
Orc Run prva je igra beogradskog Blacksmith Games studija na kojoj radi bivši Nordeusov developer
Nije tajna da gejming industrija u Srbiji raste sve više zahvaljujući malim, nezavisnim studijima. Ambiciozne planove ima i tročlani tim iza beogradskog studija Blacksmith Games koji već neko vreme razvija svoju prvu igru za mobilne platforme - Orc Run.
Više o planovima ove beogradske ekipe saznali smo u razgovoru sa jednim od osnivača, Bojanom Šmidlingom. Bojana poznajem još iz detinjstva, a kada smo poslednji put igrali video igre, to je bilo na legendarnoj Segi! Bilo je super prisetiti se brojnih uspomena, ali i porazgovarati o planovima za budućnost.
Tržište mobilnih igara odavno je prezasićeno. Kako bi se njihova prva igra razlikovala od onoga što se trenutno može pronaći na tržištu, iz Blacksmith Games studija rešili su da svoju igru predstave na jedan zanimljiv način – tražeći u isto vreme mogućnost finansiranja svog studija.
Već na početku našeg razgovora, Bojan ističe da su najpopularniji žanrovi u svetu video igara izuzetno jednolični, te je njegov tim od starta uočio da ne postoji mnogo endless runner igara sa retro grafikom smeštenih u fantazijsko okruženje sa glavnim protagonistom – miroljubivim Orkom koga jure vitezovi:
Našu generaciju su ovakve igre pratile od malih nogu, te smo svi odrasli sa pikselizovanim vitezovima, orcima, goblinima. Jednostavno, poželeli smo da pružimo našim istomišljenicima jednu kvalitetnu igru da im ulepša inače dosadne radnje poput čekanja u redovima, vožnje prevozom i slično. Sa tim na umu, dizajnirali smo igru koja se lako igra jednom rukom, držeći telefon u portrait modu, ostavljajući drugu ruku slobodnom, na primer za držanje rukohvata u prevozu.
Iskustvo iz velikog studija ključno za razvoj sopstvenog ‘shopa’
Nastavivši priču, Šmidling otkriva da je razvoj prve igre pri kraju, da se proizvod nalazi u fazi zatvorenog testiranja, dok se naredni koraci tiču publikovanja i monetizacije. “S obzirom na to da nam je ovo prva igra, nemamo preterano mnogo iskustva na tom polju, pa blisko sarađujemo sa prijateljima iz game development zajednice – razvijamo biznis plan i ispitujemo mogućnosti saradnje sa izdavačima”, ističe Bojan.

Netokracija saznaje da je tim koji razvija Orc Run, ali u isto vreme i Blacksmith Games studio, mali – ali odabran. Bojan se nalazi u ulozi osnivača i Unity 3D developera, Tea Dautović se bavi dizajnom karaktera i animiranim videoma, a tu je i Žarko Petrović, softverski inženjer i veteran Nordeusa koji je u ovoj kompaniji proveo čak šest godina. Kako naš sagovornik kaže, Žarkovo iskustvo je dragoceno za ovaj madi tim:
Žarko je u Nordeusu naučio kako se prave kvalitetne igre i grade jaki timovi. Kako niko od početne ekipe Blacksmith Games studija nije imao radno iskustvo u samoj gejming industriji, on nam je došao kao svojevrsni guru developer sa brojnim veštinama i znanjem kakvo se može steći samo takvim iskustvom.
Na naše pitanje o daljim planovima za monetizaciju igre, Bojan kaže da će se Orc Run u svojoj prvobitnoj verziji zasnivati na free to play modelu. Gameplay je dizajniran tako da se igra može igrati i bez novčanog učešća:
Igračima se ostavlja mogućnost da neke stvari plate i na taj način uštede sebi vreme koje bi utrošili na sakupljanje resursa . Dodatno, gledanjem video reklama igrači mogu da dođu do bonusa u igri, a mi do novca. Na taj način ćemo pokušati da ostvarimo jednu vrstu simbioze između igrača i developera, model u kome su svi zadovoljni.
Do monetizacije uz velike izdavače
Kako Bojan kaže, sama naplata i prodaja bonusa unutar igre (in app purchase) za sada nije rešena. “Na žalost, velike svetske mobilne platforme Google Play Store i App Store ne prihvataju komercijalne izdavače u Srbiji, već igre i aplikacije možete objaviti na njihovim marketima samostalno, a naplatu nije moguće izvršiti na račun vaše srpske firme ili fizičkog lica. To pred nas stavlja izazove realizacije naplate za koje trenutno nemamo rešenje, ali koje pokušavamo da otklonimo.

Ipak, jedan od puteva ka rešavanju ovog problema jeste saradnja sa velikim izdavačima mobilnih igara gde bi se proces monetizacije prepustio upravo njima. Govoreći o konkurenciji, Bojan ističe da bi se na globalnom nivou mogli porediti sa Marion Run, kao jednim od retkih endless runner naslova koji takođe koristi kombinaciji uspravnog prikaza ekrana, 2D izvedbe i retro estetike. Ostali poznati runner-i kao što su Temple Run i Subway Surfers koriste 3D format i nisu fantazijski po tematici, te i ne predstavljaju direktne konkurente.
Privevši razgovor kraju, Bojan kaže da je u planu širenje tima, dodavši:
Što se budućnosti tiče, kao i svakom startapu, ona je u najmanju ruku neizvesna. Ono što sada sa sigurnošću mogu da kažem jeste da planiramo da pravimo igre! I to ne bilo kakve igre, već igre koje će krasiti inovacije, u većoj ili manjoj meri. Tim nam je prilično kompletan, odnosno svi neophodni elementi su tu: artist, programer, gejm dizajner. Trenutno vidimo potrebu samo za jednom osobom koja bi se bavila pretežno marketingom.
U prilog entuzijazmu koji ovaj mladi tim iz Beograda neguje, možda i najviše ide u prilog činjenica da Orc Run razvijaju u potpunosti zahvaljujući sopstvenim sredstvima, ulažući sebe i svoje vreme kako bi izgradili studio. Tim je rešen da istarje u cilju, dodavši da se Orc Run i Blacksmith Games razvijaju tempom koji njima odgovara, radeći na proizvodu čije se lansiranje uskoro može očekvati.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!