€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Dugo očekivani rezultati AdEx 2018. istraživanja koji su danas premijerno objavljeni na konferenciji Digital Day 2019. konačno su tu. U toku prethodne godine, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji poraslo je za 24,8% zadržavši jak dvocifren rast u odnosu na 2017. godinu. Ukupna vrednost utrošenog novca (ad spend) iznosi 36,8 miliona evra – u odnosu na 29,5 miliona iz 2017. godine.

Rade Tričković, direktor agencije Httpool koji je i predstavio rezultate, izjavio je da cifra od 36,8 miliona evra predstavlja svega 22% od ukupnog novca potrošenog na oglašavanje u Srbiji. Na razvijenijim tržištima, digitalno oglašavanje ide i preko 50% od ukupnog marketing budžeta.

Prema rezultatima, mobilno oglašavanje poraslo je za 45,4% te je u 2018. godini utrošeno ukupno 18,91 milion evra na mobilno oglašavanje – sve formate koje ovaj vid oglašavanja dopušta. Međutim, svakako najveći rast može se pripisati upravo online videu koji je porastao za 53% i na koji je prethodne godine utrošeno 5,39 miliona evra.

Dvocifren rast za tri ključna segmenta digitalnog oglašavanja. Display svakako prednjači sa 25,9 miliona evra utrošenih na oglašavanje.

Oglašavanje putem društvenih mreža takođe je u porastu i to za impresivnih 42%. Na društvene mreže potrošeno je 8,1 milion evra, od kojih svakako prednjači Facebook sa 6,8 miliona. Impresivnom brojkom od čak 510.000 evra utrošenih na oglašavanje može se pohvaliti i Viber, dok je na LinkedIn potrošeno 390.000 evra. Twitter-ov ad spend na domaćem tržištu u 2018. godini iznosio je 340.000 evra.

Više informacija o AdEx 2018. istraživanju dostupno je na zvaničnom sajtu IAB Serbia.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Startapi i poslovanje

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.

Internet marketing

Pogled iz rovova: Kako urednik medija Ad Age vidi budućnost marketinških agencija?

Urednik medija Ad Age, uoči svog predavanja na konferenciji Digital Day, otkriva nam koje promene očekuju agencije u narednom periodu, sa kakvim se opasnostima suočavaju i, najbitnije - kako mogu da ih prevaziđu.