
Od rada u banci i studija na Sorboni Jelena se pronašla kao konsultant u kompaniji Asseco SEE
Da profesionalna karijera može da se kreće u više različitih smerova, uverili smo se mnogo puta. Zapravo, većina mladih ljudi danas često menja poslove u potrazi za idealnim radnim uslovima. U nastavku sledi priča o Jeleni Dobrosavljević koja se nakon pet godina rada u banci pridružila timu kompanije ASEE (Asseco SEE).
Jelena je kao diplomirani ekonomista svojim znanjem i kreativnošću doprinela uspehu mnogih projekata implementacije i integracije različitih softverskih rešenja, kao i migraciji podataka, a istakla se i kao trener za napredne korisnike za svaku od aplikacija za koju je zadužena u pomenutoj kompaniji.
Pozicija konsultinga uz mogućnost usavršavanja u jednoj od najvećih softverskih kompanija u jugoistočnoj Evropi, uticali su na to da se naša sagovornica i nakon specijalizacije na prestižnoj Sorboni vrati u dinamično radno okruženje.
Sa Jelenom Dobrosavljević smo imali priliku da razgovaramo o tome koji su sve razlozi uticali na njenu odluku da se iz Pariza vrati u Beograd i to na poziciju koja joj za sada najviše odgovara i koju u ovom trenutku ne bi menjala.
Kakvi su bili tvoji prvi utisci o kompaniji ASEE kada si došla na razgovor za posao?
Jelena: Za mene je već prvi susret bio veoma ohrabrujući i odmah sam stekla utisak da sam na pravom mestu. Mislim da je i pristup procesu selekcije razlog zašto ovde danas rade kolege sa kojima se osećaš prijatno na poslu. ASEE, kao i većina kompanija bira buduće zaposlene po znanju i sposobnostima, ali je važno i da se adekvatno uklapaju sa drugim kolegama kako bismo gradili produktivne i zadovoljne timove.
Na koji način se razvijala tvoja karijera u ovoj kompaniji?
Jelena: ASEE je kompanija u kojoj svako ko želi može da se usavršava u oblasti koja ga interesuje. Na razgovorima sa menadžmentom oko pravca u kom želim da napredujem isticala sam da sebe u budućnosti vidim kao eksperta koji raspolaže ogromnim znanjem i doprinosi razvoju novih rešenja. Saslušali su me, i danas sam angažovana kao konsultant.
Šta podrazumeva pozicija konsultanta kojom se trenutno baviš?
Jelena: Pozicija je prilično specifična, jer objedinjuje više zaduženja, počevši od poslovne analize tokom koje istražujemo potrebe tržišta, konsaltinga kojim pružamo stručne savete klijentima i ASEE timovima kako bismo obezbedili stvaranje proizvoda najboljeg kvaliteta, implementacije naših rešenja, podrške prodaji, pripremanja interne i eksterne dokumentacije, do testiranja rešenja i prenosa znanja kroz obuke i treninge.
U potpunosti pružamo podršku internim i eksternim timovima dok sam softver ne dođe u fazu održavanja. Kao što verovatno primećujete, pozicija obuhvata zaduženja koja su karakteristična za čak nekoliko pozicija koje su inače razdvojene u drugim kompanijama, kao što su Product Owner, Business Analyst, QA, Pre-sales.
Konsultanti u ASEE pre svega imaju bankarsko i ekonomsko znanje, što nam omogućava da definišemo kako treba da radi softver, kao i da na pravi način razumemo potrebe klijenata. Ukoliko se desi da je nekom iz tima neophodna dodatna obuka iz pojedinih oblasti, na raspolaganju su interne i eksterne edukacije.
Pored adekvatnog znanja, kakav je profil idealnog konsultanta, imajuću i vidu širok raspon zaduženja na ovoj poziciji?
Jelena: Idealni kandidati za ovaj posao su osobe koje vole izazove i da svaki dan rade nešto drugačije. Potrebno je da su motivisani, spremni da svakodnevno nauče nešto novo i savladavaju nove poslovne nivoe.
Možeš li da nam opišeš rad u timu kompanije ASEE?
Jelena: Svi pomažemo jedni drugima, i privatno i poslovno. Volimo da delimo znanje. Poznajemo jedni druge i zajednički rešavamo probleme. Dužnosti u okviru timova su odlično raspoređene, a zahvaljujući dobroj organizaciji, poštujemo i radno i privatno vreme naših zaposlenih.
Kompanija pažljivo vrši selekciju i zaista čuva svoje zaposlene, ulaže u njihova znanja i veštine. Kada imate nekoga ko vam pruža podršku u karijernom razvoju, a istovremeno u timu i dobre kolege, mislim da je to dobitna kombinacija za dobru atmosfera.
Na kakvim projektima si do sada bila angažovana?
Jelena: Tokom prethodnih pet godina u ASEE radila sam kao konsultant za četiri različita softwera – PUB modul za međunarodna plaćanja, PaymentGateway servis za Instant plaćanja, Collateral Management aplikaciji i Court Management aplikaciji.
Napomenula si da zaposleni u kompaniji imaju mogućnost da rastu i razvijaju se u okviru firme. Koja dodatna znanja i veštine si ti sticala?
Jelena: Imala sam mogućnost da naučim sve što sam želela. Kada sam radila na projektu sa jednom novom tehnologijom, a pošto sam na fakultetu imala osnove programiranja, htela sam da završim obuke za pisanje automatskih testova za API-je u alatu koji koristimo. Obratila sam se direktorima sa željom da naučim proces automatizacije. Dobila sam sredstva za obuku, ali i vreme da se tome posvetim.
Nakon obuka sam automatizovala celokupan proces testiranja za softvere za koje sam radila, a stečeno znanje danas prenosim i na druge kolege. Prevela sam neophodne materijale na srpski jezik i kreirala tutorijale kako bi kolege mogle i samostalno da prolaze obuke i da napreduju. Ovo je samo jedna od obuka koje držim svojim kolegama.
U kompanijii nam je inače dostupna velika baza internih obuka, kako vezanih za tehnička znanja i veštine tako i za sva ona znanja i kompetencije koje su nam potrebne za što uspešniji rad, a koje nemaju veze sa tehničkim znanjima.
Kakve su bile reakcije u ASEE kada si dobila stipendiju za odlazak na prestižni univerzitet Sorbona?
Jelena: Kada sam dobila stipendiju i odlučila da iskoristim ovu izuzetnu mogućnost da unapredim svoje znanje iz oblasti kvantitativne ekonomije, nadređeni su mi preneli stav da će u kompaniji ASEE za mene vrata ostati otvorena i da bi ih radovao moj povratak u firmu s obzirom na to da je bilo jasno koliko mi se dopada rad na ovoj poziciji i saradnja sa kolegama u timu koji smo izgradili.
Iskreno, zbog toga sam i unapred znala da sam u Parizu samo privremeno i da ću se nakon završenih Master studija vratiti u ASEE u Beograd. Tako se i desilo. Presrećna sam što sada mogu još više da doprinesem razvoju svog tima i cele kompanije.
Kako gledaš na posao konsultanta u budućem periodu?
Jelena: Naši konsultanti su zaduženi za prepoznavanje i razumevanje poslovnih potreba klijenata. U suštini, naše odgovornosti se neće mnogo promeniti. Nastavićemo da konstantno radimo na analizi tržišta, predviđanju trendova i kreiranju novih inovativnih i naprednih softverskih rešenja, kojima ćemo nastaviti da dajemo doprinos oblikovanju bankarstva i budućnosti.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!