Autoslavia: Čuvari automobilskog nasleđa čiji su rad prepoznali i Klarkson, Mej i Hemond

Na prostoru našeg brdovitog Balkana danas leži veliko automobilsko nasleđe, skrivajući neispričane priče o snažnoj vezi između čoveka i mašine. Pokušaj da se bogata zaostavština sačuva u digitalnom obliku stigao je u vidu bloga Autoslavia koji su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, a čiji je rad prepoznat i od strane bivših voditelja emisije Top Gear koji su upravo Autoslaviu izabrali za predstavnika svoje kategorije na novom projektu pod imenom DriveTribe.

Đorđe i Miloš osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)
Đorđe, Miloš i Filip osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)

Šta vam prvo pada na pamet kada pomenemo domaći automobilizam? Mirko Alvirović i patrola do Paralije? Iako je automobilska kultura dosta razvijenija na Zapadu gde danas imamo na stotine blogova i YouTube kanala od kojih svaki pokriva određenu nišu, situacija na domaćem terenu ipak nije beznačajna.

Krajem 2013. godine pokrenuta je Autoslavia – blog koji ima za cilj da upozna širu i pre svega mlađu publiku sa automobilskim nasleđem na prostoru nekadašnje Jugoslavije. Projekat su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, da bi se timu ubrzo priključio Filip Žarković, ali i mnogi drugi autori i fotografi koji dele strast prema klasičnom dizajnu koji je obeležio automobilsku industriju u prethodnom stoleću.

Kao veliki ljubitelji automobila primetili smo prezasićenost automobilskih portala tehničkim sadržajem i teorijom, te smo želeli da stavimo akcenat na jedinstvene lične priče vlasnika i njihovih oldtajmera i modernih klasika. Osim predstavljanja automobila svake sedmice, pratimo regionalne oglase, skupove i beležimo ovdašnje zanimljive istorijske priče.

I dok se priča o auto blogovima sa ovih prostora uglavnom vezuje za puko prepisivanje vesti sa inostranih portala, te iznošenje činjenica o modelima koje domaća publika teško da može da priušti, Đorđe u razgovoru za Netokraciju kaže da su u Autoslaviji od starta krenuli da rade drugačije – nudeći svojoj publici originalan autorski sadržaj o automobilima koji su graciozno krstarili našim drumovima u vreme Jugoslavije. Editorial o Titovim automobilima lično bih izdvojio kao savršen prikaz onoga što Autoslavia jeste i što pokušava da zabeleži i dokumentuje.

Nasleđe koje distributeri i marketari ne umeju da iskoriste

Postavši prepoznatljiv brend među starijim, ali i mlađim ljubiteljima automobilizma, zanimalo me je kako tim gleda na digitalni pristup i da li im je upravo on pomogao da svoje priče plasiraju ne samo u Srbiji, već i u čitavom regionu. Nikodijević kaže da im je digital-only pristup itekako pomogao, pogotovo ako se uzme u obzir izumiranje štampanih medija. Sam koncept i naziv koji implicira na nekadašnju Jugoslaviju od starta je timu pomogao da dođe do automobilske publike u čitavom regionu, što su kvalitetnim i autorskim sadržajem vremenom i potvrdili.

Otkrivajući priču iza svakog klasika, ekipa Autoslavie svake nedelje upoznaje čitaoce sa
Otkrivajući neke od najređih klasika na ovim prostorima, ekipa Autoslavije dokumentuje i priču vlasnika koja dolazi uz svaki automobil (Foto: Autoslavia)

Na pitanje kako bi danas opisao auto bloging scenu na ovim prostorima, Sugaris pak dodaje da je ona najviše zastupljena u Srbiji, istakavši nezavisne sajtove poput bud3.net, trke.rs i twincam.me, kao i nezavisne automobilske fotografe. I dok kvalitetnog sadržaja i inspirativnih priča svakako ne manjka, ono što u velikoj meri izostaje jeste spoznaja potencijalnih oglašivača koji još uvek nisu upoznati sa ovom vrstom originalnog sadržaja – sadržaja koji se ne tiče samo direktnih recenzija i prodaje novih automobila.

Ukoliko se automobilski blogovi bave isključivo novim automobilima, uvezanost postoji. Što se tiče mogućnosti za saradnju, ona je uvek prisutna čak i ako ne vodi direktnoj prodaji. U našem slučaju to konkretno znači da većina prisutnih brendova duguje svoju specifičnu popularnost tradiciji i emociji.

Novi Mini ne bi bio to što jeste da nije kulta originalnog, zar ne? Stoga smatramo da bi automobilske kompanije i njihovi distributeri trebalo da se osvrnu na sopstveno nasleđe. Pored automobilskih, tu su i domaći i strani brendovi čije je bogato nasleđe snažno povezano sa vintage i retro kulturom.

Uz DriveTribe želimo da ponudimo čitavom svetu naš sadržaj

Đorđe, Miloš i Filip na sajtu rade već tri godine, a za to vreme Autoslavia postala je centralno mesto oko kojeg se okupljaju ljubitelji oldtajmera i modernih klasika sa ovih prostora. Zahvaljujući upornom radu i prepoznatljivom kvalitetu, na adresu ovog trojca nedavno je stiglo i obaveštenje da je Autoslavia izabrana kao #Leader na novom projektu pod imenom DriveTribe iza kojeg stoje Džeremi Klarkson, Ričard Hemond i Džejms Mej – bivši voditelji emisije „Top Gear“ koji su od Foxa podigli 4,9 miliona funti za ubrzani razvoj nove platforme koja će nezavisnim autorima omogućiti da predstave ali i monetizuju sopstveni sadržaj.

Klarkson, Mej i Hemond biće predstavici svojih plemena, a jedna takva zajednica pripašće i momcima iz Autoslavie.
Klarkson, Mej i Hemond biće predstavnici svojih plemena, a jedna takva zajednica pripašće i momcima iz Autoslavie.

Upitavši Miloša šta ova potvrda znači za tim, on kaže da su počastvovani što su među prvima iz celog regiona prepoznati od najkredibilnije automobilske trojke. DriveTribe platforma trebala bi da im omogući da na najbolji način plasiraju njihov sadržaj globalnoj publici:

Na nama je da dosadašnjim i novim biranim sadržajem ovaj neotkriveni automobilski region predstavimo u najboljem svetlu. Mislimo da će se globalnoj publici svideti specifičnosti ovog regiona, ali i da će se iznenaditi istorijom i sadašnjošću ovdašnje automobilske kulture. Očekujemo povećanu posetu, proširenu zajednicu, globalno priznanje našeg rada kao i umrežavanje sa automobilskim blogerima iz celog sveta.

Odrastamo uz domaću autobloging scenu

Lansiranje DriveTribe projekta najavljeno je za jesen 2016. godine, no momci iz Autoslavie već uveliko rade na novim funkcijama koje, iako izazovne, predstavljaju sledeći korak u razvoju čitavog sajta. Filip kaže da pored pisanog i foto materijala, planiraju da ponude i video sadržaj – od klasičnog vloga do profesionalnih videa kratkog formata koji ipak iziskuje određenu finansijsku podršku.

Želimo da zaista predstavljamo ceo region, pošto smo do sada iz tehničkih i finansijskih razloga mahom predstavljali samo Srbiju.

Da se na Autoslaviji ne moraju nužno naći samo članci, momci su već pokazali predstavljanjem oglasa koji za cilj imaju da uvežu region, kako napominju, ka unutra – umesto ka spolja – kako bi time sačuvali odliv unikatnih primeraka iz regiona. Pored oglasa, tu je i jedan od prvih komercijalnih sadržaja koji se nalazi na domenu rent.autoslavia.com, a putem kog žele da omoguće vlasnicima oldtajmera i modernih klasika da monetizuju svoje blago bez njegovog prodavanja, već iznajmljivanjem za posebne događaje poput svadbi i maturi, preko promocija i brendiranja, pa sve do filmova koji se sve više snimaju na ovim prostorima.

„Težimo ka tome da se našem timu priključe i odabrani saradnici iz regiona. Što se tiče buduće auto bloging scene, nadamo se da ćemo svojim primerom otvoriti vrata mnogim kreativnim ljudima i njihovom jedinstvenom sadržaju“, zaključuje Sugaris.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!