Intervju

SoMo Borac CM godine

Kvalitetna digitalna strategija je mozaik svega što vidiš i čuješ

On je pisac, komunikolog, kreativac, PR. Uz to poznaje i grafički dizajn. Supermen? Ne, to je Community Manager, najzastupljenije zanimanje u oblasti marketinga (prema prošlogodišnjem istraživanju Marketing zajednice). Poslednjih pet godina na Weekend Media Festivalu, jednom takvom ‘superčoveku’ dodeljuje se nagrada SoMo Borac za CM-a godine, a 2017. titulu najboljeg poneo je Marko Jovanović, CM u agenciji Executive Group, za klijenta McDonald’s Srbija. On nam u nastavku otkriva odgovor na pitanje koje muči većinu prisutnu na digitalnoj sceni – kako se izdvojiti iz ‘gomile’?

Sanja Lalević-Cvetković za Netokraciju

Kako zadržati rast digitalnog oglašavanja i u 2018. godini?

Sa rastom digitalnog oglašavanja u Srbiji, raste i potreba za novim kadrom pa samim tim i dodatnom edukacijom te sertifikacijom čitave industrije. U razgovoru sa Sanjom Lalević-Cvetković, novoizabranom predsednicom Skupštine IAB Serbia, govorimo o izazovima za srpske digitalne oglašivače, novoj regulativi koja nam dolazi iz Evropske unije i trendovima za 2018. godinu.

Intervju sa osnivačima

Makedonski Envoice preduzetnicima olakšava posao uz jednostavne digitalne fakture

Izrada i naplata računa često predstavlja posao koji oduzima dragoceno vreme. Kako bi stali na put računovodstvenim mukama, makedonski Envoice došao je na ideju da pojednostavi proces slanja i kreiranja faktura, a samim tim i skrati proces digitalnih plaćana za određeni posao. U intervjuu sa osnivačima ovog startapa, otkrivamo kako je ideja nastala, ali i buduće planove.

Gabriel Ghita za Netokraciju

Rast beskontaktnog plaćanja motiviše banke i korisnike da krenu putem digitalizacije

Vrednost tržišta elektronske trgovine u Centralnoj i Istočnoj Evropi procenjuje se između 10 i 15 milijardi evra, pri čemu je i u Srbiji primetan rast. O ovoj temi govorićemo na prvoj OMGcommerce konferenciji u Beogradu koju će otvoriti Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji za Netokraciju otkriva koje nas novine očekuju na lokalnom tržištu, koje se sve investicije planiraju i u kom pravcu se kreće beskontaktno plaćanje.

Intervju sa osnivačima

Kako je Fortuna Esports postala jedna od najpoznatijih esport kompanija u Srbiji?

Ukoliko su video igre iole u polju vašeg interesovanja, sigurno ste upoznati sa činjenicom da je esport jedna od najbrže rastućih industrija – kako u svetu, tako i u Srbiji. Samo u proteklih nekoliko godina organizovano je više velikih turnira, dobili smo i prve regionalne lige, dobro organizovane timove koji se međusobno takmiče, pa čak i TV prenos mečeva.

Razgovarali smo

Kako je tim mladih studenata odneo pobedu na Fintech Hakatonu?

Digitalna transformacija zahvatila je finansijske institucije širom sveta, pa tako i u našoj zemlji. Da postoji prostor za nove ideje u bankarskom sektoru, pokazao je i hakaton Societe Generale banke koji je nedavno okupio timove mladih programera i dizajnera koji su imali 48 sati da odgovore na određeni izazov. Titulu pobedničke ideje poneo je mladi tim iz Beograda po imenu Tapp Interactive, osmislivši aplikaciju za brzi keš kredit. Kako momci vide inovacije u bankarstvu, ali i koji su dalji planovi za servis, otkrivamo u intervjuu.

LinkedIn za atlete

Novosadski Globe Scout Me otkriva mlade sportiste – i pomaže iskusnim skautima

Koliko puta ste, gledajući nekog sportistu ili sportistkinju, pomislili da je jedina prepreka njihovom talentu činjenca da nemaju novca, dobrog menadžera i priliku da ih neko zapazi? Novosadski startap Globe Scout Me pokušava da reši upravo ovaj problem besplatnom aplikacijom koja sportistima pruža mogućnost da prikažu svoj talenat i tako budu otkriveni. O proizvodu, timu i daljim planovima, razgovaramo sa Ognjenom Vlaškalinom, jednim od suosnivača ove kompanije.

Vladimir Ćosić, McCann Beograd

Dobra reklama mora biti umetnost spakovana u formu oglašavanja

Marketinški stručnjaci širom sveta pokušavaju da pronađu odgovor na pitanje šta jednu kampanju čini uspešnom. Međutim, njeni sastojci se ne mogu definisati, bezoblični su, efemerni. Pa ipak, nekako karakteristično mirišu, dovoljno da se kaže – to je dobra ideja! O svemu onom što je čini, o značaju integrisanih komunikacija i o marketing tržištu u Srbiji razgovarali smo sa Vladimirom Ćosićem, kreativnim direktorom agencije McCann i jednim od članova žirija festivala Kaktus.

Novi domaći YouTube kanal

MJTSAM: Muškarci danas ne znaju kako se pravilno šlepuje auto i to je strašno.

YouTube je postao poprilično velika stvar u Srbiji, ali tržištem nezavisnih kreatora i dalje dominiraju gejmeri i fešn blogerke. Interesantnog sadržaja za nas (nešto starije muškarce) gotovo da nema. ‘Rupu u sistemu’ prepoznali su Nemanja Maraš i Miloš Maksimović – idejni tvorci i glavni akteri iza kanala Mogu Ja To Sam sa kojima sam porazgovarao o tome zašto su pokrenuli vlog, kojim temama nameravaju da se bave, ali i kako planiraju da monetizuju svoj rad.