Autoslavia: Čuvari automobilskog nasleđa

Autoslavia: Čuvari automobilskog nasleđa čiji su rad prepoznali i Klarkson, Mej i Hemond

Na prostoru našeg brdovitog Balkana danas leži veliko automobilsko nasleđe, skrivajući neispričane priče o snažnoj vezi između čoveka i mašine. Pokušaj da se bogata zaostavština sačuva u digitalnom obliku stigao je u vidu bloga Autoslavia koji su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, a čiji je rad prepoznat i od strane bivših voditelja emisije Top Gear koji su upravo Autoslaviu izabrali za predstavnika svoje kategorije na novom projektu pod imenom DriveTribe.

Đorđe i Miloš osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)
Đorđe, Miloš i Filip osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)

Šta vam prvo pada na pamet kada pomenemo domaći automobilizam? Mirko Alvirović i patrola do Paralije? Iako je automobilska kultura dosta razvijenija na Zapadu gde danas imamo na stotine blogova i YouTube kanala od kojih svaki pokriva određenu nišu, situacija na domaćem terenu ipak nije beznačajna.

Krajem 2013. godine pokrenuta je Autoslavia – blog koji ima za cilj da upozna širu i pre svega mlađu publiku sa automobilskim nasleđem na prostoru nekadašnje Jugoslavije. Projekat su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, da bi se timu ubrzo priključio Filip Žarković, ali i mnogi drugi autori i fotografi koji dele strast prema klasičnom dizajnu koji je obeležio automobilsku industriju u prethodnom stoleću.

Kao veliki ljubitelji automobila primetili smo prezasićenost automobilskih portala tehničkim sadržajem i teorijom, te smo želeli da stavimo akcenat na jedinstvene lične priče vlasnika i njihovih oldtajmera i modernih klasika. Osim predstavljanja automobila svake sedmice, pratimo regionalne oglase, skupove i beležimo ovdašnje zanimljive istorijske priče.

I dok se priča o auto blogovima sa ovih prostora uglavnom vezuje za puko prepisivanje vesti sa inostranih portala, te iznošenje činjenica o modelima koje domaća publika teško da može da priušti, Đorđe u razgovoru za Netokraciju kaže da su u Autoslaviji od starta krenuli da rade drugačije – nudeći svojoj publici originalan autorski sadržaj o automobilima koji su graciozno krstarili našim drumovima u vreme Jugoslavije. Editorial o Titovim automobilima lično bih izdvojio kao savršen prikaz onoga što Autoslavia jeste i što pokušava da zabeleži i dokumentuje.

Nasleđe koje distributeri i marketari ne umeju da iskoriste

Postavši prepoznatljiv brend među starijim, ali i mlađim ljubiteljima automobilizma, zanimalo me je kako tim gleda na digitalni pristup i da li im je upravo on pomogao da svoje priče plasiraju ne samo u Srbiji, već i u čitavom regionu. Nikodijević kaže da im je digital-only pristup itekako pomogao, pogotovo ako se uzme u obzir izumiranje štampanih medija. Sam koncept i naziv koji implicira na nekadašnju Jugoslaviju od starta je timu pomogao da dođe do automobilske publike u čitavom regionu, što su kvalitetnim i autorskim sadržajem vremenom i potvrdili.

Otkrivajući priču iza svakog klasika, ekipa Autoslavie svake nedelje upoznaje čitaoce sa
Otkrivajući neke od najređih klasika na ovim prostorima, ekipa Autoslavije dokumentuje i priču vlasnika koja dolazi uz svaki automobil (Foto: Autoslavia)

Na pitanje kako bi danas opisao auto bloging scenu na ovim prostorima, Sugaris pak dodaje da je ona najviše zastupljena u Srbiji, istakavši nezavisne sajtove poput bud3.net, trke.rs i twincam.me, kao i nezavisne automobilske fotografe. I dok kvalitetnog sadržaja i inspirativnih priča svakako ne manjka, ono što u velikoj meri izostaje jeste spoznaja potencijalnih oglašivača koji još uvek nisu upoznati sa ovom vrstom originalnog sadržaja – sadržaja koji se ne tiče samo direktnih recenzija i prodaje novih automobila.

Ukoliko se automobilski blogovi bave isključivo novim automobilima, uvezanost postoji. Što se tiče mogućnosti za saradnju, ona je uvek prisutna čak i ako ne vodi direktnoj prodaji. U našem slučaju to konkretno znači da većina prisutnih brendova duguje svoju specifičnu popularnost tradiciji i emociji.

Novi Mini ne bi bio to što jeste da nije kulta originalnog, zar ne? Stoga smatramo da bi automobilske kompanije i njihovi distributeri trebalo da se osvrnu na sopstveno nasleđe. Pored automobilskih, tu su i domaći i strani brendovi čije je bogato nasleđe snažno povezano sa vintage i retro kulturom.

Uz DriveTribe želimo da ponudimo čitavom svetu naš sadržaj

Đorđe, Miloš i Filip na sajtu rade već tri godine, a za to vreme Autoslavia postala je centralno mesto oko kojeg se okupljaju ljubitelji oldtajmera i modernih klasika sa ovih prostora. Zahvaljujući upornom radu i prepoznatljivom kvalitetu, na adresu ovog trojca nedavno je stiglo i obaveštenje da je Autoslavia izabrana kao #Leader na novom projektu pod imenom DriveTribe iza kojeg stoje Džeremi Klarkson, Ričard Hemond i Džejms Mej – bivši voditelji emisije “Top Gear” koji su od Foxa podigli 4,9 miliona funti za ubrzani razvoj nove platforme koja će nezavisnim autorima omogućiti da predstave ali i monetizuju sopstveni sadržaj.

Klarkson, Mej i Hemond biće predstavici svojih plemena, a jedna takva zajednica pripašće i momcima iz Autoslavie.
Klarkson, Mej i Hemond biće predstavnici svojih plemena, a jedna takva zajednica pripašće i momcima iz Autoslavie.

Upitavši Miloša šta ova potvrda znači za tim, on kaže da su počastvovani što su među prvima iz celog regiona prepoznati od najkredibilnije automobilske trojke. DriveTribe platforma trebala bi da im omogući da na najbolji način plasiraju njihov sadržaj globalnoj publici:

Na nama je da dosadašnjim i novim biranim sadržajem ovaj neotkriveni automobilski region predstavimo u najboljem svetlu. Mislimo da će se globalnoj publici svideti specifičnosti ovog regiona, ali i da će se iznenaditi istorijom i sadašnjošću ovdašnje automobilske kulture. Očekujemo povećanu posetu, proširenu zajednicu, globalno priznanje našeg rada kao i umrežavanje sa automobilskim blogerima iz celog sveta.

Odrastamo uz domaću autobloging scenu

Lansiranje DriveTribe projekta najavljeno je za jesen 2016. godine, no momci iz Autoslavie već uveliko rade na novim funkcijama koje, iako izazovne, predstavljaju sledeći korak u razvoju čitavog sajta. Filip kaže da pored pisanog i foto materijala, planiraju da ponude i video sadržaj – od klasičnog vloga do profesionalnih videa kratkog formata koji ipak iziskuje određenu finansijsku podršku.

Želimo da zaista predstavljamo ceo region, pošto smo do sada iz tehničkih i finansijskih razloga mahom predstavljali samo Srbiju.

Da se na Autoslaviji ne moraju nužno naći samo članci, momci su već pokazali predstavljanjem oglasa koji za cilj imaju da uvežu region, kako napominju, ka unutra – umesto ka spolja – kako bi time sačuvali odliv unikatnih primeraka iz regiona. Pored oglasa, tu je i jedan od prvih komercijalnih sadržaja koji se nalazi na domenu rent.autoslavia.com, a putem kog žele da omoguće vlasnicima oldtajmera i modernih klasika da monetizuju svoje blago bez njegovog prodavanja, već iznajmljivanjem za posebne događaje poput svadbi i maturi, preko promocija i brendiranja, pa sve do filmova koji se sve više snimaju na ovim prostorima.

“Težimo ka tome da se našem timu priključe i odabrani saradnici iz regiona. Što se tiče buduće auto bloging scene, nadamo se da ćemo svojim primerom otvoriti vrata mnogim kreativnim ljudima i njihovom jedinstvenom sadržaju”, zaključuje Sugaris.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Tehnologija

Institut za veštačku inteligenciju Srbije proslavio treći rođendan — šta je sve postignuto do sada?

Institut za veštačku inteligenciju Srbije ostvario je značajan napredak u razvoju i primeni veštačke inteligencije, postavljajući temelje za buduće inovacije koje će imati dalekosežan uticaj na društvo.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.