Sa budžetom od $97 miliona Apple prvi po ulaganju u marketing mobilnog sektora

Sa budžetom od $97 miliona Apple prvi po ulaganju u marketing mobilnog sektora

Kraj godine polako se bliži, a to je ujedno i odličan period za analizu poslovanja tehnoloških kompanija u 2016. godini. Pažnju javnosti privuklo je istraživanje organizacije Pathmatics o Eplu i Samsungu, pokazavši da gigant iz Kupertina troši znatno više sredstava na digitalni marketing nego što je to slučaj sa južnokorejskom kompanijom.

apl1

Zahvaljujući podacima sa platforme Pathmatics koja služi za praćenje i ispitivanje digitalnih oglašivačkih kampanja, Bussines Insider prenosi da je Epl ove godine potrošio čak 97 miliona dolara na display, mobilno i video oglašavanje u Sjedinjenim Američkim Državama za razliku od Samsunga iz koga su za ovaj segment izdvojili 80,4 miliona dolara ili 17 miliona manje od rivala. Ukoliko ipak isključite proizvode poput frižidera, televizora, memorija i drugo, Epl prevazilazi Samsung za čak 179% kada govorimo o digitalnom oglašavanju.

Bitno je istaći da analiza platforme Pathmatics obuhvata isključivo display i video oglase, te ne podrazumeva nastup na društvenim mrežama, kao i podatke koji ukazuju na to gde tačno brendovi troše najveći deo budžeta za digital. Takođe, ovi podaci potpadaju pod third-party segment i nisu zvanično potvrđeni od strane Epla i Samsunga.

Budući proizvodi oblikuju novi dijagram

Naime, statistika otkriva kako potrošnja Epla za ovu vrstu oglašavanja opada za 16,3% iz godine u godinu, dok je Samsung povećao svoj oglašivački budžet za čak 49,2%. Sa druge strane, više od tri četvrtine ili 76% novčanih sredstava Epla za oglašavanje uloženo je na video, 22% na desktop display, a preostali procenat na mobile. Ukoliko govorimo o Samsungu, južnokorejska kompanija najviše novca ulaže u web oglašavanje, čak 73%, zatim 20% na video i 7% na mobile marketing.

screen-shot-2016-12-05-at-12-53-20Pathmatics
Vrh budžeta dostignut je u oktobru – nakon lansiranja novih iPhone 7 i 7 Plus telefona.

Zanimljivo je istaći kako veliki deo novca kalifornijska kompanija uloži na direktne dogovore za izdavačima o reklamiranju proizvoda, dok se Samsung oslanja više na nezavisne oglasne mreže i druge kanale. Dijagram je takođe varirao i kada je reč o potrošenoj sumi novca po mesecima koji jasno pokazuje da je Epl potrošio najviše 22 miliona dolara i to samo u oktobru – dok je Samsung dostigao skoro 17 miliona sredinom tekuće godine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.