Dizajn u e-commercu

Vitali Fridman (Smashing Magazine): Dizajn je lični pečat tima koji radi na projektu

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Jedan od najboljih svetskih dizajnera i blogera, Vitali Fridman, glavni urednik Smashing Magazina, održao je predavanje i radionicu za novosadsku publiku na prvom ovogodišnjem DaFED-u i podelio sa nama neke male ali veoma važne trikove i savete kako da kreiramo bolje e-commerce korisničko iskustvo. Dok je više detalja o svojoj karijeri ali i savete za sve dizajnere izneo u polučasovnom intervjuu.

vitali-fridman

Pre samog predavanja na ovogodišnjem DaFED-u, Vitali je pričao o svojim počecima, još davne 1998. i 1999. goidine kada je “otkrio” Internet, zatim o svom prvom blogu gde je pisao o fudbalu, o tome kako je nastao Smashing Magazine i koji su dalji planovi. Počeo je kao bloger i tu strast prema pisanju ima i danas. Prvobitna želja da se omogući dizajnerima i developerima da dele znanje i uče jedni od drugih u mnogome i oblikuje sadržaj koji se objavljuje na Smashing Magazinu.

Vođen dugogodišnjim iskustvom, Fridman otkriva i veliki broj korisnih saveta o tome kako da zaista dizajniramo za korisnike:

Ja uvek pokušavam da napravim balans. Sa jedne strane, važno je da ispunite očekivanja korisnika; ako na primer očekuju kvalitet, treba to i da dostavite. U isto vreme, ako korisnici očekuju ili zahtevaju određene mogućnosti ili određen način na koji će informacije biti prezentovane, ne znači da je to ono što treba da uradite.

Fridman ocenjuje i savetuje da je uvek potrebno imati viziju, te da svaki feature često rešava specifičan problem – međutim, ako se pogleda u projekat u celosti, taj feature može biti irelevantan, ili čak kontraproduktivan, dodaje on.

Ono po čemu je projekat prepoznatljiv

Tokom dizajniranja, Vitali smatra da veliki akcenat treba staviti na sadržaj i copywriting, dok bi sam proces dizajniranja bi trebalo da počne sa sledećim pitanjem: Kakav je to interfejs koji pruža zadovoljstvo prilikom korišćenja? Odgovor, po njegovom mišljenju, bio bi sledeći:

Dizajn mora da bude osoban, da ima lični pečat ljudi koji rade na projektu, tima koji stoji iza, zaključio je on na kraju.

U videu ispod možete poslušati intervju u celosti, gde Vitali otkriva na koji način je izgledao put jednog od najpoznatijih dizajnera koji zapravo i nije želeo da nauči pravila Photoshopa – te koji su to izazovi svakog dizajnera, kao i kako da ih prevaziđe.