Infostud pokrenuo AutoHub.rs kao novi online shop koji u startu nudi 700.000 delova za automobile

Infostud pokrenuo AutoHub.rs kao novi online shop koji u startu nudi 700.000 delova za automobile

Vožnja automobila jeste zadovoljstvo, ali i velika obaveza kada na red dođu servisi. Jedna od muka svih vozača ume da bude upravo potraga za kvalitetnim auto delovima, a razvoj online trgovine u Srbiji doneo još jedno mesto na koje se mogu osloniti svi koji održavaju svoje četvorotočkaše.

Možda već na “prvu loptu” možete pretpostaviti da je reč o još jednoj internet prodavnici auto delova u Srbiji. Čini se da AutoHUB.rs i njegovo otvaranje za korisnike širom Srbije dolazi u pravo vreme, kada se ljudi sve više okreću online kupovini koja je doživela pravi bum tokom akutelne pandemije. Ipak ne želim da se ovaj tekst pretvori u još jedno pričanje priče o korona virusu i kupovini iz fotelje, već o tome koje su stvarne potrebe vozača i kako AutoHUB u tome može da im pomogne.

Sa preko 700.000 proizvoda u svojoj bazi auto delova, AutoHUB nastoji da se pozicionira na srpskom tržištu, a možda i šire, kao lokacija na kojoj vozači mogu da pronađu sve važne delove za održavanje svojih vozila. Činjenica je da su Srbiji i dalje vlada ta kultura nezavisne kupovine delova od strane vlasnika vozila pre odlaska kod majstora na servis, pa je digitalizacijom, tačnije rastom e-trgovine ovaj proces još više pojednostavljen.

Pomenuta prodavnica nije nastala slučajno, već predstavlja logičan nastavak u okviru Infostud grupe koja ima dokazanu ekspertizu na polju auto industrije i trgovine, formiranjem i realizacijom sajtova kao što su polovniautomobili.com i Internet-prodaja-guma.com – sajt koji uspešno posluje od 2009. godine. Kako bi svoje digitalne usluge ka vozačima zaokružili u potpounosti, nastao je AutoHUB.rs, čiju poslovnu priču nam otkriva jedan od osnivača u nastavku teksta.

Iskustvo i ekspertiza iz auto industrije kao pokazatelj za uspeh na tržištu

Kako je, kao što smo već pomenuli, AutoHUB nastao u okviru sektora elektronske trgovine Infostud grupe, a Goran Glogovac, direktor ove prodavnice, ističe kako je tim razmišljao na koji način bi mogla da se proširi ponuda sajta Internet prodaja guma. Otuda je pomenuta prodavnica namenjena fizičkim licima, tačnije vozačima kojima nudi brzu i jednostavnu kupovinu, veliki izbor rezervnih delova na jednom mestu, stručnu podršku i savete prilikom kupovine, brzu dostavu sa mogućnošću praćenja pošiljke, garancijom kvaliteta, mogućnošću zamene i povrata proizvoda.

Upravo zato, sprovedeno je istraživanje i testiranje sa nekoliko dodatnih linija proizvoda i kroz ta istraživanja Goran i njegova ekipa su došli do zaključka da internet prodavnice auto delova u celoj Evropi, pa i u našem najbližem okruženju beleže lepe stope rasta, otkriva nam Glogovac i dodaje:

Takođe, uočili smo da na sajtu Polovni automobili segment u kome se oglašavaju polovni auto delovi iz godine u godinu beleži rast, i da u okviru tih oglasa veliki udeo imaju novi auto delovi. Kada smo sagledali celokupnu situaciju i napravili analizu tržišta, shvatili samo da na našem tržištu postoji veliki prostor i potreba za pokretanje jedne takve prodavnice. Sve ovo se dešavalo tokom 2018. godine.

Odlučili smo da Internet prodaja guma ostane specijalizovana internet prodavnica za ovaj proizvod, dok će novi sajt AutoHUB.rs biti prodavnica u kojoj će vozači moći da pronađu sve što im je potrebno za njihov automobil: rezervne delove, karoseriju, ulja i tečnosti, gume, alate i dodatnu opremu, ukratko “sve za vaš auto na jednom mestu”.

Za sada preko 20 ljudi radi u izgradnji ove prodavnice, a kako se obaveze i broj kupaca bude širio, očekuje se da se tim možda i poveća.

Krucijalnu ulogu u formiranju AutoHUB-a odigrala je ekspertiza i desetogodišnje iskustvo vođenja i razvoja sajta Internet prodaja guma, kao i poznavanje potreba Srpskog tržišta. Menadžment i razvojni  tim koji stoji iza prodavnice Internet prodaju guma sada radi na razvoju AutoHUB-a i to je jedna od njihovih najvećih prednosti. Pored njih, kaže nam Goran, na razvoju ove e-trgovine rade i ljudi sa višegodišnjim, neki čak i višedecenijskim iskustvom u auto-industriji, kako iz zemlje tako i iz inostranstva, koji se nalaze u statusu stalno zaposlenih ili stručnih konsultanata:

Naravno, sarađujemo dosta i sa kolegama iz Polovnih automobila i ubuduće ćemo raditi na integraciji ova dva sajta kako bismo vozačima u Srbiji maksimalno olakšali kupovinu automobila i rezervnih delova. To je i logičan sled aktivnosti i bilo bi besmisleno da ne iskoristimo uvide koje nam taj sajt pruža da razumemo potrebe ove ciljne grupe. Želimo da zaokružimo ovaj ekosistem pod jednim krovom.

Trenutno na razvoju ove online prodavnice kao i na samom projektu, svakodnevno radi tim od desetak ljudi, dok je indirektno u projekat uključeno više od 25 ljudi. Kako je AutoHUB zapravo startap u okviru velike kompanije, još nema strogo podeljenih i formalizovanih pozicija. Ljudi su tako podeljeni u Operativne namenske timove koji se bave prodajom, logistikom, administracijom i upravljačke multifunkcionalne grupe koje se pojedinačno bave razvojem asortimana, cenovnom politikom, logistikom, marketingom i tehničkim razvojem.

Za sada se, kao što smo već pomenuli, u bazi pomenute prodavnice nalazi više od 700.000 rezervnih delova za putnička i laka komercijalna vozila od kojih je veći deo odmah dostupan za poručivanje. Goran kaže da pored vozača, očekuje da će, kao i u slučaju guma, značajan udeo kupaca biti i mala pravna lica koja u svom posedu imaju male flote vozila za koje AutoHUB  priprema posebne pogodnosti.

Na pitanje Netokracije na koji način tim iza ove prodavnice vidi svoju ulogu na tržištu auto delova u Srbiji i regionu, Glogovac odgovara da se reč HUB na engleskom jeziku može prevesti kao središte ili čvorište, pa je otuda i sama vizija zasnovana na tome da AutoHUB.rs postane centralno mesto za kupovinu auto delova i dodatne opreme za sve vozače u našoj zemlji:

AutoHUB nastoji da objedini ponudu svih vodećih veletrgovaca rezervnim delovima u zemlji i da vozačima ponudi najveći izbor novih rezervnih delova na jednom mestu po povoljnim cenama, sa brzom isporukom i profesionalnu korisničku podršku.

Želimo da ohrabrimo i motivišemo vozače da samostalno kupuju delove i da im pokažemo da je nove auto delove poželjnije kupovati u legalnoj internet prodavnici sa računom, garancijom i svim pripadajućim pravima, nego preko sumnjivih oglasa ili društvenih mreža gde se često ulazi i u sivu zonu. Želja nem je da se ovo tržište uredi na način na koji su to uradile i razvijenije evropske države.

AutoHUB kao glavno mesto za prodaju rezervnih delova za putnička i komercijalna vozila?

Iako je sve u principu postavljeno za normalno funkcionisanje jednog e-commerce sistema, tačnije prodavnice kao što je AutoHUB, izazovi u biznisu elektronske trgovine ne jenjavaju. Naime, logistika je jedan od najvećih  izazova u ovoj vrsti trgovine. Upravo iz tih razloga, Goran nam detaljno otkriva da AutoHUB trenutno funkcioniše po hibridnom logističkom modelu koji podrazumeva kombinaciju dropshiping modela i korišćenja protočnog magacina:

Primena konkretnog logističkog modela zavisi od logističke infrastrukture, spremnosti naših dobavljača da prihvate dropshiping model, vrsti i karakteristikama robe, da li u porudžbini postoji kombinacija artikala koji se nabavljaju od različitih dobavljača… Sopstveni protočni magacin nam pruža fleksibilnost i mogućnost dodatne provere pristiglih artikala i njihovo pažljivo pakovanje kako se ne bi oštetili u transportu.  Preciznost pre brzine, rekao bih.

Za razliku od konkurencije na tržištu prodaje auto delova, AutoHUB korisnicima pored delova propisanih od strane brendova automobila, nudi i korisničko iskustvo za koje je zadužen tim sa višegodišnjim radom u e-commerce sektoru.

S obzirom na to da je rast e-commerce sektora u Srbiji izvestan, na našem tržištu već imamo primere sajtova za kupovinu auto delova. Upravo zato nas je zanimalo na koji način se sve AutoHUB razlikuje od konkurencije i po čemu je on jedinstven? Glogovac odgovara:

Konkurencija po svojoj definiciji predstavlja rivalitet, nadmetanje u cilju postizanja boljeg položaja na tržištu. Zdrava konkurencija na kraju dovodi do poboljšanja usluge i ukupnih uslova za krajnjeg korisnika. Ona je pokretač i motiv za još veće ulaganje u naše poslovanje.

Naš sagovornik objašnjava da u svakom slučaju postoje drugi sajtovi i u konkurenciji sa njima ova prodavnica ulazi pre svega znanjem i posvećenošću koje imaju u online trgovini ali i znanjem iz jedne složene industrije kakva je automobilska, kao i da to znanje ponude krajnjim korisnicima – kako bi oni završili sve što im je potrebno.

Između ostalog, govorili smo o tome koliko bi ova online prodavnica ali i transparentnost cena mogli da utiču na percepciju kod majstora koji do sada nisu navikli da pričaju o ceni delova, a naš sagovornik dodaje da već postoji nekoliko auto servisa koji su već sada kupci na AutoHUB-u i sa kojima je ostvarena saradnja. Ipak, prema Goranovom mišljenju, sigurno je da će ovaj novi vid prodaje auto delova izazvati određene otpore i nerazumevanje kod auto servisera kao što je to bio slučaj svuda u Evropi, ali uprkos tome ovaj nov način trgovine je jednostavno neminovan.

“Igramo fer i uvažavamo sve interesne grupe u lancu i ako je moguće donosimo odluke koje maksimizuju korist za sve uključene strane. Nama nije cilj da stvaramo protivnike nego da sarađujemo sa svim učesnicima u lancu koji vodi ka krajnjem kupcu odnosno vozaču”, dodaje Goran. Kada već govorimo o poslovanju, još jedna od važnijih tema ovog intervjua bio je i sam poslovni model na kojem se zasniva AutoHUB, a o čemu nam je Goran otkrio više detalja:

Naš poslovni model je u suštini dropshiping – prodaja robe bez sopstvenih zaliha, direktno sa lagera naših dobavljača, sa svim prednostima i izazovima koje taj poslovni model nosi.
Suština internet prodaje je da ona u krajnjoj instanci ukupno generiše niže troškove od klasične maloprodaje. Posledično, ove uštede mi prenosimo na krajnjeg korisnika. Isporuka robe vrši se kurirskim službama i u najvećem broju slučajeva robu isporučimo za jedan do dva radna dana.

Mirko Rašić, poznatiji kao Neovlašćeni serviser bio je deo TV reklama za AutoHUB.rs – online prodavnicu auto delova.

Kako se naš razgovor bližio kraju pričali smo o nekim narednim ali i već realizovanim planovima kako na unapređenju prodavnice tako i na njenom marketinškom prisustvu u srpskoj javnosti. Kako je tim koji stoji iza AutoHUB-a veliki ljubitelj rada Mirka Rašića – Neovlašćenog servisera, tim povodom je i nastala uzajamna marketinška saradnja nekoliko meseci pre puštanja sajta u rad, a koja će prema rečima našeg sagovornika trajati dugoročno:

Mirko je auto-serviser koji ruši sve predrasude o auto-serviserima, jedinstven u celom regionu, i kao takav on je idealna osoba koja treba da se obrati našim kupcima koji imaju veliku ljubav prema automobilima, i koji su spremni da izađu iz postojećih obrazaca i da samostalno kupuju auto-delove.

Drago nam je takođe zato što je Mirko kao stručno lice, auto-serviser, prepoznao vrednost onoga što radimo i odlučio da podrži naš projekat. Otuda je i nastala TV reklama koju ste već sigurno imali prilike da vidite na televiziji ili YouTube-u. U reklami se takođe pojavljuje i Lesli Kordoba, model iz Argentine koja već desetak godina živi u Srbiji.

Na samom kraju, govorili smo o konkretnim planovima za naredni period kada je reč o daljem razvoju prodavnice, gde nam je Glogovac potvrdio da je krovna ideja iza AutoHUB-a da postane glavno mesto za kupovinu rezervnih delova za putnička i laka komercijalna vozila u Srbiji.

On kaže da na ovu viziju njegov tim ne gleda kao na nešto konačno, određeno, jer prema njegovim rečima to je kontinualni posvećen rad na unapređenju saradnje sa svim partnerima u poslu, unapređenju ponude, na razvoju i implementaciji najnovijih tehničkih rešenja, kao i na permanentnom unapređenju korisničkog iskustva.

“Nekoliko inostranih internet prodavnica auto delova je pokazalo da ovaj poslovni model ima potencijal internacionalnog širenja tako da i mi gajimo te ambicije, što je i jedan od razloga zbog kojih smo se odlučili za internacionalno ime domena iako je to na domaćem tržištu teži put u početku”, zaključio je na kraju Goran.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.