Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Deljenje automobila za prevoz putem aplikacije je digitalni servis koji je odavno dostupan i integrisan u transportnu mrežu mnogih evropskih metropola. Beograd je do sada kaskao kada je reč o ovom vidu prevoza, ali se čini da se stvari polako menjaju, s obzirom na to da su mnogi stanovnici Beograda primetili nova, brendirana vozila na kojima je jasno istaknuto da se radi o car sharing platformi.

Ideja za osnivanje Anygo servisa, potiče od ruskog preduzetnika Mihaila Blinova koji se sa svojom porodicom doselio da živi u glavnom gradu Srbije. Kako nam je i sam otkrio, jedan od prioriteta bio je da kupe automobil, kako bi se lakše kretali kroz grad ali i kroz Srbiju – sa ciljem da što bolje upoznaju prirodu i znamenitosti naše zemlje.

Međutim, u početku je jedan auto zadovoljavao potrebe za Mihaila i njegovu porodicu, ali su u jednom trenutku počeli da se suočavaju sa redovnim situacijama kada je trebalo da idu po decu iz škole ili je njegova supruga morala da ide u kancelariju, ali je auto već bio zauzet. Potreba za drugim vozilom je bila 3 puta nedeljno po tri sata, pa je Mihail želeo kratkoročno iznajmljivanje automobila.

Upravo na taj način nastaje i ideja za osnivanje pomenutog startapa a samim tim i servisa za deljenje automobila Anygo. U nastavku ovog teksta i kroz razgovor sa Mihailom, govorimo više o tome šta sve ovaj servis podrazumeva, koja su pravila korišćenja i koji su budući poslovni planovi za Anygo.

Svi troškovi uključeni u cenu iznajmljivanja vozila

Mihail je pre ovog preduzetničkog puta svakako imao dodira sa IT industrijom, radeći prvo kao mrežni inženjer, a zatim je razvijao i implementirao poslovne procese u servisnom sektoru. Kako i sam dodaje, nedavno je bio jedan od menadžera cloud provajdera, u čijoj je izgradnji učestvovao od samog početka.

Korisnici Android i iOS mobilnih telefona mogu jednostavno preuzeti aplikaciju u kojoj je sve objašnjeno kada je reč o korišćenju Anygo servisa.

Svoje tehničko ali i poslovno iskustvo odlučio je da prebaci na razvoj svog projekta sa kojim je zajedno sa svojim saradnicima i timom započeo 1. juna prošle godine. Mihail tom prilikom ističe sledeće:

Kada pogledam celokupnu sliku, nismo naišli na nepremostive poteškoće na svom putu razvoja startapa. Elektronske usluge koje vlada Srbije sada uvodi čak su nam i dobrodošle. Ovo je, naravno, veoma ispravan, moderan korak. Što se tiče tima, imamo srpski tim, sastavljen od domaćih stručnjaka.

Za naš brend i dizajn bio je zadužen Ognjen Ranković, a naš sajt je dizajnirao tim iz Supercluster studija na čelu sa Milošem Pavlovićem. Pozitivna reakcija koju smo dobili nakon što smo podelili detalje naše ideje servisa bila je veoma inspirativna. Ljudi su vrlo brzo shvatili šta znači deljenje automobila i zašto je to zgodno.

Kada već govorimo o opciji deljenja vozila koja je sada dostupna i u Beogradu, naš sagovornik nam je otkrio i konkretne detalje koje se tiču korišćenja ovog servisa, rekavši da korisnici mogu iznajmiti automobil putem aplikacije, tako što će se registrovati unapred. Sama cena vožnje određena je na 24 dinara po minutu za vožnju i 8 dinara po minutu za parking. U ovom slučaju, auto je rezervisan samo za korisnika i niko drugi ga ne može koristiti.

Takođe, dostupni su paketi za 3 sata upotrebe po iznosu od 2.000 dinara, kao i za ceo dan ili 15 sati upotrebe po ceni od 4.900 dinara. O tome kako je rešeno pitanje bezbednosti vozila i zaključavanja istog po isteku vožnje, Mihail objašnjava:

Ključ se čuva u pretincu za rukavice automobila. Kada klijent završi iznajmljivanje, trebalo bi da ga vrati nazad i poveže sa posebnim senzorom. Takođe morate da shvatite da automobil neće startovati motor bez “Start rental” dugmeta u aplikaciji, čak i ako imate ključ. Takođe, treba istaći da su svi troškovi već uključeni u cenu iznajmljivanja kao što je gorivo, pa samim tim nisu potrebna dodatna plaćanja.

Beograd kao početna stanica, moguće širenje i u druge gradove Srbije

U nastavku ovog razgovora, Mihail nam je govorio i o floti vozila koja je na raspolaganju korisnicima u Beogradu, rekavši da su svi automobili u floti marke Hyundai i10 koji su opremljeni automatskim menjačem i praktičnim multimedijalnim sistemom koji omogućava korisnicima da bežično prikažu ekran svog pametnog telefona putem servisa kao što su Apple CarPlay i Android Auto:

Već 2. januara 2024. na dan puštanja u promet, naš vozni park ima 34 vozila. Pod uslovom da se naša projekcija o proizvodu potvrdi, za šest meseci ćemo proširiti vozni park za još 100 automobila. Što se tiče lokacije, trenutno je moguće iznajmiti auto samo u Beogradu.

Novo Hyundai i10 vozilo koje su mnogi Beograđani primetili na ulicama grada deo je flote Anygo car sharing servisa.

Naš sagovornik između ostalog ističe da ne postoje nikakva stroga ograničenja u pogledu lokacije korišćene površine za vožnju iznajmljenih automobila (što je veliki deo teritorije Srbije). Tačna lokacija oblasti korišćenja je vidljiva u aplikaciji, ali je važno zapamtiti da kada počnete da iznajmljujete vozilo u Home Area oblasti u Beogradu, morate ga vratiti upravo u Home Area oblast, a moguće je ostaviti automobil na bilo kom parkingu Plave zone ili besplatnim parking prostorima.

Na pitanje Netokracije kako i na koji način je rešeno osiguranje vozila od potencijalne štete i šta Anygo izdvaja od slične konkurencije, Mihail nam je otkrio sledeće:

Odgovornost klijenata prema trećim licima je osigurana u skladu sa pravilima srpskog zakona, kao i za bilo koji iznajmljeni automobil u Srbiji.

Mi smo prva kompanija te vrste koja radi u Srbiji, ali je generalno car sharing servis prilično popularan u Evropi. Ovakav vid transporta se dosta koristi u EU (npr. u Amsterdamu ili Berlinu), gde, prema web stranici Statista, posluje 148 kompanija za deljenje automobila. To je, naravno, uglavnom Zapadna Evropa, ali je car sharing dostupan i u susednoj Budimpešti, Zagrebu i Bratislavi.

Na samom kraju ovog razgovora, Mihail nam je otkrio više detalja o budućim poslovnim planovima za Anygo kada je reč o prisustvu u Srbiji. On kaže da je u planu početak skaliranja za Home Area oblast (gde se mogu pokupiti i ostaviti automobili), dok je postepeno širenje već počelo.

Ideja je da se pokaže koliko je car sharing zgodno rešenje za kretanje gradom. “Sada smo izgradili i pustili u rad rešenje koje svakodnevno koristi 100 građana, a planiramo da prezentujemo naš razvoj u Gradskoj kući Beograda. I drugi gradovi su očigledno zanimljivi, ali za sada počinjemo od Beograda”, zaključio je na kraju Mihail.


Korisnici Android i iOS operativnih sistema mogu već danas preuzeti Anygo aplikaciju.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Novost

Sve što treba da znate o aplikaciji Agencije za privredne registre

APR je uveo aplikaciju za sastavljanje i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, u skladu sa Zakonom o računovodstvu. Za vas smo izdvojili najvažnije pojedinosti vezane za njeno korišćenje.

Ekskluzivno

HTEC akvizirao kompaniju SYRMIA – 250 inženjera postaje deo grupe

Kompanija HTEC koja se bavi konsaltingom, softverskim inženjerstvom i razvojem digitalnih proizvoda, osnovana u Beogradu i sa sadašnjim sedištem u San Francisku, akvizirala je kompaniju SYRMIA iz Beograda.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.