Srpski startup Silos olakšava kooperaciju i otkup robe

Upoznajte Silos: Srpski ‘agro’ startup koji je samo u 2014. obradio €5.000.000 robe

Veliki broj poljoprivrednika danas se oslanja na kooperaciju - proces u kome od svojih zadruga uzimaju seme i đubrivo, a isplatu vrše u vidu robne razmene na kraju žetve. Komplikovan proces do sada se vodio putem Excel tabela, a jedan novosadski programer, Aleksandar Sabo, rešio je da kreira unikatan softver namenjen upravo zadrugama ali i drugim poljoprivrednim preduzećima širom Srbije, kao i regiona.

silos

Po imenu Silos, aplikacija rešava problem otkupa poljoprivrednih proizvoda i omogućava jednostavno upravljanja robom u skladištima. Na ovaj način, zadruge u svakom trenutku imaju uvid u svoje poslovanje, a zahvaljujući automatizaciji određenih zadataka, povećan je i sam nivo produktivnosti.

U razgovoru za Netokraciju, Aleksandar je otkrio da je ideja za jednu ovakvu aplikaciju potekla direktno iz porodice, kada je rešio da sestri pomogne oko komplikovanih proračuna koji su iziskivali veliku količinu podataka na kraju žetve. Trebalo je izračunati koliko robe poljoprivrednici treba da predaju za dug, koliko robe mogu da prodaju otkupljivaču i koliko robe žele da ostave na skladištenju. Uvidevši da se sa sličnim problemom suočavaju i ostala preduzeća koja funkcionišu po principu kooperacije, Sabo je odlučio da se posveti kreiranju softvera koji će rešiti upravo ove probleme.

Korisnici su u mogućnosti da saznaju različite informacije poput trenutne iskorišćenosti skladišta, učinak svakog pojedinačnog kooperanta i/ili same firme.
Korisnici su u mogućnosti da saznaju različite informacije poput trenutne iskorišćenosti skladišta, učinak svakog pojedinačnog kooperanta i/ili same firme.

Kao bivši programer u kompanijama Devana Technologies i A51 gde je radio na mnogobrojnim web-based aplikacijama, Aleksandar nije želeo da kreira web rešenje budući da je neophodno imati stabilnu i sigurnu Internet konekciju – što i nije čest slučaj sa izolovanim otkupnim mestima. Umesto toga, rešenje je stiglo u vidu desktop aplikacije koja korisnicima omogućava i sinhronizaciju podataka preko Dropbox-a, spajajući više otkupnih mesta u jedan centralizovani sistem.

Sve veći broj agro’ startupa iz Srbije

Samo u proteklih godinu dana, svedoci smo velikog broja servisa namenjenih upravo poljoprivrednicima sa ovih područja. Agrokultura je kompleksna industrija, a ustaljeni procesi i nisu previše uznapredovali kao što je to slučaj sa drugim industrijama. Ipak, velikim brojem gazdinstava i firmi danas upravljaju mlađe gazde, željne optimizacije poslovanja te softverskih rešenja koja im dodatno mogu unaprediti biznis.

Upravo ovde svoju priliku vide Agro Dnevnik, AgroAgro, Silos, ali i veliki broj drugih rešenja koja se razvijaju u Srbiji i regionu. Aleksandar ističe da je Silos jedinstven po tome što kao svoje korisnike vidi agrobiznis firme, a ne pojedinačne proizvođače i poljoprivrednike.

Aplikacija pomaže oko specifičnih procesa i nastoji da reši dva velika problema sa kojima se ove firme suočavaju: izračunavanje kooperacije i spajanje različitih otkupnih mesta širom Srbije. Silos omogućava klijentima da izračunaju i upravljaju količinom robe kojom raspolažu, kao i da u svakom trenutku znaju koliko su sredstava uložili u dalju proizvodnju putem robne razmene, te da na jednom, centralizovanom mestu, skladište podatke sa svih otkupnih mesta.

Silos omogućava i jednostavno kreiranje različitih dokumenata, potrebnih za birokratski deo poslovanja.
Silos omogućava i jednostavno kreiranje različitih dokumenata, potrebnih za birokratski deo poslovanja.

Pre investicije, dalji razvoj i novi klijenti

Silos u ovom trenutku koriste dva velika preduzeća koja su kroz partnerski program podržala razvoj same aplikacije. U 2014. godini kroz softver je prošla roba u vrednosti od 5 miliona evra, pri čemu Sabo navodi da se za predstojeću sezonu priprema još nekoliko značajnih unapređenja, kao i da je u planu proširivanje mreže klijenata.

Kada je monetizacija u pitanju, Aleksandar kaže da su u opticaju dva modela naplate koji su kreirani kako bi zadovoljili potrebe manjih i većih otkupljivača: manji plaćaju po toni otkupljene robe, dok veliki otkupljivači plaćaju mesečnu pretplatu u vidu licence.

Pored planova koji se svode na pripremanje aplikacije za predstojeću sezonu, Sabo zaključuje da tim u ovom trenutku nije fokusiran na potragu za investicijom već da je prednost data daljem razvoju, ali i prodaji budući da se i dalje traže najoptimalniji kanali prodaje. Za 2015. godinu predviđeno je razvoj cloud rešenja (kombinovanog sa desktop aplikacijom na prijemnom mestu otkupljivača), kao i širenje mreže klijenata, kako bi što veći broj firmi iz oblasti poljoprivrede mogao da isproba Silos i uveri se u prednosti koje ovaj softver nudi.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.