Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Veštačka inteligencija otključala je vrata da svojim targetiranim korisnicima, ma ko oni bili, pristupite na način koji je pre par decenija bio nezamisliv, kaže Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation u Havasu. Ima li u svetu koji pokreće AI mesta za etiku?

Ljudi koji rade u marketingu, naglašava Jercinovic na jedanaestom Weekend Media Festivalu, uskoro bi mogli da nas poznaju bolje nego što mi poznajemo sami sebe:

U poslednjih nekoliko decenija marketari i brendovi sakupili su planinu informacija o svojim korisnicima, a tim podacima se takođe može relativno lako pristupiti i sa strane. AI tako postaje savršen alat za nas zato što iz te gomile podataka možemo da dobijemo vrlo precizne informacije – o osobi, njenom životu, vrednostima i slično. Tako pravimo personalizovan sadržaj, na osnovu toga dobijamo još jednu hrpu podataka i tako u krug.

Dakle, o korisnicima se zna (skoro) sve i svaki njihov podatak može negde imati svoju primenu prilikom oglašavanja. Sa tolikom količinom informacija, dodaje Jercinovic, možemo čak i da predvidimo budućnost i da usmeravamo ljude u pravcu u kom želimo – da rade, igraju se i kupuju na način koji smo mi definisali.

Time se nivo kontrole i uticaja koji algoritmi mogu imati nad nama bez problema se mogu nazvati manipulacijom i bez problema se može odraziti na svaku sferu našeg života.

Da li smo zbog toga u kom vlada AI potpuno nemoćni?

Transparentnost i ponovo transparentnost

„Podsetimo se slučaja Cambridge Analytica, iako je to u stvari samo primer za standardna praksa koja je izmakla kontroli – najpre neko sakuplja podatke putem Facebook-a, te podatke prosledi ili proda trećem licu i to treće lice ih koristi za personalizovano oglašavanje, a ponekad i za kontrolu njihovog ponašanja“, objašnjava Jason.

Nakon ove epizode usledio je sledeći scenario: loši natpisi u novinama, pad vrednosti akcija, neko je otpušten, ali advertajzeri nisu usporeni u svojoj nameri da se dokopaju podataka. Zato nam, kaže Jercinovic, treba novi sistem – sistem poverenja.

„Tanka je linija između onog što bi trebalo i onog što ne bi trebalo da znamo i radimo i korisnici, iako ne mogu sto posto znati kako koristimo podatke, uglavnom nekako intuitivno mogu da naslute“. A vrlo često mogu da naslute i da će ih neko koga ne poznaju, a ko želi da zna stvari o njima možda i na neki način prevariti, iako ne znaju kako.

Zato brendovi sa klijentima moraju da izgrade veze u kojima će korisnici znati koji se njihovi podaci za šta koriste (GDPR 😉). To će, zaključuje Jason, postići tako što će se pridržavati sledećih pravila: uvek biti transparentni, omogućiti svojim korisnicima da ne učestvuju (jer, ipak su to njihovi podaci) i stalno učiti na svojim greškama.

Tada se javlja ključna stvar – poverenje, i to je, naglašava Jason, teži i bolji put:

Ako niste sigurni da li nešto radite pogrešno postavite sebi sledeća pitanja: da li bih kao korisnik želeo da se moje informacije ovako koriste i da li bih, kao brend, imao problem da ovo što radim javno obelodanim.

Ovo su zlatna pravila poslovanja u vremenu u kom vlada AI i sledeći ih možda izbegnete sudbinu 74% brendova koji da nestanu ne bi nedostajali nikom od korisnika, zaključuje Jercinovic.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Propustili ste

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.

Tehnologija

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Karijere

Boris Krstović: Kako voditi karijeru kao preduzetnik?

Preduzetnički 'mindset' sreće se kod onih koji vode sopstveni biznis, ali i kod ljudi koji su odlučili da karijeru razvijaju u okviru kompanija. Martovsko izdanje Ladies of New Business konferencije posvećeno je upravo svima koji neguju preduzetnički duh!

Tehnologija

Da li je ‘narrowband’ zaista budućnost digitalizacije srpskog društva? Posetili smo Vip IoT Challenge kako bismo saznali

Timovi Kuc-Kuc, YAST i Malci zauzeli su prva tri mesta na takmičenju Vip IoT Challenge. Cilj je bio napraviti IoT rešenje za određeni problem u društvu korišćenjem narrowband tehnologije.