Alcatel IDOL 4: Virtuelna realnost za svačiji džep

Da li virtuelna realnost konačno postaje dostupna svima?

Šta to razdvaja premijum telefone od onih običnih? U većini slučajeva danas je to samo cena. Poslednji telefon za 'svačiji džep' stiže nam iz francuskog Alcatela pod nazivom IDOL 4 koji korisnicima obećava mnogo toga za relativno malo novca, a koji u prvi plan ističe upravo VR mogućnosti koje ovaj uređaj pruža. Kako to sve izgleda i da li je virtuelna realnost konačno postala dostupna svima, odlučili smo da se i sami uverimo.

naslovna_alcatel

Prethodne nedelje u našu redakciju stigla su dva uređaja, besprekorno zapakovana u kutije na čijoj se prednjoj strani nalazi fotografija VR naočara. Pomislivši da je kurir zaboravio telefone, trebalo nam je par trenutaka pre nego što smo shvatili da novi Alcatel IDOL 4 i njegov stariji brat 4S dolaze standardno u paketu sa VR naočarama – i sve to za nekih 400 evra koliko se kreće početna cena ovog uređaja. Super, pomislili smo, biće ovo zabavna nedelja! 🙂

Otvorivši obe kutije dočekali su nas uređaji i njihova kompletna propratna oprema, od punjača, slušalica, uputstva i VR naočara. Alcatel ovoga puta nije štedeo pri izradi, a to se najbolje vidi prvi put kada uzmete telefon u ruke. Staklo, fino brušeni metal i ekran od ivice do ivice stavljaju novi IDOL rame uz rame sa konkurencijom iz Južne Koreje i Kine. Kako su se prvi utisci slegli, mi nismo gubili vreme i odmah smo testirali neke od najupečatljivijih karakteristika koje oba uređaja sa ponosom ističu.

Staklo i metal za savršen recept

Vratimo se par koraka unatrag. Francuski proizvođač mobilnih telefona nije se među prvima priključio eri pametnih telefona, ali u 2016. godini on itekako ima šta da kaže. Kvalitetno crno kućište i korišćenje finih materijala govori nam da su menadžeri i dizajneri vodili računa o tome kakav uređaj kreiraju, dok čitav telefon odiše atraktivnim izgledom i važi za jedan od lakših u toj kategoriji. Pored crne i srebrne boje koja krasi ivice telefona, tu su još i zlatna i roze-zlatna.

idol_ekran
Alcatel IDOL 4 i IDOL 4S dolaze sa 424 i 534 piksela po inču i po kvalitetu prikaza ne odstupaju od daleko skuplje konkurencije.

IDOL 4 tako dolazi sa veličinom ekrana od 5,2 inča (Full HD rezolucija od 1920×1080 piksela) koji je baziran na IPS tehnologiji, dok model sa oznakom 4S može da se pohvali AMOLED ekranom veličine 5,5 inča (QHD rezolucija od 1440×2560 piksela), nastojeći da zadovolji potrebe onih korisnika koji ponosno uživaju u kreiranju i konzumiranju sadržaja na nešto većoj površini. Razlika u kvalitetu i oštrini slike teško je primetna tokom svakodnevnog korišćenja, a oba uređaja dobro su se pokazala i na dnevnoj svetlosti u izuzetno sunčanim uslovima.

Kao jednu od upečatljivijih karakteristika Alcatel je istakao i stereo zvučnike locirane iznad i ispod ekrana, ukupne snage 7,2W. Zahvaljujući Wave tehnologiji koja je realizovana u saradnji sa JBL-om, a na muzici koju smo i sami testirali, stiče se utisak bogatijeg zvuka koji je u ovom slučaju usmeren ka korisniku i čini konzumiranje audio i video sadržaja znatno prijatnijim. Da francuski proizvođač nije mislio isključivo na interne komponente koje pokreću novu generaciju IDOL serije, uverili smo se i zahvaljujući novom BOOM KEY (fizičkom) dugmetu koje u zavisnosti od načina korišćenja nudi opcije brzog fotografisanja i deljenja upravo zabeleženog sadržaja – čak i kada je telefon u potpunosti zaključan.

Virtuelno konačno postaje realno

Pametni telefoni u 2016. godini više nisu stvar prestiža. Iako je industrija zadržala premijum segment kojim danas dominiraju Samsung i Apple, zahvaljujući sve većoj konkurenciji koju danas imamo, postoji čitav niz uređaja koji po performansama i dizajnu apsolutno ne zaostaju za onima pri vrhu tabele. Slično je i sa novim IDOL 4 modelom koji će vas u početnoj verziji izaći oko 400 evra sa VR naočarama, no čemu ovaj dodatak i šta to prosečan korisnik može sa njim?

alcatelvr2
U svega tri poteza VR je spreman za korišćenje. Zvanična Alcatelova prodavnica nudi šarenolik sadržaj koji ćete moći da doživite iz vašeg uglova.

Ne možemo, a da ne kažemo da je Alcatel ovoga puta zaista otišao korak dalje, nastojeći da ponudi nešto karakteristično za mnogo skuplje uređaje – po znatno nižoj ceni. Po svojim karakteristikama Alcatelov VR najviše podseća na Samsung Gear VR, budući da su uređaji ti koji pokreću animacije. Za razliku od Oculusa i HTC Vive-a koji nude naprednije iskustvo, IDOL 4 i njegov VR odlični su za upoznavanje sa svetom virtuelne realnosti i za neke prve korake koje obećava ova tehnologija.

Pre nego što se uređaj ubaci u VR naočare, na telefonu je neophodno pokrenuti VR launcher i pratiti korake izlistane na ekranu. Par poteza kasnije i doslovno pred vama prikazan je različit sadržaj poput videa, fotografija i igara. Kako je dostupnost sadržaja ujedno i najveći problem sa kojim se virtuelna realnost suočava, Alcatel je pokrenuo i novu prodavnicu kojoj se pristupa kroz zvaničnu aplikaciju, a putem koje je moguće kupiti ili besplatno preuzeti različite videe i igre koje će upotpuniti vaše prvo VR iskustvo. Imajte na umu da će se sama prodavnica tj. platforma vremenom razvijati, pri čemu iz Alcatela kažu kako su otvoreni da sarađuju sa što većim brojem kreatora.

vr_kaciga
VR naočare pokazale su se kao udobne, ali je nedostatak fokusa prikazane slike umanjio doživljaj.

Sve te napredne funkcije zahtevaju realtivno dosta radne snage, a kako bi novi IDOL obavljao zadatke nesmetano postarao se osmojezgarni procesor Snapdragon 617 koji se nalazi u četvorci kao i Snapdragon 652 koji pokreće 4S , dok oba telefona imaju i 3GB RAM memorije – sasvim dovoljno da se uređaj izbori i sa najzahtevnijim aplikacijiama u multitasking režimu rada, pa čak i kada aplikacije rade u pozadini i nisu aktivne neko vreme.

A kada već govorimo o specifikacijama, velika baterija jedna je od stavki koju korisnici danas izuzetno vrednuju. Novi IDOL tako dolazi sa baterijama kapaciteta 2.610mAh za model sa oznakom 4 i čak 3.000mAh za 4S što u pojedinim slučajevima omogućava i do dva dana korišćenja telefona sa 4G protokom, čiji signal tokom našeg testiranja nije opadao u urbanim uslovima, zahvaljujući antenama lociranim na vrhu ali i pri dnu kućišta.

Više piksela ne znači ništa ako nemate dobar senzor

Koliko ima piksela? Jedno je od najčešćih pitanja koje će prosečan kupac mobilnog telefona postaviti, jer da se ne lažemo – fotografije su danas neizbežan, pa u mnogim slučajevima čak i primaran element našeg digitalnog društva. Francuski proizvođač pametnih telefona ni ovoga puta nije „štedeo“ tako da uređaje krase senzori od 13 i 16 megapiksela. No, kako veličina ovde i nije toliko bitna, treba napomenuti da uređaji dolaze i sa većim otvorom blende od f/2.0 dok bismo za fokus rekli da svoj posao radi realtivno dobro, prateći promenu objekata ispred sočiva i prilagođavajući fokusne tačke novonastaloj kompoziciji.

Učinak kamere pri nešto slabijoj svetlosti nije nas ostavio oduševljenim, ali se pokazao kao sasvim solidan. Manjak kontrasta i buka ovoga puta daleko su primetniji, rezultujući fotografijama koje su u krajnju ruku OK, ali koje bi ipak trebale da budu malko retuširane ukoliko je plan da završe na vašem Instagram profilu.

Pri dnevnoj svetlosti kamera se snalazi fantastično, snimajući fotogarfije punog kontrasta i bogatih boja.
Pri dnevnoj svetlosti kamera se snalazi fantastično, snimajući fotogarfije punog kontrasta i bogatih boja.

Vaše selfije sa godišnjeg odmora IDOL 4 zabeležiće predjom kamerom od 8 megapiksela što se direktno prevodi u kvalitetniju fotografiju, a kada je reč o kameri, kompanija se odlučila za podršku Full HD snimanja na IDOL 4 modelu, dok 4S pored ovog standardnog formara omogućava i reprodukciju videa u 2K rezoluciji.

Nema sumnje da je Alcatel ovoga puta zaista izašao iz kalupa sa odlikom da na sve konkurentnijem tržištu nastupi sa novim modelima, nudeći svoj flagship pametni telefon u kombinaciji sa VR naočarama od samog starta. Smer u kome se ova francuska kompanija kreće možda i najbolje pokazuje čak 14 nagrada i priznanja za IDOL koji su uređaji ostvarili na Mobile World Congress-u u Barseloni početkom godine. Budućnost Alcatela iz ovog ugla čini nam se poprilično realna, a naš zadatak je da izaberemo one idole koje želimo da sledimo – pa makar i u virtuelnom svetu!

Alcatel IDOL 4 i 4S dostupni su za kupovinu kod operatera MTS i Telenor.

Ostavi komentar

  1. Миленко

    Миленко

    18. 7. 2016. u 13:06 Odgovori

    Осим далеке успомене, телефони бренда Алкател ништа више немају са Француском. Бренд је продат кинеској компанији ТЦЛ, чије је седиште у Хонг Конгу. Власник сам Идол 3 5,5.

  2. Baki

    Baki

    13. 12. 2016. u 20:59 Odgovori

    Pozz svima.
    Htio bih da kupim ovaj telefon, ali mi treba jedna informacija, da li se pregrijava?
    U jednom servisu su mi rekli da je dobar fon i da je povoljan s obzirom na karakteristike, ali da ‘kao’ imaju problem sa pregrijavanjem.

  3. petar

    petar

    4. 8. 2017. u 21:37 Odgovori

    Pozdrav, koristim ALCATEL dugo gudina u nazad… IDOL 4 mi je 5 smar koji koristim i jako sam vezanza ALACATEL jednostavno kad naviknes na jedan brend onda ne menjas… Idol 4 je u pocetku bio savrsen telefon… brz kompaktan, tanak i lagan… kamera odlicna na dnevnoj svetlosti gledanje klipova na 1080p rezoluciji i naravno JBL zvucnici i slusalice o kojima ne treba ni pricati jer su savrsenog kvaliteta… ali nakon pola godine koriscenja se pojavljuju problemi… Pregrevanje, baterija je znatno oslabila… bagovi, kucanje preko messengera sa zakasnjenjem i usporen rad… Naravno da su to neke normalne stvari jer mi je telefon ispadao vise puta i to je moja krivica… sve u svemu potrudili su se da naprave dobar android ko ume da cuva telefon ALCATEL IDOL 4 je prava stvar za njega jer je kombinacija stakla i metala. Pozdrav i srecno sa kupovinom 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.