60seconds.app iz Srbije omogućava kupovinu odeće po cenama koje vi odredite

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Internet trgovina u Srbiji, kako vreme odmiče, sve više raste, a podaci od prošle godine pokazali su da je 2,2 miliona građana Srbije imalo mogućnost plaćanja putem Interneta zahvaljujući karticama svojih banaka. Taj broj je, poređenja radi, gotovo tri puta veći od broja kartica u 2012. godini.

Pozitivne promene na ovom polju u velikoj meri su uticale na rast online prodavnica, ali i startapa iz ove oblasti, kojih u regionu i zemlji ima sve više. Jedno od e-commerce rešenja koje privlači pažnju je i srpsko-crnogorski 60seconds – aplikacija koja spaja kupce, brendove i influensere sa ciljem online kupovine proizvoda – uz posebne pogodnosti i akcije, na nesvakidašnji način.

Reč je o aplikaciji za iOS i Android putem koje korisnici pristupaju virtuelnom tržnom centru sa prodavnicama različitih brendova sa različitom robom. Nakon što uđu u prodavnicu, pojedinci mogu izabrati jedan od ponuđenih popusta za određeni artikal koji postavlja brend (npr. popust od 20, 30, ili 40 procenata). Ukoliko brend prihvati njihovu ponudu, oni za 60 sekundi moraju odlučiti da li taj artikl žele da kupe ili ne.

U razgovoru sa Ivanom Kadićem, suosnivačem ovog startapa i jednim od predavača na Netokracijinoj OMGcommerce 2019. konferenciji, detaljnije otkrivamo pozadinu nastanka ove aplikacije i na koji način ona nastoji da unese novine na e-commerce scenu Srbije.

Digitalno cenkanje kupaca i brendova koje traje 60 sekundi

Na samom početku razgovora Kadić otkriva da su on i njegov poslovni partner, bivši crnogorski vaterpolo reprezentativac Boris Zloković, nakon niza godina provedenih u Italiji (gde je pristup online kupovini značajno jednostavniji nego u regionu), došli do zaključka da mogu da osmisle i realizuju mnogo bolji način pronalaženja popusta online koji će imati prednost i za kupce i za brendove:

Odmah nakon što smo prepoznali potrebu, istražili smo potencijalno tržište i shvatili da je potencijal na Balkanu još veći, samim tim što ne postoji konkurencija na polju eliminacija godišnjih rasprodaja, sniženja i akcija ni u svetu, a ni kod nas, ali trebalo je pronaći brendove sa kojima bismo sarađivali – što nije bilo nimalo jednostavno.

Ipak, navodi Kadić za Netokraciju, uspeli su da kreiraju rešenje koje eliminiše izazove kompanijama koje nisu fizički prisutne na nekoj lokaciji i kupcima koji žele inovativniji način kupovine. 60seconds je, dakle, kao virtuelni tržni centar koji nudi različitu robu, sa 24/7 pristupom za kupce iz njihovog doma. On dalje objašnjava:

Ponuda u prodavnicama na aplikaciji se stalno dopunjuje artiklima koji su na stanju u maloprodajnim prodavnicama brendova koji su prisutni na aplikaciji, a kupci dobijaju mogućnost da pošalju zahtev za proizvode koje žele, kao i da naznače cenu po kojima bi ih kupili. Nakon što im stigne notifikacija da je proizvod snižen na cenu koja im odgovara, odnosno da je brend odobrio njihov zahtev, imaju 60 sekundi da obave kupovinu – nakon čega prodavnica sprema proizvod za dostavu.

Pored brendova koji kreiraju svoje prodavnice, ova aplikacija okuplja i pojedince koji takođe mogu plasirati i kasnije prodati svoje kreacije (posebno dizajnirana odeća ili neka druga roba) putem aplikacije i influensere koji u saradnji sa brendovima reklamiraju određene artikle.

Svi oni, dakle, imaju mogućnost da sami registruju prodavnice preko virtuelnog sajta putem zvaničnog zahteva, koji tim iza ovog startapa proverava i odobrava. Na taj način, objašnjava Ivan, brendovi imaju pristup korisnicima koji zaista žele da kupuju njihove artikle po nižim cenama i imaju pristup kupcima koji inače ne bi došli na samu prodajnu lokaciju. Tako se pristup brenda širi na celu Srbiju i region, a u budućnosti i šire.

Kupac više nije pasivan igrač koji nema uticaja na cenu željenog artikla

S obzirom na to da se ovde radi o virtuelnom tržnom centru, postoji neograničen broj potencijalnih brendova koji mogu biti dostupni putem pomenute aplikacije, ali naš sagovornik otkriva da poslovna vizija njegovog tima podrazumeva pažljivu selekciju brendova kako bi se korisnicima omogućio bolji pregled prilikom odabira onih najkvalitetnijih:

Za sam početak smo odabrali da počnemo sa sportskim brendovima, sa planom da uskoro proširimo asortiman na ostale modne brendove, a zatim i na kompanije koje se bave prodajom elektronike, tehnike, nameštaja, pa i turističkih aranžmana.

S obzirom na to da su kompanije apsolutni vlasnici svojih virtulanih prodavnica, oni sami odlučuju o selekciji artikala. Mi nudimo dve vrste unosa – manuelno preko same platforme ili automatski – direktno sa njihovih web servisa. Trenutno imamo partnerstvo sa više brendova gde kreiramo personalizovanu ponudu i zajedno radimo na osmišljavanju koncepta same prodaje koja bi rezultovala u smanjenju viška artikala.

Za sada, ovaj startap ima ostvarenu saradnju sa Sport Vision kompanijom, koja je otvorila virtuelne prodavnice u okviru 60seconds mobilne aplikacije, a pored toga tu si u prodavnice kao što su Buzz, Run’n’More i Extra Sports, ali i manji brendovi kao što su Nicolas, Lolam. Pored toga, prisutna je i kategorija Influenseri, koja se takođe sastoji od nekoliko virtuelnih prodavnica.

Na pitanje Netokracije o tome kako je zamišljen biznis model samog servisa, Ivan kaže da je u okviru aplikacije proces registrovanja i održavanje virtuelnih prodavnica besplatno za korisnike i brendove. Sa druge strane, ovaj startap monetizaciju bazira na procentualnoj naplati samo u slučaju uspešno obavljene prodaje – a kupovinu putem aplikacije moguće je izvršiti pouzećem, online i preko pick up at the store koncepta, dok je na kompaniji da se odluči koje od mogućnosti će izabrati za svoju prodavnicu.

Ono što, pak, izdvaja ovu aplikaciju od konkurencije je mogućnost korisnika da sam odlučuje o popustu za određeni proizvod i koliko zapravo želi da ga plati. Na ovaj način se, navodi Ivan, izmešta tradicionalni odnos u kome kupac predstavlja konzumenta, pa on postaje i kokreator koji u saradnji sa brendom određuje na koji način će se prodaja odvijati. Ovako postavljen model poslovanja, za ovaj startap otvara vrata nizu novih poboljšanja servisa ali izazovima koji dolaze u narednom periodu.

„U planu su mnoge inovacije koje ćemo vam predstaviti nekom drugom prilikom, ali ono što bismo napomenuli jeste da ćemo u svemu osluškivati i pratiti puls naših korisnika jer je to i vodeći razlog zašto smo uopšte pokrenuli ovaj servis. U svetu u kom su sve aplikacije user friendly, bitno je biti udredsređen na korisnika. Mislim da je taj princip zvezda vodilja koja će odrediti našu budućnost u ovom kontekstu“, zaključio je na kraju Ivan.


Ivan Kadić biće jedan od predavača na ovogodišnjoj Netokracijinoj OMGcommerce konferenciji – a svoje karte možete nabaviti već od danas. 

→ Kupi ulaznicu za OMGcommerce! ←


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.