
Novosadski 3Lateral i Epic Games predstavili novi MetaHuman Animator za vernu animaciju ljudskog lica
Epic Games je predstavio novi MetaHuman Animator, alat koji će značajno promeniti proces animacije u video igrama ali i animiranim filmovima, čineći karaktere još realističnijim. Veliku ulogu u tome, imao je 3Lateral tim iz Srbije koji je inače deo ove velike kompanije.
Uz set novih funkcija, MetaHuman Animator će vam omogućiti da koristite svoj iPhone ili kameru na kacigi (HMC) da biste reprodukovali bilo koju izvedbu lica kao animaciju visoke grafičke realnosti na MetaHuman likovima. Pomoću ovog alata, kreatori će moći da uhvate individualnost, realizam i vernost glumačke izvedbe i prenesu svaki detalj i nijansu na bilo koji MetaHuman lik kako bi ih oživeli u Unreal Engine-u, navodi se na zvaničnom sajtu UnrealEngine-a.
Fotorealističnim digitalnim ljudima je potrebna visokokvalitetna animacija da bi dali zaista verodostojne performanse, ali stručnost i vreme za kreiranje ovakvih modela predstavljaju izazov čak i za najveštije kreatore. Neverovatno je teško postojećim rešenjima za snimanje performansa i kretanja da se verno stvori svaka nijansa glumčevog izvođenja na određenom liku.
Za zaista realističnu animaciju, od veštih animatora se često traži da teškim i često napornim radom podese rezultate i parametre u alatima što je obično naporan i dugotrajan proces. Međutim i to će se uz napredak tehnologije promeniti.
Planiran da bude objavljen u narednih nekoliko meseci, MetaHuman Animator će proizvesti kvalitet animacije lica koji zahtevaju programeri AAA igara i holivudski filmski stvaraoci, dok će u isto vreme biti dostupan nezavisnim studijima, pa čak i hobistima.
Koliko je ovo moćan a u isto vreme i jednostavan alat, pokazuje činjenica da korisnici i sa svojim iPhone telefonima i standardnim stativom, mogu kreirati verodostojnu MetaHuman animaciju koja će izgraditi emocionalne veze sa publikom, čak iako sebe ne smatrate animatorom.
MetaHuman Animator takođe radi sa bilo kojim profesionalnim rešenjem za vertikalno stereo HMC snimanje, uključujući i ona iz Technoprops-a, dajući rezultate još višeg kvaliteta. A ako takođe imate mocap sistem za snimanje tela, MetaHuman Animator podrška znači da se animacija performansi lica može lako uskladiti sa snimanjem pokreta tela i zvukom kako bi se pružila puna izvedba karaktera. Može čak da koristi i zvuk za proizvodnju ubedljive animacije jezika.
MetaHuman je kao deo Unreal Engine-a besplatan za preuzimanje
Ključ je u tome da sistem razume jedinstvenu anatomiju glumčevog lica i kako to treba da se odnosi na vaš ciljni lik. MetaHuman Animator počinje kreiranjem MetaHuman identiteta vašeg izvođača: mreže koja ima istu topologiju i deli istu standardnu opremu kao i svi MetaHuman karakteri.
Ako ste koristili Mesh za MetaHuman, znaćete da deo tog procesa kreira MetaHuman identitet iz 3D skeniranja. MetaHuman Animator se zasniva na toj tehnologiji kako bi omogućio kreiranje MetaHuman identiteta od male količine snimljenih snimaka. Proces traje samo nekoliko minuta i potrebno ga je uraditi samo jednom za svakog aktera.
Kada je taj korak završen, MetaHuman identitet se koristi za tumačenje performansi praćenjem i rešavanjem položaja MetaHuman opreme za lice. Rezultat je da je svaki suptilni izraz tačno ponovo kreiran na MetaHuman ciljnom liku, bez obzira na razlike između glumca i MetaHuman-ovih karakteristika. U Unreal Engine-u možete vizuelno da potvrdite da se izvođenje odvija i uporedite animirani MetaHuman identitet sa snimkom glumca, kadar po kadar.
Još jedna prednost je što su podaci o animaciji čisti, a to podrazumeva da su kontrolne krive ispravne, to jest, one su tamo gde biste očekivali da se nalaze na kontrolama za lice – baš kao što bi bile da ih je kreirao ljudski animator – što ih čini lakim za prilagođavanje ako je to potrebno u umetničke svrhe.
Mogućnosti korišćenja MetaHuman Animatora biće deo MetaHuman dodatka za Unreal Engine, koji je, kao i sam alat, besplatan za preuzimanje. Ako želite da koristite iPhone, MetaHuman Animator će raditi sa iPhone-om 11 ili novijim, a trebaće vam i besplatna aplikacija Live Link Face za iOS, koja će biti ažurirana nekim dodatnim režimima snimanja kako bi podržala ovaj tok rada.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!