Domaća aplikacija Boostowski trenira prodavce u ‘retail’ sektoru sa ciljem poboljšanja prodaje

Beogradski startap nastoji da olakša i unapredi obuku poslodavaca u maloprodajnom sektoru. Sa osnivačima razgovaramo o razvoju ove ideje i daljim planovima.

Ideja za nastanak aplikacije Boostowski rodila se kao potreba za poboljšanjem i unapređenjem poslovanja u maloprodaji. Ova aplikacija je, u stvari, idealni menadžer svakom prodavcu – generiše i analizira sve one podatke koje stvarni menadžeri ne stižu da obrade od velikog broja obaveza.

Zaposleni u maloprodaji kroz ovaj digitalni proizvod imaju alat koji im pomaže oko svakodnevnih obaveza, a vlasnici ili direktori maloprodajnih objekata veliku pomoć u vođenju biznisa – kroz treninge, izveštaje, uvid u izvršenje zacrtanih ciljeva i slično.

Kako je izgledao razvoj ove aplikacija i kako se, zapravo, rodila ideja?

Biljana Ždrale, suosnivač ovog startapa dugo je radila kao konsultant i trenet u retail sektoru. U jednom trenutku shvatila je da se na tom polju godinama ništa značajno nije promenilo:

Pozvala sam Đorđa Filipovića iz kompanije 30Hills i izložila mu ideju. Nakon nekoliko razgovora i razmatranja potencijalnog projekta, odlučili smo da krenemo u realizaciju ideje.

Potraga za investicijom radi širenja tima

Boostowski aplikacija je zamišljena i kreirana da simulira idealnog menadžera svakom prodavcu. Ždrale ističe da uz pomoć aplikacije, korisnici imaju uvid u to šta sve treba da se uradi na poslu i u kojoj meri da bi se rezultat postigao, kao i koliko su bonusa zaradili ako rezultat premaše.

Boostowski, između ostalog, šalje i informacije o napretku korisnika (odn. prodavaca) i to dva puta dnevno. Vlasnici tj. viši menadžment maloprodajnog lanca, kroz aplikaciju mogu da vide i prate postignuća svojih zaposlenih, komuniciraju nove informacije (u vezi sa popustima, novim kolekcijama itd.), kreiraju mini-treninge i testove, prate njihov napredak i savladavanje znanja o proizvodima i veština prodaje.

Kao i u svakom tehnološkom startapu, Biljana kaže da su najveći izazovi tehničke prirode, a među njima je najveći integracija sa kasama i brojačima ulazaka. Naša sagovornica detaljnije približava ovo rešenje sa tehničke strane:

Ovi podaci su nam potrebni za dobijanje osnovnih KPI koji se koriste u maloprodaji (srednji račun, broj prodatih artikala po računu). Onda program „tumači“ dobijene podatke i na osnovu njih sugeriše šta bi prodavci trebalo da unaprede u svom radu. Sugeriše treninge i trenira (uz mikro-learning module).

Međutim, na koji način se sakupljaju podaci koje kasnije aplikacija analizira? Ždrale nam objašnjava:

Rešenje je namenjeno za trgovinske lance (neprehrambene) sa najmanje 20 radnji, a uz pomoć kojeg nastoje da razvijaju svoje ljude ali i poslovanje. Trgovine obično već imaju svoje podatke ali u excell tabelama, koji su prikupljeni sa people countera (koji imaju zaseban softver) i kasa i često izgledaju nepregledno.

Mi kroz saradnju sa ritejlerima upravo te podatke uvozimo u aplikaciju, a koja ih kasnije analizira kako bi poslodavci već na početku meseca imali uvid da li su ostvarili zacrtane poslovne ciljeve.

Nova verzija pratiće širenje na evropsko tržište

Govoreći o timu koji stoji iza ovog sistema, Biljana nam otkriva da na razvoju aplikacije trenutno rade ona i Đorđe Filipović, vlasnik i direktor kompanije 30Hills:

Na raspolaganju su nam svi resursi ove kompanije i to me je, moram priznati, privuklo da radim sa njima. Inače, da sam u ovoj fazi razvoja samostalno okupljala tim, to ne bi išlo tako brzo. Ukoliko dobijemo određenu investiciju, planiramo da proširimo naš tim koji bi radio na razvoju ovog proizvoda.

Gledano sa strane biznisa i monetizacije same platforme, tim iza ove aplikacije već je sklopio dogovore sa dva domaća lanca maloprodajnih objekata, dok je sam biznis model zasnovan na plaćanju mesečnih licenci za korišćenje aplikacije od strane vlasnika maloprodajnih objekata.

Korisnik putem aplikacije ima uvid u sve potrebne podatke za vođenje poslovanja u maloprodaji.

Biljana smatra da je najveća konkurencija za Boostowski zapravo tradicionalni način rada, te objašnjava:

Mnogi ljudi se plaše tehnologije, čini im se da je „ipak bolje da to odradi trener, lično“. Što se neke tehnološke konkurencije tiče – mnogo smo pretraživali na Internetu i kako sada stvari stoje – mislimo, da je nemamo. Bar ne ovako direktnu, koja bi koristila isti princip rada kao i mi.

Na samom kraju razgovora, naša sagovornica dodaje kako tim upravo ovih dana završava projekciju budžeta i nakon toga je plan da se krene u konkretnije razgovore sa investitorima:

I ranije smo sa njima razgovarali, ali nam do sada nisu bili potrebni. S obzirom na to da planiramo značajnije unapređenje same platforme i izlazak na druga tržišta, biće nam potrebna njihova podrška.

Osvrnuvši se na planove za budućnost ovog startapa, Ždrale u prvi plan stavlja najpre pronalaženje smart investitora, zatim modifikacija web platforme i aplikacije radi mogućnosti bržeg skaliranja. „U Srbiji se nećemo dugo zadržavati – možda napravimo ugovor sa još dva do tri klijenta, a onda sledi ekspanzija najpre u Evropu, a zatim i šire“, zaključila je na kraju Biljana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!