Kreće Bitka za znanje: Opremimo osnovne škole robotičkom opremom!

Kreće Bitka za znanje: Opremimo osnovne škole robotičkom opremom!

U okviru programa Bitka za znanje, danas je u Beogradu otpočela velika nacionalna akcija KODigranje, namenjena razvoju informatičke pismenosti kod osnovaca i njihovom osposobljavanju za život u 21. veku. U okviru akcije, osnovne škole širom Srbije imaće jedinstvenu priliku da apliciraju za nabavku različite IT i robotičke opreme.

bz
Danas počinje Bitka za znanje, velika nacionalna akcija iza koje stoje Fond B92, a koju su podržali Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Udruženje profesora informatike Srbije, kao i centar za kreativno razmišljanje kliker.

Bitka za znanje i akcija KODigranje podrazumevaju opremanje svih osnovnih škola u Srbiji različitom IT i robotičkom opremom, obuku nastavnika da modernu opremu koriste kao nastavno sredstvo kako bi deci pružili kvalitetno obrazovanje, kao i organizaciju takmičarske lige u kojoj će, sa svojim timovima, učestvovati sve škole kojima je oprema donirana.

Poziv svim zainteresovanim osnovnim školama u Srbiji već uveliko je otvoren na zvaničnom sajtu bitkazaznanje.rs putem kojeg je moguće učešće u prvoj fazi akcije – prijave su otvorene do 25. januara. Cilj akcije jeste da se kod osnovaca razvije kritičko mišljenje i veštine potrebne za rešavanje problema, ali i da ih motiviše da se u budućnosti bave poslovima u oblasti IKT-a i STEM nauka (prirodne i matematičke nauke, tehnologija i inženjerstvo).

b1
U okviru akcije Bitka za znanje, školama će biti podeljeno 200 robota uz koje će osnovci činiti prve korake ka programiranju.

Predsednik Upravnog odbora Fonda B92, Veran Matić, izjavio je u razgovoru za medije:

Programiranje je osnova svega, u razvijenim društvima već je postalo deo pismenosti u mnogim zanimanjima u kojima se ranije nije pojavljivalo. Ovom akcijom Fond B92 prenosi dobru praksu Instituta za inovativnost i razvoj mladih iz Hrvatske koji je, na terenu, veoma uspešno, potvrdio da robotika i kodiranje daju brze i atraktivne rezultate kroz igru, a najbolji rezultati učenja dobijaju se kada se izbriše granica između učenja i igre.

Podrška za akciju stigla je i od strane Nenada Bakića, pokretača Croatian Makers lige u Hrvatskoj i prvi donator Bitke za znanje koji je izrazio zadovoljstvo što se dobre prakse ovoga puta prenose i u Srbiju, pojasnivši da njegova organizacija – Institut za razvoj i inovativnost mladih – nastoji da kroz svoje aktivnosti razvija učenje, ali i otvoren duh i čvrst karakter kod dece, pružajući svakom detetu priliku da se upozna sa STEM oblastima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.