Agencije moraju edukovati klijente - to je jedini put do rasta

Agencije moraju edukovati klijente – to je jedini put do daljeg rasta

Prvi dan konferencija Nova Energija obelžio je panel pod nazivom "Digitalni marketing u eri analognih "decision makera", koji je okupio predstavnike vodećih srpskih marketinških i digitalnih agencija, u cilju diskusije o tradicionalnim kanalima, ali i o novim, digitalnim platformama koje već odavno igraju ključnu ulogu u advertajzingu.

novaenergija-3

Moderator panela, Nataša Kilibarda, okupila je impresivnu postavku koju su činili Vladimir Aranđelović (Direct Media), Vladimir Zarić (Leo Burnet), Daniel Ackermann (Degordian), Igor Božović (Executive Group), Rade Tričković (Httpool), Bojan Rendulić (Drive), Aleksandra Radujko (New Media Tim) i Ivan Bildi (Marketing Online).

Sam panel otpočeo je pitanjem koliki je rast zabeležilo srpski tržište kada je online oglašavanje u pitanju. Vladimir Aranđelović, inače predsednik upravnog odbora IAB Srbija, izjavio je da će ova organizacija na predstojećem dogđaju Digital Day, koji će se održati 13. maja u Domu Omladinu u Beogradu, predstaviti rezultate najnovijeg AdEx istraživanja, kada ćemo i saznati koliki je napredak ostvaren u odnosu na 2013. godinu. Iako nije mogao da precizira o kojim brojkama je reč, Aranđelović je izjavio da je Srbija ponovo zabeležila dvocifren rast što predstavlja izuzetno dobar znak za ravoj samog tržišta.

Mobilno i video oglašavanje rastu

Direktor kompanije Httpool u Srbiji, Rade Tričković, izjavio je da je već sada primetan rast, ali i stagnacija pojedinih kanala. U poslednje vreme mobilno i video oglašavanje beleže značajan rast, te nas ne bi trebalo čuditi ukoliko rezultati pomenutog istraživanja omoguće još veća ulaganja u ove kanale. Ipak, Tričković kaže da mnogi oglašivači danas insistiraju na učinkovitom, tj. merljivom oglašavanju, tako da bi i ovaj segment mogao rasti kako vreme prolazi.

novaenergija-4
Panel posvećen oglašavanju, okupio je i najveći broj posetilaca na konferenciji Nova Energija

Sa ovom tvrdnjom složio se i suosnivač i CEO agencije Degordian, Daniel Ackermann, koji je ukazao na jednu interesantnu činjenicu koji mnogi zapravo video kao manu. Istina je da Srbija, ali i region, i dalje nisu toliko napredna tržišta kao što je to slučaj sa Zapadom, ali upravo ovde postoji poslovna prilika koja se može zgrabiti. Davne 2009. godine to je bio slučaj i sa tadašnjim iSTUDIO-om, a uvidevši priliku da budu nosioci digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, te nešto kasnije i u regionu, Daniel i njegov tim pokrenuli su prvu agenciju tog tipa, pružajući usluge digitalnog oglašavanja klijentima koji to tada nisu imali online prisustvo.

Savremeni marketari savršeno razumeju brendove i prodaju, ali digitalci su ti koji razumeju digitalne platforme. Postoji jedan ogroman gap koji će se pupuniti jedino uz saradnju digitalnih i offline agencija – mi moramo raditi skupa i tako edukovati klijente.

Nedostatak obrazovanja koči dalji rast

Na pitanje kakva je danas situacija kada je rad sa klijentima u pitanju, predstavnici tradicionalnih i digitalnih marketinših agencija bili su gotovo jednoglasni kada su rekli da je situacija daleko od berićetne, te da je potrebno dodatno edukovati klijente koji će jedino na taj način biti svesni mogućnosti koje im pojedinačni kanali nude.

Igor Božović iz Executive Grupe izjavio je da je ova agencija od samog starta imala nešto drugačiji pristup odnosu prema klijentima, te da im prilikom predstavljanja strategije ne daju samo usku sliku, već i onu širu koja govori o pozicioniranju i ciljevima za dve, tri godine unapred. Vremenom je ova agencija zaokružila i produkciju pod „istim krovom“, te danas predstavlja jedan od ozbiljnih pokretača industrije digitalnog oglašavanja u Srbiji. Ipak, da biste opstali na samom vrhu, potrebno je prilagođavati se novim kanalima, novim tehnologijama, poput virtuelne realnosti i nosivih uređaja koji već sada osvajaju planetu.

novaenergija-5

Govoreći o budućnosti oglašavanja, Aranđelović je spomenuo i Real Time Bidding koji je Direct Media u saradnji sa Gemiusom i DataX-om primenila po prvi put prethodne godine, za potrebe Telenora. U pitanju je napredna tehnologija zakupa oglašivačkog prostora sa najvećim učinkom, koja “uči” kako pronaći ciljanu grupu na pravi način i kako im plasirati poruku, a koja već sada predstavlja standard za zakup display oglašavanja.

Za kraj, panelisti su izjavili da nosivi (wearable) uređaji, virtualna realnost i Big Data trend već polako osvajaju advertajzing, te da će u godinama koje su ispred nas agencije, offline i one digitalne, itekako morati zajedno da sarađuju in, ali i na edukaciji svojih klijenata.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.