Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije – već taksi!

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Evropski sud pravde doneo je odluku da se poslovanje Uber-a u zemljama EU reguliše kao poslovanje bilo koje druge transportne kompanije koja građanima pruža usluge prevoza. Šta to, zapravo, znači? Uber u EU više nije tehnološka, već taksi kompanija.

Nakon višegodišnjih apela udruženja taksista širom EU da se poslovanje Ubera reguliše istim propisima kao i njihovo, njihovim naporima je došao kraj. Presudom Evropskog suda pravde ova kompanija zvanično počinje da se tretira kao pružalac tradicionalnih taksi transportnih usluga, te će se regulisati postojećim zakonima u toj oblasti, kako prenosi Techcrunch.

Iako Uber svoju delatnost pre svega vidi kao tehnološku, a ne transportnu, sud je odlučio da je druga pomenuta dimenzija primarna i u skladu sa tim države članice će moći da regulišu uslove za pružanje te usluge. To, između ostalog, znači da će se Uber vozači više tretirati kao zaposleni, a ne samo kao povremeni pružaoci prevoznih usluga.

Tehnološka kompanija ili taksi prevoznik?

Međutim, iz San Franciska, sedišta kompanije, stižu drugačiji stavovi i viđenje situacije. Prema njima, Uber je prvenstveno digitalna usluga, aplikacija i tehnološka platforma koja povezuje nezavisne vozače sa putnicima koji zatraže uslugu. Po njima, u prvom redu je reč o aplikaciji, a tek potom o pružanju usluga vožnje, što je suprotno stavu Evropskog suda pravde i donetoj regulativi.

Pa ipak, iako neslaganje između ove dve strane ne postoji, iz Ubera poručuju da njihovo dosadašnje poslovanje na teritoriji Unije neće biti ugroženo niti će se drastično izmeniti, jer je njihovo delovanje u većini zemalja članica već regulisano zakonima o transportu države u kojoj posluje.

Mnogo pitanja pred nama

Presuda će, stoga, najviše pogoditi uslugu UberPop koja postoji u nekoliko zemalja članica i uz pomoć koje je se putnici povezuju sa vozačima Ubera koji nemaju taksi licencu. Nasuprot tome, usluga UberX koja licencu zaheva, neće biti pogođena u tolikoj meri.

Da li će to Srbiju koja nije članica EU i druge države poput nje učiniti primamljivijim tržištem za ovu kompaniju? Stižu li nam investicije? Delovanje menadžmenta u narednom periodu otkriće nam kako će se Uber prilagodinti novonastaloj situaciji.