Sa budžetom od $97 miliona Apple prvi po ulaganju u marketing mobilnog sektora

Sa budžetom od $97 miliona Apple prvi po ulaganju u marketing mobilnog sektora

Kraj godine polako se bliži, a to je ujedno i odličan period za analizu poslovanja tehnoloških kompanija u 2016. godini. Pažnju javnosti privuklo je istraživanje organizacije Pathmatics o Eplu i Samsungu, pokazavši da gigant iz Kupertina troši znatno više sredstava na digitalni marketing nego što je to slučaj sa južnokorejskom kompanijom.

apl1

Zahvaljujući podacima sa platforme Pathmatics koja služi za praćenje i ispitivanje digitalnih oglašivačkih kampanja, Bussines Insider prenosi da je Epl ove godine potrošio čak 97 miliona dolara na display, mobilno i video oglašavanje u Sjedinjenim Američkim Državama za razliku od Samsunga iz koga su za ovaj segment izdvojili 80,4 miliona dolara ili 17 miliona manje od rivala. Ukoliko ipak isključite proizvode poput frižidera, televizora, memorija i drugo, Epl prevazilazi Samsung za čak 179% kada govorimo o digitalnom oglašavanju.

Bitno je istaći da analiza platforme Pathmatics obuhvata isključivo display i video oglase, te ne podrazumeva nastup na društvenim mrežama, kao i podatke koji ukazuju na to gde tačno brendovi troše najveći deo budžeta za digital. Takođe, ovi podaci potpadaju pod third-party segment i nisu zvanično potvrđeni od strane Epla i Samsunga.

Budući proizvodi oblikuju novi dijagram

Naime, statistika otkriva kako potrošnja Epla za ovu vrstu oglašavanja opada za 16,3% iz godine u godinu, dok je Samsung povećao svoj oglašivački budžet za čak 49,2%. Sa druge strane, više od tri četvrtine ili 76% novčanih sredstava Epla za oglašavanje uloženo je na video, 22% na desktop display, a preostali procenat na mobile. Ukoliko govorimo o Samsungu, južnokorejska kompanija najviše novca ulaže u web oglašavanje, čak 73%, zatim 20% na video i 7% na mobile marketing.

screen-shot-2016-12-05-at-12-53-20Pathmatics
Vrh budžeta dostignut je u oktobru – nakon lansiranja novih iPhone 7 i 7 Plus telefona.

Zanimljivo je istaći kako veliki deo novca kalifornijska kompanija uloži na direktne dogovore za izdavačima o reklamiranju proizvoda, dok se Samsung oslanja više na nezavisne oglasne mreže i druge kanale. Dijagram je takođe varirao i kada je reč o potrošenoj sumi novca po mesecima koji jasno pokazuje da je Epl potrošio najviše 22 miliona dolara i to samo u oktobru – dok je Samsung dostigao skoro 17 miliona sredinom tekuće godine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.