UM predstavlja

Wave 9: Istražujemo više o proizvodima na Internetu, ali i na društvenim mrežama

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Marketinška agencija Universal Media objavila je deveto godišnje istraživanje o navikama korisnika društvenih mreža – Wave 9. Rezultati pokazuju da je pažnja krajnjeg potrošača sve kraća i da je za sve one koji rade u industriji komunikacija od vitalnog značaja da razumeju koji su to trenuci kada brend može i mora da bude relevantan potrošačima, kao i koje su emotivne potrebe takvih kupaca.

wave-9

Ukoliko se novi trendovi obuhvaćeni istraživanjem ne ispune, oglašivačima će biti teže da ostvare konkretniji odnos sa svojim korisnicima. Pokrivajući uzorak od preko 52.000 ispitanika u 78 zemalja širom sveta, ovogodišnje istraživanje predstavlja ponašanje online potrošača koji su ostvarili čak 60 milijardi korisničkih interakcija. Wave 9 je identifikovao na stotine momenata u ljudskim životima kada brendovi iz različitih kategorija imaju mogućnost da postanu relevantni, od porodičnih preko poslovnih i svakodnevnih do posebnih prilika, navodi se u saopštenju.

Prema ovogodišnjem izveštaju, 85% potrošača na svetskom nivou koristi instant poruke da bi bili u kontaktu sa porodicom i prijateljima u svakom trenutku – a zauzvrat očekuju da dobiju odgovor, gotovo odmah. Istražujući kakve interakcije potrošači žele da imaju sa brendovima, Wave 9 pokazao je da je želja za sadržajem koji je vredan deljenja porasla za 15% na globalnom nivou – dok je želja za pristupom najnovijim vestima o proizvodima pala za 13%.

Povodom ovog istraživanja oglasila se i regionalna direktorka agencija Universal Media, Biljana Kolaković, koja je tom prilikom izjavila:

Sa sazrevanjem društvenih medija i njihovim zauzimanjem centralne pozicije među medijima današnjice, važno je da brendovi istinski razumeju prave trenutke i platforme kada i na koji način potrošači žele da budu angažovani.

Sa društvenim mrežama ostaje se ‘u toku’

Wave 9 istraživanje pokazalo je izmeđ uostalog da se osećanja i potrebe potrošača prilikom kupovine proizvoda veoma razlikuju zavisno od konteksta. Primera radi, prilikom istraživanja o novim proizvodima na Internetu potrošači imaju pozitivne emocije – pri čemu je „očekivanje“ primarni osećaj u Srbiji (18%), dok je „zaintrigiranost“ najjače osećanje u tom momentu za potrošače u Bugarskoj (35%), Bosni (29%), Hrvatskoj (20%) i Makedoniji (27%).

Štaviše, statistika pokazuje da u BiH (21%), Bugarskoj (22%), Makedoniji (18%) i Srbiji (17%) u tom momentu najviše ima potrebu da „nauči nešto novo“, dok je u Hrvatskoj potreba da se „ostane u toku“ (20%) primarna ako se istražuje novi proizvod. Ove potrebe se najbolje udovoljavaju pomoću kanala društvenih medija, koje skoro 60% potrošača širom regiona vidi kao medije koji služe da „ostaneš u toku“ ili da se „zabaviš“.

Kompletni rezultati globalnog istraživanja Wave 9 za zemlje jugoistočne Evrope, tačnije Srbiju, Bugarsku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju i Srbiju – biće objavljeni u narednom periodu.