Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Veštačka inteligencija otključala je vrata da svojim targetiranim korisnicima, ma ko oni bili, pristupite na način koji je pre par decenija bio nezamisliv, kaže Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation u Havasu. Ima li u svetu koji pokreće AI mesta za etiku?

Ljudi koji rade u marketingu, naglašava Jercinovic na jedanaestom Weekend Media Festivalu, uskoro bi mogli da nas poznaju bolje nego što mi poznajemo sami sebe:

U poslednjih nekoliko decenija marketari i brendovi sakupili su planinu informacija o svojim korisnicima, a tim podacima se takođe može relativno lako pristupiti i sa strane. AI tako postaje savršen alat za nas zato što iz te gomile podataka možemo da dobijemo vrlo precizne informacije – o osobi, njenom životu, vrednostima i slično. Tako pravimo personalizovan sadržaj, na osnovu toga dobijamo još jednu hrpu podataka i tako u krug.

Dakle, o korisnicima se zna (skoro) sve i svaki njihov podatak može negde imati svoju primenu prilikom oglašavanja. Sa tolikom količinom informacija, dodaje Jercinovic, možemo čak i da predvidimo budućnost i da usmeravamo ljude u pravcu u kom želimo – da rade, igraju se i kupuju na način koji smo mi definisali.

Time se nivo kontrole i uticaja koji algoritmi mogu imati nad nama bez problema se mogu nazvati manipulacijom i bez problema se može odraziti na svaku sferu našeg života.

Da li smo zbog toga u kom vlada AI potpuno nemoćni?

Transparentnost i ponovo transparentnost

„Podsetimo se slučaja Cambridge Analytica, iako je to u stvari samo primer za standardna praksa koja je izmakla kontroli – najpre neko sakuplja podatke putem Facebook-a, te podatke prosledi ili proda trećem licu i to treće lice ih koristi za personalizovano oglašavanje, a ponekad i za kontrolu njihovog ponašanja“, objašnjava Jason.

Nakon ove epizode usledio je sledeći scenario: loši natpisi u novinama, pad vrednosti akcija, neko je otpušten, ali advertajzeri nisu usporeni u svojoj nameri da se dokopaju podataka. Zato nam, kaže Jercinovic, treba novi sistem – sistem poverenja.

„Tanka je linija između onog što bi trebalo i onog što ne bi trebalo da znamo i radimo i korisnici, iako ne mogu sto posto znati kako koristimo podatke, uglavnom nekako intuitivno mogu da naslute“. A vrlo često mogu da naslute i da će ih neko koga ne poznaju, a ko želi da zna stvari o njima možda i na neki način prevariti, iako ne znaju kako.

Zato brendovi sa klijentima moraju da izgrade veze u kojima će korisnici znati koji se njihovi podaci za šta koriste (GDPR 😉). To će, zaključuje Jason, postići tako što će se pridržavati sledećih pravila: uvek biti transparentni, omogućiti svojim korisnicima da ne učestvuju (jer, ipak su to njihovi podaci) i stalno učiti na svojim greškama.

Tada se javlja ključna stvar – poverenje, i to je, naglašava Jason, teži i bolji put:

Ako niste sigurni da li nešto radite pogrešno postavite sebi sledeća pitanja: da li bih kao korisnik želeo da se moje informacije ovako koriste i da li bih, kao brend, imao problem da ovo što radim javno obelodanim.

Ovo su zlatna pravila poslovanja u vremenu u kom vlada AI i sledeći ih možda izbegnete sudbinu 74% brendova koji da nestanu ne bi nedostajali nikom od korisnika, zaključuje Jercinovic.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.

Startapi i poslovanje

Oslanjajući se na poznanstva i preporuke, Recrooit želi da promeni način na koji zapošljavamo stručne kandidate

Recrooit je nova domaća platforma za regrutovanje kandidata koja ima za cilj da olakša celokupan proces zapošljavanja i postane glavni saveznik poslodavaca i regrutera prilikom zapošljavanja IT kvalifikovanih kadrova - oslanjajući se na zajednicu i preporuke iskusnih profesionalaca u svim industrijama.