
Anja Simić iz Srbije vodi marketing tim američkog startapa Deel koji je nedavno podigao $30 miliona dolara
Deel je platforma koja olakšava firmama da rade sa internacionalnim timovima tako što kreiraju međunarodno priznate ugovore i isplaćuju svoje 'remote' radnike, a marketing za ovaj startap vodi Anja Simić. Ona nam otkriva koliko je izazovno iz Srbije voditi jedan internacionalni tim.
Anja Simić, Head of Marketing startapa Deel iz San Franciska, na ovu poziciju došla je krajem 2018. godine, nakon što je završila sa ulogom menadžera digitalnih medija u globalnom timu mreže Impact Hub. Nakon toga, otisnula se u frilenserske vode, a dosta vremena provodila je na sajtovima i portalima za remote poslove. Međutim, poslovi koji su joj privlačili pažnju bili su isključivo za kandidate koji su iz Amerike ili iz zemalja EU.
“Nakon nekoliko poslatih prijava, naišla sam na oglas za poziciju u Deel-u na manje popularnom sajtu preko koga sam ranije dobila jedan posao. Verovala sam da je to dobar znak i poslala prijavu”, priseća se ona.
Deel je u tom trenutku bio mali SaaS – B2C startap koji pomaže frilenserima da naplaćuju svoje usluge, a Anja je bila prva osoba za koju su raspisali oglas i jedna od pet ljudi u celom timu.
Nekoliko meseci kasnije, osnivači su odlučili da promene prozvod i smer u kome ide Deel, i on postaje B2B platforma za zapošljavanje i isplatu remote radnika. “Promena je bila veoma uzbudljiva, ali i vrlo izazovna s obzirom da se ja nikada do tada nisam bavila B2B marketingom. Morala sam brzo da se adaptiram, mnogo toga da istražim i naučim, naravno u vrlo kratkom roku jer je to ipak startap i sem mene nikoga nije bilo u marketing timu”, otkriva naša sagovornica. O tome kako je tekao taj proces, Anja nam otkriva u nastavku teksta.
‘Rad u svakom timu je izazovan, ali je svakako izazovniji kada je u potpunosti remote‘
Deel je platforma koju firme koriste kada odluče da zaposle nekog stranca – zbog nepoznavanja lokalnih zakona o radu zemlje iz koje stranac dolazi. Pored toga, dodaje Anja, budući da proces zapošljavanja sa sobom povlači i dodatne troškove, Deel pruža mogućnost kreiranja ugovora kojima se odstranjuje potreba za unajmljivanjem advokata, prevodilaca i slično (jer sarađuju sa lokalnim ekspertima iz oblasti zakona o radu).
Za razvoj ovog rešenja, ovaj startap je dobio dve investicije (u maju Seriju A od $14 miliona dolara i u septembru Seriju B od $30 miliona) koje su im omogućile da prošire tim i ulažu u veće projekte:
U praktičnom smislu, naša ideja je da omogućimo firmama širom sveta da zapošljavaju najbolje ljude bez obzira na to gde se oni nalaze. Pored toga, možda čak i važnije od samog rešenja, je ideja da ćemo kroz Deel omogućiti stvaranje novih prilika za izrazito talentovane ljude koji do sada nisu mogli da se zaposle gde su želeli, već gde su mogli.
Takođe, ljudi koji rade remote su često smatrani “radnicima drugog reda”, jer im firme ne plaćaju zdravstveno osiguranje, doprinose i slično. Srećom, sada postoje rešenja poput globalnog zdravstvenog osiguranja i mnoge druge alternative koje menjaju kontekst remote rada.

Uprkos rastu, njihov marketing tim na čelu sa Anjom je i dalje mali i trenutno broji tri člana i nekoliko saradnika. “Rad u svakom timu je izazovan, ali je svakako izazovniji kada je u potpunosti remote. Trenutno ceo Deel tim broji četrdeset članova koji rade iz petnaest država na četiri kontinenta i vremenska razlika čini svoje, ali ne mogu da kažem da to predstavlja problem”, kaže naša sagovornica koja otkriva svoje tips and tricks za kolege koji se usled pandemije još uvek nisu navikli na rad od kuće:
Osnova rada u remote timu je dobra organizacija, otvorena komunikacija i puno razumevanja. Kako ne možete samo da ušetate u kancelariju i pitate kolegu neko pitanje, neophodna je i fleksibilnost.
Kolegama koji su primorani da rade remote savetujem da pre svega otvoreno komuniciraju sa ostatkom tima o svom radu ali i o izazovima na koje nailaze. Ne postoji jedno magično rešenje koje će odgovarati svakome, ali svakako pomaže istraživanje kako su druge firme uspostavile svoje remote procese.
Remote timovi uglavnom nemaju fiksno radno vreme, nego rade u okviru dogovorenih sati onoliko koliko im je potrebno da završe posao. Kada se stvari sagledaju iz šireg ugla, dolazimo da zaključka da je ključ funkcionalnog tima jasno komuniciranje zadataka kroz merljive ciljeve i neprekidna komunikacija. Danas postoji veliki broj alata koji timovima omogućavaju da posao obavljaju van vremenskih i prostornih okvira.
Anja vodi i All Remote podkast u kom ljudi širom sveta dele svoja iskustva o radu na daljinu
Za sada, Anja je jedini član tima koji radi iz Srbije, ali možda se ta situacija uskoro promeni. “Trenutno smo u fazi širenja tima, ali nemamo ograničenja u vezi sa zemljom iz koje dolaze kandidati – sem nekoliko pozicija u prodajnom timu koji su usmereni na određena tržišta”, otkriva ona za Netokraciju. Kako dodaje, bilo bi licemerno da nude proizvod koji ima za cilj da omogući firmama da zaposle bilo koga bilo gde, a da istovremeno isključuju pristup talentovanim kandidatima zbog njihove lokacije.
Osim toga, Anja nastavlja i rad na podcastu All Remote, koji je još jedan od kanala putem koga komuniciraju:
Ideja o podkastu se javila iz želje da ponudimo prostor ljudima iz sfere remote working-a da podele svoja iskustva. Moja želja je bila da kroz podkast intervjuišem ljude koji dolaze iz različitih zemalja, kulturoloških i društvenih pozadina, ali i ljude koji nisu isključivo osnivači i menadžeri. Čvrsto verujem da svako od nas ima zanimljive priče i iskustva koja ne dolaze isključivo zbog visokih pozicija.
Teme koje obrađuju zavise od sagovornika, ali se uglavnom priča o radu u internacionalnom timu, građenju timske kulture, izazovima i iskustvima, ali i budućnosti tržišta rada i udelu remote working-a u istom, otkriva naša sagovornica. “Svaka epizoda je prilika za virtuelni neformalni sastanak, nešto za šta ne bih imala priliku u svojim svakodnevnim susretima. Uvek saznam nešto novo i radujem se svakom narednom susretu“, otkriva ona na kraju razgovora i poziva sve kolege koji rade remote da isti preslušaju – jer će verovatno čuti mnogo zanimljivih i korisnih stvari.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!