Anja Simić iz Srbije vodi marketing tim američkog startapa Deel koji je nedavno podigao $30 miliona dolara - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Anja Simić iz Srbije vodi marketing tim američkog startapa Deel koji je nedavno podigao $30 miliona dolara

Deel je platforma koja olakšava firmama da rade sa internacionalnim timovima tako što kreiraju međunarodno priznate ugovore i isplaćuju svoje 'remote' radnike, a marketing za ovaj startap vodi Anja Simić. Ona nam otkriva koliko je izazovno iz Srbije voditi jedan internacionalni tim.

Anja Simić, Head of Marketing startapa Deel iz San Franciska, na ovu poziciju došla je krajem 2018. godine, nakon što je završila sa ulogom menadžera digitalnih medija u globalnom timu mreže Impact Hub. Nakon toga, otisnula se u frilenserske vode, a dosta vremena provodila je na sajtovima i portalima za remote poslove. Međutim, poslovi koji su joj privlačili pažnju bili su isključivo za kandidate koji su iz Amerike ili iz zemalja EU.

“Nakon nekoliko poslatih prijava, naišla sam na oglas za poziciju u Deel-u na manje popularnom sajtu preko koga sam ranije dobila jedan posao. Verovala sam da je to dobar znak i poslala prijavu”, priseća se ona.

Deel je u tom trenutku bio mali SaaS – B2C startap koji pomaže frilenserima da naplaćuju svoje usluge, a Anja je bila prva osoba za koju su raspisali oglas i jedna od pet ljudi u celom timu.

Nekoliko meseci kasnije, osnivači su odlučili da promene prozvod i smer u kome ide Deel, i on postaje B2B platforma za zapošljavanje i isplatu remote radnika. “Promena je bila veoma uzbudljiva, ali i vrlo izazovna s obzirom da se ja nikada do tada nisam bavila B2B marketingom. Morala sam brzo da se adaptiram, mnogo toga da istražim i naučim, naravno u vrlo kratkom roku jer je to ipak startap i sem mene nikoga nije bilo u marketing timu”, otkriva naša sagovornica. O tome kako je tekao taj proces, Anja nam otkriva u nastavku teksta.

‘Rad u svakom timu je izazovan, ali je svakako izazovniji kada je u potpunosti remote

Deel je platforma koju firme koriste kada odluče da zaposle nekog stranca – zbog nepoznavanja lokalnih zakona o radu zemlje iz koje stranac dolazi. Pored toga, dodaje Anja, budući da proces zapošljavanja sa sobom povlači i dodatne troškove, Deel pruža mogućnost kreiranja ugovora kojima se odstranjuje potreba za unajmljivanjem advokata, prevodilaca i slično (jer sarađuju sa lokalnim ekspertima iz oblasti zakona o radu).

Za razvoj ovog rešenja, ovaj startap je dobio dve investicije (u maju Seriju A od $14 miliona dolara i u septembru Seriju B od $30 miliona) koje su im omogućile da prošire tim i ulažu u veće projekte:

U praktičnom smislu, naša ideja je da omogućimo firmama širom sveta da zapošljavaju najbolje ljude bez obzira na to gde se oni nalaze. Pored toga, možda čak i važnije od samog rešenja, je ideja da ćemo kroz Deel omogućiti stvaranje novih prilika za izrazito talentovane ljude koji do sada nisu mogli da se zaposle gde su želeli, već gde su mogli.

Takođe, ljudi koji rade remote su često smatrani “radnicima drugog reda”, jer im firme ne plaćaju zdravstveno osiguranje, doprinose i slično. Srećom, sada postoje rešenja poput globalnog zdravstvenog osiguranja i mnoge druge alternative koje menjaju kontekst remote rada.

Deel je B2B platforma za zapošljavanje i isplatu ‘remote’ radnika, a kompanijama znatno olakšava širenje internacionalnih timova.

Uprkos rastu, njihov marketing tim na čelu sa Anjom je i dalje mali i trenutno broji tri člana i nekoliko saradnika. “Rad u svakom timu je izazovan, ali je svakako izazovniji kada je u potpunosti remote. Trenutno ceo Deel tim broji četrdeset članova koji rade iz petnaest država na četiri kontinenta i vremenska razlika čini svoje, ali ne mogu da kažem da to predstavlja problem”, kaže naša sagovornica koja otkriva svoje tips and tricks za kolege koji se usled pandemije još uvek nisu navikli na rad od kuće:

Osnova rada u remote timu je dobra organizacija, otvorena komunikacija i puno razumevanja. Kako ne možete samo da ušetate u kancelariju i pitate kolegu neko pitanje, neophodna je i fleksibilnost.

Kolegama koji su primorani da rade remote savetujem da pre svega otvoreno komuniciraju sa ostatkom tima o svom radu ali i o izazovima na koje nailaze. Ne postoji jedno magično rešenje koje će odgovarati svakome, ali svakako pomaže istraživanje kako su druge firme uspostavile svoje remote procese.

Remote timovi uglavnom nemaju fiksno radno vreme, nego rade u okviru dogovorenih sati onoliko koliko im je potrebno da završe posao. Kada se stvari sagledaju iz šireg ugla, dolazimo da zaključka da je ključ funkcionalnog tima jasno komuniciranje zadataka kroz merljive ciljeve i neprekidna komunikacija. Danas postoji veliki broj alata koji timovima omogućavaju da posao obavljaju van vremenskih i prostornih okvira.

Anja vodi i All Remote podkast u kom ljudi širom sveta dele svoja iskustva o radu na daljinu

Za sada, Anja je jedini član tima koji radi iz Srbije, ali možda se ta situacija uskoro promeni. “Trenutno smo u fazi širenja tima, ali nemamo ograničenja u vezi sa zemljom iz koje dolaze kandidati – sem nekoliko pozicija u prodajnom timu koji su usmereni na određena tržišta”, otkriva ona za Netokraciju. Kako dodaje, bilo bi licemerno da nude proizvod koji ima za cilj da omogući firmama da zaposle bilo koga bilo gde, a da istovremeno isključuju pristup talentovanim kandidatima zbog njihove lokacije.

Osim toga, Anja nastavlja i rad na podcastu All Remote, koji je još jedan od kanala putem koga komuniciraju:

Ideja o podkastu se javila iz želje da ponudimo prostor ljudima iz sfere remote working-a da podele svoja iskustva. Moja želja je bila da kroz podkast intervjuišem ljude koji dolaze iz različitih zemalja, kulturoloških i društvenih pozadina, ali i ljude koji nisu isključivo osnivači i menadžeri. Čvrsto verujem da svako od nas ima zanimljive priče i iskustva koja ne dolaze isključivo zbog visokih pozicija.

Teme koje obrađuju zavise od sagovornika, ali se uglavnom priča o radu u internacionalnom timu, građenju timske kulture, izazovima i iskustvima, ali i budućnosti tržišta rada i udelu remote working-a u istom, otkriva naša sagovornica. “Svaka epizoda je prilika za virtuelni neformalni sastanak, nešto za šta ne bih imala priliku u svojim svakodnevnim susretima. Uvek saznam nešto novo i radujem se svakom narednom susretu“, otkriva ona na kraju razgovora i poziva sve kolege koji rade remote da isti preslušaju – jer će verovatno čuti mnogo zanimljivih i korisnih stvari.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Gaming

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Propustili ste

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.

Web 3.0

Solana blockchain je najnovija žrtva hakerskog napada – šta ovo znači za budućnost crypto tržišta?

Čelnici kompanije navode da su nepoznati napadači do sada opljačkali oko 8.000 crypto novčanika, a da korisnici broje štetu od 8 miliona dolara.

Office Talks Podcast

$60 miliona investicije za razvoj web3 alata

Gosti 104. epizode Netokracijinog Office Talks podcasta bili su Miljan Tekić (COO) i Nebojša Urošević (suosnivač) iz kompanije Tenderly. Sa njima smo imali priliku da razgovaramo o trenutnom razvoju kompanije, širenju tima i investiciji, uz osvrt na sadašnju situaciju u globalnoj web3 industriji.

Internet marketing

Google odlaže ukidanje ‘third party’ kolačića do 2024. godine – šta to znači za oglašivače?

Kako se domaće kompanije i marketinške agencije prilagođavaju najavljenim promenama i da li će biti spremne kada do njih dođe?

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.