I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.
Dugo očekivani rezultati AdEx 2018. istraživanja koji su danas premijerno objavljeni na konferenciji Digital Day 2019. konačno su tu. U toku prethodne godine, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji poraslo je za 24,8% zadržavši jak dvocifren rast u odnosu na 2017. godinu. Ukupna vrednost utrošenog novca (ad spend) iznosi 36,8 miliona evra – u odnosu na 29,5 miliona iz 2017. godine.
Rade Tričković, direktor agencije Httpool koji je i predstavio rezultate, izjavio je da cifra od 36,8 miliona evra predstavlja svega 22% od ukupnog novca potrošenog na oglašavanje u Srbiji. Na razvijenijim tržištima, digitalno oglašavanje ide i preko 50% od ukupnog marketing budžeta.
Prema rezultatima, mobilno oglašavanje poraslo je za 45,4% te je u 2018. godini utrošeno ukupno 18,91 milion evra na mobilno oglašavanje – sve formate koje ovaj vid oglašavanja dopušta. Međutim, svakako najveći rast može se pripisati upravo online videu koji je porastao za 53% i na koji je prethodne godine utrošeno 5,39 miliona evra.

Oglašavanje putem društvenih mreža takođe je u porastu i to za impresivnih 42%. Na društvene mreže potrošeno je 8,1 milion evra, od kojih svakako prednjači Facebook sa 6,8 miliona. Impresivnom brojkom od čak 510.000 evra utrošenih na oglašavanje može se pohvaliti i Viber, dok je na LinkedIn potrošeno 390.000 evra. Twitter-ov ad spend na domaćem tržištu u 2018. godini iznosio je 340.000 evra.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!