Developeri uskoro plaćaju za bolje pozicioniranje na App Storeu? - Netokracija.rs

Developeri uskoro plaćaju za bolje pozicioniranje na App Storeu?

Tehnološka kompanija iz Kupertina vremenom nas je navikla na mnoge inovacije i iznenađenja kada je reč o njihovim proizvodima i servisima. Sličan slučaj je i sa App Storeom, bez koga naši Apple uređaji ne bi bili to što jesu, a uskoro i na ovom polju možemo očekivati prve velike promene još od 2013. godine, koje će najviše obradovati developere, te im pružiti nove opcije za bolje pozicioniranje aplikacija na ovoj prodavnici.

s1

Sudeći prema informacijama koje prenosi magazin Bloomberg, Apple je već formirao tajni tim čiji je zadatak da istraži prednost novih promena, kao i da kreira strategiju za developere kojima bi trebalo da bude omogućeno da plate određen novčani iznos kako bi se njihove aplikacije kotirale i prikazivale na samom vrhu App Storea. Podsetimo, sličan model je već prisutan na Google Play prodavnici koji se zasniva na pretrazi korisnika.

Tako bi na primer, game developeri mogli da plate određeni iznos kako bi se njihove igre pojavljivale među prvima u rezultatu pretrage ukoliko korisnik unese neke od termina kao što su „football game“, „basketball“, „puzzle“ i slično. Gledano sa strane monetizacije i poslovanja, Google je pomenutim procesom napravio izuzetno profitabilan biznis, što u istom slučaju može obezbediti i Apple, stvarajući tako novi izvor prihoda putem App Storea.

Koliko su iz Applea zapravo ozbiljno shvatili novi projekat, dovoljno govori činjenica da na istom trenutno radi oko 100 zaposlenih ljudi iz ove kompanije – uključujući i inženjere iz oglašivačnog sektora ovog tehnološkog giganta iAd, čiji identiteti za sada ostaju nepoznati jer planovi o pomenutm promenama za sada ostaju dobro čuvani. Napori da navedene promene na kraju dobju uspešne rezultate, dodatno su podržani od strane potpredsednika Applea Toda Teresija koji je inače na čelu iAd sekcije.

Screen Shot 2016-04-15 at 10.50.06
Servisi igraju sve važniju ulogu u poslovanju Applea, iz godine u godinu (Izvor: bloomberg.com)

Brojke govore sve…

Takođe, bitno je napomenuti da App Store predstavlja jednog od ključnih igrača u poslovanju kompanije iz Kupertina, jer što više aplikacija i igara korisnici preuzimaju, to je verovatnije da će i dalje nastaviti da kupuju Apple proizvode, umesto da se prebace na uređeje nekih drugih proizvođača. Da statistika ide u prilog Appleu, dokaz je da broj preuzetih aplikacija sa App Storea raste iz godine u godinu, te da je od 2008. godine generisano neverovatnih 100 milijardi preuzimanja.

Pored već navedene promene koja bi bila veoma korisna developerima za pozicioniranje svojih proizvoda, razvojni tim kompanije takođe pokušava da poboljša korisničko iskustvo, razvijajući tako napredniju pretragu u okviru App Storea. Sa druge strane, poznato je da tim nije previše dugo radio na ovim promenama, međutim još nije jasno kada bi bilo koje od novina mogle da budu zvanično predstavljene – jer su iz Applea za sada odbili da bilo šta komentarišu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.