Intervju

O izazovima domaćih agenicja

Mitja Tuškej: Strateško planiranje ne sme biti važno samo na papiru

Šta nosi budućnost? Za većinu nas to je želja da preživimo kraj godine i božićne kampanje, da se izborimo na sledećem pitch-u i da obnovimo ugovor za narednu godinu. Koliko zapravo razmišljamo o strateškom planiranju i da li nam je budućnost bitna samo na papiru? O ovoj temi i stanju marketinške scene na Balkanu, porazgovarao sam sa Mitjom Tuškejom, direktorom agencije Direct Media za tržište Slovenije.

Finalisti SoMo Tech

Lea Stanković: Viber je super, ali Viber nisu samo stikeri

Sa gotovo pet miliona aktivnih korisnika u Srbiji, Viber danas predstavlja servis sa ozbiljnim marketinškim potencijalima. Pa ipak, osim stikera i javnih ‘chat’ grupa, retke su domaće kampanje koje koriste ovaj vid komunikacije prema korisnicima. Zašto je to slučaj? O ovoj temi porazgovarali smo sa Leom Stanković iz agencije Communis DDB koja se nedavno našla među finalistima Somo Borac nagrada.

Predstavljen Chatbot Charly na SAP Forumu

Može li nam ‘Charly’ olakšati kućnu nabavku iz Facebook Messengera?

Ovogodišnji SAP Forum koji je održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu bio je posvećen predstavljanju različitih softverskih rešenja kompanije SAP u oblasti digitalnog poslovanja, Internet trgovine, ali i sporta. Tom prilikom upoznali smo se sa budućnošću ličnog e-commerce iskustva u okviru SAP Hybris Commerce rešenja – u pitanju je chatbot Charly koji olakšava proces poručivanja namirnica za kuću – putem Facebook Messengera.

Stefan Branković za Netokraciju

Predstavljamo Mindy: Lovom na blago protiv ADHD-a kod dece

Kada se sretnu programer i psiholog i počnu da razgovaraju o dečijoj psihologiji nastaje Mindy – aplikacija namenjena deci koja se suočavaju sa poremećajem koncentracije i hiperaktivnošću. Mindy im, kroz igru potrage za blagom, omogućava da se suoče sa dva najbitnija aspekta borbe protiv ADHD-a: vežbanjem kognitivnih sposobnosti i fizičkom aktivnošću.

Botanika + tehnologija

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Šta dobijate kada ukrstite tehnologiju i botaniku? Dobijete moderne pametne bašte! Jedan ovakav projekat dolazi nam u vidu srpskog startapa UrbiGo koji je razvio projekat vertikalne bašte za uzgoj začinskog bilja, koja uz pomoć senzora šalje sve neophodne informacije korisniku – putem mobilne aplikacije. O tome kako su započeli rad na ovom ekološkom rešenju, ali i daljim planovima, razgovaramo sa osnivačima.

Vuk Guberinić za Netokraciju

Beogradski CAR:GO lansiran u Zagrebu kao direktan konkurent Uberu

Ulice Zagreba uskoro bi mogle da postanu svedoci novog rivalstva. I dok taksisti uporno bojkotuju Uber, srpski CAR:GO u saradnji sa lokalnim partnerom, lansirao je svoje rešenje kao odgovor na američku kompaniju sa željom da stanovnicima hrvatske prestonice ponudi još jeftiniju vožnju. Direktor i osnivač CAR:GO servisa, Vuk Guberinić, otkriva detalje u razgovoru za Netokraciju.

SoMo Borac CM godine

Kvalitetna digitalna strategija je mozaik svega što vidiš i čuješ

On je pisac, komunikolog, kreativac, PR. Uz to poznaje i grafički dizajn. Supermen? Ne, to je Community Manager, najzastupljenije zanimanje u oblasti marketinga (prema prošlogodišnjem istraživanju Marketing zajednice). Poslednjih pet godina na Weekend Media Festivalu, jednom takvom ‘superčoveku’ dodeljuje se nagrada SoMo Borac za CM-a godine, a 2017. titulu najboljeg poneo je Marko Jovanović, CM u agenciji Executive Group, za klijenta McDonald’s Srbija. On nam u nastavku otkriva odgovor na pitanje koje muči većinu prisutnu na digitalnoj sceni – kako se izdvojiti iz ‘gomile’?

Sanja Lalević-Cvetković za Netokraciju

Kako zadržati rast digitalnog oglašavanja i u 2018. godini?

Sa rastom digitalnog oglašavanja u Srbiji, raste i potreba za novim kadrom pa samim tim i dodatnom edukacijom te sertifikacijom čitave industrije. U razgovoru sa Sanjom Lalević-Cvetković, novoizabranom predsednicom Skupštine IAB Serbia, govorimo o izazovima za srpske digitalne oglašivače, novoj regulativi koja nam dolazi iz Evropske unije i trendovima za 2018. godinu.