€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Dugo očekivani rezultati AdEx 2018. istraživanja koji su danas premijerno objavljeni na konferenciji Digital Day 2019. konačno su tu. U toku prethodne godine, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji poraslo je za 24,8% zadržavši jak dvocifren rast u odnosu na 2017. godinu. Ukupna vrednost utrošenog novca (ad spend) iznosi 36,8 miliona evra – u odnosu na 29,5 miliona iz 2017. godine.

Rade Tričković, direktor agencije Httpool koji je i predstavio rezultate, izjavio je da cifra od 36,8 miliona evra predstavlja svega 22% od ukupnog novca potrošenog na oglašavanje u Srbiji. Na razvijenijim tržištima, digitalno oglašavanje ide i preko 50% od ukupnog marketing budžeta.

Prema rezultatima, mobilno oglašavanje poraslo je za 45,4% te je u 2018. godini utrošeno ukupno 18,91 milion evra na mobilno oglašavanje – sve formate koje ovaj vid oglašavanja dopušta. Međutim, svakako najveći rast može se pripisati upravo online videu koji je porastao za 53% i na koji je prethodne godine utrošeno 5,39 miliona evra.

Dvocifren rast za tri ključna segmenta digitalnog oglašavanja. Display svakako prednjači sa 25,9 miliona evra utrošenih na oglašavanje.

Oglašavanje putem društvenih mreža takođe je u porastu i to za impresivnih 42%. Na društvene mreže potrošeno je 8,1 milion evra, od kojih svakako prednjači Facebook sa 6,8 miliona. Impresivnom brojkom od čak 510.000 evra utrošenih na oglašavanje može se pohvaliti i Viber, dok je na LinkedIn potrošeno 390.000 evra. Twitter-ov ad spend na domaćem tržištu u 2018. godini iznosio je 340.000 evra.


Više informacija o AdEx 2018. istraživanju dostupno je na zvaničnom sajtu IAB Serbia.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Analiza

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.