Aleksandar Filipov novi je šef dizajna video igara u Two Desperadosu

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Aleksandar Filipov novi je šef dizajna video igara u Two Desperadosu

U vreme kada se gaming i IT kompanije bore za kvalitetne kadrove, dolazak stručnih i kvalitetnih ljudi vredno je poput uspeha na globalnom tržištu. Novo veliko pojačanje za srpski game dev studio Two Desperados je Aleksandar Filipov koji dolazi iz studija francuskog Gamelofta u Sofiji.

Ovo je bila idealna prilika da sa našim sagovornikom ukratko porazgovaramo o tome na koji način vidi svoju novu poziciju u Beogradu kao šefa dizajna video igara što bi umnogome moglo da pogura napredak kompanije Two Desperados. Inače, ovaj studio još velikog predstavljanja na Netokraciji, beleži i te kako respektabilan uspeh na globalnom tržištu razvoja video igara.

I dok za neki budući period planiramo da opet detaljno razgovaramo o poslovanju ove kompanije, sada nam je fokus prebačen na najnoviju promenu u njihovom timu, a to je dolazak Aleksandra Filipova koji se odlučio da svoju karijeru nastavi upravo u Srbiji. On nam je govorio o tome šta je bila prekretnica da pređe u srpsku kompaniju i koji ga izazovi čekaju u novom radnom okruženju.

Govoreći nam o tome kako je i na koji način počeo da radi u industriji razvoja video igara, Aleksandar ističe da u 2011. godini nije bilo mnogo pristupačnih mesta za učenje ovog zanata, tako da je i sam došao iz gejmerskog sveta kao i mnogi ljudi u ovoj industriji. Uspeh u takmičarskim video igrama našem sagovorniku je stvorio reputaciju u Sofiji što su prepoznali lokalni game dev studiji koji su već tada počeli da se interesuju za njega, čak iako nije imao nikakvog iskustva u pravljenju igara.

Ipak, Aleksandar je najveći deo svoje karijere proveo u kompaniji Gameloft, o čemu nam je  on i detaljno govorio:

Promenio sam dosta uloga, ali zvanično sam uvek bio u jednom od odeljenja za dizajn video igara. Počeo sam kao dizajner nivoa, onda sam dobio tim od 20 ljudi i morao sam da naučim kako da budem dizajner video igara. Vremenom sam saznao da se više radi o odgovornosti koju želite da preuzmete, a ne samo o opisu posla.

Upravo zato, mogu da kažem da sam bio producent, ekonomski dizajner, UX direktor, menadžer proizvoda, stručnjak za ljudske resurse i još mnogo toga. Međutim, uvek sam bio prvo game dizajner i to mi je omogućilo da proširim potrebe tima kada nismo imali stručnjaka koji bi nam pomogao u tome.

Fokus na unapređenje razvojnih timova Two Desperadosa

Naš sagovornik dalje dodaje da je zvanično u Gameloftu radio na gaming naslovima kao što su Order and Chaos Duels, March of Empires i Heroes of the Dark. Štaviše, u Gameloft studiju u Sofiji on i njegov tim su uvek uspevali da postignu što bolje rezultate od očekivanih, čak iako nikada nisu uspeli da dovedu određenu video igru do top 50 globalne liste.

Na pitanje Netokracije šta je zapravo bio glavni razlog da napusti Gameloft posle 11 godina i pridruži se timu srpskog Two Desperadosa, Aleksandar otkriva da su mu bili potrebni novi izazovi i želeo je da vidi koliko je dobar van svog potpuno istraženog i osvojenog prostora:

Očigledno postoji još jedan razlog – kultura Two Desperadosa! Zaista me je iznenadilo, rad u velikoj korporaciji mi je malo zamaglio viziju i nisam mogao da verujem da postoji ovakav tip kreativnog i toplog okruženja sa mentalitetom koji u prvi plan stavlja talente, da budem iskren.

Filipov će u pomenutoj kompaniji, kao što smo već pomenuli, preuzeti ulogu šefa dizajna video igara, ali će takođe pokušati da pruži bilo kakvu vrstu pomoći razvojnim timovima jer želi da se zaista fokusiraju na svoj zanat i pokazivanje talenata. “Radiću na postojećim naslovima – WokaWoka i Viola’s Quests kao i na budućim projektima koje trenutno ne mogu da otkrijem, ali su zaista uzbudljivi”, iskren je Filipov.

Govoreći na samom kraju da li ima određene buduće planove u vezi sa razvojem svoje karijere i da li smatra da je Two Desperados dugoročna prilika za njega, Aleksandar kaže:

Zaista cenim lojalnost kao osobinu, čak iako sam morao da napustim svoju zonu komfora da bih sebe izazvao i procenio. Stoga ovo vidim kao zaista dugoročnu obavezu. Sve dok sam koristan kompaniji i ljudima koji ovde rade, ne idem nigde.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.