€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Dugo očekivani rezultati AdEx 2018. istraživanja koji su danas premijerno objavljeni na konferenciji Digital Day 2019. konačno su tu. U toku prethodne godine, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji poraslo je za 24,8% zadržavši jak dvocifren rast u odnosu na 2017. godinu. Ukupna vrednost utrošenog novca (ad spend) iznosi 36,8 miliona evra – u odnosu na 29,5 miliona iz 2017. godine.

Rade Tričković, direktor agencije Httpool koji je i predstavio rezultate, izjavio je da cifra od 36,8 miliona evra predstavlja svega 22% od ukupnog novca potrošenog na oglašavanje u Srbiji. Na razvijenijim tržištima, digitalno oglašavanje ide i preko 50% od ukupnog marketing budžeta.

Prema rezultatima, mobilno oglašavanje poraslo je za 45,4% te je u 2018. godini utrošeno ukupno 18,91 milion evra na mobilno oglašavanje – sve formate koje ovaj vid oglašavanja dopušta. Međutim, svakako najveći rast može se pripisati upravo online videu koji je porastao za 53% i na koji je prethodne godine utrošeno 5,39 miliona evra.

Dvocifren rast za tri ključna segmenta digitalnog oglašavanja. Display svakako prednjači sa 25,9 miliona evra utrošenih na oglašavanje.

Oglašavanje putem društvenih mreža takođe je u porastu i to za impresivnih 42%. Na društvene mreže potrošeno je 8,1 milion evra, od kojih svakako prednjači Facebook sa 6,8 miliona. Impresivnom brojkom od čak 510.000 evra utrošenih na oglašavanje može se pohvaliti i Viber, dok je na LinkedIn potrošeno 390.000 evra. Twitter-ov ad spend na domaćem tržištu u 2018. godini iznosio je 340.000 evra.

Više informacija o AdEx 2018. istraživanju dostupno je na zvaničnom sajtu IAB Serbia.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.