Facebook konačno monetizuje WhatsApp uz nove mogućnosti za biznise i oglašivače

Iz Facebooka su rešili da naprave prve ozbiljnije korake ka monetizaciji WhatsApp-a, popularne aplikacije za dopisivanje koja je u vlasništvu ove kompanije od 2014. godine. Najveća promena dolazi u vidu Facebook oglasa koji će biti direktno povezani sa aplikacijom, ali i poboljšanja za komunikaciju između kupaca i biznisa.

Iz Menlo Parka su na ovaj način omogućili običnim korisnicima da se brže i jednostavnije povežu sa biznisima – samo uz jedan klik. Sa druge strane poslovni profili mogu na jednostavan način da pošalju sve potrebne informacije kupcu o određenom proizvodu ili usluzi, uz podršku u realnom vremenu.

U isto vreme Facebook će u narednom periodu omogućiti prikaz reklama različitih biznisa koje će linkom biti povezane i usmeravaće korisnika ka WhatsApp-u.

Stižu novi modeli naplate

Kako piše The Verge, ovo znači da će sve poslovne stranice biti u mogućnosti da zakupe reklame na Facebook-u koje bi vodile potencijalne kupce ka četu na WhatsApp-u, kako bi se tamo mogla nastaviti dalja konverzacija između dve strane. Iz kompanije između ostalog planiraju novi model naplate za biznise, tačnije da svaki odgovor ka zainteresovanim korisnicima na WhatsApp-u nakon 24 sata bude dodatno naplaćivan – što će ih primorati da budu ažuriji u komunikaciji. Ipak, ostaje da se vidi na koji način bi ovo moglo da zaživi i na koji način bi se formirale cene za ovu naknadu, te da li će se to uopšte isplatiti poslovnim korisnicima.

Važno je prisetiti se da je WhatsApp svoju platformu ka biznis korisnicima najavio još u septembru prošle godine, a još od tada nije zvanično objavljen broj kompanija koje su koristile pomenute benefite. Sve što se zna jeste da su novi alati bili testirani uz pomoć 90 kompanija uključujući Uber, Wish i Singapur Airlines.

Naime, radi se o zasebnoj WhatsApp Business aplikaciji o kojoj smo pisali početkom godine, kada je zvanično i predstavljena, a koja ima za cilj da dodatno unapredi komunikaciju između manjih biznisa i krajnjih korisnika, te je najavljeno da će za početak biti dostupna samo na određenim tržištima dok ne bude lansirana i za ostale zemlje sveta. Facebook novim najavama ipak nastoji da i u izvornoj WhatsApp aplikaciji omogući navedene promene i alate, te će biti zanimljivo videti na koji način bi i kako brendovi u Srbiji vremenom mogli da iskoriste ukazane prednosti novih funkcija.

WhatsApp Business aplikacija najavljena je još u septembru, a za sada je dostupna samo za Android uređaje.

Da li će biznisi prepoznati značaj novih alata?

WhatsApp koji broji preko 1,3 milijarde korisnika širom sveta, pod vlasništvom Facebooka za četiri godine doživeo je brojne promene koje su u velikoj meri uticale da se ovaj chat servis transformiše i profiliše kao jedan od najpopularnijih u svetu ali i u Srbiji. Navedene odluke Facebooka ka većoj monetizaciji WhatsApp-a doneće u narednom periodu obostrani benefit kako za ovu kompaniju, tako i za biznise koji bi uz određene naknade dobili bolju komunikaciju sa kupcima ali i više prostora da oglašavaju svojih ponuda.

Na ovaj način Facebook nastavlja da ide ka svojim odavno ustaljenim planovima a to je što veća monetizacija svih servisa koji su u njegovm vlasništvu, a za to svakako ima potencijala. Uzmimo samo na primer Instagram koliko prostora pruža sa opcijom oglašavanja na Stories-u, dok je IGTV novina koja će tek zaživeti.

Vreme će zapravo pokazati da li će nova strategija Facebooka biti uspešna, ali ako je suditi prema nekim ranijim iskustvima, sigurno je da će biznisi vrlo brzo prepoznati prednosti novih alata na WhatsApp-u – važnoj aplikaciji za njih upravo zbog velikog broja mesečno aktivnih korisnika kojih ima više nego na Messengeru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Društvene mreže

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.