Krajem oktobra mediji u SAD-u su preneli vest da Apple planira veća ulaganja u sektor video igara, nazivajući sebe između ostalog i gejming kompanijom.
Na ovaj način tehnološki gigant iz Kupertina za svoje rivale u pomenutoj industriji vidi Sony, Microsoft i Nintendo. Ovo nije ni malo iznenađujući podatak, pre svega što ove kompanije stoje iza razvoja poznatih konzola kao što su PlayStation i Xbox, ali i Nintendo Switch (koji se orijentisao na mobilne konzole i igranje igara u pokretu).
Sa druge strane, jasno je da veliki igrači poput pomenutih kompanija žele da uzmu svoj deo kolača u sve više rastućoj gaming industriji koja sada ali i prethodnih godina vredi više nego filmska i muzička industrija zajedno. Pojedine organizacije i kompanije predviđaju da bi ova industrija mogla da vredi čitavih 545 milijardi dolara u narednih sedam godina.
Ovo nije toliko iznenađujući podatak s obzirom na to da smo u u skorijem periodu imali predstavljanje novih konzola, kao što su PS5 i Xbox X, a uveliko se govori i o novom Unreal Engine-u kompanije Epic Games koji će biti zadužen za izgradnju virtuelnih okruženja novih generacija video igara. Pored toga, ekspanzija mobile igara nikada nije bila veća i sve je više igrača koji su spremni da plate da budu što uspešniji u određenim naslovima igara.
Štaviše, kada pogledamo listu koju je napravio Fortune Business Insight, jasno se vidi da među 12 kompanija koje su napravile uspeh i koje su se profilisale u pomenutoj industriji, nalaze se Microsoft, Nintendo i Sony, a koji iza sebe imaju značajno iskustvo u svetu gaming hardvera i pružanja kvalitetnog korisničkog iskustva. Kako Apple planira onda da ih ugrozi?
Poznatim imenom do uspeha u dinamičnoj industriji?
Nameru da uđe u svet gejminga Apple je pokazao lansiranjem svog Arcade cloud gaming servisa u septembru 2019. godine kako bi konkurisao najavljenoj Google Stadiji. Apple je, moglo bi se reći, na ovaj način igrao na sigurno, ponudio je još jednu pretplatničku platformu svojim vernim korisnicima, nudeći arkadne ali i druge naslove video igara. Čini se da ovu kompaniju hardver u svetu gejminga ne zanima toliko (izrada konzola i tome slično), koliko su fokusirani na izgradnju kvalitetnih servisa i servera koji će to da podnesu.
U svojim finansijskim izveštajima, Apple je jasno stavio do znanja da priča sa Arcade platformom za sada ide uspešnim putem, pa su iz tog razloga spremni da se tržišno nadmeću sa svojim rivalima. Dakle, ovde govorimo o udelu u cloud i mobile gejmingu, koji će tek imati zapaženi rast u godinama koje dolaze. Štaviše, iz Kupertina jasno ističu da su svesni toga da se u ovom smislu takmiče sa tradicionalnim igračima u gejming industrij, kao i da su igre važan izvor prihoda za kompaniju.
Ono što je zanimljivo u ovom slučaju, a ako je za verovati podacima koje je Apple izneo, u ovom trenutku pomenuta kompanija zarađuje više od igranja igara na svojim platformama (plus preuzimanje igara sa AppStore-a) nego Sony, Nintendo, Microsoft i Activision zajedno. Rezultat ovoga jeste da su verovatno i najbolji tech brend koji ume da napravi gotovo savršeno korisničko iskustvo, a uz sve to imaju desetine miliona korisnika koji su isključivo verni njihovom ekosistemu.
Kada već govorimo o gejmingu i konkurentima, treba se podsetiti i nedavnog suđenja i pravnih sporova sa kompanijom Epic games koji je tek nedavno imao svoj epilog. Takođe, prema sudskim dokumentima otkrivenim tokom suđenja, oko 70% svih prihoda App Store prodavnice dolazi od preuzimanja video igara. Zanimljivo je da taj prihod ostvaruje manje od 10% korisnika App Store-a, dok drugi dokumenti pokazuju da Apple kontroliše najmanje trećinu ukupnih transakcija na tržištu igara, prenosi Apple Insider.
Pored svega navedenog, postoje i drugi znaci da pomenuta kompanija iz Kalifornije vidi sve veći značaj gejminga koji želi da iskoristi i zarad svog profita. Na primer, novi modeli telefona koje su nedavno predstavili (iPhone 13 serija) došli su sa tehnologijom brzog i fluidnog osvežavanja ekrana od 120Hz, što je i te kako popularno kod gejmera koji preferiraju video igre namenjene mobilnim platformama.
Nema sumnje da Apple ima sredstava da ulaže u izgradnju reputacije na, za njih, i dalje novom tržištu, bilo da je reč o softveru (servisu) ili hardverskim rešenjima koji će privući novu generaciju gejmera. Ali da bi postali važan igrač, biće potrebno i vremena i truda, ako uzmemo u obzir to koja imena im stoje na putu do vrha.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!