Domaća aplikacija Boostowski trenira prodavce u ‘retail’ sektoru sa ciljem poboljšanja prodaje

Beogradski startap nastoji da olakša i unapredi obuku poslodavaca u maloprodajnom sektoru. Sa osnivačima razgovaramo o razvoju ove ideje i daljim planovima.

Ideja za nastanak aplikacije Boostowski rodila se kao potreba za poboljšanjem i unapređenjem poslovanja u maloprodaji. Ova aplikacija je, u stvari, idealni menadžer svakom prodavcu – generiše i analizira sve one podatke koje stvarni menadžeri ne stižu da obrade od velikog broja obaveza.

Zaposleni u maloprodaji kroz ovaj digitalni proizvod imaju alat koji im pomaže oko svakodnevnih obaveza, a vlasnici ili direktori maloprodajnih objekata veliku pomoć u vođenju biznisa – kroz treninge, izveštaje, uvid u izvršenje zacrtanih ciljeva i slično.

Kako je izgledao razvoj ove aplikacija i kako se, zapravo, rodila ideja?

Biljana Ždrale, suosnivač ovog startapa dugo je radila kao konsultant i trenet u retail sektoru. U jednom trenutku shvatila je da se na tom polju godinama ništa značajno nije promenilo:

Pozvala sam Đorđa Filipovića iz kompanije 30Hills i izložila mu ideju. Nakon nekoliko razgovora i razmatranja potencijalnog projekta, odlučili smo da krenemo u realizaciju ideje.

Potraga za investicijom radi širenja tima

Boostowski aplikacija je zamišljena i kreirana da simulira idealnog menadžera svakom prodavcu. Ždrale ističe da uz pomoć aplikacije, korisnici imaju uvid u to šta sve treba da se uradi na poslu i u kojoj meri da bi se rezultat postigao, kao i koliko su bonusa zaradili ako rezultat premaše.

Boostowski, između ostalog, šalje i informacije o napretku korisnika (odn. prodavaca) i to dva puta dnevno. Vlasnici tj. viši menadžment maloprodajnog lanca, kroz aplikaciju mogu da vide i prate postignuća svojih zaposlenih, komuniciraju nove informacije (u vezi sa popustima, novim kolekcijama itd.), kreiraju mini-treninge i testove, prate njihov napredak i savladavanje znanja o proizvodima i veština prodaje.

Kao i u svakom tehnološkom startapu, Biljana kaže da su najveći izazovi tehničke prirode, a među njima je najveći integracija sa kasama i brojačima ulazaka. Naša sagovornica detaljnije približava ovo rešenje sa tehničke strane:

Ovi podaci su nam potrebni za dobijanje osnovnih KPI koji se koriste u maloprodaji (srednji račun, broj prodatih artikala po računu). Onda program „tumači“ dobijene podatke i na osnovu njih sugeriše šta bi prodavci trebalo da unaprede u svom radu. Sugeriše treninge i trenira (uz mikro-learning module).

Međutim, na koji način se sakupljaju podaci koje kasnije aplikacija analizira? Ždrale nam objašnjava:

Rešenje je namenjeno za trgovinske lance (neprehrambene) sa najmanje 20 radnji, a uz pomoć kojeg nastoje da razvijaju svoje ljude ali i poslovanje. Trgovine obično već imaju svoje podatke ali u excell tabelama, koji su prikupljeni sa people countera (koji imaju zaseban softver) i kasa i često izgledaju nepregledno.

Mi kroz saradnju sa ritejlerima upravo te podatke uvozimo u aplikaciju, a koja ih kasnije analizira kako bi poslodavci već na početku meseca imali uvid da li su ostvarili zacrtane poslovne ciljeve.

Nova verzija pratiće širenje na evropsko tržište

Govoreći o timu koji stoji iza ovog sistema, Biljana nam otkriva da na razvoju aplikacije trenutno rade ona i Đorđe Filipović, vlasnik i direktor kompanije 30Hills:

Na raspolaganju su nam svi resursi ove kompanije i to me je, moram priznati, privuklo da radim sa njima. Inače, da sam u ovoj fazi razvoja samostalno okupljala tim, to ne bi išlo tako brzo. Ukoliko dobijemo određenu investiciju, planiramo da proširimo naš tim koji bi radio na razvoju ovog proizvoda.

Gledano sa strane biznisa i monetizacije same platforme, tim iza ove aplikacije već je sklopio dogovore sa dva domaća lanca maloprodajnih objekata, dok je sam biznis model zasnovan na plaćanju mesečnih licenci za korišćenje aplikacije od strane vlasnika maloprodajnih objekata.

Korisnik putem aplikacije ima uvid u sve potrebne podatke za vođenje poslovanja u maloprodaji.

Biljana smatra da je najveća konkurencija za Boostowski zapravo tradicionalni način rada, te objašnjava:

Mnogi ljudi se plaše tehnologije, čini im se da je „ipak bolje da to odradi trener, lično“. Što se neke tehnološke konkurencije tiče – mnogo smo pretraživali na Internetu i kako sada stvari stoje – mislimo, da je nemamo. Bar ne ovako direktnu, koja bi koristila isti princip rada kao i mi.

Na samom kraju razgovora, naša sagovornica dodaje kako tim upravo ovih dana završava projekciju budžeta i nakon toga je plan da se krene u konkretnije razgovore sa investitorima:

I ranije smo sa njima razgovarali, ali nam do sada nisu bili potrebni. S obzirom na to da planiramo značajnije unapređenje same platforme i izlazak na druga tržišta, biće nam potrebna njihova podrška.

Osvrnuvši se na planove za budućnost ovog startapa, Ždrale u prvi plan stavlja najpre pronalaženje smart investitora, zatim modifikacija web platforme i aplikacije radi mogućnosti bržeg skaliranja. „U Srbiji se nećemo dugo zadržavati – možda napravimo ugovor sa još dva do tri klijenta, a onda sledi ekspanzija najpre u Evropu, a zatim i šire“, zaključila je na kraju Biljana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.