Srpski startup Silos olakšava kooperaciju i otkup robe

Upoznajte Silos: Srpski ‘agro’ startup koji je samo u 2014. obradio €5.000.000 robe

Veliki broj poljoprivrednika danas se oslanja na kooperaciju - proces u kome od svojih zadruga uzimaju seme i đubrivo, a isplatu vrše u vidu robne razmene na kraju žetve. Komplikovan proces do sada se vodio putem Excel tabela, a jedan novosadski programer, Aleksandar Sabo, rešio je da kreira unikatan softver namenjen upravo zadrugama ali i drugim poljoprivrednim preduzećima širom Srbije, kao i regiona.

silos

Po imenu Silos, aplikacija rešava problem otkupa poljoprivrednih proizvoda i omogućava jednostavno upravljanja robom u skladištima. Na ovaj način, zadruge u svakom trenutku imaju uvid u svoje poslovanje, a zahvaljujući automatizaciji određenih zadataka, povećan je i sam nivo produktivnosti.

U razgovoru za Netokraciju, Aleksandar je otkrio da je ideja za jednu ovakvu aplikaciju potekla direktno iz porodice, kada je rešio da sestri pomogne oko komplikovanih proračuna koji su iziskivali veliku količinu podataka na kraju žetve. Trebalo je izračunati koliko robe poljoprivrednici treba da predaju za dug, koliko robe mogu da prodaju otkupljivaču i koliko robe žele da ostave na skladištenju. Uvidevši da se sa sličnim problemom suočavaju i ostala preduzeća koja funkcionišu po principu kooperacije, Sabo je odlučio da se posveti kreiranju softvera koji će rešiti upravo ove probleme.

Korisnici su u mogućnosti da saznaju različite informacije poput trenutne iskorišćenosti skladišta, učinak svakog pojedinačnog kooperanta i/ili same firme.
Korisnici su u mogućnosti da saznaju različite informacije poput trenutne iskorišćenosti skladišta, učinak svakog pojedinačnog kooperanta i/ili same firme.

Kao bivši programer u kompanijama Devana Technologies i A51 gde je radio na mnogobrojnim web-based aplikacijama, Aleksandar nije želeo da kreira web rešenje budući da je neophodno imati stabilnu i sigurnu Internet konekciju – što i nije čest slučaj sa izolovanim otkupnim mestima. Umesto toga, rešenje je stiglo u vidu desktop aplikacije koja korisnicima omogućava i sinhronizaciju podataka preko Dropbox-a, spajajući više otkupnih mesta u jedan centralizovani sistem.

Sve veći broj agro’ startupa iz Srbije

Samo u proteklih godinu dana, svedoci smo velikog broja servisa namenjenih upravo poljoprivrednicima sa ovih područja. Agrokultura je kompleksna industrija, a ustaljeni procesi i nisu previše uznapredovali kao što je to slučaj sa drugim industrijama. Ipak, velikim brojem gazdinstava i firmi danas upravljaju mlađe gazde, željne optimizacije poslovanja te softverskih rešenja koja im dodatno mogu unaprediti biznis.

Upravo ovde svoju priliku vide Agro Dnevnik, AgroAgro, Silos, ali i veliki broj drugih rešenja koja se razvijaju u Srbiji i regionu. Aleksandar ističe da je Silos jedinstven po tome što kao svoje korisnike vidi agrobiznis firme, a ne pojedinačne proizvođače i poljoprivrednike.

Aplikacija pomaže oko specifičnih procesa i nastoji da reši dva velika problema sa kojima se ove firme suočavaju: izračunavanje kooperacije i spajanje različitih otkupnih mesta širom Srbije. Silos omogućava klijentima da izračunaju i upravljaju količinom robe kojom raspolažu, kao i da u svakom trenutku znaju koliko su sredstava uložili u dalju proizvodnju putem robne razmene, te da na jednom, centralizovanom mestu, skladište podatke sa svih otkupnih mesta.

Silos omogućava i jednostavno kreiranje različitih dokumenata, potrebnih za birokratski deo poslovanja.
Silos omogućava i jednostavno kreiranje različitih dokumenata, potrebnih za birokratski deo poslovanja.

Pre investicije, dalji razvoj i novi klijenti

Silos u ovom trenutku koriste dva velika preduzeća koja su kroz partnerski program podržala razvoj same aplikacije. U 2014. godini kroz softver je prošla roba u vrednosti od 5 miliona evra, pri čemu Sabo navodi da se za predstojeću sezonu priprema još nekoliko značajnih unapređenja, kao i da je u planu proširivanje mreže klijenata.

Kada je monetizacija u pitanju, Aleksandar kaže da su u opticaju dva modela naplate koji su kreirani kako bi zadovoljili potrebe manjih i većih otkupljivača: manji plaćaju po toni otkupljene robe, dok veliki otkupljivači plaćaju mesečnu pretplatu u vidu licence.

Pored planova koji se svode na pripremanje aplikacije za predstojeću sezonu, Sabo zaključuje da tim u ovom trenutku nije fokusiran na potragu za investicijom već da je prednost data daljem razvoju, ali i prodaji budući da se i dalje traže najoptimalniji kanali prodaje. Za 2015. godinu predviđeno je razvoj cloud rešenja (kombinovanog sa desktop aplikacijom na prijemnom mestu otkupljivača), kao i širenje mreže klijenata, kako bi što veći broj firmi iz oblasti poljoprivrede mogao da isproba Silos i uveri se u prednosti koje ovaj softver nudi.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.