Beogradski Altfuture razvio je najbolju VR simulaciju upravljanja vozom na Steam-u

Steam igrači ocenili: Beogradski studio Altfuture razvio je najbolju VR simulaciju upravljanja vozom

Pre dvadeset godina Slobodan je svoju ljubav prema video igrama pretvorio u ideju pod nazivom Altfuture, koja je danas postala ozbiljan game development studio. Danas, on i njegov tim rade na razvoju VR video igre, tačnije simulacije upravljanja vozovima, koja na Steam platformi beleži sve bolje rezultate.

Simulacije upravljanja različitim prevoznim sredstvima u svetu video igara uvek su, na neki način, predstavljale kategoriju za sebe – kako sa strane developmenta, tako i sa strane korisnika koji ih igraju.

Sa daljim razvojem tehnoloških rešenja, ove simulacije postajale su sve vernije i kompleksnije, a ekspanzijom VR uređaja kao što su HTC Vive ili Oculus Rift, dobile su još širu upotrebu u gejmingu i postale sve interesantnije korisnicima širom sveta koji uz pomoć njih ulaze u neki novi virtualni svet.

Upravo na jednom takvom proizvodu radi i studio Altfuture iz Beograda, sa čijem smo idejnim tvorcem Slobodanom Stevićem imali priliku da razgovaramo o njegovom nastanku, trenutnom i budućem poslovanju i razvoju pomenute igre, koja beleži sve bolje rezultate.

Preko 1.000 igrača prepoznalo je kvalitet igre

“Naziv Altfuture je nastao tokom 2000-ih kao moja tvorevina, neka vrsta lejbla pod kojim bih jednog dana sprovodio u delo razne projekte na kojima sam želeo da radim”, otkriva nam Slobodan na početku razgovora.

Kako nam je rekao, game development je nešto čime je želeo da se bavi od malena, a posle više godina sticanja gamedev iskustva u raznim oblastima (što u kompanijama, što privatno), odlučio je da krene putem razvoja igara.

Tada je tokom 2012. godine započeo rad na igri Switchcars, prvom Altfuture komercijalnom projektu, a čitav sled događaja vodio je do zvaničnog osnivanja firme krajem 2015. godine, nekoliko meseci pred izlazak pomenute igre.

Danas ovaj studio čini petoro ljudi, tri programera, jedan artist i naš sagovornik, a svako od njih fokusiran je na svoje oblasti, dok se Slobodan bavi ostalim stvarima kao što su game dizajn, UI, zvuk, project management i marketing. Osim toga, dodaje Slobodan, studio ima pomoć u vidu stalnog saradnika iz SAD-a koji se bavi community management-om i korisničkom podrškom. 

Svi oni trenutno su fokusirani na razvoj i unapređenje naslova Derail Valley, igri koja je izašla u Early Access pre nekih godinu i po dana. Kako Slobodan kaže, jedan od glavnih izazova sa kojima su se suočavali bilo je balansiranje između održavanja ambicija onoga što igra mora da bude da bi postigla svoj cilj i ostvarivanja realnih mogućnosti da se to i desi. “Jedan pogrešan korak na bilo koju stranu bi mogao da uništi projekat, a u ranoj fazi razvoja je taj rizik bio i najizraženiji”, napominje Stević i ističe:

Igra je od starta zamišljena da postane vodeća u svom tržištu, a da se ujedno finansira sopstvenom prodajom i uprkos mnogim preprekama uspeli smo u oba ta cilja. Derail Valley polako postaje prepoznat kao najbolji simulator vožnje voza na svetu, a u isto vreme Altfuture je samoodrživ, bez third-party investitora i izdavača, već isključivo zavisan od prodaje ove igre igračima. Sve u vezi sa igrom, od developmenta do izdavanja i marketinga radimo in-house.

Opisujući nam u nastavku razgovora glavni proizvod studija, naš sagovornik dodaje da Derail Valley predstavlja zapravo netipičan miks simulatora vožnje voza i open world gameplay-a. SIobodan kaže da igrač može da vozi vozove i da se slobodno kreće po velikom svetu, bira poslove koje želi da radi i na taj način zarađuje novac i gradi svoju karijeru, a ova igra je namenjena za PC ali i za VR korisnike.

Beogradski tim na Derail Valley-ju radi od kraja 2016. godine, dok je ideja od starta bila da se napravi najbolji simulator vožnje voza na svetu, a ujedno i jedna od najboljih igara za virtuelnu stvarnost:

Konkretno, po prvi put u ovakvom simulatoru postoji opcionalna nativna podrška za VR uređaje, izražena simulacija fizike, sloboda kretanja u otvorenom svetu (256 metara kvadratnih), simulacija industrijskog lanca sa proceduralnim misijama, lični napredak u igri kroz građenje karijere i bavljenje ekonomijom, simulacija iskakanja iz šina i štete na vozilima i teretu, neuporedivo duži i replayable sadržaj, i mnogi drugi. Na kraju, tu je i veoma kompetitivna cena za korisnike sa premium biznis modelom koji nije zasnovan na DLC paketima, što je do sada bio standard.

Kvalitet ove igre ali i uloženi trud u njeno kreiranje, prepoznao je i respektabilan broj korisnika. Tačnije, nakon velikog ažuriranja igre pre mesec i po dana, Derail Valley je zabeležio preko 1.000 simultanih igrača. Slobodan smatra da je ovo sjajan broj srazmerno njihovom malom timu i trenutnim mogućnostima, dok su utisci korisnika sjajni, a igra na Steam sajtu trenutno ima rejting 92% sa preko 1.000 recenzija.

Širenje tima i potraga za novim developerima kao sledeći plan

S obzirom na to da ova igra predstavlja simulaciju, zanimalo nas je i da li postoje slične ideje drugih studija i kako Altfuture gleda na konkurenciju na tržištu. Slobodan nam otkriva da je upravo zbog slabe konkurencije na ovom polju njegov tim odlučio da krene u razvoj ove igre. Kako dodaje, u tome su videli šansu, jer su mnogo ranije već uspostavljeni igrači na tržištu prestali da inoviraju i zarađuju prevelike količine novca na svojim bajatim simulatorima koje previše naplaćuju i dan danas:

Mi smo želeli da pokažemo da simulatori vožnje voza mogu da budu mnogo bolji od toga, zanimljivi široj publici, moderniji, a takođe i sa mnogo zdravijim biznis modelom. Postoji nekoliko uglednih indie solo developera koji su počeli razvoj na nečemu sličnom u manje-više isto vreme kad i mi, međutim naš tim je kao veći bio u prilici da uradi mnogo više u međuvremenu. Može se reći da trenutno nemamo direktnu konkurenciju.

Inače, Altfuture je za razvoj igre Derail Valley dobio sredstva od Fonda za inovacionu delatnost u periodu između 2018. i 2019. godine. Stević nam je tako otkrio da je u leto 2017. godine, kada su se prijavili za taj grant, na igri radio on i Nenad Ognjanović, glavni programer koji je u tom periodu postao i suosnivač:

S obzirom na to da nam je ovo bio prvi i jedini put da se prijavljujemo za takva sredstva, proces je bio stresan, ali vrlo značajan. Grant smo dobili, a sredstva Fonda uložena su u računarsku opremu, rast razvojnog tima na današnjih pet članova, iznajmljivanje prostora za rad i režije, što je dovelo projekat iz stanja jednostavnog demo-a u igru spremnu za Early Access lansiranje na tržište, u januaru 2019.

Od tada se samostalno finansiramo prodajom igre. Inače, za sam tim Inovacionog Fonda imam sve pohvale, i toplu preporuku za bilo koji ozbiljan tim koji želi da tehnološki inovira, da poseti njihove dane otvorenih vrata da se informiše (kada to bude moguće), i da se prijavi.

Pored ovog granta, Altfuture je dobio i novčanu nagradu na takmičenju MSI u Tajvanu gde su osvojili treće mesto sa pomenutom VR igrom, što im je u periodu dok je igra još uvek bila u ranom razvoju, znatno pomoglo. Osim toga, kako nam je Slobodan otkrio, u ovom trenutku ne planiraju traženje dodatnih izvora finansija mada, kako dodaje, razgovor sa ozbiljnim investitorima duboko upućenih u ono čime se ovaj studio bavi je uvek dobrodošao.

Sa Slobodanom smo, između ostalog, razgovarali i o biznis modelu studija, a tom prilikom nam je otkrio da se obe igre koje je Altfuture razvio prodaju po premium modelu – igrač jednom kupi igru i dobija besplatna ažuriranja dokle god se igra ne završi. Stević kaže da njegov tim nema u planu finansijsku zavisnost od DLC paketa (Downloadable content), mada ne isključuju mogućnost da naprave nekoliko u budućnosti.

Za sada, glavni motiv im je da stvaraju proizvode koji nedostaju već postojećim tržištima, a koji bez ovog studija nikada ne bi nastali:

Jedan od aduta jednostavnog, ako mogu reći nehalapljivog biznis modela, je i što omogućava laku komunikaciju i bliski odnos sa zajednicom igrača, zbog čega su oni voljni da nas podrže na razne načine u onome što radimo. Skoro smo izbacili album muzike koju smo radili za Derail Valley trejlere koji je do sada kupilo više od 700 igrača, samo da bi nas dodatno finansijski podržalo.

Jednostavno, oni znaju da smo tu da unapredimo žanr koji obostrano volimo i to dodatno pospešuje marketing i maltene eliminiše njegove troškove. Sve to na kraju igra ulogu u biznis modelu.

Na samom kraju razgovora, Slobodan nam je otkrio da postoji još stvari koje ovaj studio može i želi da uradi sa Derail Valley igrom, pa će ovaj projekat ostati u fokusu do daljnjeg. Pored toga, planira se i potraga za nekoliko novih članova tima za rad na igri, a neko od iskusnih programera sa iskustvom rada na igrama u Unity engine-u može poslati e-mail na contact@derailvalley.com. Kako Slobodan zaključuje, definitivno postoji ideja da se proširi tim sa iskusnim developerima, a u narednim danima ili nedeljama Altfuture će imati i zvaničnu objavu ovih novih pozicija.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.