Aleksandar Filipov novi je šef dizajna video igara u Two Desperadosu

Aleksandar Filipov novi je šef dizajna video igara u Two Desperadosu

U vreme kada se gaming i IT kompanije bore za kvalitetne kadrove, dolazak stručnih i kvalitetnih ljudi vredno je poput uspeha na globalnom tržištu. Novo veliko pojačanje za srpski game dev studio Two Desperados je Aleksandar Filipov koji dolazi iz studija francuskog Gamelofta u Sofiji.

Ovo je bila idealna prilika da sa našim sagovornikom ukratko porazgovaramo o tome na koji način vidi svoju novu poziciju u Beogradu kao šefa dizajna video igara što bi umnogome moglo da pogura napredak kompanije Two Desperados. Inače, ovaj studio još velikog predstavljanja na Netokraciji, beleži i te kako respektabilan uspeh na globalnom tržištu razvoja video igara.

I dok za neki budući period planiramo da opet detaljno razgovaramo o poslovanju ove kompanije, sada nam je fokus prebačen na najnoviju promenu u njihovom timu, a to je dolazak Aleksandra Filipova koji se odlučio da svoju karijeru nastavi upravo u Srbiji. On nam je govorio o tome šta je bila prekretnica da pređe u srpsku kompaniju i koji ga izazovi čekaju u novom radnom okruženju.

Govoreći nam o tome kako je i na koji način počeo da radi u industriji razvoja video igara, Aleksandar ističe da u 2011. godini nije bilo mnogo pristupačnih mesta za učenje ovog zanata, tako da je i sam došao iz gejmerskog sveta kao i mnogi ljudi u ovoj industriji. Uspeh u takmičarskim video igrama našem sagovorniku je stvorio reputaciju u Sofiji što su prepoznali lokalni game dev studiji koji su već tada počeli da se interesuju za njega, čak iako nije imao nikakvog iskustva u pravljenju igara.

Ipak, Aleksandar je najveći deo svoje karijere proveo u kompaniji Gameloft, o čemu nam je  on i detaljno govorio:

Promenio sam dosta uloga, ali zvanično sam uvek bio u jednom od odeljenja za dizajn video igara. Počeo sam kao dizajner nivoa, onda sam dobio tim od 20 ljudi i morao sam da naučim kako da budem dizajner video igara. Vremenom sam saznao da se više radi o odgovornosti koju želite da preuzmete, a ne samo o opisu posla.

Upravo zato, mogu da kažem da sam bio producent, ekonomski dizajner, UX direktor, menadžer proizvoda, stručnjak za ljudske resurse i još mnogo toga. Međutim, uvek sam bio prvo game dizajner i to mi je omogućilo da proširim potrebe tima kada nismo imali stručnjaka koji bi nam pomogao u tome.

Fokus na unapređenje razvojnih timova Two Desperadosa

Naš sagovornik dalje dodaje da je zvanično u Gameloftu radio na gaming naslovima kao što su Order and Chaos Duels, March of Empires i Heroes of the Dark. Štaviše, u Gameloft studiju u Sofiji on i njegov tim su uvek uspevali da postignu što bolje rezultate od očekivanih, čak iako nikada nisu uspeli da dovedu određenu video igru do top 50 globalne liste.

Na pitanje Netokracije šta je zapravo bio glavni razlog da napusti Gameloft posle 11 godina i pridruži se timu srpskog Two Desperadosa, Aleksandar otkriva da su mu bili potrebni novi izazovi i želeo je da vidi koliko je dobar van svog potpuno istraženog i osvojenog prostora:

Očigledno postoji još jedan razlog – kultura Two Desperadosa! Zaista me je iznenadilo, rad u velikoj korporaciji mi je malo zamaglio viziju i nisam mogao da verujem da postoji ovakav tip kreativnog i toplog okruženja sa mentalitetom koji u prvi plan stavlja talente, da budem iskren.

Filipov će u pomenutoj kompaniji, kao što smo već pomenuli, preuzeti ulogu šefa dizajna video igara, ali će takođe pokušati da pruži bilo kakvu vrstu pomoći razvojnim timovima jer želi da se zaista fokusiraju na svoj zanat i pokazivanje talenata. “Radiću na postojećim naslovima – WokaWoka i Viola’s Quests kao i na budućim projektima koje trenutno ne mogu da otkrijem, ali su zaista uzbudljivi”, iskren je Filipov.

Govoreći na samom kraju da li ima određene buduće planove u vezi sa razvojem svoje karijere i da li smatra da je Two Desperados dugoročna prilika za njega, Aleksandar kaže:

Zaista cenim lojalnost kao osobinu, čak iako sam morao da napustim svoju zonu komfora da bih sebe izazvao i procenio. Stoga ovo vidim kao zaista dugoročnu obavezu. Sve dok sam koristan kompaniji i ljudima koji ovde rade, ne idem nigde.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.