Kreće Bitka za znanje: Opremimo osnovne škole robotičkom opremom!

Kreće Bitka za znanje: Opremimo osnovne škole robotičkom opremom!

U okviru programa Bitka za znanje, danas je u Beogradu otpočela velika nacionalna akcija KODigranje, namenjena razvoju informatičke pismenosti kod osnovaca i njihovom osposobljavanju za život u 21. veku. U okviru akcije, osnovne škole širom Srbije imaće jedinstvenu priliku da apliciraju za nabavku različite IT i robotičke opreme.

bz
Danas počinje Bitka za znanje, velika nacionalna akcija iza koje stoje Fond B92, a koju su podržali Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Udruženje profesora informatike Srbije, kao i centar za kreativno razmišljanje kliker.

Bitka za znanje i akcija KODigranje podrazumevaju opremanje svih osnovnih škola u Srbiji različitom IT i robotičkom opremom, obuku nastavnika da modernu opremu koriste kao nastavno sredstvo kako bi deci pružili kvalitetno obrazovanje, kao i organizaciju takmičarske lige u kojoj će, sa svojim timovima, učestvovati sve škole kojima je oprema donirana.

Poziv svim zainteresovanim osnovnim školama u Srbiji već uveliko je otvoren na zvaničnom sajtu bitkazaznanje.rs putem kojeg je moguće učešće u prvoj fazi akcije – prijave su otvorene do 25. januara. Cilj akcije jeste da se kod osnovaca razvije kritičko mišljenje i veštine potrebne za rešavanje problema, ali i da ih motiviše da se u budućnosti bave poslovima u oblasti IKT-a i STEM nauka (prirodne i matematičke nauke, tehnologija i inženjerstvo).

b1
U okviru akcije Bitka za znanje, školama će biti podeljeno 200 robota uz koje će osnovci činiti prve korake ka programiranju.

Predsednik Upravnog odbora Fonda B92, Veran Matić, izjavio je u razgovoru za medije:

Programiranje je osnova svega, u razvijenim društvima već je postalo deo pismenosti u mnogim zanimanjima u kojima se ranije nije pojavljivalo. Ovom akcijom Fond B92 prenosi dobru praksu Instituta za inovativnost i razvoj mladih iz Hrvatske koji je, na terenu, veoma uspešno, potvrdio da robotika i kodiranje daju brze i atraktivne rezultate kroz igru, a najbolji rezultati učenja dobijaju se kada se izbriše granica između učenja i igre.

Podrška za akciju stigla je i od strane Nenada Bakića, pokretača Croatian Makers lige u Hrvatskoj i prvi donator Bitke za znanje koji je izrazio zadovoljstvo što se dobre prakse ovoga puta prenose i u Srbiju, pojasnivši da njegova organizacija – Institut za razvoj i inovativnost mladih – nastoji da kroz svoje aktivnosti razvija učenje, ali i otvoren duh i čvrst karakter kod dece, pružajući svakom detetu priliku da se upozna sa STEM oblastima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.