Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Zašto poslovne ponude dolaze do mene, a ne ja do njih? Ovim pitanjem je Aleksandra Petrovski započela predavanje uoči završnice Netokracijinog programa mentorstva i time uvela u temu kako izgraditi svoje ime u poslovnom svetu koje će prepoznati i vaše kolege i potencijalni klijenti.

Drugi i finalni deo Netokracijinog programa mentorstva ponovo je okupio mentore i mentorke iz kreativne i tehnološke industrije sa devojkama koje žele da usavrše svoje veštine u ovim oblastima. Aleksandra Petrovski, predavač i mentorka čiji je trenutni status freelencer i koja među svoje trenutne klijente ubraja i Societe Generale banku, pokušala je da odgovori na pitanje koje muči sve, bilo da se bave kreiranjem sadržaja ili programiranjem – kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako krenuti?

„Prva i polazna stavka jeste da stalno širite svoju mrežu kontakta„, navodi ona. Zato je važno prisustvovati meetup-ovima, konferencijama i sl. – nikada ne znate koga možete da sretneti, niti šta od nekog možete da naučite (a svako je izvor nekog znanja). Trik je u tome da, kako navodi, tom prilikom nikada direktno ne pitate nekog čime se bavi, već da sa njim probate da se povežete preko nekih zajednički interesovanja i slično (osim ako nekome ne prilazite sa tačno određenim ciljem).

Da biste od tog networking-a imali koristi bitno je da jasno definišete ono što ja vama zaista važno. „To vrlo često nije lako, ali će vas usmeriti da na pravi način razvijate sebe, svoje sposobnosti, napredujete u oblasti u kojoj želite da napredujete i prilazite ljudima koji vam u tome na neki način mogu pomoći“, dodaje Aleksandra.

Nakon Aleksandrinog predavanja sledile su mentorske sesije na kojima su devojke dobile konkretne savete za unapređenje karijere.

Drugi korak koji vam popločava put u izgradnje baze potencijalnih klijenata je demonstracija vaših znanja i sposobnosti – bilo to preko društvenih mreža, bloga ili sajta kao vašeg ličnog portfolia.

Svaki put kada sa drugima podelite nešto online vi ste podelili deo svojih vrednosti, a postoji verovatnoća da će se neko nekad setiti vas i vašeg rada. U tom smislu društvene mreže su dobre, ali je sajt bolji – tu su svi vaši radovi, nema promene algoritma i vi apsolutno odlučujete o svemu. Čak možete koristiti i kao besplatnu platformu za testiranje traženosti nekog proizvoda ili usluge.

Pritom, kako dodaje, vrlo je važno da ni u jednom trenutku iz vida ne izgubimo „zakon digitalnog privlačenja“ – dobro razmislite o tome šta hoćete, koga želite da privučete i tome prilagodite način na koji komunicirate. U suprotnom, privlačićete publiku koja nije vaša ciljna grupa.

Tajna uspeha – biraj svoje bitke i bori se za njih

Međutim, nekada je od vaših sposobnosti, veština i znanja bitnija činjenica da ste pouzdan saradnik. „Svako može da nauči bilo šta, ali nekada je vrlo teže od toga usvojiti odgovornost“ – zato je bitno pokazati potencijalnom klijenu još na početku da se može osloniti na vas i u smislu poštovanje rokova, (momentalnog) odgovaranje na mailove i telefonske pozive i sl.

Kada ste se na tom polju dokazali sledeći korak je da shvatite i unapredite klijentov biznis. A to ponekad podrazumeva i da mu se suprotstavite. Jasno je da to ne možete činiti na prvom sastanku, ali kada steknete poverenje onda je u redu boriti se za ono za šta mislite da je najbolje rešenje Ukoliko ove stavke ispoštujete, klijent će nastojati da vas što više veže za sebe.

„Do tada pročitajte pažljivo svaku reč o njemu i pazite na to da naglasite koja vaša relevantna iskustva odgovaraju onome što on traži“, zaključuje Aleksandra.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.