Beograd konačno dobio svoj prvi Bitcoin ATM!

Beograd konačno dobio svoj prvi Bitcoin ATM!

Beogradski restoran Appetite ugostio je sinoć predstavnike srpske bitcoin scene koji su svečanom ceremonijom i zvanično pustili u rad prvi bitcoin ATM (bankomat) koji će se nalaziti u prostorijama ovog restorana, a koji korisnicima omogućava kupovinu bitcoina za dinare.

bitcoinatm_velika

Puna sala restorana Appetite ukazala je da se srpska bitcoin scena aktivno razvija i da je svakim danom sve veća i veća. Prvi automat za kupovinu ove valute, koji je premijerno predstavljen krajem prošle godine, od sinoć je dostupan svim zainteresovanim korisnicima koji žele da kupe bitcoine, ali i da se upoznaju sa kriptovalutom koja je već sada okrenula finansijsku industriju naglavačke.

Događaj je otvorio Mlađen Merdović, jedan od osnivača „Bitkoin asocijacije“ koji se prisutnima obratio rečima da je ovo samo prvi korak ka popularizaciji bitcoina u Srbiji. Ekipa koja stoji iza ove inicijative pokušaće da, u narednom periodu, približi bitcoin ljudima i ukaže na veliki potencijal koji ova valuta ima kao finansijska, ali pre svega tehnološka inovacija.

Edukacijom korisnika do popularizacije bitcoina

Predsedavajući Bitkoin asocijacije, Aleksandar Matanović, izjavio je u obraćanju prisutnima da se sada i zvanično pušta u rad prvi takav automat u Srbiji, ali i šire, te da ovo udruženje ima za cilj promociju i popularizaciju bitcoina ali i pravilne upotrebe ove valute:

Želimo da pokažemo da bitcoin nije valuta kojom se služe prodavci droge i ljudi sa dubokog Interneta. U pitanju je jedna jako dobra i korisna stvar, koja nam može doneti mnogo benefita, a sa kojom se treba upoznati i čiji razvoj svakako treba pratiti.

aleksandar
Aleksandar Matanović, Bitkoin asocijacija

Prvi bitcoin ATM u Srbiji transakcije obavlja preko domaćeg servisa EC District koji služi za otkup i prodaju bitcoina, a koji posluje već duže od dve godine. Iz organizacije ističu da se preko automata mogu isključivo kupovati bitcoini, te da se ne mogu prodavati. Automat je prilagođen domaćoj valuti – dinarima, tako da se kupovina može izvršiti u apoenima od po 200, 500, 1000, 2000 i 5000 dinara. Automat ne vraća kusur, a pre kupovine potrebno pripremiti tačan iznos uplate.

Borba za prihvatanje bitcoina kao legitimnog sredstva za plaćanje

Upitavši Mlađena kako Narodna Banka Srbije gleda na bitcoin, on je izjavio da ga ova institucija trenutno ne posmatra kao valutu, te samim tim ne predstavlja telo koje reguliše njegovu razmenu tj. kupovinu i prodaju na prostoru Republike Srbije:

Nismo čekali potvrdu Narodne Banke Srbije kako bismo pustili u rad prvi bankomat ovog tipa u Srbiji, već isključivo postupamo prema okvirima i definicijama koje je ova institucija propisala.

Jedan od najbitnijih ciljeva asocijacije je borba za to da bitcoin bude prihvaćen kao sredstvo plaćanja na način da ne optereti previše (gomilom nepotrebnih propisa) one koji ga koriste, a opet da se uvede neki nivo reda u poslovanje sa bitcoinom i spreče zloupotrebe. Dakle nije nam cilj da se bitcoin poslovanje obavlja na potpuno neregulisan način, već da se reguliše, ali propisima koji poštuju njegovu specifičnost.

Ljubitelji bitcoina u Srbiji, okupili su se u Appetiteu kako bi zajedno pustili u rad prvi bitcoin ATM.
Ljubitelji bitcoina u Srbiji, okupili su se u Appetiteu kako bi zajedno pustili u rad prvi bitcoin ATM na ovim prostorima.

Na samom kraju predstavljanja, bilo je reči i o srpskom bitcoin startapu – Bitcoin365 o kome smo već pisali na Netokraciji, a koji bi trebalo da zaživi u drugoj polovini godine, spremajući rešenje namenjeno svetskom tržištu, ali i potvrđujući da domaća scena ne zaostaje previše za globalnim trendovima kada je fin tech industrija u pitanju.

Ostavi komentar

  1. Alex

    Alex

    12. 6. 2015. u 13:11 Odgovori

    Prosle godine smo se samo hvalili da imamo automat 🙂
    Nismo mogli da ga ostavimo da se koristi jer je primao samo EUR, sto ne bi bilo u skladu sa zakonom.
    Ova verzija automata koja je postavljena pre 3 dana prima dinare i sto se nas tice, ostace jos dugo tamo. Sklonicemo automat samo ako nas neko na to primora 🙂

  2. Bojan Ivanovic

    Bojan Ivanovic

    25. 11. 2017. u 22:34 Odgovori

    Coinspace jeste mlm i cistaaa prevara,ja sam u tome, tj bio,jer je sistem pukao pre mesec ipo,dva i nema vise od para nista,niti od firme. eto info iz.prve ruke ,ja sam pare dao toj firmi i caoo pare,nema ih vise.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?