Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Ima li u svetu marketinga koji pokreće veštačka inteligencija mesta za etiku?

Veštačka inteligencija otključala je vrata da svojim targetiranim korisnicima, ma ko oni bili, pristupite na način koji je pre par decenija bio nezamisliv, kaže Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation u Havasu. Ima li u svetu koji pokreće AI mesta za etiku?

Ljudi koji rade u marketingu, naglašava Jercinovic na jedanaestom Weekend Media Festivalu, uskoro bi mogli da nas poznaju bolje nego što mi poznajemo sami sebe:

U poslednjih nekoliko decenija marketari i brendovi sakupili su planinu informacija o svojim korisnicima, a tim podacima se takođe može relativno lako pristupiti i sa strane. AI tako postaje savršen alat za nas zato što iz te gomile podataka možemo da dobijemo vrlo precizne informacije – o osobi, njenom životu, vrednostima i slično. Tako pravimo personalizovan sadržaj, na osnovu toga dobijamo još jednu hrpu podataka i tako u krug.

Dakle, o korisnicima se zna (skoro) sve i svaki njihov podatak može negde imati svoju primenu prilikom oglašavanja. Sa tolikom količinom informacija, dodaje Jercinovic, možemo čak i da predvidimo budućnost i da usmeravamo ljude u pravcu u kom želimo – da rade, igraju se i kupuju na način koji smo mi definisali.

Time se nivo kontrole i uticaja koji algoritmi mogu imati nad nama bez problema se mogu nazvati manipulacijom i bez problema se može odraziti na svaku sferu našeg života.

Da li smo zbog toga u kom vlada AI potpuno nemoćni?

Transparentnost i ponovo transparentnost

„Podsetimo se slučaja Cambridge Analytica, iako je to u stvari samo primer za standardna praksa koja je izmakla kontroli – najpre neko sakuplja podatke putem Facebook-a, te podatke prosledi ili proda trećem licu i to treće lice ih koristi za personalizovano oglašavanje, a ponekad i za kontrolu njihovog ponašanja“, objašnjava Jason.

Nakon ove epizode usledio je sledeći scenario: loši natpisi u novinama, pad vrednosti akcija, neko je otpušten, ali advertajzeri nisu usporeni u svojoj nameri da se dokopaju podataka. Zato nam, kaže Jercinovic, treba novi sistem – sistem poverenja.

„Tanka je linija između onog što bi trebalo i onog što ne bi trebalo da znamo i radimo i korisnici, iako ne mogu sto posto znati kako koristimo podatke, uglavnom nekako intuitivno mogu da naslute“. A vrlo često mogu da naslute i da će ih neko koga ne poznaju, a ko želi da zna stvari o njima možda i na neki način prevariti, iako ne znaju kako.

Zato brendovi sa klijentima moraju da izgrade veze u kojima će korisnici znati koji se njihovi podaci za šta koriste (GDPR 😉). To će, zaključuje Jason, postići tako što će se pridržavati sledećih pravila: uvek biti transparentni, omogućiti svojim korisnicima da ne učestvuju (jer, ipak su to njihovi podaci) i stalno učiti na svojim greškama.

Tada se javlja ključna stvar – poverenje, i to je, naglašava Jason, teži i bolji put:

Ako niste sigurni da li nešto radite pogrešno postavite sebi sledeća pitanja: da li bih kao korisnik želeo da se moje informacije ovako koriste i da li bih, kao brend, imao problem da ovo što radim javno obelodanim.

Ovo su zlatna pravila poslovanja u vremenu u kom vlada AI i sledeći ih možda izbegnete sudbinu 74% brendova koji da nestanu ne bi nedostajali nikom od korisnika, zaključuje Jercinovic.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Startapi i poslovanje

CarGo predstavio biznis klasu i nova električna vozila, najavljen i sledeći krug investicija u flotu

Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, predstavio je danas najnoviju biznis klasu koju čini 100 vozila, među kojima se nalazi i električni Jaguari I-Pace. Cilj je, kaže, podići kvalitet usluge ovog servisa uz poštovanje strogih ekoloških normi.