AliExpress paketi u Srbiju stižu sa većim zakašnjenjem

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

AliExpress paketi u Srbiju stižu sa većim zakašnjenjem – uticaj pandemije i dalje traje

Enigma zvana AliExpress i dalje traje, a mi proveravamo šta se trenutno dešava sa paketima i cenom shipping-a za Srbiju.

Sredinom prošle godine suočili smo se sa sada već svima znanom dilemom: gde su naši paketi sa AliExpress-a i, još čudnije, zašto više nema opcije free shipping za Srbiju? Krivci za to traženi su na sve strane: od Pošte Srbije koja je optužena za neažurnost isporuke robe i nestanak određenog broja paketa, preko pandemije koja je ugrozila trgovinu pa sve do uslova avio prevoz i kineskih trgovaca.

Tačnog odgovora i dalje nema ili je on jednostavno u nekim od navedenih razloga, ali je redakcija Netokracije odlučila da još jednom proveri kakva je situacija sa pošiljkama iz Kine koje su naručene u prethodnom periodu. Da li paketi stižu i kakva je cena shipping-a?

Svoje iskustvo i ekspertizu sa nama je podelio Marko Pršić koji stoji iza platforme Dropshipping Podrška. On ističe da u ovom trenutku paketi sa AliExpress-a stižu, ali imaju veliki gap, nekada i preko 60 dana, a isporuka se cenovno nije drastično promenila, možda je koji dolar jeftinije jer je stanje sa koronom i dalje klimavo.

Našeg sagovornika  pitali smo i da li se u međuvremenu nešto više saznalo o glavnim uzrocima pomenutog problema sa trgovcima na AliExpressu i podizanja cena poštarina, a on ističe sledeće:

Koliko znam, roba iz Azije za Evropu ide preko Singapura, podsećam da su cene podignute za zemlje koje nisu u EU zbog poskupljenja avio saobraćaja od starta korone (ipak je daleko).Svaki biznis je imao gap prošle godine, pa tako i Pošta.

AliExpress radi na otvaranju svojih magacina širom sveta

Marko je u nastavku razgovora takođe istakao i da smatra da se online prodavci koji prodaju na teritoriji EU sada više plaše nove regulative prema kojoj će kupci biti u obavezi da plate posebnu carinu ukoliko to prodavac nije uradio. “Na taj način EU pokušava da zaštiti lokalne biznise koji su na neki način ugroženi jer su svi masovno počeli da kupuju online”, ističe naš sagovornik i dodaje:

Ova regulativa je stupila na snagu od 1. jula i prodavcima još uvek nije jasno šta raditi osim da podignu cene. Na taj način kupci će se vratiti lokalnim prodavcima i misija EU je uspela.

Što se tiče alternativnih isporuka koje mogu biti brze za balkanske zemlje, jedna od alternativa je cjdropshipping.com koji ima svoj avio special line gde za 4-5$ (cena shipping-a) možemo poručiti aliexpress proizvod da nam stigne npr. za Srbiju do 15-20 radnih dana (zna da bude i brže).

Za kraj, Marka smo pitali i kakva je za sada situacija u dropshipping zajednici u Srbiji i to kakva su njegova predviđanja kada je reč o budućnosti naručivanja iz Srbije bilo sa AliExpressa ili sa nekog drugog stranog e-commerce sajta. On navodi sledeće: “Ima nekoliko divnih vesti, a to je da AliExpress radi na svojoj logistici jer je glavni problem prodavaca brzina isporuka. Žele da pariraju Amazonu pa su odlučili da otvaraju svoje magacine svuda po svetu kako bi radili isporuku za dva do tri dana”.

Pored toga, ističe naš sagovornik, kod nas se najavljuje Ananas, a po njegovom mišljenju to će biti jedan veliki lager AliExpress proizvoda gde će ljudi plaćati robu pouzećem jer trenutno samo 7% ljudi plaća karticom online u Srbiji. “Online prodaja doživljava veliku ekspanziju jer su ljudi u nesreći videli benefit iste, a moja poruka za preduzetnike je to da ako vam se biznis ne prebaci ubrzo online, gotovo sigurno propada. Počnite!”, zaključuje Pršić.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Intervju

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Najava

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.