Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.
U veleprodajnom i maloprodajnom sektoru koriste se različiti servisi i digitalna rešenja za praćenje i evidenciju velikog broja različitih podataka. Jedno od tih rešenje nudi i osmočlani tim iz Beograda kroz svoj e-commerce B2Bee Manager servis koji automatizuje i organizuje posao u veleprodaji uz mogućnost integracije sa ERP-om (Enterprise Resource Planning) – procesom u kojem se planiraju poslovni resursi.
Sa osnivačima ovog startapa pričali smo o daljem razvoju proizvoda, o prednostima u odnosu na konkurenciju, kao i proširenju baze klijenata na više od 20 kompanija u sektoru online trgovine, iako je čitav projekat pokrenut prošle godine.
Podaci na webu i na mobilnim uređajima
Luka Radovanović, COO ovog startapa, objašnjava da su članovi tima koji stoji iza ovog rešenja godinama radili u e-commerce industriji, te imaju iskustvo rada na projektovanju i održavanju kompleksnih e-prodavnica. “Početkom 2018. godine radili smo istraživanje sa našim partnerima koji razvijaju ERP rešenja i uvideli veliko interesovanje za automatizovanje veleprodaje, odakle je i nastala ideja za B2Bee”, kaže Luka i dodaje:
Nakon pažljivog analiziranja i planiranja, rešili smo da napravimo B2B Manager (zasniva se na B2B Hive softverskoj platformi) koji želimo da postavimo kao standard kada je u pitanju komunikacija sa ERP sistemima, kako u B2B industriji, tako i u kompleksnim B2C sistemima.
Objašnjavajući na realnom primeru kako ovaj proizvod zapravo radi i koje benefite donosi krajnjim klijentima, Luka dodaje sledeće:
Top menadžment naših klijenata ima uvid u sve procese kroz napredne real-time izveštaje, routing-e za komercijaliste, stanja u magacinima i prodavnicama, i sve ostalo što može da zatreba za analizu i praćenje procesa prodaje.
Klijentima su na raspolaganju praktično sve funkcionalnosti naših sistema koje su već ugrađene, kao i mogućnost da naknadno dodaju integrisane module. Kako im se poslovanje usložnjava, tako i sami uviđaju prednosti i mogućnosti automatizacije i praćenja poslovnih procesa vezanih za prodaju proizvoda.
B2Bee softver je baziran na kompleksnim Microsoft rešenjima, a kao najatraktivniji i najpopularniji proizvod izdvaja se pomenuti B2B Manager za veleprodaju. Rad ovog proizvoda prati VirtualStore sistem namenjen maloprodaji, a koji između ostalog sadrži i korisnicima nudi modularne aplikacije za komercijaliste, magacine, za servisiranje proizvoda i druge.
Ovaj sistem podržava sve vrste konekcija, od najbolje opcije povezivanja putem web servisa, pa do razmene Excel tabela, XML fajlova. Sistem od ERP-a zahteva veliki broj informacija koje se u dogovorenim intervalima sinhronizuju u oba smera (ERP – B2B Hive i B2B Hive – ERP).

Otvorene su pozicije za nove članove tima
Prema rečima našeg sagovornika ono što predstavlja key selling point startapa pred potencijalnim investitorima i korisnicima jeste odlično poznavanje pomenute industrije, potreba klijenata i prilagođavanje tim zahtevima uz neophodni konsalting za unapređenje poslovanja. Takođe, kaže Luka, izdvajaju ih i nivoi automatizacije poslovnih procesa vezanih za prodaju proizvoda.
Luka dodaje da se takođe mogu pohvaliti činjenici da su bili finalisti Inovacionog fonda za Mini Grants Program 2018. godine. Nažalost, zbog kratkog roka, nisu bili adekvatno pripremljeni za finalnu rundu, kaže Radovanović za Netokraciju, dodavši da je B2Bee ipak dobio investiciju – FFF (Friends, Family and Founders) investiciju u vrednosti od 20.000 evra. Pored toga, dodaje, trenutno su u pregovorima sa izraelskim VC fondom za prvu rundu finansiranja.
Govoreći više o planu monetizacije startapa, Luka kaže da se web sistemi zakupljuju od strane klijenata po SaaS konceptu, dok se biznis model zasniva na redovnim mesečnim prihodima kroz dostupne pakete, jednokratnim prihodima kroz inicijalnu aktivaciju i konfiguraciju i dodatnim prihodima kroz posebne zahteve.
O uspešnosti tog modela, kaže, svedoči nagli rast broja klijenata i povećani obim posla, te ovaj startap stalno ima otvorene pozicije za nove članove tima koji će zajedno sa njima nastojati da dalje prošire poslovanje ka novim tržištima. “Najpre planiramo širenje po regionu, a zatim ka ostatku Evrope”, objašnjava Luka i zaključuje da ćemo uskoro možda moći da razgovaramo i o širenju na globalno tržište.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!