Problem parkiranja u Beogradu i drugim gradovima rešava se digitalnim servisima

Kako ćemo u bliskoj budućnosti pronalaziti slobodno parking mesto?

Kada govorimo o urbanim sredinama, problem predstavlja manjak parking mesta. Na koji način digitalni servisi rešavaju ovaj problem i mogu li nam pomoći da lakše dođemo do slobodnog parkinga?

U velikim gradovima koji broje višemilionsku populaciju, garaže su često skupe ili popunjene, pa se dragoceno vreme najčešće gubi u potrazi za slobodnim parking mestom – nešto što je Beograđanima, ali i pripadnicima drugih većih gradova širom Srbije dobro poznata situacija.

„Problem parkiranja prisutan je u gotovo svim većim gradovima Evrope i regiona. Dinamika rasta broja vozila veća je od razvoja parking infrastrukture i to sve više utiče na ukupnu saobraćajnu sliku gradova“, kaže za Netokraciju Vladimir Džodžo, regionalni direktor švedskog servisa Easy Park koji je odnedavno dostupan u Srbiji. Džodžo ističe da slična rešenja u tom kontekstu danas mogu da ponude preko potrebna smart parking rešenja na tržištu – kako vozačima, tako i parking operaterima.

Kako Džodžo napominje za Netokraciju, usluge parking plaćanja su trenutno dominantno pokrivene mobilnim servisima poput SMS parkinga, dok su menadžment rešenja (za upravljanje parking resursima) bazirana na SaaS platformama koje razvijaju uglavnom lokalne ICT kompanije (SMS4Parking, m-parking i druge). Čak i druge aplikacije na tržištu Srbije poput Parking manijaka i zvanične aplikacije Parking servisa nude plaćanje parkinga SMS-om što skraćuje ovaj proces, ali ga ne inovira u potpunosti.

Parking sektor u Istočnoj Evropi otvoren za inovacije

Poslednjih nekoliko godina, sektor parkiranja u industriji saobraćaja se u velikoj meri oslanja na senzorske sisteme, što podrazumeva ugradnju senzora u parking mesta da bi se obradom informacija sa tih senzora pružilo pouzdano navođenje vozača do slobodnog mesta. Komentarišući novija rešenja i aplikacije koje su došle zajedno sa trendom analize velikih podataka, Vladimir naglašava:

U novije vreme kompanije razvijaju i u velikoj meri se oslanjaju na pouzdane modele navođenja, bazirane na statističkoj obradi velikog broja podataka. Ovakvi modeli su se pokazali kao veoma kredibilni i pouzdani u meri koja je na neki način vrlo bliska senzorskim sistemima.

Na ovaj način u ruke vozača se stavlja pravi koristan alat koji značajnije pomaže da se na efikasan način iz samog vozila pronađu slobodna parking mesta.

Danas gotovo da ne možemo da zamislimo jedan inovativan servis koji se ne bazira na veštačkoj inteligenciji, Big Data i IoT principu, a koji zamenjuje one postojeće ili zastarele. Da ovo nisu samo „skupe“ reči koje ostaju na papiru kada je u pitanju regionalno tržište, naš sagovornik kaže da se u regionu Istočne Evrope, a pogotovo u Srbiji, dostiže zaista visok stepen digitalizacije parking usluga – kako u aspektu korišćenja, tako i u aspektu upravljana parking resursima. Time je otvoren prostor za integraciju novih servisa i aplikacija u parking ekosistem gradova.

Servis Easy Park ponudio je svoje rešenje u nekoliko gradova širom Srbije gde su lokalne vlasti odlučile da građanima pruže jednostavnije i brže rešenje za parking.

Vozačima je zato potrebno ponuditi potpuno drugačije iskustvo u okviru jedne aplikacije, a to podrazumeva i opciju plaćanja karticama, preko računa firme i naravno mogućnost rezervisanja mesta ukoliko to gradski parking servisi nude – bez obzira na to što je SMS i dalje najzastupljenije rešenje. Servis kao što je Easy Park nudi upravo to, rešenje da se putem pametnog telefona uradi što više operacija, a to je jedan od najvećih nedostataka u ovoj oblasti.

Lakši pristup urbanim sredinama bliži nego što mislimo

Kako bi slična tehnologija uopšte bila prihvaćena kod vozača, a posebno kod onih starijih, prema rečima našeg sagovornika, potrebno je da pružaoci usluga iz ovog domena investiraju znatno više resursa kako bi se nova rešenja približila krajnjim korisnicima i kako bi im se potvrdilo da je u pitanju stvar koju mogu da koriste već danas:

Potrebno je da se kompanije i inovativni startapi zanimaju još više za različite aspekte korišćenja aplikacije i oblikovanjem njihovih funkcionalnosti koje će pomoći vozaču da lako prepozna, razume i prihvati njenu upotrebu. Otuda je potrebno dobro selektovati i analizirati ‘feeback’ korisnika kako bi im se što bolje približio jedan servis.

Očekivanja su, navodi Vladimir privodeći razgovor kraju, da će i region jugoistočne Evrope brzo postati svestan velikih promena u automobilskoj industriji – elektrifikaciji i uvođenju veštačke inteligencije u segment upravljanja vozilima, komunikaciji i opsluživanju potreba vozača. Sa tim će, dodaje naš sagovornik, doći i drugi benefiti i brze promene koje će krajnjim korisnicima omogućiti lakše snalaženje u gradovima. „Iako zvuči kao nešto daleko, bliže je nego što mislimo“, zaključuje Džodžo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.