U sklopu Digital Day konferencije tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2022. godinu.
Tokom prošle godine industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji porasla je 15,5% – što je najmanja stopa rasta još od 2015. godine. Ipak, utrošeno je €83,6 miliona, što je znatno više nego ad spend u 2021. godini (€72 miliona).
Ključni segmenti pokazuju da se potrošnja podelila na sledeći način:
- Display (€54,2 miliona i rast od 15,8%)
- Paid Search (€13,9 miliona i rast od 14%)
- Classifieds and Directories (€9,1 mil / 21%)
Segment Local Display u odnosu na 2021. zabeležio je rast od 2% – sa 7.474 miliona na 7.624 miliona. Procenjeno je i da je segement mobilnog oglašavanja zabeležilo je rast od 16,8% i dostigao vrednost od €66.7 miliona.
Tržište online video oglašavanja u 2022. godini ostvarilo je rast od 18,1% i dostiglo vrednost od €15,04 miliona.
Facebook ostaje dominantna društvena mreža za oglašavanje
Na oglašavanja na društvenim mrežama ukupno je potrošeno €25,7 miliona ( rast od 22%) i to ubedljivo najviše na Facebook koji je u senci ostavio ostale društvene mreže – LinkedIn (1.070.000), Twitter (559.000), Snapchat (354.000) i VIBER (300.000).
Da zaključimo: najveću stopu rasta (po segmentima) ima kategorija Social (od 22%), a zatim sledi Video (18%), a influenser marketing i dalje predstavlja relevantan segment za ulaganje (uz rast od 18%).
Sa druge strane, Local Display, nakon dvogodišnjeg negativnog trenda, beleži rast od 2%. Ipak, potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i ostala je jedna od najnižih u Evropi (€12,6), u poređenju sa evropskim prosekom od €115 (2021.)
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!