Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Zašto poslovne ponude dolaze do mene, a ne ja do njih? Ovim pitanjem je Aleksandra Petrovski započela predavanje uoči završnice Netokracijinog programa mentorstva i time uvela u temu kako izgraditi svoje ime u poslovnom svetu koje će prepoznati i vaše kolege i potencijalni klijenti.

Drugi i finalni deo Netokracijinog programa mentorstva ponovo je okupio mentore i mentorke iz kreativne i tehnološke industrije sa devojkama koje žele da usavrše svoje veštine u ovim oblastima. Aleksandra Petrovski, predavač i mentorka čiji je trenutni status freelencer i koja među svoje trenutne klijente ubraja i Societe Generale banku, pokušala je da odgovori na pitanje koje muči sve, bilo da se bave kreiranjem sadržaja ili programiranjem – kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako krenuti?

„Prva i polazna stavka jeste da stalno širite svoju mrežu kontakta„, navodi ona. Zato je važno prisustvovati meetup-ovima, konferencijama i sl. – nikada ne znate koga možete da sretneti, niti šta od nekog možete da naučite (a svako je izvor nekog znanja). Trik je u tome da, kako navodi, tom prilikom nikada direktno ne pitate nekog čime se bavi, već da sa njim probate da se povežete preko nekih zajednički interesovanja i slično (osim ako nekome ne prilazite sa tačno određenim ciljem).

Da biste od tog networking-a imali koristi bitno je da jasno definišete ono što ja vama zaista važno. „To vrlo često nije lako, ali će vas usmeriti da na pravi način razvijate sebe, svoje sposobnosti, napredujete u oblasti u kojoj želite da napredujete i prilazite ljudima koji vam u tome na neki način mogu pomoći“, dodaje Aleksandra.

Nakon Aleksandrinog predavanja sledile su mentorske sesije na kojima su devojke dobile konkretne savete za unapređenje karijere.

Drugi korak koji vam popločava put u izgradnje baze potencijalnih klijenata je demonstracija vaših znanja i sposobnosti – bilo to preko društvenih mreža, bloga ili sajta kao vašeg ličnog portfolia.

Svaki put kada sa drugima podelite nešto online vi ste podelili deo svojih vrednosti, a postoji verovatnoća da će se neko nekad setiti vas i vašeg rada. U tom smislu društvene mreže su dobre, ali je sajt bolji – tu su svi vaši radovi, nema promene algoritma i vi apsolutno odlučujete o svemu. Čak možete koristiti i kao besplatnu platformu za testiranje traženosti nekog proizvoda ili usluge.

Pritom, kako dodaje, vrlo je važno da ni u jednom trenutku iz vida ne izgubimo „zakon digitalnog privlačenja“ – dobro razmislite o tome šta hoćete, koga želite da privučete i tome prilagodite način na koji komunicirate. U suprotnom, privlačićete publiku koja nije vaša ciljna grupa.

Tajna uspeha – biraj svoje bitke i bori se za njih

Međutim, nekada je od vaših sposobnosti, veština i znanja bitnija činjenica da ste pouzdan saradnik. „Svako može da nauči bilo šta, ali nekada je vrlo teže od toga usvojiti odgovornost“ – zato je bitno pokazati potencijalnom klijenu još na početku da se može osloniti na vas i u smislu poštovanje rokova, (momentalnog) odgovaranje na mailove i telefonske pozive i sl.

Kada ste se na tom polju dokazali sledeći korak je da shvatite i unapredite klijentov biznis. A to ponekad podrazumeva i da mu se suprotstavite. Jasno je da to ne možete činiti na prvom sastanku, ali kada steknete poverenje onda je u redu boriti se za ono za šta mislite da je najbolje rešenje Ukoliko ove stavke ispoštujete, klijent će nastojati da vas što više veže za sebe.

„Do tada pročitajte pažljivo svaku reč o njemu i pazite na to da naglasite koja vaša relevantna iskustva odgovaraju onome što on traži“, zaključuje Aleksandra.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.