Kako graditi YouTube kanal na principima kvaliteta i povezanosti sa zajednicom?

Kako graditi YouTube kanal na principima kvaliteta i povezanosti sa zajednicom?

Sa svojih 90.000 pratilaca, BalkanTech je jedan od većih domaćih YouTube kanala posvećen tehnologiji i mobilnim uređajima. O izazovima građenja jednog ovakvog kanala u Srbiji iz ugla biznisa, razgovaramo sa osnivačem.

Još krajem oktobra 2013. godine, BalkanTech je stupio na veliku YouTube scenu čineći tako još jednu domaću edukativno-tehnološku bazu na ovom servisu. Od osnivanja, ovaj kanal je zabeležio 15,8 miliona pregleda video materijala kroz različite žanrove videa poput recenzija, unboxinga, vlogova, saveta za kupovinu i drugo.

Igor Rakocija, osnivač ovog kanala za Netokraciju je govorio o ideji da započne karijeru na YouTube-u, te koliko je izazovno voditi i graditi i na kraju monetizovati jedan video kanal u Srbiji. Igor već na početku otkriva da je inspiracija za ulazak u čitavu priču došla od već postojećih stranih kanala, čija je glavna tema bila tehnologija.

Naš sagovornik kaže da je ideja bila da se kreira nešto slično, ali prilagođeno domaćem tržištu gde je kupovna moć u proseku i pet puta manja nego u inostranstvu, dakle ako je njima budžet za gaming računare oko 800 dolara, kod nas se ova brojka realno kreće oko 200-300 dolara. Što se tiče razrade samog koncepta kanala, Igor dodaje sledeće:

Već na početku sam imao nekoliko tipova videa, kao što su kreiranje najboljeg računara do određene cene, kreiranje liste najboljih telefona do određene cene i slično. Teško je bilo raditi recenzije na početku bez prave opreme, ali i hardvera. Ne možeš da praviš recenzije i razviješ kanal bez adekvatnog hardvera, dok sa druge strane ne možeš da dobiješ hardver bez razvijenog kanala.

Malo tržište – veći napor i rad

Govoreći o dosadašnjem feedback-u publike ali i početnim koracima i izazovima u monetizaciji samog kanala, Rakocija kaže da je sa komentarima u utiscima korisnika o njegovom radu veoma zadovoljan, uz osvrt na to da je publika bila veoma mala kada je krenuo da radi na ovom kanalu:

Recimo da su kanali sa 10.000 pretplatnika bili jako retki, dok je danas situacija daleko drugačija. Što se tiče monetizacije, ona je bila ravna nuli tokom polugodišnjeg perioda, nakon toga je legla prva uplata od Google AdSense-a, čitavih 70 dolara za šest meseci rada. Kako je rastao YouTube kod nas, tako je rastao i kanal, kao i monetizacija.

Na pitanje Netokracije koliko je zapravo danas izazovno razvijati jedan YT kanal ovog tipa na relativno malom tržištu kao što je Srbija, Igor odgovara da je na YouTube-u veoma teško razvijati bilo šta što nije čista zabava s obzirom na to da je tržište malo, a posao nije lagan:

Kada uzmemo u obzir da sve radim sam, od testiranja proizvoda, do video/audio produkcije, preko komunikacije sa partnerima, sve to oduzima mnogo vremena, dok je zarada nesigurna. Pre svega zavisite od YouTube algoritma, koji zna da bude izuzetno nepredvidiv, te jedan video dostigne 100.000 pregleda, a drugi samo 5-6.000, samim tim vi partneru ne možete nikako da garantujete bilo kakve rezultate, što sa poslovne strane nije baš sjajno.

Kako Igor ističe, dodatna otežavajuća okolnost, konkretno u njegovom slučaju, je to što je iz Niša u kojem nema predstavništva bilo koje važne kompanije koja je vezana za ono čime se on bavi. Prema njegovim rečima, svaki sastanak je dodatni toršak s obzirom na česte dolaske u Beograd koji oduzimaju jedan ceo dan, te ume da bude veoma naporno.

Igor nije skrivao da mu je upornost i rad na onom što voli donelo željenje rezultate u izgradnji BalkanTech kanala – koji će nastaviti da se širi i unapređuje.

Kreiranje tima i promocija sajta naredni koraci

Međutim, put do popularizacije kanala i izgradnje baze pretplatnika nije bio nimalo jednostavan za Igora. Gledano sa tehničke strane, jedan od većih problema bio je početak produkcije videa mobilnim telefonom, zatim traženje adekvatne opreme za snimanje i dodatno ulaganje. Ipak, kako Igor kaže, potraga za tehnikom nije bila jedina prepreka:

Kada sam pokretao kanal još uvek sam studirao i radio u isto vreme, a to je značilo da mi dan počinje u osam ujutru na fakultetu, a završava se oko devet uveče na poslu i to bukvalno na poslu koji vas plaća tačno 20.000 dinara, pokušajte sa tom platom da platite sve troškove života i kupite opremu za snimanje.

Bilo je veom teško u tom trenutku imati vremena za bilo šta, a kako bi išli napred jednostavno morate da volite ovaj posao. Prva stvar koju sam kupio od svoje „veličanstvene“ plate je nešto bolji PC sa i5 procesorom kako bih barem skratio vreme čekanja renderovanja videa.

Na samom kraju razgovora, Igor je podelio i nekoliko saveta za sve koji razmišljaju da uđu u svet YouTube-a, snimanja i montiranja video materijala. Kako kaže, ono što je najbitnije jeste da se na početku čitava priča shvati kao hobi i da je potrebno da se isti taj hobi voli. Igor između ostalog dodaje i da na početku ne treba imati prevelika očekivanja jer može doći i do razočarenja s obzirom na to kakav video sadržaj YouTube algoritam favorizuje, dok je sa druge strane publika dosta ograničena.

Naš sagovornik ne skriva da je pred njim i dosta posla kada je reč o nastavku građenja BalkanTech-a kao medija:

Planiram da u narednom periodu proširim čitavu priču na sajt btech.rs čija promocija kreće uskoro. Pre nekoliko meseci sam kreirao i kanal koji se bavi kriptovalutama, prvi takav na našim prostorima. Ironično je da je taj kanal sa manje od 6.000 pretplatnika profitabilniji od ovog od 90.000 pretplatnika.

„Cilj je između ostalog i kreiranje tima, kako ne bih morao da radim apsolutno sve sam i kako bismo podigli sve na viši nivo“, zaključio je Igor na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.