Domaća aplikacija Boostowski trenira prodavce u 'retail' sektoru sa ciljem poboljšanja prodaje

Domaća aplikacija Boostowski trenira prodavce u ‘retail’ sektoru sa ciljem poboljšanja prodaje

Beogradski startap nastoji da olakša i unapredi obuku poslodavaca u maloprodajnom sektoru. Sa osnivačima razgovaramo o razvoju ove ideje i daljim planovima.

Ideja za nastanak aplikacije Boostowski rodila se kao potreba za poboljšanjem i unapređenjem poslovanja u maloprodaji. Ova aplikacija je, u stvari, idealni menadžer svakom prodavcu – generiše i analizira sve one podatke koje stvarni menadžeri ne stižu da obrade od velikog broja obaveza.

Zaposleni u maloprodaji kroz ovaj digitalni proizvod imaju alat koji im pomaže oko svakodnevnih obaveza, a vlasnici ili direktori maloprodajnih objekata veliku pomoć u vođenju biznisa – kroz treninge, izveštaje, uvid u izvršenje zacrtanih ciljeva i slično.

Kako je izgledao razvoj ove aplikacija i kako se, zapravo, rodila ideja?

Biljana Ždrale, suosnivač ovog startapa dugo je radila kao konsultant i trenet u retail sektoru. U jednom trenutku shvatila je da se na tom polju godinama ništa značajno nije promenilo:

Pozvala sam Đorđa Filipovića iz kompanije 30Hills i izložila mu ideju. Nakon nekoliko razgovora i razmatranja potencijalnog projekta, odlučili smo da krenemo u realizaciju ideje.

Potraga za investicijom radi širenja tima

Boostowski aplikacija je zamišljena i kreirana da simulira idealnog menadžera svakom prodavcu. Ždrale ističe da uz pomoć aplikacije, korisnici imaju uvid u to šta sve treba da se uradi na poslu i u kojoj meri da bi se rezultat postigao, kao i koliko su bonusa zaradili ako rezultat premaše.

Boostowski, između ostalog, šalje i informacije o napretku korisnika (odn. prodavaca) i to dva puta dnevno. Vlasnici tj. viši menadžment maloprodajnog lanca, kroz aplikaciju mogu da vide i prate postignuća svojih zaposlenih, komuniciraju nove informacije (u vezi sa popustima, novim kolekcijama itd.), kreiraju mini-treninge i testove, prate njihov napredak i savladavanje znanja o proizvodima i veština prodaje.

Kao i u svakom tehnološkom startapu, Biljana kaže da su najveći izazovi tehničke prirode, a među njima je najveći integracija sa kasama i brojačima ulazaka. Naša sagovornica detaljnije približava ovo rešenje sa tehničke strane:

Ovi podaci su nam potrebni za dobijanje osnovnih KPI koji se koriste u maloprodaji (srednji račun, broj prodatih artikala po računu). Onda program „tumači“ dobijene podatke i na osnovu njih sugeriše šta bi prodavci trebalo da unaprede u svom radu. Sugeriše treninge i trenira (uz mikro-learning module).

Međutim, na koji način se sakupljaju podaci koje kasnije aplikacija analizira? Ždrale nam objašnjava:

Rešenje je namenjeno za trgovinske lance (neprehrambene) sa najmanje 20 radnji, a uz pomoć kojeg nastoje da razvijaju svoje ljude ali i poslovanje. Trgovine obično već imaju svoje podatke ali u excell tabelama, koji su prikupljeni sa people countera (koji imaju zaseban softver) i kasa i često izgledaju nepregledno.

Mi kroz saradnju sa ritejlerima upravo te podatke uvozimo u aplikaciju, a koja ih kasnije analizira kako bi poslodavci već na početku meseca imali uvid da li su ostvarili zacrtane poslovne ciljeve.

Nova verzija pratiće širenje na evropsko tržište

Govoreći o timu koji stoji iza ovog sistema, Biljana nam otkriva da na razvoju aplikacije trenutno rade ona i Đorđe Filipović, vlasnik i direktor kompanije 30Hills:

Na raspolaganju su nam svi resursi ove kompanije i to me je, moram priznati, privuklo da radim sa njima. Inače, da sam u ovoj fazi razvoja samostalno okupljala tim, to ne bi išlo tako brzo. Ukoliko dobijemo određenu investiciju, planiramo da proširimo naš tim koji bi radio na razvoju ovog proizvoda.

Gledano sa strane biznisa i monetizacije same platforme, tim iza ove aplikacije već je sklopio dogovore sa dva domaća lanca maloprodajnih objekata, dok je sam biznis model zasnovan na plaćanju mesečnih licenci za korišćenje aplikacije od strane vlasnika maloprodajnih objekata.

Korisnik putem aplikacije ima uvid u sve potrebne podatke za vođenje poslovanja u maloprodaji.

Biljana smatra da je najveća konkurencija za Boostowski zapravo tradicionalni način rada, te objašnjava:

Mnogi ljudi se plaše tehnologije, čini im se da je „ipak bolje da to odradi trener, lično“. Što se neke tehnološke konkurencije tiče – mnogo smo pretraživali na Internetu i kako sada stvari stoje – mislimo, da je nemamo. Bar ne ovako direktnu, koja bi koristila isti princip rada kao i mi.

Na samom kraju razgovora, naša sagovornica dodaje kako tim upravo ovih dana završava projekciju budžeta i nakon toga je plan da se krene u konkretnije razgovore sa investitorima:

I ranije smo sa njima razgovarali, ali nam do sada nisu bili potrebni. S obzirom na to da planiramo značajnije unapređenje same platforme i izlazak na druga tržišta, biće nam potrebna njihova podrška.

Osvrnuvši se na planove za budućnost ovog startapa, Ždrale u prvi plan stavlja najpre pronalaženje smart investitora, zatim modifikacija web platforme i aplikacije radi mogućnosti bržeg skaliranja. „U Srbiji se nećemo dugo zadržavati – možda napravimo ugovor sa još dva do tri klijenta, a onda sledi ekspanzija najpre u Evropu, a zatim i šire“, zaključila je na kraju Biljana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.