Orc Run prva je igra beogradskog Blacksmith Games studija

Orc Run prva je igra beogradskog Blacksmith Games studija na kojoj radi bivši Nordeusov developer

Nije tajna da gejming industrija u Srbiji raste sve više zahvaljujući malim, nezavisnim studijima. Ambiciozne planove ima i tročlani tim iza beogradskog studija Blacksmith Games koji već neko vreme razvija svoju prvu igru za mobilne platforme - Orc Run.

Više o planovima ove beogradske ekipe saznali smo u razgovoru sa jednim od osnivača, Bojanom Šmidlingom. Bojana poznajem još iz detinjstva, a kada smo poslednji put igrali video igre, to je bilo na legendarnoj Segi! Bilo je super prisetiti se brojnih uspomena, ali i porazgovarati o planovima za budućnost.

Tržište mobilnih igara odavno je prezasićeno. Kako bi se njihova prva igra razlikovala od onoga što se trenutno može pronaći na tržištu, iz Blacksmith Games studija rešili su da svoju igru predstave na jedan zanimljiv način – tražeći u isto vreme mogućnost finansiranja svog studija.

Već na početku našeg razgovora, Bojan ističe da su najpopularniji žanrovi u svetu video igara izuzetno jednolični, te je njegov tim od starta uočio da ne postoji mnogo endless runner igara sa retro grafikom smeštenih u fantazijsko okruženje sa glavnim protagonistom – miroljubivim Orkom koga jure vitezovi:

Našu generaciju su ovakve igre pratile od malih nogu, te smo svi odrasli sa pikselizovanim vitezovima, orcima, goblinima. Jednostavno, poželeli smo da pružimo našim istomišljenicima jednu kvalitetnu igru da im ulepša inače dosadne radnje poput čekanja u redovima, vožnje prevozom i slično. Sa tim na umu, dizajnirali smo igru koja se lako igra jednom rukom, držeći telefon u portrait modu, ostavljajući drugu ruku slobodnom, na primer za držanje rukohvata u prevozu.

Iskustvo iz velikog studija ključno za razvoj sopstvenog ‘shopa’

Nastavivši priču, Šmidling otkriva da je razvoj prve igre pri kraju, da se proizvod nalazi u fazi zatvorenog testiranja, dok se naredni koraci tiču publikovanja i monetizacije. „S obzirom na to da nam je ovo prva igra, nemamo preterano mnogo iskustva na tom polju, pa blisko sarađujemo sa prijateljima iz game development zajednice – razvijamo biznis plan i ispitujemo mogućnosti saradnje sa izdavačima“, ističe Bojan.

Mladom timu u razvoju prve igre pomaže i nekadašnji programer iz Nordeusa.

Netokracija saznaje da je tim koji razvija Orc Run, ali u isto vreme i Blacksmith Games studio, mali – ali odabran. Bojan se nalazi u ulozi osnivača i Unity 3D developera, Tea Dautović se bavi dizajnom karaktera i animiranim videoma, a tu je i Žarko Petrović, softverski inženjer i veteran Nordeusa koji je u ovoj kompaniji proveo čak šest godina. Kako naš sagovornik kaže, Žarkovo iskustvo je dragoceno za ovaj madi tim:

Žarko je u Nordeusu naučio kako se prave kvalitetne igre i grade jaki timovi. Kako niko od početne ekipe Blacksmith Games studija nije imao radno iskustvo u samoj gejming industriji, on nam je došao kao svojevrsni guru developer sa brojnim veštinama i znanjem kakvo se može steći samo takvim iskustvom.

Na naše pitanje o daljim planovima za monetizaciju igre, Bojan kaže da će se Orc Run u svojoj prvobitnoj verziji zasnivati na free to play modelu. Gameplay je dizajniran tako da se igra može igrati i bez novčanog učešća:

Igračima se ostavlja mogućnost da neke stvari plate i na taj način uštede sebi vreme koje bi utrošili na sakupljanje resursa . Dodatno, gledanjem video reklama igrači mogu da dođu do bonusa u igri, a mi do novca. Na taj način ćemo pokušati da ostvarimo jednu vrstu simbioze između igrača i developera, model u kome su svi zadovoljni.

Do monetizacije uz velike izdavače

Kako Bojan kaže, sama naplata i prodaja bonusa unutar igre (in app purchase) za sada nije rešena. „Na žalost, velike svetske mobilne platforme Google Play Store i App Store ne prihvataju komercijalne izdavače u Srbiji, već igre i aplikacije možete objaviti na njihovim marketima samostalno, a naplatu nije moguće izvršiti na račun vaše srpske firme ili fizičkog lica. To pred nas stavlja izazove realizacije naplate za koje trenutno nemamo rešenje, ali koje pokušavamo da otklonimo.

Orc Run je zamišljen kao free to play igra koja bi uskoro trebala da ima svoju premijeru na App Store i Google Play prodavnici.

Ipak, jedan od puteva ka rešavanju ovog problema jeste saradnja sa velikim izdavačima mobilnih igara gde bi se proces monetizacije prepustio upravo njima. Govoreći o konkurenciji, Bojan ističe da bi se na globalnom nivou mogli porediti sa Marion Run, kao jednim od retkih endless runner naslova koji takođe koristi kombinaciji uspravnog prikaza ekrana, 2D izvedbe i retro estetike. Ostali poznati runner-i kao što su Temple Run i Subway Surfers koriste 3D format i nisu fantazijski po tematici, te i ne predstavljaju direktne konkurente.

Privevši razgovor kraju, Bojan kaže da je u planu širenje tima, dodavši:

Što se budućnosti tiče, kao i svakom startapu, ona je u najmanju ruku neizvesna. Ono što sada sa sigurnošću mogu da kažem jeste da planiramo da pravimo igre! I to ne bilo kakve igre, već igre koje će krasiti inovacije, u većoj ili manjoj meri. Tim nam je prilično kompletan, odnosno svi neophodni elementi su tu: artist, programer, gejm dizajner. Trenutno vidimo potrebu samo za jednom osobom koja bi se bavila pretežno marketingom.

U prilog entuzijazmu koji ovaj mladi tim iz Beograda neguje, možda i najviše ide u prilog činjenica da Orc Run razvijaju u potpunosti zahvaljujući sopstvenim sredstvima, ulažući sebe i svoje vreme kako bi izgradili studio. Tim je rešen da istarje u cilju, dodavši da se Orc Run i Blacksmith Games razvijaju tempom koji njima odgovara, radeći na proizvodu čije se lansiranje uskoro može očekvati.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.