Intervju

Intervju sa osnivačima

Makedonski Envoice preduzetnicima olakšava posao uz jednostavne digitalne fakture

Izrada i naplata računa često predstavlja posao koji oduzima dragoceno vreme. Kako bi stali na put računovodstvenim mukama, makedonski Envoice došao je na ideju da pojednostavi proces slanja i kreiranja faktura, a samim tim i skrati proces digitalnih plaćana za određeni posao. U intervjuu sa osnivačima ovog startapa, otkrivamo kako je ideja nastala, ali i buduće planove.

Gabriel Ghita za Netokraciju

Rast beskontaktnog plaćanja motiviše banke i korisnike da krenu putem digitalizacije

Vrednost tržišta elektronske trgovine u Centralnoj i Istočnoj Evropi procenjuje se između 10 i 15 milijardi evra, pri čemu je i u Srbiji primetan rast. O ovoj temi govorićemo na prvoj OMGcommerce konferenciji u Beogradu koju će otvoriti Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji za Netokraciju otkriva koje nas novine očekuju na lokalnom tržištu, koje se sve investicije planiraju i u kom pravcu se kreće beskontaktno plaćanje.

Intervju sa osnivačima

Kako je Fortuna Esports postala jedna od najpoznatijih esport kompanija u Srbiji?

Ukoliko su video igre iole u polju vašeg interesovanja, sigurno ste upoznati sa činjenicom da je esport jedna od najbrže rastućih industrija – kako u svetu, tako i u Srbiji. Samo u proteklih nekoliko godina organizovano je više velikih turnira, dobili smo i prve regionalne lige, dobro organizovane timove koji se međusobno takmiče, pa čak i TV prenos mečeva.

Razgovarali smo

Kako je tim mladih studenata odneo pobedu na Fintech Hakatonu?

Digitalna transformacija zahvatila je finansijske institucije širom sveta, pa tako i u našoj zemlji. Da postoji prostor za nove ideje u bankarskom sektoru, pokazao je i hakaton Societe Generale banke koji je nedavno okupio timove mladih programera i dizajnera koji su imali 48 sati da odgovore na određeni izazov. Titulu pobedničke ideje poneo je mladi tim iz Beograda po imenu Tapp Interactive, osmislivši aplikaciju za brzi keš kredit. Kako momci vide inovacije u bankarstvu, ali i koji su dalji planovi za servis, otkrivamo u intervjuu.

LinkedIn za atlete

Novosadski Globe Scout Me otkriva mlade sportiste – i pomaže iskusnim skautima

Koliko puta ste, gledajući nekog sportistu ili sportistkinju, pomislili da je jedina prepreka njihovom talentu činjenca da nemaju novca, dobrog menadžera i priliku da ih neko zapazi? Novosadski startap Globe Scout Me pokušava da reši upravo ovaj problem besplatnom aplikacijom koja sportistima pruža mogućnost da prikažu svoj talenat i tako budu otkriveni. O proizvodu, timu i daljim planovima, razgovaramo sa Ognjenom Vlaškalinom, jednim od suosnivača ove kompanije.

Vladimir Ćosić, McCann Beograd

Dobra reklama mora biti umetnost spakovana u formu oglašavanja

Marketinški stručnjaci širom sveta pokušavaju da pronađu odgovor na pitanje šta jednu kampanju čini uspešnom. Međutim, njeni sastojci se ne mogu definisati, bezoblični su, efemerni. Pa ipak, nekako karakteristično mirišu, dovoljno da se kaže – to je dobra ideja! O svemu onom što je čini, o značaju integrisanih komunikacija i o marketing tržištu u Srbiji razgovarali smo sa Vladimirom Ćosićem, kreativnim direktorom agencije McCann i jednim od članova žirija festivala Kaktus.

Novi domaći YouTube kanal

MJTSAM: Muškarci danas ne znaju kako se pravilno šlepuje auto i to je strašno.

YouTube je postao poprilično velika stvar u Srbiji, ali tržištem nezavisnih kreatora i dalje dominiraju gejmeri i fešn blogerke. Interesantnog sadržaja za nas (nešto starije muškarce) gotovo da nema. ‘Rupu u sistemu’ prepoznali su Nemanja Maraš i Miloš Maksimović – idejni tvorci i glavni akteri iza kanala Mogu Ja To Sam sa kojima sam porazgovarao o tome zašto su pokrenuli vlog, kojim temama nameravaju da se bave, ali i kako planiraju da monetizuju svoj rad.

Intervju: Branko Živković

Beogradski Lightinus izvozi pametne solarne lampe – prva u Srbiji na opštini Stari grad

Hajde da ne lažemo sebe kao Trampov kabinet – solarna energija naša je budućnost koja već godinama doprinosi rastu pametnih i ekoloških gradova širom Evrope. Da i Beograd ide u korak sa razvijenim metropolama, možda najbolje pokazuje rad jednog domaćeg tima po imenu Lightinus koji je nedavno srpsku prestonicu opremio prvim pametnim solarnim osvetljenjem koje se u potpunosti kontroliše daljinski. Više o proizvodu u razgovoru sa osnivačima ove kompanije.

Promocija kreativnih ideja iz Srbije

‘Doživi Teslu’ nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

U cilju obeležavanja 160. godišnjice rođenja našeg najvećeg izumitelja, posetioci Muzeja Nikole Tesle imali su priliku da se upoznaju sa Teslom u jednoj potpuno novoj dimenziji zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Posebna izložbena postavka pružila nam je uvid u Teslin život i njegovo stvaralaštvo, a sada je kompletno iskustvo dostupno i na našim pametnim telefonima – kao i na uređajima korisnika širom sveta. O unapređenoj aplikaciji ‘Nikola Tesla Experience’ i globalnom lansiranju, govorimo sa njenim tvorcima.