Intervju

O digitalu uz kafu

Ko je ŽIŠKA?

Otvorimo li Vukajliju (da, onaj sajt na kome smo provodili leto 2011-te) i potražimo li reč ŽIŠKA, naići ćemo na definiciju koja kaže: hemija – varnica na relaciji između dvoje ljudi, bez kojih se ne može razviti prava veza. ŽIŠKA u smislu domaćeg advertajzinga ogleda se u dvojici kreativca koji su jednog dana pomislili kako mogu bolje, a već sledećeg to i uradili. Ko je bre taj ŽIŠKA? Goran i Miloš rado su nas prosvetlili.

Ivan Stojanović za Netokraciju

Srpsko društvo prepoznaje male i srednje biznise – na nama je da podržimo njihovo poslovanje

Mala i srednja preduzeća danas predstavljaju jedan od najvažnijih ekonomskih činilaca u Srbiji. Porodični biznisi i firme sa svega nekoliko zaposlenih pokazatelj su da je preduzetnički duh itekako prisutan u našem društvu, no ono na čemu ovi biznisi počivaju jesu sigurna i pouzdana tehnološka rešenja koja olakšavaju komunikaciju i kolaboraciju. Postavlja se pitanje – kako jedan mobilni operater može da doprinese daljem rastu ovih biznisa?

Edukacija

OMGSnapchat: Kako od ‘tinejdžerskog škljocanja’ do povećane prodaje?

Šta je to Snapchat i da li se to maže na ‘leba? Najbrže rastuća društvena mreža danas beleži čak 10 milijardi video pregleda na dnevnom nivou, dok korisnici kao najveću vrednost ističu upravo neposrednost takvog sadržaja. Pridružite nam se na prvoj Snapchat radionici koju organizujemo u Beogradu i uverite se iz prve ruke zašto je ovo digitalni kanal na kojem se okupljaju vaši budući korisnici!

Najbrže rastući blog o automobilima

Autoslavia: Čuvari automobilskog nasleđa čiji su rad prepoznali i Klarkson, Mej i Hemond

Na prostoru našeg brdovitog Balkana danas leži veliko automobilsko nasleđe, skrivajući neispričane priče o snažnoj vezi između čoveka i mašine. Pokušaj da se bogata zaostavština sačuva u digitalnom obliku stigao je u vidu bloga Autoslavia koji su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, a čiji je rad prepoznat i od strane bivših voditelja emisije Top Gear koji su upravo Autoslaviu izabrali za predstavnika svoje kategorije na novom projektu pod imenom DriveTribe.

Prelovac za Netokraciju

Devana nakon akvizicije postaje GoDaddy WordPress Europe

Najveći svetski registrar domena (GoDaddy) postao je vlasnik ManageWP servisa iza kojeg stoji srpska kompanija Devana Technologies. Iako uslovi akvizicije nisu obelodanjeni javnosti, Netokracija saznaje da kompletan beogradski tim efektivno prelazi da radi za GoDaddy čime ova američka kompanija i zvanično otvara kancelariju u Evropi. U razgovoru sa Vladimirom Prelovcem, otkrivamo detalje.

Vreli startapi hladnog severa

Startup Sauna: Kako je jedan akcelerator promenio percepciju preduzetništva u Finskoj?

Nedavno sam imao prilike da porazgovaram sa direktorom Startup Saune – najuspešnijim programom rane akceleracije u Severnoj Evropi čiji su startapi u proteklih 6 godina privukli više od 100 miliona dolara investicija. Otkrivam kako je jedan program u potpunosti promenio percepciju javnosti o tehnološkom preduzetništvu, ali i kako je država prepoznala startape, njihov rad i značaj za ekonomiju ove nordijske zemlje.

'Hakovanje' industrije kozmetike

Kako srpski Fragrance By Me uz pomoć 40+ internacionalnih blogerki širi poslovanje

Kako pristupiti industriji vrednoj 45 milijardi dolara i lansirati nov proizvod uz pomoć ‘beauty’ blogerki? Osnivači srpsko-finskog startapa Fragrance By me uradili su upravo to, ponudivši Instagram i YouTube zvezdama novi način da monetizuju njihov rad kroz lansiranje personalizovanog mirisa. U razgovoru za Netokraciju, Uroš Brkić i Outi Ortiz otkrivaju nam planove za budućnost i najavljuju proširenje tima.