Armada JS 2023 ponovo okuplja tech zajednicu u Novom Sadu

Armada JS ponovo okuplja tech zajednicu u Novom Sadu – i predavače iz najvećih svetskih kompanija

Ovogodišnja konferencija Armada JS će se, sad već tradicionalno, održati u Novom Sadu i to 5. i 6. oktobra. Organizatori nam otkrivaju šta ove godine očekuje posetioce.

Ideja za pokretanje konferencije Armada JS nastala je 2018. godine, a njen idejni tvorac je Marko Letić, koji je tada putovao i predavao na konferencijama širom sveta zastupajući kompaniju Mozilla kao tech speaker.

U tom periodu, kako nam otkriva Marko, naš sagovornik, u Srbiji nije postojala konferencija koja bi mogla da okupi JavaScript zajednicu na jednom mestu i da im omogući da čuju neke od najvećih stručnjaka na svetu u toj oblasti. “Postojale su različite meetup grupe, ali smo smatrali da naša zajednica zaslužuje veći događaj i da ima zainteresovanosti za tako nešto”, navodi Letić, a vreme je pokazalo da nisu pogrešili.

Danas Armada JS tim, pored Marka, čine i Jelena, Marija, Aleksandar, Petar, Darko, Miroslav i Nenad  (i, naravo, tim volontera), a Letić nam otkriva i čime se organizatori bave kada ne organizuju ovu tech konferenciju:

Mi smo na prvom mestu prijatelji, a na drugom kolege koje imaju veoma različit poslovni background koji obuhvata softverski inženjering i menadžment, finansije i bankarstvo, poslovnu psihologiju, dizajn i video produkciju. Naši primarni poslovi su dosta drugačiji od onoga što radimo u Armadi, ali nam naše iskustvo veoma pomaže u realizaciji jednog ovakvog događaja.

Prvo izdanje ove konferencije bilo je 2019. godine, sa posetom od preko 400 ljudi prvenstveno iz Srbije. Ipak, zbog covida, 2020. i 2021. godina prošle su bez konferencije, da bi se tokom prošle godine vratli na velika vrata sa rasprodatom konferencijom par nedelja pre održavanja sa više od 500 posetilaca.

Ovogodišnja Armada JS zakazana je za 5. i 6. oktobar i pretenduje da obori rekord prošlogodišnjeg izdanja. Više o tome otkrivamo u tekstu koji sledi.

Predavači i stabilna finansijska struktura su kamen temeljac jedne konferencije

Glavna motivacija za Armada tim bila je da naprave kvalitetan događaj u sklopu koga bi mogli da okupe neke od najvećih stručnjaka na svetu i zajednicu inženjera kojima su ove tehnologije relevantne, te da ih povežu se sa kompanijama koje rade u istom domenu – i da  to sve bude u Srbiji:

Novi Sad je bio logičan izbor jer svi tu živimo ili smo živeli u jednom trenutku. Cilj nam je bio da sva predavanja na konferenciji budu tehnička i da posetioci mogu da primene stvari koje su čuli na konferenciji već sutra u svom svakodnevnom poslu.

Networking je, naravno, došao kao posledica posete ljudi sa istim interesovanjima i zajedničkom poslovnom pozadinom. Danas smatramo da networking na konferenciji igra daleko veću ulogu nego na samim počecima.

Ipak, kreiranje takve konferencije na samom početku nije bilo ni malo jednostavno. “Dve stvari su možda najvažnije kad se organizuje jedan ovakav događaj, a to je da imate odlične predavače i stabilnu finansijsku strukturu“, navodi Marko i dodaje da su konekcije i prijateljstva koja su ostvarili na različitim konferencijama širom Evrope i Amerike u velikoj meri pomogle da okupe sjajne predavače koji su bili raspoloženi da se upuste u avanturu dolaska na konferenciju koja se prvi put organizuje.

“Bez tih poznanstava to nikako ne bi bilo moguće”, ističe naš sagovornik i dodaje da je drugi deo priče finansijske prirode:

Moramo najpre da kažemo da je velika greška misliti da se jedna konferencija ove veličine može finansirati isključivo od prodaje ulaznica: bez odgovarajuće sponzorske podrške kompanija ne bi bilo ni konferencije.

Sa nekim kompanijama smo imali prethodnu saradnju kroz naše redovne poslove, dok su druge uvidele potencijal i rizikovale sa nama i te veze održavamo i dan danas. Veliki broj sponzora je sa nama od samog početka i prve konferencije koju smo organizovali 2019. godine. Više od 85% posetilaca naše konferencije poseti bar četiri sponzorska štanda za vreme trajanja događaja i kompanije na taj način mogu da efikasno prezentuju mogućnosti i benefite koje nude inženjerima koji se bave JavaScript programskim jezikom.

Takav koncept doveo je do toga da Armada JS ima sve veću posetu publike iz regiona – prvenstveno iz Hrvatske, BiH, Mađarske, Rumunije i Crne Gore. “Sva predavanja su na engleskom jeziku što značajno olakšava izbor posetiocima koji ne pripadaju ovom govornom području tako da imamo posete i iz Nemačke, Poljske, Švajcarske, Francuske i drugih zemalja u Evropi”, ističe Letić i dodaje da, što se tiče izbora predavača, promene uvek prate i trendovi u JS zajednici te se trude da pozovu ljude koji se bave najpopularnijim i najkorišćenijim tehnologijama u svetu.

Predstavnici kompanija Google, GitHub, Spotify, Foursquare i Meta neki su od predavača

Na pitanje koje su najupečatljivije uspomene iz prethodnih izdanja konferencije, neki posebni trenuci ili predavanja, Marko otkriva da je za njih kao organizatore svaka konferencija posebna jer oni sa predavačima u komunikaciji provedu značajno više vremena nego posetioci, jer organizovanje naredne konferencije kreće čim se završi trenutna i svaki od predavača donese nešto novo u Armada JS iskustvo:

Bilo je mnogo zanimljivih trenutaka i još više sjajnih predavanja, ali ono što bi izdvojili su veze i prijateljstva koja smo napravili do sada. Na primer, jedan od članova našeg tima – Miroslav, je došao na konferenciju sada već davne 2019. godine kao predavač i ove godine nam se pridružio kao punopravni član organizacionog tima.

Armada JS prošle godine okupila je više od 500 posetilaca ne samo iz Srbije, već i iz drugih evropskih zemalja.

Posetioce ovogodišnje konferencije u periodu od 5. do 6. oktobra očekuje 20 vrhunskih tehničkih predavanja, na dva paralelna track-a u sjajnom prostoru kao što je Cinestar BIG:

Predavači dolaze iz svih delova sveta – od Amerike, Izraela, Irske, Poljske, Engleske, Nemačke, Švedske, Norveške, Holandije, Austrije, Španije, Hrvatske i, naravno, Srbije. Kompanije u kojima rade su neke od najvećih na svetu, kao što su: Google, GitHub, Spotify, Foursquare, Meta (Facebook) i mnoge druge. Verujemo da će ovo izdanje konferencije biti najbolje do sada.

Pored predavanja ne treba zaboraviti ni uvek dobro posećenu privatnu žurku konferencije u klubu Giardino sa pogledom na Novi Sad, živom muzikom i neograničenim pićem koje je uključeno u cenu ulaznice.

Marko dodaje i da se sve veći broj developera okreće TypeScript-u, serverskim rešenjima kao što su Nuxt i Nest.js, ali i primeni veštačke inteligencije u svom svakodnevnom poslu, a ujedno je izdvojio neka od predavanja koja će, po njegovom mišljenju, izazvati veliku pažnju publike:

Izdvojio bih predavanje “Building a Framework for the Edge”, Daniela Roe, glavnog inženjera na Nuxt projektu koji je danas veoma zastupljen ako pričamo o razvoju serverskih aplikacija u JavaScript-u. On će nam pričati o tome kako se pravi jedan ovakav projekat i o čemu je sve potrebno voditi računa ako želimo da omogućimo sve zahtevnije korisnike weba danas.

Tu je i predavanje koje će održati Senna Parsa, Solutions Engineer u GitHub-u (Microsoft), a koja će govoriti o tome kako developeri mogu da primene AI u svom poslu i olakšaju sebi mnoge svakodnevne zadatke koristeći GitHub Copilot, verovatno najkorišćeniji AI alat u svetu razvoja softvera.

‘Zajednica je srž tehnološkog razvoja’

Armada JS konferencija takođe je imala i značajan uticaj na razvoj domaće JavaScript zajednice. “Kroz godine održavanja konferencije, uspeli smo da okupimo stručnjake, entuzijaste i profesionalce iz oblasti JavaScripta, kako iz domaćih tako i iz međunarodnih sredina. Ovaj susret talenata omogućio je razmenu iskustava, ideja i najboljih praksi, što je direktno doprinelo podizanju nivoa znanja i veština unutar zajednice“, ističe Letić i dodaje:

Jedan od ključnih razloga zašto je važno da zajednica postoji jeste podrška i razvoj pojedinaca u toj oblasti. JavaScript je jedan od najpopularnijih programskih jezika koji se koristi za razvoj web i mobilnih aplikacija, pa je zajednica koja se bavi ovom tehnologijom od suštinskog značaja za unapređenje tih tehnologija. Kroz zajednicu, pojedinci imaju priliku da uče jedni od drugih, razvijaju svoje veštine, dele svoje projekte i ideje te tako kreiraju inovativna rešenja.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Zajednica, dodaje on, takođe omogućava podršku u rešavanju izazova s kojima se susreću pojedinci u svom radu. “Kroz diskusije, radionice i prezentacije na konferencijama kao što je Armada JS, članovi zajednice mogu dobiti dragocene savete od iskusnih profesionalaca, što im pomaže da prevaziđu prepreke i brže napreduju u svojim karijerama”, primećuje naš sagovornik i ističe da je zajednica ujedno i mesto gde se razmenjuju ideje koje često dovode do inovacija:

U krajnjem slučaju, zajednica je srž tehnološkog razvoja. Kroz okupljanje stručnjaka na konferencijama kao što je Armada JS, stvaramo sredinu u kojoj se znanje širi, ideje se razmenjuju i inovacije se podstiču. Ovo doprinosi rastu JavaScript zajednice i njenom uticaju na tehnološki pejzaž kako domaći, tako i globalni. Takođe, posebnu zahvalnost dugujemo sponzorima ovogodišnje konferencije – kompanijama: Prodyna, EPAM Systems, Luxoft, ComData, Yettel, Bosch, Foursquare, Nx, Adeva i Netokraciji.

Vizija budućnosti Armada JS konferencije je na prvom mestu regionalna, tako da već sada planiramo širenje i organizovanje događaja u zemljama regiona. Prvo kroz meetup-e, a onda i kroz veće događaje.

“Takođe imamo planove o izgradnji co-working hub-a na Borkovačkom jezeru u Rumi (između Novog Sada i Beograda) gde bi organizovali radionice u prirodnom okruženju, a predavači bi bili ljudi iz najvećih svetskih kompanija. Želimo da omogućimo ljudima balans između posla i odmora, kroz razmenu ideja i iskustva, na lokaciji koja je idealna za tako nešto”, zaključuje Marko i poziva sve zainteresovane da im se pridruže na ovogodišnjoj Armada JS konferenciji 5. i 6. oktobra u Novom Sadu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Novost

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Najava

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.