prepoznatljivosti na globalnoj mapi, u fokusu ostaje razvoj i usavršavanje ljudi, stručne obuke i sertifikacija, kao i intenzivan rad sa studentima i saradnja sa Univerzitetima.

Takođe, da budemo prisutni i prepoznatljivi u lokalnoj IT zajednici, čiji smo značajan deo. Da zaključim – velike stvari se ne dešavaju preko noći, potreban je ogroman trud, kontinuitet i strpljenje. Mi smo na pravom putu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.