Apple procenjuje zamenu iPhonea nakon tri godine

Apple procenjuje zamenu iPhonea nakon tri godine, koji je zapravo razlog?

Kompanija iz Sjedinjenih Američkih Država procenila je da bi uređaje poput iPhonea ili Apple Watcha vlasnici trebalo da zamene nakon tri godine, dok bi Mac računari trebalo da dobiju naslednika za još jednu godinu više. Naravno, ovde nije reč o neispravnosti hardverskih komponenti, već se radi o novim i preciznim principima kompanije koji se zasnivaju na ekološkim ciljevima zasnovanim na efektu staklene bašte.

earth-apple

Nešto više detalja o planovima Applea da ozbiljnije zađe u oblast zaštite životne sredine i ekologije, saznali smo na nedavnom događaju ove kompanije koji je održan pre nešto manje od mesec dana, kada smo mogli između ostalog da se upoznamo i sa novim proizvodima ove kompanije.

Dokaz da su ovom oblasti iz Applea krenuli da se detaljnije bave pokazuje nam i nova Q&A sekcija na zvaničnom sajtu pomenutog giganta, a kako prenosi The Telegraph, kompanija je pomoću različitih analiza, procenila i ograničila vremenski okvir upotrebe različitih uređaja koje proizvodi u zavisnosti od toga koliki je njihov uticaj tokom jednog ciklusa na efekat staklene bašte.

Tako su kao merodavni činioci analize navedenog procesa uzeti podaci o hardverskim komponentama, njihovoj veličini, dnevnom korišćenju, kao i metodu dostave i prakse odlaganja – bazirajući statistiku na osnovu korišćenja uređaja od strane prvog vlasnika. Tako je statistika odredila da bi OS X i Apple TV uređaji trebalo da se zadrže četiti godine kod prvog korisnika, odnosno godinu dana manje za iOS i WatchOS, navodi se na sajtu Applea.

Prihod sa App Storea kao podsticaj ekologiji

Sa druge strane, kada smo se već dotakli teme trajanja Apple uređaja, korisno je osvrnuti se na dobro poznate nedoumice korisnika koje se uglavnom „vrte“ oko mišljenja da kompanija sama sebe sabotira lansiranjem „zahtevnih“ ažuriranja softvera za svoje uređaje (posebno one starije) – što se itekako može povezati sa pretpostavkom mnogih da kompanija taj potez pravi ne bi li ohrabrila korisnike da što pre pređu na nove modele, menjajući tako starije čiji hardver ne može „da izdrži“ nove nadogradnje.

Poseban odeljak na App Storeu sa aplikacijama namenjenim za podizanje svesti o ekologiji. (Izvor: telegraph.co.uk)

Međutim, ovo su i dalje samo nagađanja koja ne bi trebalo preterano da utiču na samo poslovanje ovog tehnološkog brenda, koji je između ostalog ozvaničio saradnju sa World Wild Fund For Nature (WWF), fondom za očuvanje prirode. Iz tih razloga je kreiran poseban sadržaj na App Storeu sa 27 aplikacija (Apps for Earth), što ima za cilj promociju misije WWF-a koja uključuje očuvanje divljina, šuma, okeana, i drugih svetskih voda.

Apple je na taj način spreman da donira 100% od ukupnog profita ovoj dobrotvornoj organizaciji od preuzimanja aplikacija, što bi vrlo lako moglo znatno da ubrza proces realizacije projekata za zaštitu životne sredine – ukoliko imamo na umu veliki broj korisnika App Store prodavnice širom sveta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.

E-commerce

U borbi za domaće trgovce srpski Shopen izaziva WooCommerce i Shopify

Niste programer, ne umete da dizajnirate, a želite da kreirate web prodavnicu? Platforma Shopen.com bi vam mogla pomoći.

Tehnologija

Može li jedan digitalac spakovati sve svoje obaveze i hobije u novi T-Cross?

Mladi vozači od svog automobila očekuju da je praktičan, da oslikava njihovu ličnost, ali i da je opremljen najnovijom tehnologijom. Kako se u tu formulu uklapa najmanji 'crossover' iz Volkswagen porodice?

Internet marketing

Kako da kreirate kvalitetan sadržaj za svoj brend? Otkrijte na Netokracijinoj Content Marketing radionici!

Započinjemo novu sezonu stručnih radionica! Prva u nizu biće posvećena content marketingu i održaće se 18. marta u Beogradu, a namenjena je svim profesionalcima koji shvataju značaj i doseg oglašavanja kroz sadržaj, te koji žele da unaprede svoje shvatanje toga šta je dobar 'content' koji prodaje.