Problem parkiranja u Beogradu i drugim gradovima rešava se digitalnim servisima

Kako ćemo u bliskoj budućnosti pronalaziti slobodno parking mesto?

Kada govorimo o urbanim sredinama, problem predstavlja manjak parking mesta. Na koji način digitalni servisi rešavaju ovaj problem i mogu li nam pomoći da lakše dođemo do slobodnog parkinga?

U velikim gradovima koji broje višemilionsku populaciju, garaže su često skupe ili popunjene, pa se dragoceno vreme najčešće gubi u potrazi za slobodnim parking mestom – nešto što je Beograđanima, ali i pripadnicima drugih većih gradova širom Srbije dobro poznata situacija.

„Problem parkiranja prisutan je u gotovo svim većim gradovima Evrope i regiona. Dinamika rasta broja vozila veća je od razvoja parking infrastrukture i to sve više utiče na ukupnu saobraćajnu sliku gradova“, kaže za Netokraciju Vladimir Džodžo, regionalni direktor švedskog servisa Easy Park koji je odnedavno dostupan u Srbiji. Džodžo ističe da slična rešenja u tom kontekstu danas mogu da ponude preko potrebna smart parking rešenja na tržištu – kako vozačima, tako i parking operaterima.

Kako Džodžo napominje za Netokraciju, usluge parking plaćanja su trenutno dominantno pokrivene mobilnim servisima poput SMS parkinga, dok su menadžment rešenja (za upravljanje parking resursima) bazirana na SaaS platformama koje razvijaju uglavnom lokalne ICT kompanije (SMS4Parking, m-parking i druge). Čak i druge aplikacije na tržištu Srbije poput Parking manijaka i zvanične aplikacije Parking servisa nude plaćanje parkinga SMS-om što skraćuje ovaj proces, ali ga ne inovira u potpunosti.

Parking sektor u Istočnoj Evropi otvoren za inovacije

Poslednjih nekoliko godina, sektor parkiranja u industriji saobraćaja se u velikoj meri oslanja na senzorske sisteme, što podrazumeva ugradnju senzora u parking mesta da bi se obradom informacija sa tih senzora pružilo pouzdano navođenje vozača do slobodnog mesta. Komentarišući novija rešenja i aplikacije koje su došle zajedno sa trendom analize velikih podataka, Vladimir naglašava:

U novije vreme kompanije razvijaju i u velikoj meri se oslanjaju na pouzdane modele navođenja, bazirane na statističkoj obradi velikog broja podataka. Ovakvi modeli su se pokazali kao veoma kredibilni i pouzdani u meri koja je na neki način vrlo bliska senzorskim sistemima.

Na ovaj način u ruke vozača se stavlja pravi koristan alat koji značajnije pomaže da se na efikasan način iz samog vozila pronađu slobodna parking mesta.

Danas gotovo da ne možemo da zamislimo jedan inovativan servis koji se ne bazira na veštačkoj inteligenciji, Big Data i IoT principu, a koji zamenjuje one postojeće ili zastarele. Da ovo nisu samo „skupe“ reči koje ostaju na papiru kada je u pitanju regionalno tržište, naš sagovornik kaže da se u regionu Istočne Evrope, a pogotovo u Srbiji, dostiže zaista visok stepen digitalizacije parking usluga – kako u aspektu korišćenja, tako i u aspektu upravljana parking resursima. Time je otvoren prostor za integraciju novih servisa i aplikacija u parking ekosistem gradova.

Servis Easy Park ponudio je svoje rešenje u nekoliko gradova širom Srbije gde su lokalne vlasti odlučile da građanima pruže jednostavnije i brže rešenje za parking.

Vozačima je zato potrebno ponuditi potpuno drugačije iskustvo u okviru jedne aplikacije, a to podrazumeva i opciju plaćanja karticama, preko računa firme i naravno mogućnost rezervisanja mesta ukoliko to gradski parking servisi nude – bez obzira na to što je SMS i dalje najzastupljenije rešenje. Servis kao što je Easy Park nudi upravo to, rešenje da se putem pametnog telefona uradi što više operacija, a to je jedan od najvećih nedostataka u ovoj oblasti.

Lakši pristup urbanim sredinama bliži nego što mislimo

Kako bi slična tehnologija uopšte bila prihvaćena kod vozača, a posebno kod onih starijih, prema rečima našeg sagovornika, potrebno je da pružaoci usluga iz ovog domena investiraju znatno više resursa kako bi se nova rešenja približila krajnjim korisnicima i kako bi im se potvrdilo da je u pitanju stvar koju mogu da koriste već danas:

Potrebno je da se kompanije i inovativni startapi zanimaju još više za različite aspekte korišćenja aplikacije i oblikovanjem njihovih funkcionalnosti koje će pomoći vozaču da lako prepozna, razume i prihvati njenu upotrebu. Otuda je potrebno dobro selektovati i analizirati ‘feeback’ korisnika kako bi im se što bolje približio jedan servis.

Očekivanja su, navodi Vladimir privodeći razgovor kraju, da će i region jugoistočne Evrope brzo postati svestan velikih promena u automobilskoj industriji – elektrifikaciji i uvođenju veštačke inteligencije u segment upravljanja vozilima, komunikaciji i opsluživanju potreba vozača. Sa tim će, dodaje naš sagovornik, doći i drugi benefiti i brze promene koje će krajnjim korisnicima omogućiti lakše snalaženje u gradovima. „Iako zvuči kao nešto daleko, bliže je nego što mislimo“, zaključuje Džodžo.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Kultura 2.0

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.