Budućnost transporta

Tesla nakon teretnog kamiona predstavio i najbrži auto na svetu – novi Tesla Roadster!

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

I dok razvijene zemlje Evrope već vode ozbiljne ekološke polemike oko vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, par hiljada kilometara zapadno, vizija Elona Muska nastoji da revoluciju u transportu uvede u našu svakodnevnicu i brže nego što to očekujemo. Kompanija Tesla Motors juče je u Los Anđelesu predstavila kamion na električni pogon pod nazivom Semi i prototip potencijalno najbržeg serijskog automobila na planeti. Ferari, Porše, Koenigsegg, ali i Rimac – kocka je bačena.

Iako će mnogi pomisliti da bi grdosija od nekoliko tona za čije kretanje je zadužen električni pogon jedva mogla da pređe 200 – 300 kilometara sa jednim punjenjem baterije, Elon Musk, vlasnik Tesla Motorsa, izneo je sasvim drugi podatak. Novi kamion kompanije iz Kalifornije trebalo bi da samo sa jednim punjenjem baterije pređe distancu od 800 kilometara, što je sasvim dovoljno za srednje relacije transporta robe.

Ovde na scenu stupaju i konkurenti. Nema sumnje da je Tesla napravio verovatno tehnološki najnapredniji kamion za koji su narudžbine već počele da stižu, a o čemu ćemo govoriti malo kasnije. Sve učestalije teme o ekologiji i zaštiti životne sredine na Starom kontinentu, vremenom će potiskivati dobro poznate SUS motore. Veliki proizvođači kamiona kao što su Scania, Volvo ili MAN verovatno će se i dalje držati svojih proverenih dizel mašina koje gotovo uvek možemo videti na auto putevima širom Evrope.

Tehnologija koja život znači

Međutim, tehnologija je tu da se menja. Iako je jučerašnje predstavljanje Tesla Semi kamiona izazvalo oduševljenje kod publike i radost kod zagovornika zelene energije, potrebno je napomenuti da je kompanija Daimler već preduhitrila Teslu, predstavivši u oktobru ove godine koncept električnog kamiona E-Fuso Vision One.

Sa druge strane, ime slavnog naučnika iz Srbije nosi još jedan kamion proizvođača iz SAD-a, a u pitanju je model „Nikola“ koji će zahvaljujući ćeliji vodonika moći da pređe čak 1.900 kilometara sa jednim punjenjem – a koji je predstavljen javnosti još u decembru prošle godine.

Koliko bi konkurencija za Teslu vremenom mogla da bude sve ozbiljnija, najbolje će pokazati podatak i kada se Mercedes bude uključio u pomenutu trku elektrifikacije. Ono što ipak Teslu izdvaja od ostalih kompanija jeste implementacija naprednijih tehnologija, poput senzora, kamera i pametnog autopilota. Pomenuti elementi zaštitni su znak Tesla vozila, a isti biće sastavni deo kamiona Semi – olakšavajući tako vozačima duga krstarenja putevima.

Pored impozantnih performansi ubrzavanja i distance putovanja sa jednim punjenjem, Semi kamioni su, radi veće bezbednosti opremljeni i senzorima za prepoznavanje objekata, kao i pametnim autopilotom koji omogućava kontrolisanje pravca na putu ali i automatsko kočenje ukoliko je to neophodno.

Brži i jednostavniji prevoz robe = Prednost za Teslu

Kao što i dolikuje Teslinim modelima, unutrašnjost kamiona karakteriše minimalistički dizajn sa volanom u sredini i dva monitora sa strane, pomoću kojih vozači mogu da prate sve potrebne informacije. Činjenica je da su iz Tesla Motorsa zaista otišli veliki korak napred stvorivši dugo najavljivani kamion za čiju zvaničnu produkciju tek treba da dobijemo datum.

Tesla Semi opremljen je svom potrebnom tehnologijom za bezbednost u saobraćaju.

Ipak, za njegovu primenu u pojedinim zemljama Evropi ili drugim krajevima sveta sigurno je potrebno sačekati određeno vreme, jer ovakva vrsta vozila zahteva i adekvatnu infrastrukturu sa odgovarajućim Tesla Superchargers punjačima kraj puteva.

Ono što će, pak, biti mnogo zanimljivije u narednom periodu jesu reakcije konkurencije koja i dalje forsira izdržljive dizel motore, ali i velikih kompanija koje teže bržem i jednostavnijem transportu robe – za čije potrebe će Tesla Semi biti i više nego idealan izbor, upravo zbog odličnih performansi. Moglo bi se reći da je „igra“ tek počela.

Tesla Roadster – ubrzanje do 100km/h za 2 sekunde!

Upoznati sa zvukom snažnih motora, gotovo nam je nestvarno da zamislimo da bi neki auto mogao da stigne do stotke za oko dve sekunde – nečujno. Da dobro ste čuli, jedan…, dva i vozite 100km/h! Tesla Motors ne krije nameru da izazove najveće konkurente poput Ferarija ili Poršea sa drugom generacijom svog Roadstera, automobila sa kojim je ova kompanija započela svoju proizvodnju.

Vrhunske performanse i još bolja autonomija su dobitna kombinacija. No, ostaje da se vidi kada će krenuti i zvanična proizvodnja Tesla Roadstera.

Kompaktni kabriolet na električni pogon će zahvaljujući najavljenim performansama nastojati da tokom realnih testiranja obori rekorde poput maksimalne brzine od 445 km/h koju je postavio švedski Koenigsegg Agera RS, ali i ubrzanja na 400 metara koje bi prema Muskovim rečima trebalo da iznosi svega 8,9 sekundi.

Budućnost za dobrobit svih nas

Ono što nije uobičajeno za svaki super sportski automobil jeste niska potrošnja, te slabija autonomija. Čak i za ovaj problem iz Tesle su našli rešenje. U automobil koji odlikuju sjajne brojke ugrađena je i baterija od 200kwh koja omogućava sada već nestvarnu autonomiju od čak 1.000 kilometara sa jednim punjenjem! Činjenica je da iz Tesla Motorsa svoje ambiciozne planove postepeno ali sigurno izbacuju na videlo svetskoj javnosti, oduševljavajući svaki put kada predstave nešto novo.

Sinoć su u Los Anđelesu sa novim proizvodima najavili blisku budućnost transporta, za koju ćemo sigurno još morati da sačekamo kako bi se najbliže upoznali sa njenom punom primenom u realnom okruženju – a koja će skoro sigurno doneti dobrobit čitavom društvu.