ABBYY razvojni centar u Srbiji zapošljava domaće inženjere

ABBYY razvojni centar u Srbiji zapošljava domaće inženjere, ali i netehničke kadrove

Multinacionalna kompanija ABBYY, koja razvija inteligentna rešenja za obradu dokumentacije, planira da do 2023. godine udvostruči broj domaćih stručnjaka s ciljem širenja poslovanja i stvaranja snažne tehnološke zajednice u Srbiji.

Inteligentna rešenja za obradu dokumentacije (IDP) donela su revoluciju u poslovanju. Upotrebom algoritama za automatizaciju “pešačkih” zadataka prilikom obrade velike količine podataka, ona značajno smanjuju vreme utrošeno na celokupan proces, doprinoseći efikasnijem i agilnijem poslovanju. Uz to, IDP rešenja značajno smanjuju troškove i obezbeđuju dodatnu preciznost prilikom prikupljanja i analize podataka.

Uzevši u obzir sve navedeno, kompanije u sve većoj meri nastoje da digitalizuju procese dokumentacije i time smanje vreme utrošeno na obradu velike količine podataka. Stoga, IDP rešenja postaju standardni alat u savremenom poslovanju, a sve je veća potreba za kompanijama koje ih proizvode.

Jedna takva multinacionalna kompanija prošle godine je otvorila razvojne centre u Srbiji, jer je u domaćim talentima i brzorastućem tehnološkom ekosistemu prepoznala potencijal za napredak i razvoj svojih inovativnih rešenja namenjenih digitalnoj transformaciji dokumentacije. Reč je o kompaniji ABBYY koja je osnovana davne 1989. godine pod imenom BIT Software, a koja je danas među liderima na polju pametnih automacija (Intelligent Automation).

O poslovanju i proizvodima koje razvijaju, te doprinosu domaćih talenata na razvoj kompanije i njenih patenata, za Netokraciju je govorio Scott Opitz, generalni direktor za proizvode i tehnologiju. O kompanijskoj kulturi, strukturi zaposlenih i mogućnosti zapošljavanja, razgovarali smo sa Desankom Perović i Milicom Vuletić iz sektora za ljudske resurse.

Da li možete ukratko da nam predstavite kompaniju ABBYY?

Scottt: ABBYY je vodeći provajder inteligentnih rešenja za automatizaciju. Transformisanjem i automatizacijom složenih podataka, mi ubrzavamo način na koji organizacije mogu da ostvare svoje poslovne ciljeve. Osnovana 1989. godine, naša kompanija ima preko 30 godina iskustva i status priznatog lidera u prikupljanju, obradi i digitalnoj analizi podataka.

Veruje nam više od 10.000 klijentskih kompanija, uključujući mnoge koje se nalaze na Fortune 500 listi najuticajnijih u Americi. U kompaniji je zaposleno više od 1.000 ljudi širom sveta, sa sedištem u Sjedinjenim Državama i kancelarijama u 14 zemalja, uključujući Nemačku, Francusku, UK, Kipar, Ukrajinu, Srbiju, Singapur, Mađarsku, Australiju i Japan. Naši razvojni centri smešteni su širom Evrope, a među njima su glavni oni u  Mađarskoj i Srbiji.

Da li nam možete reći nešto više o ABBYY proizvodima i patentima?

Scott: Kompanija ABBYY razvila je niz proizvoda namenjenih prikupljanju, obradi i analizi podataka, ali i pametne jezičke softvere za obradu prirodnog jezika. Neki od ključnih proizvoda kompanije jesu: ABBYY Vantage — pametna platforma za obradu dokumenata digitalnih radnika, ABBYY Proof of Identity — trenutna provera i potvrda identiteta, ABBYY Timeline — automatski organizuje podatke i omogućava vidljivost čitavog procesa, ABBYY FineReader — softversko rešenje dizajnirano za optičko prepoznavanje znakova (OCR) i konverziju dokumenata, ABBYY FlexiCapture — skener podataka iz bilo kog dokumenta, od strukturiranih obrazaca i anketa, do nestrukturiranih dokumenata koji obiluju tekstom.

Nadalje, kompanija razvija tehnologije za prepoznavanje slika, optičko prepoznavanje karaktera (OCR) i obradu prirodnog jezika (NLP). ABBYY proizvodi primenjivi su na gotovo sve industrije i njihove institucije, uključujući vladu, finansije, zdravstvo i obrazovanje.

ABBYY softver popularan je i kod pojedinaca i malih preduzeća. Koristi se za automatizaciju zadataka u vezi sa dokumentima kao što su konverzija dokumenata, prikupljanje podataka i prevod jezika. Među korisnike spadaju profesionalci iz različitih industrija, prosvetni radnici, studenti, istraživači i svi oni koji imaju potrebu da rade sa digitalnim dokumentima.

Kako ste se odlučili da otvorite kancelariju u Beogradu i koliko je ljudi zaposleno u ovom lokalnom centru?

Scott: Srbija je poznata po visokokvalifikovanim stručnjacima i brzorastućem tehnološkom ekosistemu. Prepoznavši ove potencijale, odlučili smo da iskoristimo talente i stručnost lokalnog tima i uvereni smo da će ovaj potez značajno dodatno poboljšati proizvodnju najsavremenijih rešenja za obradu podataka.

Srpski razvojni centar broji oko 140 zaposlenih, a njegovo poslovanje usmereno je na kreiranje rešenja za automatizaciju globalne baze korisnika, s posebnim fokusom na tehnologiju sa malim brojem kodova ili u potpunosti bez koda, a sve u cilju smanjenja troškova usled digitalne transformacije dokumenata.

Beogradske ABBYY kancelarije.

Koji timovi su smešteni u lokalne kancelarije i koji proizvodi se razvijaju u Srbiji?

Scott: Naši timovi za razvoj proizvoda raštrkani su u više razvojnih centara, sa izuzetkom tima odgovornog za razvoj ABBYY Timeline-a, koji je u potpunosti smešten u Mađarskoj. Međutim, ujedinili smo većinu naših operacija za razvoj proizvoda u Srbiji gde su naši tehnički timovi – koji se sastoje od programera, QA testera, tehničkih pisaca i drugih IT stručnjaka – raspoređenih širom zemlje, sa koncentracijom u Beogradu i Novom Sadu.

Naš cilj je da efikasno upravljamo procesom razvoja, a istovremeno brzo i lako povećamo naše napore, prilagodimo se promenama na tržištu, ali i da pristupimo nekim novim tržištima. Prisustvom na različitim lokacijama omogućava nam da se povežemo sa velikim brojem talentovanih pojedinaca, što je od suštinskog značaja za napredovanje kompanije kao što je ABBYY. Pored toga, diverzifikacijom naših napora u razvoju proizvoda, u mogućnosti smo da pojednostavimo napore i fokusiramo se na ključne kompetencije, što je ključ našeg rasta i uspeha.

Koje sve alate koristite u procesu razvoja vaših proizvoda?

Scott: S obzirom na to da razvijamo složene tehnološke proizvode, u kompaniji veoma ozbiljno shvatamo izbor tehnoloških alata koje koristimo u njihovom razvoju. U pitanju je široka grupa alata koje koriste svi timovi i u koju spadaju tehnologije kao što su .NET, .NET Core, Kubernetes (k8s), Docker, DevOps, CI/CD, Azure, Grafana, ML&AI, NLP, C++, C#,TypeScript, JavaScript, React, Redux, iOS, Android, ReactJS, NodeJS, AngularJS, D3.js, PostgreSQL, AWS Cloud, Next.jsi i drugi.

Za nas je ključno da imamo odgovarajuće alate i tehnologije za isporuku visokokvalitetnih proizvoda koji zadovoljavaju potrebe naših kupaca i prevazilaze njihova očekivanja.

Što se tiče profesionalnog razvoja, koje su prednosti rada za ABBYY i koliko se pažnje poklanja profesionalnom razvoju?

Scott: Iz perspektive inženjeringa i razvoja proizvoda, rad za ABBYY pruža mnoge prednosti za profesionalni razvoj. Naši inženjeri imaju priliku da rade na najsavremenijim tehnologijama i izazovnim projektima, što im omogućava da prošire svoje tehničke veštine i znanja. Pored toga, pružamo radno okruženje za saradnju i podršku u kojem inženjeri mogu da uče od svojih kolega i podele svoju stručnost u međunarodnom i multikulturalnom okruženju.

Uvek podstičemo naše kolege da preuzmu nove odgovornosti i rukovodeće uloge, što im omogućava da razviju svoje menadžerske i liderske veštine ili da nastave da razvijaju svoje veštine kao individualni saradnici i stručnjaci. Što se tiče pažnje posvećene profesionalnom razvoju ljudi u kompaniji, usredsređeni smo na to da našim zaposlenima pružimo resurse i podršku koja im je potrebna za napredovanje u karijeri.

Takođe, posedujemo namenski tim ljudi koji blisko sarađuje sa našim timovima za razvoj proizvoda kako bismo što bolje razumeli njihove ciljeve u karijeri i pružili im neophodne smernice i mogućnosti. Pored toga, sprovodimo redovne evaluacije učinka i pružamo povratne informacije kako bismo pomogli našim inženjerima da identifikuju oblasti za poboljšanje i postave ciljeve za njihov profesionalni razvoj.

Sve u svemu, verujemo da je ulaganje u profesionalni razvoj naših inženjera od suštinskog značaja za uspeh naše kompanije i posvećeni smo obezbeđivanju neophodnih resursa i podrške, kako bismo dostigli svoj puni potencijal.

Koji su vaši dugoročni planovi za beogradsku kancelariju i gde vidite njeno mesto na ABBYY mapi?

Scott: Naš dugoročni cilj za srpske kancelarije je da nastavimo da širimo njihovu ulogu ključnog centra za razvoj proizvoda u kompaniji. Kancelarije u Srbiji igraju glavnu ulogu u razvoju novih rešenja za automatizaciju namenjenih našoj globalnoj bazi klijenata, posebno se fokusirajući na tehnologiju sa niskim brojem kodova ili bez koda kako bismo klijentima olakšali smanjenje troškova na putu digitalne transformacije.

Verujemo da Srbija postaje sve važnija lokacija za razvoj proizvoda kompanije ABBYY, a naši planovi su da nastavimo da razvijamo kancelariju zajedno s lokalnim talentima koji će se pridružiti već postojećem timu iskusnih kolega iz inostranih kancelarija.

Kako biste iz vaše perspektive opisali proteklu godinu u kompaniji ABBYY?

Desanka: U Srbiju smo došli 2022. godine, a naš fokus tada bio je na uspostavljanju baze za naš novi centar. Tim povodom, preselili smo veliki broj naših profesionalaca u dva velika grada u Srbiji – Beograd i Novi Sad. Sledeći korak bio je da postanemo sastavni deo tehnološke zajednice ovde. Neumorno smo radili na stvaranju radnog okruženja i paketa beneficija koji će privući najbolje lokalne talente koji će se pridružiti našem timu.

U Srbiji trenutno poslujemo sa više od 140 kolega i srećni smo što vidimo da lokalni talenti, kakva sam i ja sama, grade snažnu zajednicu u našoj zemlji. Već smo angažovali mnoge domaće profesionalce na raznim pozicijama u timu, uključujući ljudske resurse, finansije, korisničku podršku i razvoj proizvoda, što je najvažnije jer je u pitanju oblast poslovanja koju, kada su u pitanju talenti, želimo da proširimo do kraja 2023. godine.

Šta nam možete reći o samim kancelarijama, gde se nalaze i koji je njihov trenutni kapacitet?

Desanka: Naša kancelarija je u Beogradu, ali su zaposleni uglavnom raspoređeni između Beograda i Novog Sada. Naše kolege mogu da rade sa bilo kojeg mesta u Srbiji. Oni sarađuju sa svojim menadžerom kako bi osmislili radni dan koji im najviše odgovara, sa fleksibilnim radnim vremenom. U ABBYY-ju rad na daljinu zaista funkcioniše.

Sa toliko zaposlenih koji rade od kuće, postavili smo odlične sisteme i procese kako bismo omogućili našim kolegama da pronađu savršenu ravnotežu između posla i života.

Kako biste opisali kulturu i vrednosti kompanije, i koliko se pažnje poklanja profesionalnom razvoju ljudi?

Desanka: Kompanija postoji u skladu sa vrednostima poštovanja, transparentnosti i jednostavnosti. Posvećeni smo pružanju izvrsnosti, a vođeni principima da radimo pravu stvar, da budemo timski igrači i da razmišljamo kao naši klijenti. Verujemo da svaki zaposleni daje jedinstven doprinos uspehu kompanije i tražimo ambiciozne, vredne ljude koji su željni i voljni da preuzmu izazovne zadatke. Posvećeni smo i negovanju kulture poverenja, saradnje i poštovanja, negovanju otvorene komunikacije, kontinuiranog ciklusa povratnih informacija i priznanja.

U pogledu profesionalnog razvoja, stavljamo snažan akcenat na pružanje resursa i podrške našim zaposlenima za napredovanje u karijeri. Podstičemo naše zaposlene da preuzmu nove odgovornosti i liderske uloge, što im omogućava da razviju svoje veštine upravljanja i vođenja.

Šta biste izdvojili kao glavne prednosti rada za ABBYY?

Desanka: Pre svega, svesni smo činjenice da je ponuda konkurentnog paketa naknada i beneficija ključna za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata. Zbog toga smo usredsređeni da našim zaposlenima pružimo sveobuhvatan paket koji uključuje ne samo konkurentnu platu i bonuse, već i niz beneficija i pogodnosti koje promovišu ravnotežu između posla i privatnog života i opšte blagostanje. Imamo fleksibilno radno okruženje koje prilagođava različite stilove rada i promoviše ravnotežu između posla i privatnog života.

Nadalje, nudimo opcije rada na daljinu kao i hibridni model, fleksibilno radno vreme i dvodnevno plaćeno odsustvo, pored uobičajenih dana odmora. Nudimo i pristup FitPass-u, digitalnom članstvu koje omogućava pristup stotinama različitih sportskih objekata širom Srbije, kao i privatno zdravstveno osiguranje. Naš paket beneficija je osmišljen da podrži naše zaposlene u svim aspektima njihovog života, od fizičkog zdravlja i dobrobiti do finansijske sigurnosti i profesionalnog razvoja.

Verujemo da ulaganjem u naše zaposlene ne samo da privlačimo i zadržavamo najbolje talente, već i negujemo kulturu angažovanja i motivacije koja vodi ka boljim performansama i sveukupnom uspehu kompanije.

Pored velikog broja IT profesionalaca koji su se preselili u Beograd, da li ste angažovali i domaće kadrove?

Milica: Iako smo 2022. u Srbiju preselili veliki broj zaposlenih, naš fokus u 2023. godini je da upotpunimo timove lokalnim talentima, a već smo angažovali kadrove za oba tima za razvoj proizvoda ovde, kao i za druga odeljenja kao što su finansije, ljudi, pravna pitanja, korisnička podrška i drugo.

Koje su pozicije otvorene za zapošljavanje u beogradskoj kancelariji?

Milica: Prvenstveno tražimo različite profile ljudi u okviru sektora za razvoj proizvoda, koji će činiti najveći deo našeg poslovanja u Srbiji. U ABBYY-ju uvek pomeramo granice koje postavlja tehnološko tržište, a naši programeri su više od inženjera. Oni su istraživači, inovatori i stvaraoci pa, u skladu sa time, postavljamo visoke standarde i tražimo creme de la creme. Ali, kao što sam ranije pomenula, otvorene su pozicije za kadrove različitih nivoa iskustva, koji imaju priliku da rastu i razvijaju se zajedno sa nekim od najboljih tehnoloških talenata na svetu.

Da budemo tehnički precizniji, C++, C# i Java Script neki su od osnovnih programskih jezika koje ovde koristimo, ali u timovima koristimo obiman i sofisticiran tehnološki skup, uključujući tehnologije i okvire kao što su .NET, .NET Core, Kubernetes (k8s), Docker, DevOps, CI/CD, Azure, Grafana, ML&AI, NLP, TipeScript, React, Reduk, iOS i Android.

Za kraj, koja su vaša predviđanja za kompanijski rast u narednom periodu?

Milica: Naš plan je da ABBYY nastavi sa trendom rasta i u narednoj godini. Konkretno, vidimo da naš centar za razvoj proizvoda u Srbiji raste kombinacijom lokalnih talenata i međunarodne ekspertize, dok nastavljamo da ulažemo u profesionalni razvoj naših zaposlenih i pružamo im izazovne i nagrađivane radne prilike. ABBYY će takođe nastaviti da uvodi inovacije i stvara sjajno korisničko iskustvo za naše klijente.

Naša misija je da klijentima pružimo najsavremenije tehnologije i rešenja koja im pomažu da steknu konkurentsku prednost i otisnu se na put digitalne transformacije. Takođe vidimo da se ABBYY fokusira na unapređenje naše korporativne kulture i stvaranje prave zajednice u Srbiji koja kombinuje lokalne i međunarodne talente.

Želimo da negujemo kulturu poverenja, saradnje i poštovanja, gde se naši zaposleni osećaju cenjeno i ovlašćeno da doprinesu svojim jedinstvenim veštinama i stručnošću, i gde su različitost i inkluzija u srži naših vrednosti.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Startap Stomatopoda iz Srbije transformiše restorane u SAD — uz pomoć AI softvera!

Njihovo 'flagship' rešenje jeste SaaS proizvod aTavloa koji uz pomoć veštačke inteligencije analizira korisničko iskustvo čime omogućava ugostiteljima da budu uslužniji i efikasniji. U tekstu koji sledi, saznajte kako!

Intervju

Neubase olakšava online otvaranje firme u SAD-u za nerezidente uz prilagođene cene

Kompanija Neubase bavi se osnivanjem LLC preduzeća u SAD-u za nerezidente, sa posebnim fokusom na preduzetnike sa Balkana. Mi smo imali priliku da u velikom intervjuu razgovaramo sa osnivačima ove kompanije.

Office Talks Podcast

Da li je novi Hladni rat u toku?

Šta se dešava u odnosu SAD-a i Kine i da li se Rusija meša u izbore u Americi? Samo su neka od pitanja na koja smo dali odgovor u 187. epizodi Office Talks podkasta!

Propustili ste

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.

Ekskluzivno

TS Ventures uložio u Reputeo i Mindsmiths — vodeće regionalne AI startape

Srpski investicioni fond Telekom Ventures podržao je domaći Reputeo i hrvatski Mindsmiths, prepoznavši njihov potencijal za globalni rast na polju veštačke inteligencije.

Najava

Empple Festival ove godine odgovara na najvažnija pitanja employer brandinga

Četvrti po redu Empple Festival, koji okuplja stručnjake iz employer branding-a, TA-a, internih komunikacija i HR-a održaće se 3. i 4. oktobra u Madlenianumu.

Office Talks Podcast

Randevu.tech: Put od ETF-a do Berlina sa CEO-om Aleksandrom Orlićem

Gost 189. epizode Office Talks podkasta bio je Aleksandar Orlić, CEO i jedan od suosnivača startapa Randevu.tech. Sa njim razgovaramo o njegovoj karijeri u IT industriji ali i o tome koji proizvod tačno razvija pomenuti startap i za koje tržište.

Tehnologija

OTP Connect: €5.000 za pobedničko rešenje Junior m-bank aplikacije

OTP banka održala je finale prvog Izazova u okviru svog inovacionog ekosistema, OTP Connect, pod nazivom 'Kažeš inovacija, misliš aplikacija' namenjeno startap i IT kompanijama i timovima koji se bave različitim vrstama dizajna i razvojem mobilnih aplikacija.