B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Možda vam je ovo ime poznato s obzirom na to da smo se sa timom iza ovog startapa upoznali još u martu prošle godine. Već tada su imali jasan plan kako bi njihov proizvod (specijalan eko sprej za hranu) mogao da se koristi na domaćem tržištu ali i šire s obzirom na veliku efikasnost koju nudi, a koja bi mogla i te kako da promeni industriju distribucije i proizvodnje hrane.

Potencijal koji B-Fresh Technologies ima, prepoznao je stručni žiri OTP Generator Zero konkursa koji je na kraju u snažnoj konkurenciji talentovanih timova koji su predstavljali svoju ideju, na kraju izabrao upravo pomenuti startap kao pobednika.

I dok ovaj tim još sumira utiske sa takmičenja i pravi plan za dalje unapređenje proizvoda i poslovanja, mi smo iskoristili priliku da ponovo popričamo sa dr Zoricom Branković koja je CEO B-Fresha i koja nam detaljnije govori o narednim planovima startapa koji se zasnivaju na prodaji postojećeg i radu na razvoju novih proizvoda u budućnosti.

Početak prodaje i distribucije proizvoda na tržište

Da se dosta toga promenilo od našeg poslednjeg razgovora, pokazuje i to da je B-Fresh u proteklih godinu dana imao konstantan razvoj i napredak. Pre svega, otvorili su proizvodni pogon u Arilju, a kroz Projekat koji finansira Fond za inovacionu delatnost iz Pretpristupnih fondova Evropske unije i budžeta Republike Srbije sa razdela Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, nedavno su obezbedili sredstva za nabavku pilot postrojenja za proizvodnju njihove biopolimerne emulzije, odnosno B-Fresh spreja. Zorica tom prilikom ističe sledeće:

Počela je i prodaja B-Fresh spreja, koja je još uvek skromna, ali konstantno raste. Očekujemo još veću potražnju, jer smo pokrenuli i online prodaju, ali i povećali naše prisustvo na društvenim mrežama. Jednostavno je potrebno da se tržište upozna sa našim proizvodom. U prethodnoj godini smo imali još jedan grant iz programa “EIT Climate KIC” koji finansira Evropska unija, a ove godine smo pobedili na takmičenju Generator Zero koje je organizovala OTP Banka.

Sva ova sredstva su nam između ostalog pomogla da nastavimo sa zaštitom intelektualne svojine, odnosno da pokrenemo zaštitu i u Kanadi i SAD. Mislimo da ćemo nakon završetka projekta sa Fondom za inovacionu delatnost biti mnogo spremniji i za razgovore sa investitorima u cilju podizanja kapaciteta i izlaska na evropsko tržište.

Naime, kako nam je naša sagovornica otkrila, B-Fresh sprej za produženje roka trajanja svežeg voća i povrća se nije menjao, osim što se proširila ponda u smislu različitih pakovanja prilagođenih različitim potrebama kupaca, a i potrebama domaćinstava.

Prema Zoričinim rečima, ono što B-Fresh Technologies trenutno priprema kao novi proizvod jesu B-Fresh stikeri za produženje roka trajanja voća i povrća, a koji su namenjeni za mala pakovanja, na primer do 500g, kao i za automatske linije za pakovanje. “To je ponovo inovativan proizvod naše kompanije, originalan i praktičan za upotrebu. Naime, naši kupci će jednostavno moći da odlepe stiker i zalepe ga na zid ili poklopac ambalaže”, kaže Zorica i objašnjava sledeće:

Stikeri će u sebi sadržati B-Fresh emulziju i imaće istu funkciju kao i sprej, koji se u praksi pokazao kao najbolje rešenje za velike ambalaže, gajbice i posebno papirnu i kartonsku ambalažu. B-Fresh stikeri su u prototip fazi i trenutno radimo na projektovanju pilot proizvodne linije za stikere.

B-Fresh se ne zaustavlja što se tiče razvoja, pa su u pripremi novi proizvodi iz oblasti zaštite bilja. Mi naravno ostajemo verni poljoprivredi i potrebama svih aktera u lancu proizvodnje i distribucije hrane, a takođe ostajemo i verni ideji da naši proizvodi budu ekološki i da doprinose zaštiti životne sredine.

Ono što je takođe bitno napomenuti kada govorimo o ovom proizvodu, jeste da je B-Fresh jedinstven na tržištu, jer njegova primena zaista nije ograničena na određenu vrstu pakovanja ili proizvoda, već se mogu aplicirati na sve vrste ambalaže i ne nanose se direktno na voće i povrće.

Zorica nam tom prilikom otkriva da ono što B-Fresh izdvaja od konkurencije je upravo ta doslednost u naporima da njihovi proizvodi zaista donose, ne samo finansijsku korist klijentima, već i da daju doprinos celom društvu kroz smanjenje zagađenja životne sredine.

Na tržištu uskoro novi B-Fresh proizvod namenjen poljoprivrednicima

U nastavku našeg razgovora smo saznali da nisu samo pomenute promene novost koja nam dolazi iz ovog startapa, već je ovde reč i o značajnom rastu tima koji stoji iza B-Fresh-a. Naime, zahvaljujući našoj sagovornici smo saznali da je osim troje istraživača iz oblasti nauke o materijalima koji su osnovali B-Fresh Technologies, a to su pored Zorice i dr Goran Branković, sadašnji direktor i dr Jovana Ćirković, tim dobio i nove članove.

B-Fresh sprej se nije menjao, osim što se proširila ponda u smislu različitih pakovanja prilagođenih različitim potrebama kupaca.

Startapu su se tako priključili i dr Bojana Simović, koja je takođe naučnica iz oblasti nauke o materijalima, a tu je i Aleksandar Gajić, novi komercijalni direktor. Pored toga, u međuvremenu je stigao i jedan inženjer proizvodnje, kao i inženjer procesne tehnike. Zorica veruje da će paralelno sa razvojem B-Fresh Technologies-a rasti i potrebe za novim članovima u narednom periodu.

Veliki zamajac za dalji razvoj poslovanja pomenutog startapa bila je pobeda na OTP Generator Zero takmičenju, a naša sagovornica dodaje da je velika čast pobediti na jednom tako ozbiljnom takmičenju i to u fenomenalnoj konkurenciji kakva je bila ove godine:

Posebno nam je drago da su prepoznati naši napori u očuvanju životne sredine, kao i tržišni potencijal naše kompanije. Novčana nagrada je zaista važna, obezbediće nam neophodna sredstva za dalji razvoj i već je pomogla da, na primer, prijavimo patent u Kanadi. Želim da istaknem još jedan aspekt ove pobede, a to je kontinualna podrška koju nam pruža OTP banka u našim marketinškim aktivnostima i promociji naše kompanije. što je za nas izuzetno važno u ovom stadijumu našeg razvoja.

U narednom periodu, B-Fresh Technologies priprema nekoliko novih proizvoda koji su svi zasnovani na njihovoj biopolimernoj emulziji, a to su B-Fresh stikeri i sredstva za zaštitu bilja, a posebno treba istaći da su završeni testovi u realnim uslovima za proizvod koji štiti poljoprivredne kulture od puževa, po principu repelenta.

“Za ovaj proizvod nas čeka proces dobijanja neophodnih dozvola i nadamo se da će se uskoro naći na tržištu. Što se tiče prodaje B-Fresh spreja, u pregovorima smo sa jednom kompanijom koja bi bila naš generalni distributer na srpskom, ali i nekim drugim tržištima. Tim naravno mora da nastavi da raste da bi se ispratio razvoj kompanije. Nadamo se da ćemo kao i do sada uspeti da ostvarimo sve naše planove”, zaključila je Zorica na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Devtech obezbedio €12,25 miliona za dalje širenje poslovanja u Srbiji i regionu

Globalna kompanija za digitalne inovacije iz Srbije Devtech, objavila je partnerstvo sa Claret Capital Partners, investicionim fondom iz Londona koji finansira razvoj brzorastućih tehnoloških kompanija.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Miloš od Frontend programera postao JavaScript Tech Lead

Ukoliko imate dobro početno znanje i volju da učite, IT industrija vas može nagraditi brzim napretkom kroz tehnološku hijerarhiju kompanije. Svoj karijerni put ka tituli senior programera, ovog puta nam detaljno otkriva Miloš Cvetković koji je JavaScript Tech Lead u kompaniji Levi9.

Office Talks Podcast

Relax Gaming: Put od formiranja studija do nagrađivanih igara

Gost 99. epizode Office Talks podcasta bio je Srđan Zdravković, Head of Studio u kompaniji Relax Gaming koja se bavi razvojem online igara na sreću, a čiji tim u Srbiji stoji iza nekih od najnagrađivanijih naslova u iGaming industriji.

Recenzija

Telegram ili WhatsApp: Koje nam prednosti i rizike donosi svakodnevno dopisivanje na ovim aplikacijama?

Telegram je uveo premium opciju koja za 4,99 dolara mesečno korisnicima obezbeđuje pristup dodatnim funkcijama. Da li je ovo samo nastavak 'borbe' za korisnike između ovog chat servisa i giganta kao što je WhatsApp?

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.