Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Zašto poslovne ponude dolaze do mene, a ne ja do njih? Ovim pitanjem je Aleksandra Petrovski započela predavanje uoči završnice Netokracijinog programa mentorstva i time uvela u temu kako izgraditi svoje ime u poslovnom svetu koje će prepoznati i vaše kolege i potencijalni klijenti.

Drugi i finalni deo Netokracijinog programa mentorstva ponovo je okupio mentore i mentorke iz kreativne i tehnološke industrije sa devojkama koje žele da usavrše svoje veštine u ovim oblastima. Aleksandra Petrovski, predavač i mentorka čiji je trenutni status freelencer i koja među svoje trenutne klijente ubraja i Societe Generale banku, pokušala je da odgovori na pitanje koje muči sve, bilo da se bave kreiranjem sadržaja ili programiranjem – kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako krenuti?

„Prva i polazna stavka jeste da stalno širite svoju mrežu kontakta„, navodi ona. Zato je važno prisustvovati meetup-ovima, konferencijama i sl. – nikada ne znate koga možete da sretneti, niti šta od nekog možete da naučite (a svako je izvor nekog znanja). Trik je u tome da, kako navodi, tom prilikom nikada direktno ne pitate nekog čime se bavi, već da sa njim probate da se povežete preko nekih zajednički interesovanja i slično (osim ako nekome ne prilazite sa tačno određenim ciljem).

Da biste od tog networking-a imali koristi bitno je da jasno definišete ono što ja vama zaista važno. „To vrlo često nije lako, ali će vas usmeriti da na pravi način razvijate sebe, svoje sposobnosti, napredujete u oblasti u kojoj želite da napredujete i prilazite ljudima koji vam u tome na neki način mogu pomoći“, dodaje Aleksandra.

Nakon Aleksandrinog predavanja sledile su mentorske sesije na kojima su devojke dobile konkretne savete za unapređenje karijere.

Drugi korak koji vam popločava put u izgradnje baze potencijalnih klijenata je demonstracija vaših znanja i sposobnosti – bilo to preko društvenih mreža, bloga ili sajta kao vašeg ličnog portfolia.

Svaki put kada sa drugima podelite nešto online vi ste podelili deo svojih vrednosti, a postoji verovatnoća da će se neko nekad setiti vas i vašeg rada. U tom smislu društvene mreže su dobre, ali je sajt bolji – tu su svi vaši radovi, nema promene algoritma i vi apsolutno odlučujete o svemu. Čak možete koristiti i kao besplatnu platformu za testiranje traženosti nekog proizvoda ili usluge.

Pritom, kako dodaje, vrlo je važno da ni u jednom trenutku iz vida ne izgubimo „zakon digitalnog privlačenja“ – dobro razmislite o tome šta hoćete, koga želite da privučete i tome prilagodite način na koji komunicirate. U suprotnom, privlačićete publiku koja nije vaša ciljna grupa.

Tajna uspeha – biraj svoje bitke i bori se za njih

Međutim, nekada je od vaših sposobnosti, veština i znanja bitnija činjenica da ste pouzdan saradnik. „Svako može da nauči bilo šta, ali nekada je vrlo teže od toga usvojiti odgovornost“ – zato je bitno pokazati potencijalnom klijenu još na početku da se može osloniti na vas i u smislu poštovanje rokova, (momentalnog) odgovaranje na mailove i telefonske pozive i sl.

Kada ste se na tom polju dokazali sledeći korak je da shvatite i unapredite klijentov biznis. A to ponekad podrazumeva i da mu se suprotstavite. Jasno je da to ne možete činiti na prvom sastanku, ali kada steknete poverenje onda je u redu boriti se za ono za šta mislite da je najbolje rešenje Ukoliko ove stavke ispoštujete, klijent će nastojati da vas što više veže za sebe.

„Do tada pročitajte pažljivo svaku reč o njemu i pazite na to da naglasite koja vaša relevantna iskustva odgovaraju onome što on traži“, zaključuje Aleksandra.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?