Problem parkiranja u Beogradu i drugim gradovima rešava se digitalnim servisima

Kako ćemo u bliskoj budućnosti pronalaziti slobodno parking mesto?

Kada govorimo o urbanim sredinama, problem predstavlja manjak parking mesta. Na koji način digitalni servisi rešavaju ovaj problem i mogu li nam pomoći da lakše dođemo do slobodnog parkinga?

U velikim gradovima koji broje višemilionsku populaciju, garaže su često skupe ili popunjene, pa se dragoceno vreme najčešće gubi u potrazi za slobodnim parking mestom – nešto što je Beograđanima, ali i pripadnicima drugih većih gradova širom Srbije dobro poznata situacija.

„Problem parkiranja prisutan je u gotovo svim većim gradovima Evrope i regiona. Dinamika rasta broja vozila veća je od razvoja parking infrastrukture i to sve više utiče na ukupnu saobraćajnu sliku gradova“, kaže za Netokraciju Vladimir Džodžo, regionalni direktor švedskog servisa Easy Park koji je odnedavno dostupan u Srbiji. Džodžo ističe da slična rešenja u tom kontekstu danas mogu da ponude preko potrebna smart parking rešenja na tržištu – kako vozačima, tako i parking operaterima.

Kako Džodžo napominje za Netokraciju, usluge parking plaćanja su trenutno dominantno pokrivene mobilnim servisima poput SMS parkinga, dok su menadžment rešenja (za upravljanje parking resursima) bazirana na SaaS platformama koje razvijaju uglavnom lokalne ICT kompanije (SMS4Parking, m-parking i druge). Čak i druge aplikacije na tržištu Srbije poput Parking manijaka i zvanične aplikacije Parking servisa nude plaćanje parkinga SMS-om što skraćuje ovaj proces, ali ga ne inovira u potpunosti.

Parking sektor u Istočnoj Evropi otvoren za inovacije

Poslednjih nekoliko godina, sektor parkiranja u industriji saobraćaja se u velikoj meri oslanja na senzorske sisteme, što podrazumeva ugradnju senzora u parking mesta da bi se obradom informacija sa tih senzora pružilo pouzdano navođenje vozača do slobodnog mesta. Komentarišući novija rešenja i aplikacije koje su došle zajedno sa trendom analize velikih podataka, Vladimir naglašava:

U novije vreme kompanije razvijaju i u velikoj meri se oslanjaju na pouzdane modele navođenja, bazirane na statističkoj obradi velikog broja podataka. Ovakvi modeli su se pokazali kao veoma kredibilni i pouzdani u meri koja je na neki način vrlo bliska senzorskim sistemima.

Na ovaj način u ruke vozača se stavlja pravi koristan alat koji značajnije pomaže da se na efikasan način iz samog vozila pronađu slobodna parking mesta.

Danas gotovo da ne možemo da zamislimo jedan inovativan servis koji se ne bazira na veštačkoj inteligenciji, Big Data i IoT principu, a koji zamenjuje one postojeće ili zastarele. Da ovo nisu samo „skupe“ reči koje ostaju na papiru kada je u pitanju regionalno tržište, naš sagovornik kaže da se u regionu Istočne Evrope, a pogotovo u Srbiji, dostiže zaista visok stepen digitalizacije parking usluga – kako u aspektu korišćenja, tako i u aspektu upravljana parking resursima. Time je otvoren prostor za integraciju novih servisa i aplikacija u parking ekosistem gradova.

Servis Easy Park ponudio je svoje rešenje u nekoliko gradova širom Srbije gde su lokalne vlasti odlučile da građanima pruže jednostavnije i brže rešenje za parking.

Vozačima je zato potrebno ponuditi potpuno drugačije iskustvo u okviru jedne aplikacije, a to podrazumeva i opciju plaćanja karticama, preko računa firme i naravno mogućnost rezervisanja mesta ukoliko to gradski parking servisi nude – bez obzira na to što je SMS i dalje najzastupljenije rešenje. Servis kao što je Easy Park nudi upravo to, rešenje da se putem pametnog telefona uradi što više operacija, a to je jedan od najvećih nedostataka u ovoj oblasti.

Lakši pristup urbanim sredinama bliži nego što mislimo

Kako bi slična tehnologija uopšte bila prihvaćena kod vozača, a posebno kod onih starijih, prema rečima našeg sagovornika, potrebno je da pružaoci usluga iz ovog domena investiraju znatno više resursa kako bi se nova rešenja približila krajnjim korisnicima i kako bi im se potvrdilo da je u pitanju stvar koju mogu da koriste već danas:

Potrebno je da se kompanije i inovativni startapi zanimaju još više za različite aspekte korišćenja aplikacije i oblikovanjem njihovih funkcionalnosti koje će pomoći vozaču da lako prepozna, razume i prihvati njenu upotrebu. Otuda je potrebno dobro selektovati i analizirati ‘feeback’ korisnika kako bi im se što bolje približio jedan servis.

Očekivanja su, navodi Vladimir privodeći razgovor kraju, da će i region jugoistočne Evrope brzo postati svestan velikih promena u automobilskoj industriji – elektrifikaciji i uvođenju veštačke inteligencije u segment upravljanja vozilima, komunikaciji i opsluživanju potreba vozača. Sa tim će, dodaje naš sagovornik, doći i drugi benefiti i brze promene koje će krajnjim korisnicima omogućiti lakše snalaženje u gradovima. „Iako zvuči kao nešto daleko, bliže je nego što mislimo“, zaključuje Džodžo.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.

Kultura 2.0

Lift Kviz je prvi srpski mobilni kviz koji se emituje uživo – a svojim učesnicima nudi i novčane nagrade

Dosadno vam je u karantinu? 'Mobile' kviz koji se emituje uživo i ima nagradni fond zvuči kao dobra ideja.

Startapi i poslovanje

30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

Novi propisi onemogućili su, između ostalog, i posetu pijacama. Srećom, postoji alternativa u vidu nekoliko 'online' rešenja za nabavku voća i povrća kao što je novoosnovani sajt Ponovo Radi Pijaca.

Startapi i poslovanje

Startap iz Beograda Uradi-zaradi omogućio kupovinu namirnica, šetanje ljubimaca i nabavku lekova

Uradi-zaradi koji povezuje pojedince u potrazi za zaradom sa korisnicima kojima je potrebno da im se neki kućni posao završi, pokrenuo je zaseban projekat pomoći ljudima u izolaciji usled epidemije korona virusa.

Startapi i poslovanje

I pred IT-jem je recesija, ali se posao nastavlja – kao i regrutacija kadrova

Kako u praksi izgleda proces 'online' regrutovanja kadrova u toku pandemije i koliko kompanija je nastavilo da aktivno traži nove zaposlene?

Startapi i poslovanje

Podacima protiv COVID-19: Otvoren poziv za udruživanje data science inicijativa i rešenja

Online meetup 'Podacima protiv Korone' ima za cilj da dodatno podrži i ojača inicijativu iz domaće IT zajednice kako bi se na kraju pronašla rešenja i ideje radi dodatnog suzbijanja epidemije COVID-19 virusa.