Kako graditi YouTube kanal na principima kvaliteta i povezanosti sa zajednicom?

Kako graditi YouTube kanal na principima kvaliteta i povezanosti sa zajednicom?

Sa svojih 90.000 pratilaca, BalkanTech je jedan od većih domaćih YouTube kanala posvećen tehnologiji i mobilnim uređajima. O izazovima građenja jednog ovakvog kanala u Srbiji iz ugla biznisa, razgovaramo sa osnivačem.

Još krajem oktobra 2013. godine, BalkanTech je stupio na veliku YouTube scenu čineći tako još jednu domaću edukativno-tehnološku bazu na ovom servisu. Od osnivanja, ovaj kanal je zabeležio 15,8 miliona pregleda video materijala kroz različite žanrove videa poput recenzija, unboxinga, vlogova, saveta za kupovinu i drugo.

Igor Rakocija, osnivač ovog kanala za Netokraciju je govorio o ideji da započne karijeru na YouTube-u, te koliko je izazovno voditi i graditi i na kraju monetizovati jedan video kanal u Srbiji. Igor već na početku otkriva da je inspiracija za ulazak u čitavu priču došla od već postojećih stranih kanala, čija je glavna tema bila tehnologija.

Naš sagovornik kaže da je ideja bila da se kreira nešto slično, ali prilagođeno domaćem tržištu gde je kupovna moć u proseku i pet puta manja nego u inostranstvu, dakle ako je njima budžet za gaming računare oko 800 dolara, kod nas se ova brojka realno kreće oko 200-300 dolara. Što se tiče razrade samog koncepta kanala, Igor dodaje sledeće:

Već na početku sam imao nekoliko tipova videa, kao što su kreiranje najboljeg računara do određene cene, kreiranje liste najboljih telefona do određene cene i slično. Teško je bilo raditi recenzije na početku bez prave opreme, ali i hardvera. Ne možeš da praviš recenzije i razviješ kanal bez adekvatnog hardvera, dok sa druge strane ne možeš da dobiješ hardver bez razvijenog kanala.

Malo tržište – veći napor i rad

Govoreći o dosadašnjem feedback-u publike ali i početnim koracima i izazovima u monetizaciji samog kanala, Rakocija kaže da je sa komentarima u utiscima korisnika o njegovom radu veoma zadovoljan, uz osvrt na to da je publika bila veoma mala kada je krenuo da radi na ovom kanalu:

Recimo da su kanali sa 10.000 pretplatnika bili jako retki, dok je danas situacija daleko drugačija. Što se tiče monetizacije, ona je bila ravna nuli tokom polugodišnjeg perioda, nakon toga je legla prva uplata od Google AdSense-a, čitavih 70 dolara za šest meseci rada. Kako je rastao YouTube kod nas, tako je rastao i kanal, kao i monetizacija.

Na pitanje Netokracije koliko je zapravo danas izazovno razvijati jedan YT kanal ovog tipa na relativno malom tržištu kao što je Srbija, Igor odgovara da je na YouTube-u veoma teško razvijati bilo šta što nije čista zabava s obzirom na to da je tržište malo, a posao nije lagan:

Kada uzmemo u obzir da sve radim sam, od testiranja proizvoda, do video/audio produkcije, preko komunikacije sa partnerima, sve to oduzima mnogo vremena, dok je zarada nesigurna. Pre svega zavisite od YouTube algoritma, koji zna da bude izuzetno nepredvidiv, te jedan video dostigne 100.000 pregleda, a drugi samo 5-6.000, samim tim vi partneru ne možete nikako da garantujete bilo kakve rezultate, što sa poslovne strane nije baš sjajno.

Kako Igor ističe, dodatna otežavajuća okolnost, konkretno u njegovom slučaju, je to što je iz Niša u kojem nema predstavništva bilo koje važne kompanije koja je vezana za ono čime se on bavi. Prema njegovim rečima, svaki sastanak je dodatni toršak s obzirom na česte dolaske u Beograd koji oduzimaju jedan ceo dan, te ume da bude veoma naporno.

Igor nije skrivao da mu je upornost i rad na onom što voli donelo željenje rezultate u izgradnji BalkanTech kanala – koji će nastaviti da se širi i unapređuje.

Kreiranje tima i promocija sajta naredni koraci

Međutim, put do popularizacije kanala i izgradnje baze pretplatnika nije bio nimalo jednostavan za Igora. Gledano sa tehničke strane, jedan od većih problema bio je početak produkcije videa mobilnim telefonom, zatim traženje adekvatne opreme za snimanje i dodatno ulaganje. Ipak, kako Igor kaže, potraga za tehnikom nije bila jedina prepreka:

Kada sam pokretao kanal još uvek sam studirao i radio u isto vreme, a to je značilo da mi dan počinje u osam ujutru na fakultetu, a završava se oko devet uveče na poslu i to bukvalno na poslu koji vas plaća tačno 20.000 dinara, pokušajte sa tom platom da platite sve troškove života i kupite opremu za snimanje.

Bilo je veom teško u tom trenutku imati vremena za bilo šta, a kako bi išli napred jednostavno morate da volite ovaj posao. Prva stvar koju sam kupio od svoje „veličanstvene“ plate je nešto bolji PC sa i5 procesorom kako bih barem skratio vreme čekanja renderovanja videa.

Na samom kraju razgovora, Igor je podelio i nekoliko saveta za sve koji razmišljaju da uđu u svet YouTube-a, snimanja i montiranja video materijala. Kako kaže, ono što je najbitnije jeste da se na početku čitava priča shvati kao hobi i da je potrebno da se isti taj hobi voli. Igor između ostalog dodaje i da na početku ne treba imati prevelika očekivanja jer može doći i do razočarenja s obzirom na to kakav video sadržaj YouTube algoritam favorizuje, dok je sa druge strane publika dosta ograničena.

Naš sagovornik ne skriva da je pred njim i dosta posla kada je reč o nastavku građenja BalkanTech-a kao medija:

Planiram da u narednom periodu proširim čitavu priču na sajt btech.rs čija promocija kreće uskoro. Pre nekoliko meseci sam kreirao i kanal koji se bavi kriptovalutama, prvi takav na našim prostorima. Ironično je da je taj kanal sa manje od 6.000 pretplatnika profitabilniji od ovog od 90.000 pretplatnika.

„Cilj je između ostalog i kreiranje tima, kako ne bih morao da radim apsolutno sve sam i kako bismo podigli sve na viši nivo“, zaključio je Igor na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.

Društvene mreže

Facebook grupe nisu novi forumi, ali sa planovima Zuckerberga one postaju nikad značajnije za korisnike

Na F8 godišnjoj konferenciji Facebook je predstavio nove promene i dizajn koji će umnogome oblikovati korisničko iskustvo u narednom periodu - ističući u prvi plan grupe i događaje. Šta to znači za korisnike?