AdEx 2022: Na digitalno oglašavanje u Srbiji utrošeno je €83,600,000

AdEx 2022: Na digitalno oglašavanje u Srbiji utrošeno je €83.600.000

U sklopu Digital Day konferencije tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2022. godinu.

Tokom prošle godine industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji porasla je 15,5% – što je najmanja stopa rasta još od 2015. godine. Ipak, utrošeno je €83,6 miliona, što je znatno više nego ad spend u 2021. godini (€72 miliona).

Ključni segmenti pokazuju da se potrošnja podelila na sledeći način:

  • Display (€54,2 miliona i rast od 15,8%)
  • Paid Search (€13,9 miliona i rast od 14%)
  • Classifieds and Directories (€9,1 mil / 21%)

Segment Local Display u odnosu na 2021. zabeležio je rast od 2% – sa 7.474 miliona na 7.624 miliona. Procenjeno je i da je segement mobilnog oglašavanja zabeležilo je rast od 16,8% i dostigao vrednost od €66.7 miliona.

Tržište online video oglašavanja u 2022. godini ostvarilo je rast od 18,1% i dostiglo vrednost od €15,04 miliona.

Facebook ostaje dominantna društvena mreža za oglašavanje

Na oglašavanja na društvenim mrežama ukupno je potrošeno €25,7 miliona ( rast od 22%) i to ubedljivo najviše na Facebook koji je u senci ostavio ostale društvene mreže – LinkedIn (1.070.000), Twitter (559.000), Snapchat (354.000) i VIBER (300.000).

Da zaključimo: najveću stopu rasta (po segmentima) ima kategorija Social (od 22%), a zatim sledi Video (18%), a influenser marketing i dalje predstavlja relevantan segment za ulaganje (uz rast od 18%).

Sa druge strane, Local Display, nakon dvogodišnjeg negativnog trenda, beleži rast od 2%. Ipak, potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i ostala je jedna od najnižih u Evropi (€12,6), u poređenju sa evropskim prosekom od €115 (2021.)


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Kako je AI revolucija promenila IT tržište rada: Osam novih zanimanja u fokusu Fenix HR istraživanja

S ciljem da kompanijama pruži sveobuhvatniji uvid u tržište rada, kompanija Fenix HR i ove godine sprovodi istraživanje koje će im pomoći u donošenju strateških odluka o zapošljavanju i zadržavanju talenata.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.

Intervju

Trusted Advisor uz pomoć inovativnog softvera unapređuje procese regrutacije

Trusted Advisor je prva agencija u Srbiji koja nudi relokaciju inženjera iz IT-ja u Evropu i SAD i prva agencija koja se bavi ljudskim resursima na strateški način, koristeći pravu metodologiju projektnog menadžmenta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.

Intervju

Trusted Advisor uz pomoć inovativnog softvera unapređuje procese regrutacije

Trusted Advisor je prva agencija u Srbiji koja nudi relokaciju inženjera iz IT-ja u Evropu i SAD i prva agencija koja se bavi ljudskim resursima na strateški način, koristeći pravu metodologiju projektnog menadžmenta.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!