Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Zašto poslovne ponude dolaze do mene, a ne ja do njih? Ovim pitanjem je Aleksandra Petrovski započela predavanje uoči završnice Netokracijinog programa mentorstva i time uvela u temu kako izgraditi svoje ime u poslovnom svetu koje će prepoznati i vaše kolege i potencijalni klijenti.

Drugi i finalni deo Netokracijinog programa mentorstva ponovo je okupio mentore i mentorke iz kreativne i tehnološke industrije sa devojkama koje žele da usavrše svoje veštine u ovim oblastima. Aleksandra Petrovski, predavač i mentorka čiji je trenutni status freelencer i koja među svoje trenutne klijente ubraja i Societe Generale banku, pokušala je da odgovori na pitanje koje muči sve, bilo da se bave kreiranjem sadržaja ili programiranjem – kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako krenuti?

„Prva i polazna stavka jeste da stalno širite svoju mrežu kontakta„, navodi ona. Zato je važno prisustvovati meetup-ovima, konferencijama i sl. – nikada ne znate koga možete da sretneti, niti šta od nekog možete da naučite (a svako je izvor nekog znanja). Trik je u tome da, kako navodi, tom prilikom nikada direktno ne pitate nekog čime se bavi, već da sa njim probate da se povežete preko nekih zajednički interesovanja i slično (osim ako nekome ne prilazite sa tačno određenim ciljem).

Da biste od tog networking-a imali koristi bitno je da jasno definišete ono što ja vama zaista važno. „To vrlo često nije lako, ali će vas usmeriti da na pravi način razvijate sebe, svoje sposobnosti, napredujete u oblasti u kojoj želite da napredujete i prilazite ljudima koji vam u tome na neki način mogu pomoći“, dodaje Aleksandra.

Nakon Aleksandrinog predavanja sledile su mentorske sesije na kojima su devojke dobile konkretne savete za unapređenje karijere.

Drugi korak koji vam popločava put u izgradnje baze potencijalnih klijenata je demonstracija vaših znanja i sposobnosti – bilo to preko društvenih mreža, bloga ili sajta kao vašeg ličnog portfolia.

Svaki put kada sa drugima podelite nešto online vi ste podelili deo svojih vrednosti, a postoji verovatnoća da će se neko nekad setiti vas i vašeg rada. U tom smislu društvene mreže su dobre, ali je sajt bolji – tu su svi vaši radovi, nema promene algoritma i vi apsolutno odlučujete o svemu. Čak možete koristiti i kao besplatnu platformu za testiranje traženosti nekog proizvoda ili usluge.

Pritom, kako dodaje, vrlo je važno da ni u jednom trenutku iz vida ne izgubimo „zakon digitalnog privlačenja“ – dobro razmislite o tome šta hoćete, koga želite da privučete i tome prilagodite način na koji komunicirate. U suprotnom, privlačićete publiku koja nije vaša ciljna grupa.

Tajna uspeha – biraj svoje bitke i bori se za njih

Međutim, nekada je od vaših sposobnosti, veština i znanja bitnija činjenica da ste pouzdan saradnik. „Svako može da nauči bilo šta, ali nekada je vrlo teže od toga usvojiti odgovornost“ – zato je bitno pokazati potencijalnom klijenu još na početku da se može osloniti na vas i u smislu poštovanje rokova, (momentalnog) odgovaranje na mailove i telefonske pozive i sl.

Kada ste se na tom polju dokazali sledeći korak je da shvatite i unapredite klijentov biznis. A to ponekad podrazumeva i da mu se suprotstavite. Jasno je da to ne možete činiti na prvom sastanku, ali kada steknete poverenje onda je u redu boriti se za ono za šta mislite da je najbolje rešenje Ukoliko ove stavke ispoštujete, klijent će nastojati da vas što više veže za sebe.

„Do tada pročitajte pažljivo svaku reč o njemu i pazite na to da naglasite koja vaša relevantna iskustva odgovaraju onome što on traži“, zaključuje Aleksandra.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.