Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Veštačka inteligencija otključala je vrata da svojim targetiranim korisnicima, ma ko oni bili, pristupite na način koji je pre par decenija bio nezamisliv, kaže Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation u Havasu. Ima li u svetu koji pokreće AI mesta za etiku?

Ljudi koji rade u marketingu, naglašava Jercinovic na jedanaestom Weekend Media Festivalu, uskoro bi mogli da nas poznaju bolje nego što mi poznajemo sami sebe:

U poslednjih nekoliko decenija marketari i brendovi sakupili su planinu informacija o svojim korisnicima, a tim podacima se takođe može relativno lako pristupiti i sa strane. AI tako postaje savršen alat za nas zato što iz te gomile podataka možemo da dobijemo vrlo precizne informacije – o osobi, njenom životu, vrednostima i slično. Tako pravimo personalizovan sadržaj, na osnovu toga dobijamo još jednu hrpu podataka i tako u krug.

Dakle, o korisnicima se zna (skoro) sve i svaki njihov podatak može negde imati svoju primenu prilikom oglašavanja. Sa tolikom količinom informacija, dodaje Jercinovic, možemo čak i da predvidimo budućnost i da usmeravamo ljude u pravcu u kom želimo – da rade, igraju se i kupuju na način koji smo mi definisali.

Time se nivo kontrole i uticaja koji algoritmi mogu imati nad nama bez problema se mogu nazvati manipulacijom i bez problema se može odraziti na svaku sferu našeg života.

Da li smo zbog toga u kom vlada AI potpuno nemoćni?

Transparentnost i ponovo transparentnost

„Podsetimo se slučaja Cambridge Analytica, iako je to u stvari samo primer za standardna praksa koja je izmakla kontroli – najpre neko sakuplja podatke putem Facebook-a, te podatke prosledi ili proda trećem licu i to treće lice ih koristi za personalizovano oglašavanje, a ponekad i za kontrolu njihovog ponašanja“, objašnjava Jason.

Nakon ove epizode usledio je sledeći scenario: loši natpisi u novinama, pad vrednosti akcija, neko je otpušten, ali advertajzeri nisu usporeni u svojoj nameri da se dokopaju podataka. Zato nam, kaže Jercinovic, treba novi sistem – sistem poverenja.

„Tanka je linija između onog što bi trebalo i onog što ne bi trebalo da znamo i radimo i korisnici, iako ne mogu sto posto znati kako koristimo podatke, uglavnom nekako intuitivno mogu da naslute“. A vrlo često mogu da naslute i da će ih neko koga ne poznaju, a ko želi da zna stvari o njima možda i na neki način prevariti, iako ne znaju kako.

Zato brendovi sa klijentima moraju da izgrade veze u kojima će korisnici znati koji se njihovi podaci za šta koriste (GDPR 😉). To će, zaključuje Jason, postići tako što će se pridržavati sledećih pravila: uvek biti transparentni, omogućiti svojim korisnicima da ne učestvuju (jer, ipak su to njihovi podaci) i stalno učiti na svojim greškama.

Tada se javlja ključna stvar – poverenje, i to je, naglašava Jason, teži i bolji put:

Ako niste sigurni da li nešto radite pogrešno postavite sebi sledeća pitanja: da li bih kao korisnik želeo da se moje informacije ovako koriste i da li bih, kao brend, imao problem da ovo što radim javno obelodanim.

Ovo su zlatna pravila poslovanja u vremenu u kom vlada AI i sledeći ih možda izbegnete sudbinu 74% brendova koji da nestanu ne bi nedostajali nikom od korisnika, zaključuje Jercinovic.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.