Autoslavia: Čuvari automobilskog nasleđa čiji su rad prepoznali i Klarkson, Mej i Hemond

Na prostoru našeg brdovitog Balkana danas leži veliko automobilsko nasleđe, skrivajući neispričane priče o snažnoj vezi između čoveka i mašine. Pokušaj da se bogata zaostavština sačuva u digitalnom obliku stigao je u vidu bloga Autoslavia koji su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, a čiji je rad prepoznat i od strane bivših voditelja emisije Top Gear koji su upravo Autoslaviu izabrali za predstavnika svoje kategorije na novom projektu pod imenom DriveTribe.

Đorđe i Miloš osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)
Đorđe, Miloš i Filip osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)

Šta vam prvo pada na pamet kada pomenemo domaći automobilizam? Mirko Alvirović i patrola do Paralije? Iako je automobilska kultura dosta razvijenija na Zapadu gde danas imamo na stotine blogova i YouTube kanala od kojih svaki pokriva određenu nišu, situacija na domaćem terenu ipak nije beznačajna.

Krajem 2013. godine pokrenuta je Autoslavia – blog koji ima za cilj da upozna širu i pre svega mlađu publiku sa automobilskim nasleđem na prostoru nekadašnje Jugoslavije. Projekat su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, da bi se timu ubrzo priključio Filip Žarković, ali i mnogi drugi autori i fotografi koji dele strast prema klasičnom dizajnu koji je obeležio automobilsku industriju u prethodnom stoleću.

Kao veliki ljubitelji automobila primetili smo prezasićenost automobilskih portala tehničkim sadržajem i teorijom, te smo želeli da stavimo akcenat na jedinstvene lične priče vlasnika i njihovih oldtajmera i modernih klasika. Osim predstavljanja automobila svake sedmice, pratimo regionalne oglase, skupove i beležimo ovdašnje zanimljive istorijske priče.

I dok se priča o auto blogovima sa ovih prostora uglavnom vezuje za puko prepisivanje vesti sa inostranih portala, te iznošenje činjenica o modelima koje domaća publika teško da može da priušti, Đorđe u razgovoru za Netokraciju kaže da su u Autoslaviji od starta krenuli da rade drugačije – nudeći svojoj publici originalan autorski sadržaj o automobilima koji su graciozno krstarili našim drumovima u vreme Jugoslavije. Editorial o Titovim automobilima lično bih izdvojio kao savršen prikaz onoga što Autoslavia jeste i što pokušava da zabeleži i dokumentuje.

Nasleđe koje distributeri i marketari ne umeju da iskoriste

Postavši prepoznatljiv brend među starijim, ali i mlađim ljubiteljima automobilizma, zanimalo me je kako tim gleda na digitalni pristup i da li im je upravo on pomogao da svoje priče plasiraju ne samo u Srbiji, već i u čitavom regionu. Nikodijević kaže da im je digital-only pristup itekako pomogao, pogotovo ako se uzme u obzir izumiranje štampanih medija. Sam koncept i naziv koji implicira na nekadašnju Jugoslaviju od starta je timu pomogao da dođe do automobilske publike u čitavom regionu, što su kvalitetnim i autorskim sadržajem vremenom i potvrdili.

Otkrivajući priču iza svakog klasika, ekipa Autoslavie svake nedelje upoznaje čitaoce sa
Otkrivajući neke od najređih klasika na ovim prostorima, ekipa Autoslavije dokumentuje i priču vlasnika koja dolazi uz svaki automobil (Foto: Autoslavia)

Na pitanje kako bi danas opisao auto bloging scenu na ovim prostorima, Sugaris pak dodaje da je ona najviše zastupljena u Srbiji, istakavši nezavisne sajtove poput bud3.net, trke.rs i twincam.me, kao i nezavisne automobilske fotografe. I dok kvalitetnog sadržaja i inspirativnih priča svakako ne manjka, ono što u velikoj meri izostaje jeste spoznaja potencijalnih oglašivača koji još uvek nisu upoznati sa ovom vrstom originalnog sadržaja – sadržaja koji se ne tiče samo direktnih recenzija i prodaje novih automobila.

Ukoliko se automobilski blogovi bave isključivo novim automobilima, uvezanost postoji. Što se tiče mogućnosti za saradnju, ona je uvek prisutna čak i ako ne vodi direktnoj prodaji. U našem slučaju to konkretno znači da većina prisutnih brendova duguje svoju specifičnu popularnost tradiciji i emociji.

Novi Mini ne bi bio to što jeste da nije kulta originalnog, zar ne? Stoga smatramo da bi automobilske kompanije i njihovi distributeri trebalo da se osvrnu na sopstveno nasleđe. Pored automobilskih, tu su i domaći i strani brendovi čije je bogato nasleđe snažno povezano sa vintage i retro kulturom.

Uz DriveTribe želimo da ponudimo čitavom svetu naš sadržaj

Đorđe, Miloš i Filip na sajtu rade već tri godine, a za to vreme Autoslavia postala je centralno mesto oko kojeg se okupljaju ljubitelji oldtajmera i modernih klasika sa ovih prostora. Zahvaljujući upornom radu i prepoznatljivom kvalitetu, na adresu ovog trojca nedavno je stiglo i obaveštenje da je Autoslavia izabrana kao #Leader na novom projektu pod imenom DriveTribe iza kojeg stoje Džeremi Klarkson, Ričard Hemond i Džejms Mej – bivši voditelji emisije „Top Gear“ koji su od Foxa podigli 4,9 miliona funti za ubrzani razvoj nove platforme koja će nezavisnim autorima omogućiti da predstave ali i monetizuju sopstveni sadržaj.

Klarkson, Mej i Hemond biće predstavici svojih plemena, a jedna takva zajednica pripašće i momcima iz Autoslavie.
Klarkson, Mej i Hemond biće predstavnici svojih plemena, a jedna takva zajednica pripašće i momcima iz Autoslavie.

Upitavši Miloša šta ova potvrda znači za tim, on kaže da su počastvovani što su među prvima iz celog regiona prepoznati od najkredibilnije automobilske trojke. DriveTribe platforma trebala bi da im omogući da na najbolji način plasiraju njihov sadržaj globalnoj publici:

Na nama je da dosadašnjim i novim biranim sadržajem ovaj neotkriveni automobilski region predstavimo u najboljem svetlu. Mislimo da će se globalnoj publici svideti specifičnosti ovog regiona, ali i da će se iznenaditi istorijom i sadašnjošću ovdašnje automobilske kulture. Očekujemo povećanu posetu, proširenu zajednicu, globalno priznanje našeg rada kao i umrežavanje sa automobilskim blogerima iz celog sveta.

Odrastamo uz domaću autobloging scenu

Lansiranje DriveTribe projekta najavljeno je za jesen 2016. godine, no momci iz Autoslavie već uveliko rade na novim funkcijama koje, iako izazovne, predstavljaju sledeći korak u razvoju čitavog sajta. Filip kaže da pored pisanog i foto materijala, planiraju da ponude i video sadržaj – od klasičnog vloga do profesionalnih videa kratkog formata koji ipak iziskuje određenu finansijsku podršku.

Želimo da zaista predstavljamo ceo region, pošto smo do sada iz tehničkih i finansijskih razloga mahom predstavljali samo Srbiju.

Da se na Autoslaviji ne moraju nužno naći samo članci, momci su već pokazali predstavljanjem oglasa koji za cilj imaju da uvežu region, kako napominju, ka unutra – umesto ka spolja – kako bi time sačuvali odliv unikatnih primeraka iz regiona. Pored oglasa, tu je i jedan od prvih komercijalnih sadržaja koji se nalazi na domenu rent.autoslavia.com, a putem kog žele da omoguće vlasnicima oldtajmera i modernih klasika da monetizuju svoje blago bez njegovog prodavanja, već iznajmljivanjem za posebne događaje poput svadbi i maturi, preko promocija i brendiranja, pa sve do filmova koji se sve više snimaju na ovim prostorima.

„Težimo ka tome da se našem timu priključe i odabrani saradnici iz regiona. Što se tiče buduće auto bloging scene, nadamo se da ćemo svojim primerom otvoriti vrata mnogim kreativnim ljudima i njihovom jedinstvenom sadržaju“, zaključuje Sugaris.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.