Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Veštačka inteligencija otključala je vrata da svojim targetiranim korisnicima, ma ko oni bili, pristupite na način koji je pre par decenija bio nezamisliv, kaže Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation u Havasu. Ima li u svetu koji pokreće AI mesta za etiku?

Ljudi koji rade u marketingu, naglašava Jercinovic na jedanaestom Weekend Media Festivalu, uskoro bi mogli da nas poznaju bolje nego što mi poznajemo sami sebe:

U poslednjih nekoliko decenija marketari i brendovi sakupili su planinu informacija o svojim korisnicima, a tim podacima se takođe može relativno lako pristupiti i sa strane. AI tako postaje savršen alat za nas zato što iz te gomile podataka možemo da dobijemo vrlo precizne informacije – o osobi, njenom životu, vrednostima i slično. Tako pravimo personalizovan sadržaj, na osnovu toga dobijamo još jednu hrpu podataka i tako u krug.

Dakle, o korisnicima se zna (skoro) sve i svaki njihov podatak može negde imati svoju primenu prilikom oglašavanja. Sa tolikom količinom informacija, dodaje Jercinovic, možemo čak i da predvidimo budućnost i da usmeravamo ljude u pravcu u kom želimo – da rade, igraju se i kupuju na način koji smo mi definisali.

Time se nivo kontrole i uticaja koji algoritmi mogu imati nad nama bez problema se mogu nazvati manipulacijom i bez problema se može odraziti na svaku sferu našeg života.

Da li smo zbog toga u kom vlada AI potpuno nemoćni?

Transparentnost i ponovo transparentnost

“Podsetimo se slučaja Cambridge Analytica, iako je to u stvari samo primer za standardna praksa koja je izmakla kontroli – najpre neko sakuplja podatke putem Facebook-a, te podatke prosledi ili proda trećem licu i to treće lice ih koristi za personalizovano oglašavanje, a ponekad i za kontrolu njihovog ponašanja”, objašnjava Jason.

Nakon ove epizode usledio je sledeći scenario: loši natpisi u novinama, pad vrednosti akcija, neko je otpušten, ali advertajzeri nisu usporeni u svojoj nameri da se dokopaju podataka. Zato nam, kaže Jercinovic, treba novi sistem – sistem poverenja.

“Tanka je linija između onog što bi trebalo i onog što ne bi trebalo da znamo i radimo i korisnici, iako ne mogu sto posto znati kako koristimo podatke, uglavnom nekako intuitivno mogu da naslute”. A vrlo često mogu da naslute i da će ih neko koga ne poznaju, a ko želi da zna stvari o njima možda i na neki način prevariti, iako ne znaju kako.

Zato brendovi sa klijentima moraju da izgrade veze u kojima će korisnici znati koji se njihovi podaci za šta koriste (GDPR 😉). To će, zaključuje Jason, postići tako što će se pridržavati sledećih pravila: uvek biti transparentni, omogućiti svojim korisnicima da ne učestvuju (jer, ipak su to njihovi podaci) i stalno učiti na svojim greškama.

Tada se javlja ključna stvar – poverenje, i to je, naglašava Jason, teži i bolji put:

Ako niste sigurni da li nešto radite pogrešno postavite sebi sledeća pitanja: da li bih kao korisnik želeo da se moje informacije ovako koriste i da li bih, kao brend, imao problem da ovo što radim javno obelodanim.

Ovo su zlatna pravila poslovanja u vremenu u kom vlada AI i sledeći ih možda izbegnete sudbinu 74% brendova koji da nestanu ne bi nedostajali nikom od korisnika, zaključuje Jercinovic.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.