Accel Club: Na putu do osvajanja globalnog e-commerce tržišta kompanija otvorila kancelariju u Beogradu

Accel Club: Na putu do osvajanja globalnog e-commerce tržišta kompanija otvorila kancelariju u Beogradu

Agregator uspešnih e-commerce brendova iz Holandije, Accel Club, otvorio je nedavno kancelariju u Beogradu. Sa predstavnicima ove kompanije, razgovaramo o planovima za srpsko tržište, proizvodu iza kojeg stoje i karijernim mogućnostima.

Poslednjih nekoliko godina značajan broj globalnih kompanija otvorio je svoje lokalne kancelarije u Srbiji. Nije tajna da je Beograd za mnoge poslužio kao hub za relokaciju usled globalnih geopolitičkih promena, no investicije i planovi za razvoj lokalnih kancelarija govore nam da mnoge strane kompanije na Srbiju gledaju dugoročno, te da sa sobom nose i neke nove profesionalne prilike koje nisu namenjene samo tehničkom kadru, već i ljudima koji se bave marketingom, operacijama, nabavkom i finansijama.

Investicija od $170 miliona – profit od prvog dana

Među takvim kompanijama našao se i Accel Club, e-commerce agregator koji je pokrenut 2021. godine, a koji se specijalizovao za akviziciju i razvoj uspešnih e-commerce brendova okrenutih primarno ka tržištu Sjedinjenih Američkih Država.

Njegovi osnivači, Maks Firsau i Nik Tuzenko (Max Firsau i Nick Tuzenko), poseduju višedecenijsko iskustvo u internet trgovini – Maks je bio CEO Yandex.Eats i vodio je kompletne operacije koje se tiču Yandex-ovih usluga za dostavu hrane, dok je s druge strane Nik radio za BCG i bio direktor startapa Busfor kojeg je 2019. godine akvizirao BlaBlaCar.

Ono što ističe Accel Club od tradicionalnih startapa sa kojim se najčešće susreće naša publika, jeste činjenica da je kompanija bila profitabilna od prvog dana. To je omogućilo osnivačima da krajem 2021. godine obezbede investiciju od čak 170 miliona dolara pri čemu su se među investitorima našli fondovi Redseed i Flyer One Ventures.

Kompanija sa sedištem u Amsterdamu trenutno posluje u više od 20 zemalja, pri čemu je SAD primarno tržište, dok je Beograd na putu da postane bitna kancelarija koja se aktivno širi. O globalnim, ali i o lokalnim planovima Accel Club-a, razgovarali smo sa Mariom Zavjalovom (Maria Zavyalova, VP of Operations) i Ruslanom Habibovim (Ruslan Khabibov, CFO).

U beogradskoj kancelariji zastupljeni su svi veći timovi među kojima su operacije, supply chain, marketing, HR i finansije.

Akvizicijom uspešnih brendova do statusa e-commerce giganta

Govoreći o iskustvu osnivača u e-commerce segmentu, Ruslan već na početku razgovora ističe da je Accel Club agregator uspešnih internet biznisa – nezavisnih brendova koji prodaju svoju robu na platformama kao što je Amazon.

To u osnovi znači da Accel Club kupuje brend, proizvode, recenzije i zalihe, pri čemu je glavnica posla usmerena na brendiranje i promovisanje proizvoda, definisanje cenovnih strategija i performance marketing – kompanija ne poseduje fabrike u kojma se proizvodi prave, već je to posao za third-party partnere, napominje naš sagovornik i dodaje:

Mi akviziramo uspešne i brzorastuće brendove koji svoju robu prodaju na platformama kao što su Amazon, eBay, Wallmart, ali i na drugim e-commerce kanalima. Integrišemo biznise unutar naših kanala kako bismo povećali prodaju i prisutnost brendova na ključnim tržištima kao što su SAD, Kanada i Evropa.

Kako saznajemo iz razgovora, ova kompanija uglavnom kupuje brendove koji ostvaruju rezultate od 5 do 15 miliona dolara godišnjih prihoda i koji pokazuju jasan potencijal za dalji rast. Taj potencijal se ostvaruje kada na proizvodima krenu da rade specijalisti za određene kategorije i promociju, pri čemu je zadatak tima da optimizuje i unapređuje prodaju – bilo kroz lansiranje istog proizvoda na novim tržištima ili kroz uvođenje novih proizvoda.

Na pitanje kako je COVID uticao na rast internet trgovine, s obzirom na to da je i sama kompanija pokrenuta u trenutku kada se čitav svet suočavao sa zatvaranjem i kada je e-commerce bio jedini način kupovine, Habibov ističe da je pandemija svakako igrala važnu ulogu u razvoju čitave industrije koja je napravila višegodišnji rast u svega nekoliko meseci:

Tokom pandemije, na tržištu se pojavio veliki broj neefikasnih igrača. Oni se sada bore da se prilagode novoj realnosti i novim potrebama potrošača, a to predstavlja priliku za efikasne kompanije da se prošire i da pomognu brendovima. Takođe, primetno je da je period eksponencijalnog rasta doživeo svoj vrhunac – on se sada vraća na neku stopu rasta od pre par godina u SAD i to je odlična prilika za nas.

Iz kompanije ističu da stavljaju bitan fokus na razvoj zaposlenih – kreirajući od ljudi nove menadžere i razvijajući njihovu ekspertizu u domenu internet trgovine.

Beograd: Okruženje koje podstiče preduzetnički duh

Kao što smo već spomenuli na početku teksta, i Accel Club se našao među inostranim kompanijama koje su nedavno otvorile svoje lokalne kancelarije. Kako za Netokraciju otkriva Maria, tim je imao nekoliko kriterijuma koji su presudili u korist srpske prestonice – tražili su grad koji može da posluži kao njihov novi hub, koji obiluje talentima i koji je prepoznat kao novo mesto koje podržava razvoj preduzetništva i preduzetničkog duha:

Beograd je ispunio sve naše kriterijume, ljudi ovde govore zaista sjajan engleski i poseduju širok spektar veština. Nije nam bilo potrebno puno prilagođavanja pre nego što smo pokrenuli lokalne operacije.

Zavjalova ističe da je Accel Club već uveliko krenuo sa regrutovanjem na lokalu, a trenutno su otvorene pozicije u gotovo svim timovima – tehničkim i netehničkim. Naša sagovornica dodaje da je posao interesantan i performance-driven, da kompanija dosta ulaže u edukaciju i razvoj ljudi i da je karijera u Accel Club prilika za pojedince koji žele da rade na globalnim proizvodima u okruženju koje isto tako ne skriva ambicije za dostizanje statusa jednoroga.

Na pitanje Netokracije kakva je kultura kompanije i koje su još neke od vrednosti koje se ističu, Maria naglašava da je ubrzan rast jedna od ključnih prednosti, te da se takva stvar preliva i na ostatak kulture u kojoj se izuzetno vrednuje feedback i koja dosta pažnje posvećuje razvoju zaposlenih:

U Accel Club-u imamo proces koji nazivamo “talent review” koji se održava svakog kvartala. Jednom u tri meseca analizira razvoj zaposlenih i performanse svakog zaposlenog, trudimo se da beležimo sve bitne faktore za napredovanje.

U drugim kompanijama ovakav proces se uglavnom održava jednom ili dvaput godišnje, ali mi to radimo čak četiri puta što rezultuje zaposlenima koji su usredsređeniji na svoj karijerni put, ali i kraćem vremenu do promocije tj. unapređenja ljudi.

Dodajući na to, naša sagovornica kaže da su stručnost i timski rad dva principa kojima se kompanija vodi – bilo da govorimo o onboarding procesu ili o konkretnim taskovima. “Novajlija može da dobije poslovne zadatke od prvog dana, ali da u isto vreme i dalje može da se osloni na svoje kolege i dobije potrebnu pomoć. U našem poslovnom modelu stručnost je ključna, zato želimo da razvijemo nove menadžere unutar kompanije”, zaključuje Maria.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom Accel Club u sklopu rubrike “Upoznajte poslodavce” u kojoj predstavljamo proizvode i timove domaćih IT kompanija, ali i njihove planove za dalje širenje. Trenutno otvorene pozicije možete pronaći ovde.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Novost

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.