Srpski jutjuberi sa kanala Almažan Kitchen osvajaju svet receptima iz prirode

Srpski jutjuberi sa kanala Almažan Kitchen osvajaju svet receptima iz prirode

Gotovo da nema ljudi koji ostaju ravnodušni gledajući pripremu vrhunskih specijaliteta od strane profesionalnih kuvara u fino sređenim kuhinjama. Međutim, sve to još bolje izgleda kada šporete i tiganje zamenite kamenjem, rekom, šumom - tačnije prirodom. Ovaj tradicionalni način pripremanja specijaliteta odlika je domaćeg YouTube kanala 'Almažan Kitchen' koji u ovom trenutku broji više od 360.000 pretplatnika, a čije su ukusne recepte prepoznali gledaoci širom sveta.

almazan_2

Potpuno drugačiji koncept spremanja hrane za razliku od stanradnih TV formata sa kojima smo se još ranije upoznali na kanalima kao što su 24 Kitchen ili Food Network, izdvojio je Almažan Kitchen iz fokusa modernog kulinarstva – približavajući ljudima kontakt sa prirodom i tradicionalnim pripremanjem vrhunskih specijaliteta iz različitih krajeva sveta.

Kvalitetan video sadržaj koji verodostojno prikazuje pucketanje žara ispod improvizovane rerne od kamena i prethodno pripremanje namernica uz nadzor glavnog šefa kuhinje, šumske sove Remzija, prepoznalo je sada već više od 360.000 pretplatnika koliko ovaj kanal trenutno broji. Kako je nastao čitav projekat? Šta stoji iza video sadržaja od kojeg većina nas gotovo odmah ogladni i šta možemo očekivati u narednom periodu od ovog kanala – samo su neka od pitanja na koja su nam odgovor dali momci iza ove kreacije – Boban i Aleksandar Almažan.

‘Mi to možemo drugačije’

Već početku razgovora, osnivači popularnog kanala ističu da se ovom vrstom kulinarstva bave oduvek, te da su u jednom trenutku odlučili da njihove kuvarske veštine zabeleže u video formatu – bez kopiranja nekih sličnih primera. Kao inicijalna kapisla za nastanak ovog kreativnog projekta jeste prenatrpanost i veliki broj emisija o pripremanju hrane koje su gotovo identične, otkrili su nam Almažani, dodavši da je između ostalog presudila želja da naprave nešto novo i drugačije – na osnovu svog osećaja i znanja.

Ljubav prema prirodi i kulinarstvu, Boban i njegov bratanac Aleksandar pokazali su kroz seriju od čak 120 video klipova sa najrazličitijim receptima. Iako se čini da iza čitavog projekta i produkcije stoji veliki tim sa različitim zaduženjima, naši sagovornici ističu da je situacija zapravo potpuno drugačija:

Naš tim činimo nas dvojica i u tome je suština. Nemamo režisera, kamermana, tonca, nekog za rasvetu, nosača, perača sudova i durgo. Sve to radimo sami, ovo smatramo poslom na koji redovno idemo i primamo platu. Mi zapravo nemamo nikakvu snimateljsku opremu što je svima neverovatno, ne koristimo rasvetu već sunce, a ne smeta nam ni kad u šumi neko testeriše drva motornom testerom – kada duva vetar, grmi vodopad, pada kiša ili je temperatura pala ispod 20-og podeoka.

Spontano do umetničkog dela – recepta

Nastavivši razgovor, Boban i Aleksandar kažu da je sloboda za njih suština svakog filma ali i jasna poruka koju šalju u svet, dok se odgovor najjasnije vidi kroz niz pozitivnih komentara ispod video klipova – posebno inostranih državljana iz raznih krajeva sveta. „Sloboda i kontakt sa prirodom je ono što fali današnjem čoveku, jer mu je u ovom veku taj segment oduzet, a mi mu to isto pružamo u svakom našem filmu“, dodaju oni.

Kako kulinarstvo za mnoge predstavlja posebno polje umetnosti, pogotovo kada govorimo o vrhunskim specijalitetima, postavlja se pitanje na koji način nastaju ukusna jela na kanalu Almažan Kitchen – na čiji izgled, a verujemo i ukus – ne mogu da ostanu ravnodušni ni brojni gledaoci iz inostranstva:

Ne ograničavamo se nikakvim receptima nego jednostavno često krenemo na mesto snimanja sa pola zaboravljenih sastojaka, a u šumi nađemo nešto drugo i u toku loženja vatre na pamet nam padne nešto treće. Zapravo nikada ne znamo šta će od svega da ispadne. Naš rad se može uporediti i sa stvaranjem umetničkog dela, a poznato je da modalitet stvaranja neopterećen predviđanjem i planiranjem pre početka kreativnog postupka, često daje neverovatne rezultate – koje lickanjem i podešavanjem možete samo upropastiti.

S obzirom da neki video klipovi na kanalu broje preko milion pregleda, naši sagovornici navode da je monetizacija kanala bio logičan korak ka ostvarivanju budućih planova ali i zarade, kako bi se uloženi novac još od početka projekta vratio i potrošio za unapređenje same produkcije. Gledano sa inovativne strane, kanal zaista nudi posebno iskustvo gledaocima, a kreatori nam otkrivaju kako za sada prava konkurencija zapravo i ne postoji, ali da sa sve većom ekspanzijom YouTube ne bi bilo iznenađenje da neki drugi timovi započnu rad na „pozajmljivanju kreativnih ideja“ Almažan Kitchen kanala.

Stranci vole ukusne stvari, ali i 4K video

Nema sumnje da su kadrovi skrivenih priroda Srbije takođe jedan od najupečatljivijih elemenata svakog od videa, a kako bi se najbolje dočarao zvuk prirode koja predstavlja svojevrsnu kuhinju na otvorenom – ali u isto vreme dobila i kvalitetna slika – potrebna je i dobra oprema. Iako se to ne može videti iz prikazanog, Boban i Aleksandar se više oslanjaju na znanje iz likovne umetnosti kao i na smisao za dobro kadriranje nego na vrhunsku tehnologiju – dok je oprema za sada samo u domenu osnovnih alata:

Od dodatne i skupe opreme ne koristimo ništa jer nemamo ništa, osim starog modela fotoaparata Canona 700D koji se slučajno zatekao u našem vlasništvu. Štaviše, mnogi mislie da koristimo 2K kameru i stalno pitaju kakvu specijalnu opremu upotrebljavamo jer jednostavno ne shvataju kako postizemo takav kvalitet, a za sve je zaslužno likovno obrazovanje putem koga lako dolazimo do kompozicionih rešenja koja vade čitavu stvar.

Da je kvalitet sadržaja danas najvažniji segment kada govorimo o prisustvu na YouTube-u, pokazuju i zatevi publike – posebno iz Amerike koji već nestrpljivo očekuju 4K video na ovom kanalu. „Na severnoameričkom kontinentu gde nam je gledanost najveća, naše filmove prate na najkvalitetnijim ekranima na kojima se vidi mana niže rezolucije, te stalno zahtevaju da podignemo nivo na UHD – te se nadamo da bi u narednom periodu mogli da nabavimo opremu koja bi podržala ovaj format“, ističu naši sagovornici.

Za sam kraj razgovora, Boban i Aleksandar otvoreno govore i o budućim planovima koji se zasnivaju na nizu različitih ideja i projekata, dok su samo neki od njih knjiga sa receptima za koju se trenutno postavljaju osnove, ali i velike promene kada je reč o produkciji i video klipovima. Ovaj dvojac, otkrio nam je da se za sada vrlo pažljivo radi na podešavanju i menjanju modela video klipova, te da bi prva testiranja mogla da se urade na proleće kako bi se već u januaru sledeće godine broj pretplatnika popeo na magičnih milion.

Posetite YouTube kanal Almažan Kitchen.

Ostavi komentar

  1. Mihajlo

    Mihajlo

    2. 3. 2017. u 11:34 Odgovori

    Pratim ih od kako su imali svega par hiljada sub-ova na YT. Za kratak vremenski period su taj broj napucali na 360k. Bilo bi super kada biste uradili follow-up intervju sa njima u kom oni pricaju o svojoj digitalnoj strategiji.

  2. Nemanja

    Nemanja

    5. 3. 2017. u 09:35 Odgovori

    Mihajlo, zar nije ocigledna digitalna strategija u ovom slucaju? Kvalitetan sadrzaj je sve ovde, i kao takav, naravno da ce biti prepoznat. Ne postoji vizuelno uzbudljiviji i originalniji food kanal na svetu, i ko god da ugleda, postaje instant pratilac. Ovo je jedan od najboljih primera da ti ne trrba nikakav marketing ili strategija ako radis originalno, profesionalno i uzbudljivo. Pozdrav 🙂

  3. Olivera

    Olivera

    8. 3. 2017. u 19:43 Odgovori

    Uživam da gledam video klipove o spremanju hrane,sasvim slučajno sam naletela na ovaj kanal a ne mogu opisati moje iznenađenje kada sam shvatila da iza njega stoji dvojac iz Srbije.Ovo je ubedljivo najbolji i najoriginalniji kanal ovog tipa.Pitanje je vremena kada će nadmašiti milion subskrajbera i oni to apsolutno zaslužuju!!!

  4. Olivera

    Olivera

    8. 3. 2017. u 19:44 Odgovori

    Uživam da gledam video klipove o spremanju hrane,sasvim slučajno sam naletela na ovaj kanal i ne mogu opisati moje iznenađenje kada sam shvatila da iza njega stoji dvojac iz Srbije.Ovo je ubedljivo najbolji i najoriginalniji kanal ovog tipa.Pitanje je vremena kada će nadmašiti milion subskrajbera i oni to apsolutno zaslužuju!!!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.