Upoznajte automehaničara iz Beograda sa 37.000 pratilaca na društvenim mrežama

Upoznajte Mirka Rašića, automehaničara iz Beograda kog prati 37.000 ljudi na društvenim mrežama

Pod Geneks kulom nalazi se mala, sređena garaža pretvorena u mehaničarsku radionicu - servis 'Deline mechanics', koji se od konkurencije razlikuje po YouTube kanalu sa preko 20.000 pretplatnika - zahvaljujući jednom čoveku.

Ovog intervjua možda ne bi ni bilo da kolega Mudrinić jednog dana nije ušao u kancelariju i izgovorio „Ljudi, mehaničar kod kog sam bio je pravi car, ima čak i YouTube kanal“! To je bio siguran znak da sa njim isplaniramo sastanak, sednemo na kafu i porazgovaramo o priči koju sa svojom publikom deli putem digitalnih kanala.

Lokaciju za intervju, kafić pun dima i buke, zamenili smo za pod konac sređenim servisom, gde je svaki alat bio na svom mestu, a kamere raspoređene tako da prate izvršavanje svih radova na automobilu (za svaki slučaj!).

Sedajući na jednu od, kako majstori vole da kažu direktorskih stolica, sačekao sam Mirka Rašića, glavnog protagonistu ove priče, a razgovor smo počeli osvrnuvši se na veliku crno-belu fotografiju Mirka sa njegovim ocem ispod otvorene haube BMW-a – kada je zapravo i počela njegova automehaničarska karijera.

Pričajući, između ostalog, o počecima poslovanja i izazovima na tom putu, zanimalo me je i kako se Mirko odlučio da svoj servis promoviše putem YouTube-a i Instagrama i kakve mu to rezultate donosi.

U svakom slučaju, vežite se. Prva, pa druga i idemo.

Danas našem sagovorniku pomaže još troje ljudi kako bi izgradio jedan uspešan i održiv biznis.

Sve počinje od malih nogu

Kada je imao devet godina Mirko nije ni slutio da će, kada odraste, voditi uspešan auto servis u Beogradu uprkos velikoj konkurenciji. Čitava priča, objašnjava nam on, počela je potpuno spontano. „Sećam se da sam ovaj zanat počeo da radim za vreme letnjeg raspusta. Otac me je doveo u servis i tu je počela moja prva ljubav prema ovoj profesiji“, priseća se Mirko najranijih početaka i započinje razgovor za Netokraciju.

Ne tako lak zanat, pored školskih obaveza, postao je deo svakodnevnog školovanje našeg sagovornika. Prema njegovim rečima, nakon što je završio fakultet i stasao kao, kako kaže,  koliko-toliko ozbiljan čovek, opredelio se za dalje izučavanje mehanike i postao majstor. Iako mu to nije bio prvi izbor, izgleda da je ta profesija odabrala njega:

Mehanika je nešto što nas majstore drži jače od bilo kog opijata. Posle četiri, pet godina napornog posla i konstantne tenzije rada uz roditelja, odlučio sam se da otvorim svoj servis. Početak, iako izazovan, bio je veoma dobar jer sam prethodno napravio dobar temelj poslovanja.

To pre svega podrazumeva radnu i poslovnu etiku, kao i ljubaznost prema ljudima koji dovoze svoje automobile. Trud i volja su nešto što vas uvek izgura na površinu i na kraju izdvoji u moru jake konkurencije.

Na radu i razvoju pomenutog servisa pored Mirka danas rade još trojica kolega: Srđan Zlatković, Stevan Zorić, Dejan Kecman, koji mu pomažu da ovaj biznis postane profitabilan i nastavi da se dalje razvija. U tom procesu ekipi našeg sagovornika možda i najviše pomažu upravo digitalni servisi na kojima su prisutni, odn. pomenuti Instagram profil (preko kog ljudi često zakazuju servis) i YouTube kanal koji služi za edukaciju i promociju.

U uspešnom građenju YouTube kanala koji je Mirkovom servisu doneo jednu sasvim novu vrednost, pomaže mu i Bojan Stevanović koji se bavi produkcijom i montažom istih.

Iako možda neobično za naše podneblje, ovaj auto servis je baš zahvaljujući kvalitetnom sadržaju na Internetu privukao mnoge klijente i nastoji da to tako bude i u budućnosti. Međutim, kako nam je Rašić otkrio, sve ovo je nastalo sasvim slučajno, upravo zbog nepoverljivih mušterija:

Počeo sam da fotografišem i snimam sve što radim i onda preneo to na društvene mreže. Najpre sam počeo da objavljujem sadržaj na Facebook-u, a nakon toga sam otvorio i Instagram profil i YouTube kanal. Prisustvo na ovim servisima umnogome se isplatilo s obzirom na to da je u veoma kratkom vremenskom periodu poraslo interesovanje  gledalaca za video sadržaj, nakon čega sam dosta vremena posvetio kreiranju sadržaja i procesima koji isti zahteva.

Do sada, Mirko i njegov tim izgradili su respektabilan YouTube kanal od preko 25 hiljada pratilaca, za šta su zaslužni i kreatvini video snimci u čijoj produkciju učesvuje Kanilingus studio, dok live snimke na Instagramu produkuje Mirkova ekipa. Većina video sadržaja i na jednoj i na drugoj mreži posvećena je promociji servisa i edukaciji o procesu servisiranja i mahanici, što je publika dočekala veoma pozitivno, sa ne tako puno negativnih komentara.

Crno-bela fotografija sa ocem u pozadini je neizostavan deo radionice. Tada je sve i počelo, a danas Mirko vodi jedan uspešan biznis.

Sa druge strane, taj digitalni trag ovom servisu doneo je i nove mušterije, o čemu nam Mirko i govori:

U početku su ljudi mislili da je sve ‘fejk’, ali kada dođu u servis brzo se uvere da je naša priča istinita i da mogu očekivati sve što smo prezentovali u video snimcima. Međutim, kada je reč o marketingu i zaradi, za sada smo bez pravih sponzora koji bi učestvovali u bilo kojoj vrsti saradnji, sve je i dalje pitanje ličnog zadovoljstva i promocija.

Moram i da napomenem da mnogo mladih gleda moj sadržaj, dosta njih je po njihovom predanju i upisalo zanat zbog mene. To je, ako ćete iskreno, vrednije od bilo kog poslovnog ugovora.

Auto servis kao mesto za druženje i kvalitetnu video produkciju

Nastavljajući razgovor, Mirko mi je otkrio da su, iako još nisu došli do sponzora, uspeli da monetizuju YouTube kanal, ali da ta zarada nije velika koliko bi mogla da bude. Ipak, dodaje on, dovoljna je za pokrivanje pojedinih troškova, a ideja jeste da se ovom kanalu posvete što više, da češće izbacuju sadržaj i kreiraju što više kvalitetnijih klipova:

Želeo bih da se posvetim tome kao što sam posvećen mehanici. Za sada je jedini problem to što moram da radim svoj posao kako bih imao prihode, ali nadam se boljitku u tom pravcu. Teme bi manje više bile iste, ali unapređene u svakom smislu. Želeo bih da naučim ljude svemu što znam i da razbijem predrasude kako o mehaničarima pa tako i o popravkama automobila. Mnogo stvari čovek zaista sam može da popravi i da nauči kako to sve funkcioniše.

Za razliku od mnogih radionica sa Pirelijevim kalendarima sa zanosnim plavušama, jedan od zidova Mirkove radionice rezervisan je za legendu auto-moto sporta – Airtona Senu.

Upravo su to teme koju publiku na YouTube-u zapravo i najviše i zanimaju, što nam je naš sagovornik i potvrdio, a to je svakodnevno funkcionisanje servisa i život u njemu, kao i popravke automobila, bizarni kvarovi i vraćanje vozila u normalno stanje.

I baš to digitalno prisustvo, kao što smo već spomenuli, pomoglo je Rašiću i njegovom timu da se bolje pozicioniraju među konkurencijom i, što je možda i najbitnije, uliju poverenje mnogim klijentima u kvalitet njihovog rada, što je, složićete se, danas veoma teško uraditi – bar kada je reč auto servisima.

I, baš dok smo Mirko i ja razgovarali o svemu, njegovi zaposleni radili su na održavanju jednog starijeg Forda, nakon čega su nam se i oni pridružili i podelili svoje priče iz radionice: Ali, o njima ćemo neki drugi put.

Sada je, pak, važno gledati kako izbeći svakodnevne probleme i poslovanje postaviti u pravom smeru ka održivom biznisu. A do tada, Mirku je dovoljna satisfakcija to što je ostvario svoj dečački san – sada ima svoj biznis i lepo uređeno mesto za popravku vozila, druženje i kvalitetnu video produkciju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?