SEO trendovi za 2017. godinu

Veliki Božićni (Blog) Post

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

U duhu predstojećih praznika, posegnućemo za jednim Dickensovim klasikom kako bismo vam dočarali trenutno stanje u SEO industriji i pomogli vam da se pripremite na neumitne promene koje nas tek čekaju. Vodimo vas na putovanje dugo skoro dve decenije na kom ćete upoznati tri duha, koji će vam, svaki na svoj način, reći sve što treba da znate o ključnim ažuriranjima Google algoritma koji su do danas uticali na rangiranje sajtova – predstaviti vam trenutno stanje stvari i biti vam vodiči na putu ka vrhu rezultata pretrage.

1_cover_xmas-timeline

Glava prva: uvod

Vodimo vas na putovanje dugo skoro dve decenije, na kom ćete upoznati tri duha, koji će vam, svaki na svoj način, reći sve što treba da znate o ključnim ažuriranjima Google algoritma koji su do danas uticali na rangiranje sajtova; predstaviti vam trenutno stanje stvari i biti vam vodiči na putu ka vrhu rezultata pretrage.

Glava druga: Duh ažuriranja prošli

Prve noći, duh nas vraća u 2000. godinu. 11. je decembar, i Google, tada tek samo još jedan startap u moru drugih, poklanja nam saputnika za pretragu i pronalaženje podataka, koji nam omogućava da pronađemo – sve što poželimo. Sve vrste podataka mogu se sada pronaći na sajtovima koji nemaju sopstvenu pretragu, i mogu se brzo označavati i pronalaziti rezultati na svakoj stranici.

2_pic_xmas-timeline

Sada smo u 2003. godini, dok oko nas besni bitka za poboljšanje kvaliteta linkova, koja će zauvek sahraniti gomilanje linkova sa povezanih domena i postavljanje skrivenog teksta i linkova na nedužne stranice. Dominic tada varniči poput hladnog rata, svi smo znali da nešto nije u redu, ali niko nije mogao biti siguran šta. Onda je na scenu stupila Esmeralda, samo korak iza Guglovog Plesa, objavivši da je vreme za Evenflux, i da je kucnuo čas da pretraživače zaposednu neke temeljne izmene.

Evo nas u novembru 2003. godine – nalazimo se u svetu Floride, zemlje neizvesnosti. Mnoštvo sajtova gubi svoje pozicije u pretragama, frustrirani čelnici preduzeća proklinju dan kada su pristali na SEO usluge sumnjivog kvaliteta, poput gomilanja ključnih reči, koje su trebale umreti s vekom pre toliko godina. Nisu se još ni razbudili, a već su zakoračili u svoju najgoru noćnu moru – nema više skrivenih tagova, nema više nevidljivih linkova.

ezgif-com-optimize-1

Dok plovimo niz bujicu vremena, vidimo Austina i Brandy, kako napadaju on-page taktike sumnjivog morala, i sve više pažnje posvećuju relevantnosti anchor teksta, kao i latentnom semantičkom indeksiranju, poboljšanju analize ključnih reči, i unapređivanju Google-ovog razumevanja sinonima za unete upite.

Tačno pet godina nakon rođenja dvadeset i prvog veka, upoznajemo se sa novim saputnikom, no-follow oznakom, stvorenom da preuzme kontrolu nad kvalitetom odlaznih linkova. Iako nije u pitanju uobičajeno ažuriranje algoritma, po prvi put uspevamo da se efikasno rešimo spamerskih komentara na blogovima. Sećate li se farmi linkova? Niz Jagger ažuriranja zauvek ih je zbrisala sa lica zemlje, kao i uzajamne i kupljene linkove.

Panda je rođena 23. februara 2011. godine, i bila je najsveobuhvatnije ažuriranje do tada. Utičući na skoro 12% rezultata pretrage, napala je content farme, gigante među sajtovima koji su objavljivali sadržaj sumnjivog kvaliteta, sajtove koji su služili za affiliate marketing i koji nisu ulagali trud u sadržaj koji su objavljivali, sajtove koji su imali prevelik broj oglasa i sajtove koji su bili previše optimizovani. Sve to kako bi korisnicima pružila najkvalitetnije rezultate.

April beše najsvirepiji mesec, najhladniji od njih svih: rodio je Pingvin i agresivno kaznio sajtove koji su preterano koristili exact match anchor-e i loše linkove. Tada smo već znali da on nije prvi među ažuriranjima koji se bori protiv sadržaja upitnog kvaliteta, već da Google postaje sve bolji u ovoj igri mačke i miša.

Nakon toga, letimo krilo uz krilo sa Kolibrijem, ažuriranjem koje Google koristi kako bi bolje razumeo upite, sinonime, nameru onog koji pretražuje i opširne pretrage. Smatran je najdruželjubivijim od svih ažuriranja, podjednako namenjen i pretraživačima i korisnicima. Za nama leti i Golub, pružajući nam preciznije rezultate za lokalne pretrage, i utičući pretežno na rangiranje lokalnih preduzeća.

Glava treća: Duh ažuriranja sadašnjih

Druge noći zatičemo se kako lebdimo nad hipnotisanom gomilom koja zuri u svoje male ekrane. Iako mnogo blaži nego što je očekivano, Mobilgedon je svoj vrhunac doživeo 22. aprila 2015. godine, i naterao dizajnere i sve one koji se bave marketingom da pre svega imaju na umu stvaranje sadržaja za mobilne korisnike.

4_1_pic_xmas-timeline

Naravno, u trenutku kada se skoro 60% pretraga vrši preko mobilnih uređaja, Google počinje da za takve pretrage daje prednost stranicama koje su prilagođene malim ekranima, nasuprot onima koje nisu optimizovane za mobilne pretrage.

Više od polovine današnjih korisnika neće preporučiti preduzeće koje ima loše urađen mobilni sajt, a 40% njih će radije posetiti konkurenciju. Ako vam kažemo da je prosečan stepen konverzije preko pametnog uređaja 60% veći od stepena konverzije preko desktop uređaja, biće vam jasno zašto je potrebno posvetiti više pažnje optimizaciji za male ekrane.

Jednostavno je: stranice stvorene za mobilne uređaje nisu okovane Flash sadržajem, pisane su krupnim fontom, mogu se listati samo vertikalno, a što se tiče linkova – dovoljno su razbacani da korisnik može da ubode onaj koji mu je potreban.

Glava četvrta: Duh ažuriranja budućih

Spremite se na promene, jer su one jedino što je izvesno u SEO svetu. Pokušali smo da vam predstavimo one najznačajnije, ali dešavaju se ponekad i preko 600 puta godišnje. Priznajemo, stresno je raditi u takvoj industriji. Međutim, panika i ishitrene reakcije neće vam doneti ništa dobro. Umesto da drhtavih ruku posegnete za prvim polovičnim rešenjem kada se ažuriranje objavi, prvo se uverite da li će ono uopšte uticati na vaš sajt. Ukoliko dođe do promena u metrikama koje pratite, saznajte što više o onim delovima sajta koje je ažuriranje imalo za cilj da pronađe.

Sve ovo zvuči poprilično jednostavno, ali prava istina je da Google retko otkriva svoje karte. Čini se da je uvek korak ispred vas. Možemo li ga ikako stići?

5_4_pic_xmas-timeline

Uz toliko promena u protekloj godini, svakako očekujemo da će se one nastaviti i u 2017. Iako je ovo još jedan od načina da Google drži ljude iz sveta marketinga na kratkom lancu, možemo proučiti neka od proteklih zbivanja kako bismo skrojili plan napada (ustvari odbrane):

1. Korisnik na prvom mestu

Kao što smo već videli, pretraživači postaju sve bolji slušaoci, i korisnici su shvatili da ne moraju da se ograničavaju prilikom pretraživanja. Naime, razvili su naviku unošenja celokupih upita i fraza, i samim tim dobijaju i bolje rezultate. Ovo ne znači da same ključne reči više nisu važne – samo da brendovi moraju opimizovati svoje stranice imajući na umu namere korisnika: koji upit ih dovodi na vašu stranicu?

2. Brzi i precizni odgovori

Ne postoji osoba koja se bavi pisanjem sadržaja za web kojoj nije zasmetala činjenica da optimizacija sadržaja za Google nije isto što i optimizacija za korisnika. Nekada je bilo presudno da stranica sadrži makar 250 reči kako bi se rangirala, a čak i to je smatrano siromašnim sadržajem. Zbog toga su korisnici nekad stizali na stranicu koja nudi vaše proizvode i usluge, i zaticali više od 500 reči nepotrebnog sadržaja, čak i kada bi nekoliko rečenica bilo sve što je potrebno. Na svu sreću, semantički web se sve brže razvija, pomažući vlasnicima sajtova da se bolje rangiraju u rezultatima pretrage, istovremeno pružajući i korisnicima najrelevantnije podatke.

3. Družite se

Svuda. Sa svima. Multi-channel marketing je prisutan već izvesno vreme, a sada smo svedoci rađanja cross-channel marketinga, njegovog mlađeg brata. Iako naizgled deluju kao blizanci, ako naučite da ih razlikujete, možete znato unaprediti buduće marketing strategije. Multi-channel marketing se odnosi na prisustvo na više platformi, dok je cross-channel marketing korišćenje više od jednog kanala zarad integrisane promocije brenda (npr. prikazivanje targetiranih oglasa korisnicima društvenih mreža, na osnovu njihovih prethodnih pretraga). Cross-channel marketing pomaže brendovima da stvore dosledno prisustvo na više različitih kanala, i omogućava korisnicima neometano kretanje između uređaja i platformi kako bi ostvarili kupovinu.

4. Glasovne pretrage

Iako su pametni uređaju sve popularniji i dalje su daleko od savršenstva. Iako omogućavaju svojim korisnicima da dodirom prsta otkriju sve što požele, taj prst je često kriv za otežano prisupanje određenim podacima. Nije lako koristiti tastature na mobilnim uređajima, posebno u pokretu i zbog toga se mnogi okreću glasovnim pretragama.

Pretraga glasom je svakim danom sve bolja, i procenat grešaka je pao sa 25% na samo 8% u samo dve godine. Kako sve više korisnika vrši sve duže i prirodnije pretrage, umesto da koristi samo ključne reči, postaje izazov prilagoditi se ovim novim zahtevima. Dok se Google fokusira na pružanje jasnih odgovora, jasno je da će se sadržaj pisati na način koji daje upravo jasne odgovore na određena pitanja, što bi dovelo do većeg broja poseta.

5. Bolje sprečiti nego lečiti

Već duže vreme Google naglašava značaj HTTPS-a kako bi omogućio najbolje i najsigurnije rezultate pretrage. Ljudi iz sveta marketinga i SEO-a moraju posvetiti pažnju enkripciji od 2048 bita, jer današnji korisnici znaju šta je HTTPS protokol i traže ga na sajtovima kojima poveravaju lične podatke.

Glava peta: Ovo nije kraj

Naša postmoderna verzija ovog vanvremenskog klasika, baš kao i slična dela iz ovog razdoblja, nema kraj. Ples sa Google-om nastaviće se, i kako biste održali korak – imajte prošlost na umu dok hitate ka budućnosti.

6_muppet-christmas-carol

Nikada nećete zaista znati kako Google unapređuje spam filtere, ali držite na oku sve metrike na koje utiču, kako biste sprečili post-traumatski sindrom pretrage. Ukoliko se držite samo za jedan delić onoga što smatrate stvarnim ažuriranjima, lako ćete izgubiti tlo pod nogama. Umesto toga, obratite pažnju na ono što Google stavlja u prvi plan prilikom svih izmena, i bićete korak ispred svih, spremni da nastavite plovidbu uskovitlanim morem organskih pretraga.

Nemojte Google smatrati neprijateljem. Njegov primarni cilj je da korisnicima pruži najbolje rezultate, time terajući webmastere da stvaraju bolje sajtove i bolji sadržaj. Ažuriranja ne rade protiv celokupne SEO industrije, nego samo protiv onih unutar nje koji nose crni šešir.

Dok ulazimo u novu godinu, nova bitka za vrh lestvice rezultata pretraga započinje. Pripremite svoje bele šešire, zagrejte prste, i započnite uspon.