60seconds.app iz Srbije omogućava kupovinu odeće po cenama koje vi odredite

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Internet trgovina u Srbiji, kako vreme odmiče, sve više raste, a podaci od prošle godine pokazali su da je 2,2 miliona građana Srbije imalo mogućnost plaćanja putem Interneta zahvaljujući karticama svojih banaka. Taj broj je, poređenja radi, gotovo tri puta veći od broja kartica u 2012. godini.

Pozitivne promene na ovom polju u velikoj meri su uticale na rast online prodavnica, ali i startapa iz ove oblasti, kojih u regionu i zemlji ima sve više. Jedno od e-commerce rešenja koje privlači pažnju je i srpsko-crnogorski 60seconds – aplikacija koja spaja kupce, brendove i influensere sa ciljem online kupovine proizvoda – uz posebne pogodnosti i akcije, na nesvakidašnji način.

Reč je o aplikaciji za iOS i Android putem koje korisnici pristupaju virtuelnom tržnom centru sa prodavnicama različitih brendova sa različitom robom. Nakon što uđu u prodavnicu, pojedinci mogu izabrati jedan od ponuđenih popusta za određeni artikal koji postavlja brend (npr. popust od 20, 30, ili 40 procenata). Ukoliko brend prihvati njihovu ponudu, oni za 60 sekundi moraju odlučiti da li taj artikl žele da kupe ili ne.

U razgovoru sa Ivanom Kadićem, suosnivačem ovog startapa i jednim od predavača na Netokracijinoj OMGcommerce 2019. konferenciji, detaljnije otkrivamo pozadinu nastanka ove aplikacije i na koji način ona nastoji da unese novine na e-commerce scenu Srbije.

Digitalno cenkanje kupaca i brendova koje traje 60 sekundi

Na samom početku razgovora Kadić otkriva da su on i njegov poslovni partner, bivši crnogorski vaterpolo reprezentativac Boris Zloković, nakon niza godina provedenih u Italiji (gde je pristup online kupovini značajno jednostavniji nego u regionu), došli do zaključka da mogu da osmisle i realizuju mnogo bolji način pronalaženja popusta online koji će imati prednost i za kupce i za brendove:

Odmah nakon što smo prepoznali potrebu, istražili smo potencijalno tržište i shvatili da je potencijal na Balkanu još veći, samim tim što ne postoji konkurencija na polju eliminacija godišnjih rasprodaja, sniženja i akcija ni u svetu, a ni kod nas, ali trebalo je pronaći brendove sa kojima bismo sarađivali – što nije bilo nimalo jednostavno.

Ipak, navodi Kadić za Netokraciju, uspeli su da kreiraju rešenje koje eliminiše izazove kompanijama koje nisu fizički prisutne na nekoj lokaciji i kupcima koji žele inovativniji način kupovine. 60seconds je, dakle, kao virtuelni tržni centar koji nudi različitu robu, sa 24/7 pristupom za kupce iz njihovog doma. On dalje objašnjava:

Ponuda u prodavnicama na aplikaciji se stalno dopunjuje artiklima koji su na stanju u maloprodajnim prodavnicama brendova koji su prisutni na aplikaciji, a kupci dobijaju mogućnost da pošalju zahtev za proizvode koje žele, kao i da naznače cenu po kojima bi ih kupili. Nakon što im stigne notifikacija da je proizvod snižen na cenu koja im odgovara, odnosno da je brend odobrio njihov zahtev, imaju 60 sekundi da obave kupovinu – nakon čega prodavnica sprema proizvod za dostavu.

Pored brendova koji kreiraju svoje prodavnice, ova aplikacija okuplja i pojedince koji takođe mogu plasirati i kasnije prodati svoje kreacije (posebno dizajnirana odeća ili neka druga roba) putem aplikacije i influensere koji u saradnji sa brendovima reklamiraju određene artikle.

Svi oni, dakle, imaju mogućnost da sami registruju prodavnice preko virtuelnog sajta putem zvaničnog zahteva, koji tim iza ovog startapa proverava i odobrava. Na taj način, objašnjava Ivan, brendovi imaju pristup korisnicima koji zaista žele da kupuju njihove artikle po nižim cenama i imaju pristup kupcima koji inače ne bi došli na samu prodajnu lokaciju. Tako se pristup brenda širi na celu Srbiju i region, a u budućnosti i šire.

Kupac više nije pasivan igrač koji nema uticaja na cenu željenog artikla

S obzirom na to da se ovde radi o virtuelnom tržnom centru, postoji neograničen broj potencijalnih brendova koji mogu biti dostupni putem pomenute aplikacije, ali naš sagovornik otkriva da poslovna vizija njegovog tima podrazumeva pažljivu selekciju brendova kako bi se korisnicima omogućio bolji pregled prilikom odabira onih najkvalitetnijih:

Za sam početak smo odabrali da počnemo sa sportskim brendovima, sa planom da uskoro proširimo asortiman na ostale modne brendove, a zatim i na kompanije koje se bave prodajom elektronike, tehnike, nameštaja, pa i turističkih aranžmana.

S obzirom na to da su kompanije apsolutni vlasnici svojih virtulanih prodavnica, oni sami odlučuju o selekciji artikala. Mi nudimo dve vrste unosa – manuelno preko same platforme ili automatski – direktno sa njihovih web servisa. Trenutno imamo partnerstvo sa više brendova gde kreiramo personalizovanu ponudu i zajedno radimo na osmišljavanju koncepta same prodaje koja bi rezultovala u smanjenju viška artikala.

Za sada, ovaj startap ima ostvarenu saradnju sa Sport Vision kompanijom, koja je otvorila virtuelne prodavnice u okviru 60seconds mobilne aplikacije, a pored toga tu si u prodavnice kao što su Buzz, Run’n’More i Extra Sports, ali i manji brendovi kao što su Nicolas, Lolam. Pored toga, prisutna je i kategorija Influenseri, koja se takođe sastoji od nekoliko virtuelnih prodavnica.

Na pitanje Netokracije o tome kako je zamišljen biznis model samog servisa, Ivan kaže da je u okviru aplikacije proces registrovanja i održavanje virtuelnih prodavnica besplatno za korisnike i brendove. Sa druge strane, ovaj startap monetizaciju bazira na procentualnoj naplati samo u slučaju uspešno obavljene prodaje – a kupovinu putem aplikacije moguće je izvršiti pouzećem, online i preko pick up at the store koncepta, dok je na kompaniji da se odluči koje od mogućnosti će izabrati za svoju prodavnicu.

Ono što, pak, izdvaja ovu aplikaciju od konkurencije je mogućnost korisnika da sam odlučuje o popustu za određeni proizvod i koliko zapravo želi da ga plati. Na ovaj način se, navodi Ivan, izmešta tradicionalni odnos u kome kupac predstavlja konzumenta, pa on postaje i kokreator koji u saradnji sa brendom određuje na koji način će se prodaja odvijati. Ovako postavljen model poslovanja, za ovaj startap otvara vrata nizu novih poboljšanja servisa ali izazovima koji dolaze u narednom periodu.

„U planu su mnoge inovacije koje ćemo vam predstaviti nekom drugom prilikom, ali ono što bismo napomenuli jeste da ćemo u svemu osluškivati i pratiti puls naših korisnika jer je to i vodeći razlog zašto smo uopšte pokrenuli ovaj servis. U svetu u kom su sve aplikacije user friendly, bitno je biti udredsređen na korisnika. Mislim da je taj princip zvezda vodilja koja će odrediti našu budućnost u ovom kontekstu“, zaključio je na kraju Ivan.


Ivan Kadić biće jedan od predavača na ovogodišnjoj Netokracijinoj OMGcommerce konferenciji – a svoje karte možete nabaviti već od danas. 

→ Kupi ulaznicu za OMGcommerce! ←


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Propustili ste

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.