€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Dugo očekivani rezultati AdEx 2018. istraživanja koji su danas premijerno objavljeni na konferenciji Digital Day 2019. konačno su tu. U toku prethodne godine, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji poraslo je za 24,8% zadržavši jak dvocifren rast u odnosu na 2017. godinu. Ukupna vrednost utrošenog novca (ad spend) iznosi 36,8 miliona evra – u odnosu na 29,5 miliona iz 2017. godine.

Rade Tričković, direktor agencije Httpool koji je i predstavio rezultate, izjavio je da cifra od 36,8 miliona evra predstavlja svega 22% od ukupnog novca potrošenog na oglašavanje u Srbiji. Na razvijenijim tržištima, digitalno oglašavanje ide i preko 50% od ukupnog marketing budžeta.

Prema rezultatima, mobilno oglašavanje poraslo je za 45,4% te je u 2018. godini utrošeno ukupno 18,91 milion evra na mobilno oglašavanje – sve formate koje ovaj vid oglašavanja dopušta. Međutim, svakako najveći rast može se pripisati upravo online videu koji je porastao za 53% i na koji je prethodne godine utrošeno 5,39 miliona evra.

Dvocifren rast za tri ključna segmenta digitalnog oglašavanja. Display svakako prednjači sa 25,9 miliona evra utrošenih na oglašavanje.

Oglašavanje putem društvenih mreža takođe je u porastu i to za impresivnih 42%. Na društvene mreže potrošeno je 8,1 milion evra, od kojih svakako prednjači Facebook sa 6,8 miliona. Impresivnom brojkom od čak 510.000 evra utrošenih na oglašavanje može se pohvaliti i Viber, dok je na LinkedIn potrošeno 390.000 evra. Twitter-ov ad spend na domaćem tržištu u 2018. godini iznosio je 340.000 evra.


Više informacija o AdEx 2018. istraživanju dostupno je na zvaničnom sajtu IAB Serbia.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Novost

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Sponzorisano

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.