Srpski jutjuberi sa kanala Almažan Kitchen osvajaju svet receptima iz prirode

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Srpski jutjuberi sa kanala Almažan Kitchen osvajaju svet receptima iz prirode

Gotovo da nema ljudi koji ostaju ravnodušni gledajući pripremu vrhunskih specijaliteta od strane profesionalnih kuvara u fino sređenim kuhinjama. Međutim, sve to još bolje izgleda kada šporete i tiganje zamenite kamenjem, rekom, šumom - tačnije prirodom. Ovaj tradicionalni način pripremanja specijaliteta odlika je domaćeg YouTube kanala 'Almažan Kitchen' koji u ovom trenutku broji više od 360.000 pretplatnika, a čije su ukusne recepte prepoznali gledaoci širom sveta.

almazan_2

Potpuno drugačiji koncept spremanja hrane za razliku od stanradnih TV formata sa kojima smo se još ranije upoznali na kanalima kao što su 24 Kitchen ili Food Network, izdvojio je Almažan Kitchen iz fokusa modernog kulinarstva – približavajući ljudima kontakt sa prirodom i tradicionalnim pripremanjem vrhunskih specijaliteta iz različitih krajeva sveta.

Kvalitetan video sadržaj koji verodostojno prikazuje pucketanje žara ispod improvizovane rerne od kamena i prethodno pripremanje namernica uz nadzor glavnog šefa kuhinje, šumske sove Remzija, prepoznalo je sada već više od 360.000 pretplatnika koliko ovaj kanal trenutno broji. Kako je nastao čitav projekat? Šta stoji iza video sadržaja od kojeg većina nas gotovo odmah ogladni i šta možemo očekivati u narednom periodu od ovog kanala – samo su neka od pitanja na koja su nam odgovor dali momci iza ove kreacije – Boban i Aleksandar Almažan.

‘Mi to možemo drugačije’

Već početku razgovora, osnivači popularnog kanala ističu da se ovom vrstom kulinarstva bave oduvek, te da su u jednom trenutku odlučili da njihove kuvarske veštine zabeleže u video formatu – bez kopiranja nekih sličnih primera. Kao inicijalna kapisla za nastanak ovog kreativnog projekta jeste prenatrpanost i veliki broj emisija o pripremanju hrane koje su gotovo identične, otkrili su nam Almažani, dodavši da je između ostalog presudila želja da naprave nešto novo i drugačije – na osnovu svog osećaja i znanja.

Ljubav prema prirodi i kulinarstvu, Boban i njegov bratanac Aleksandar pokazali su kroz seriju od čak 120 video klipova sa najrazličitijim receptima. Iako se čini da iza čitavog projekta i produkcije stoji veliki tim sa različitim zaduženjima, naši sagovornici ističu da je situacija zapravo potpuno drugačija:

Naš tim činimo nas dvojica i u tome je suština. Nemamo režisera, kamermana, tonca, nekog za rasvetu, nosača, perača sudova i durgo. Sve to radimo sami, ovo smatramo poslom na koji redovno idemo i primamo platu. Mi zapravo nemamo nikakvu snimateljsku opremu što je svima neverovatno, ne koristimo rasvetu već sunce, a ne smeta nam ni kad u šumi neko testeriše drva motornom testerom – kada duva vetar, grmi vodopad, pada kiša ili je temperatura pala ispod 20-og podeoka.

Spontano do umetničkog dela – recepta

Nastavivši razgovor, Boban i Aleksandar kažu da je sloboda za njih suština svakog filma ali i jasna poruka koju šalju u svet, dok se odgovor najjasnije vidi kroz niz pozitivnih komentara ispod video klipova – posebno inostranih državljana iz raznih krajeva sveta. “Sloboda i kontakt sa prirodom je ono što fali današnjem čoveku, jer mu je u ovom veku taj segment oduzet, a mi mu to isto pružamo u svakom našem filmu”, dodaju oni.

Kako kulinarstvo za mnoge predstavlja posebno polje umetnosti, pogotovo kada govorimo o vrhunskim specijalitetima, postavlja se pitanje na koji način nastaju ukusna jela na kanalu Almažan Kitchen – na čiji izgled, a verujemo i ukus – ne mogu da ostanu ravnodušni ni brojni gledaoci iz inostranstva:

Ne ograničavamo se nikakvim receptima nego jednostavno često krenemo na mesto snimanja sa pola zaboravljenih sastojaka, a u šumi nađemo nešto drugo i u toku loženja vatre na pamet nam padne nešto treće. Zapravo nikada ne znamo šta će od svega da ispadne. Naš rad se može uporediti i sa stvaranjem umetničkog dela, a poznato je da modalitet stvaranja neopterećen predviđanjem i planiranjem pre početka kreativnog postupka, često daje neverovatne rezultate – koje lickanjem i podešavanjem možete samo upropastiti.

S obzirom da neki video klipovi na kanalu broje preko milion pregleda, naši sagovornici navode da je monetizacija kanala bio logičan korak ka ostvarivanju budućih planova ali i zarade, kako bi se uloženi novac još od početka projekta vratio i potrošio za unapređenje same produkcije. Gledano sa inovativne strane, kanal zaista nudi posebno iskustvo gledaocima, a kreatori nam otkrivaju kako za sada prava konkurencija zapravo i ne postoji, ali da sa sve većom ekspanzijom YouTube ne bi bilo iznenađenje da neki drugi timovi započnu rad na “pozajmljivanju kreativnih ideja” Almažan Kitchen kanala.

Stranci vole ukusne stvari, ali i 4K video

Nema sumnje da su kadrovi skrivenih priroda Srbije takođe jedan od najupečatljivijih elemenata svakog od videa, a kako bi se najbolje dočarao zvuk prirode koja predstavlja svojevrsnu kuhinju na otvorenom – ali u isto vreme dobila i kvalitetna slika – potrebna je i dobra oprema. Iako se to ne može videti iz prikazanog, Boban i Aleksandar se više oslanjaju na znanje iz likovne umetnosti kao i na smisao za dobro kadriranje nego na vrhunsku tehnologiju – dok je oprema za sada samo u domenu osnovnih alata:

Od dodatne i skupe opreme ne koristimo ništa jer nemamo ništa, osim starog modela fotoaparata Canona 700D koji se slučajno zatekao u našem vlasništvu. Štaviše, mnogi mislie da koristimo 2K kameru i stalno pitaju kakvu specijalnu opremu upotrebljavamo jer jednostavno ne shvataju kako postizemo takav kvalitet, a za sve je zaslužno likovno obrazovanje putem koga lako dolazimo do kompozicionih rešenja koja vade čitavu stvar.

Da je kvalitet sadržaja danas najvažniji segment kada govorimo o prisustvu na YouTube-u, pokazuju i zatevi publike – posebno iz Amerike koji već nestrpljivo očekuju 4K video na ovom kanalu. “Na severnoameričkom kontinentu gde nam je gledanost najveća, naše filmove prate na najkvalitetnijim ekranima na kojima se vidi mana niže rezolucije, te stalno zahtevaju da podignemo nivo na UHD – te se nadamo da bi u narednom periodu mogli da nabavimo opremu koja bi podržala ovaj format”, ističu naši sagovornici.

Za sam kraj razgovora, Boban i Aleksandar otvoreno govore i o budućim planovima koji se zasnivaju na nizu različitih ideja i projekata, dok su samo neki od njih knjiga sa receptima za koju se trenutno postavljaju osnove, ali i velike promene kada je reč o produkciji i video klipovima. Ovaj dvojac, otkrio nam je da se za sada vrlo pažljivo radi na podešavanju i menjanju modela video klipova, te da bi prva testiranja mogla da se urade na proleće kako bi se već u januaru sledeće godine broj pretplatnika popeo na magičnih milion.

Posetite YouTube kanal Almažan Kitchen.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Novost

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.