Dve godine uspešne saradnje: Societe Generale i Pausal.rs predstavil prvu PSD2 integraciju u Srbiji

Pre nešto više od dve godine Societe Generale Banka ušla je u partnerstvo sa startapom Pausal.rs koji automatizuje poslovanje srpskih paušalaca. Poslednja u nizu inovacija dolazi u vidu 'SoGe Pay' dugmeta - prve PSD2 integracije u Srbiji i regionu koja u potpunosti koristi Open API banke kako bi krajnjim korisnicima bilo omogućeno plaćanje računa u svega dva klika. Kako izgleda saradnja između banke i startapa? Saznajemo u razgovoru sa predstavnicima obe strane.

Promena strategije i okretanje Societe Generale Banke ka digitalizaciji proizvoda i usluga, rezultovala je pre dve godine partnerstvom sa startapom Pausal.rs, ali i mnogobrojnim inicijativama i hakatonima koji imaju zajednički cilj – preokrenuti poslovanje čitave grupe u smeru digitalizacije i korisnika koji su u potrazi za inovativnim bankarskim rešenjima.

Jer bankarstvo odavno više nije samo gomila ljudi u sivim odelima. Bankari danas nose starke i programiraju bolje od nas.

Kao banka koja je prva krenula da radi sa startapima, Segment menadžerka za male biznise pri Societe Generale Banci, Jelena Đurović, ističe da je to bila odlična odluka – iako većina ljudi u tom trenutku nije mogla da pretpostavi šta je pred njima.

“Veliku energiju smo utrošili dok smo uspostavljali saradnju i usaglasili očekivanja“, ističe ona, dodajući da je svakodnevna komunikacija doprinela boljem povezivanju unutar delivery timova, ali i usmerila dalji tok saradnje na prvom projektu ovog tipa u Srbiji.

Od partnerstva do novih proizvoda

Zahvaljujući saradnji sa Pausal.rs timom, Societe Generale Banka lansirala je prošle godine i poseban SINHRO paket namenjen upravo paušalcima, ciljnoj grupi koja je tradicionalno zapostavljena od strane bankarskog sektora zbog prirode poslovanja. Ipak, u slučaju ove banke, kreiranje proizvoda podređenog paušalcima ispostavio se kao pobednički potez budući da se servis konstantno razvija, a da su oni koji ga u najvećoj meri oblikuju upravo sami korisnici – digital natives i paušalci u IT-ju kojima je iteracijski razvoj poznata stvar, a koji se ne ustručavaju da ostave konstruktivan savet (feedback).

Stefan Đaković
U saradnji sa inovativnim timovima, Societe Generale krenuo je u potpunu digitalizaciju svojih proizvoda i usluga (Jelena Đurović)

“Jedna od najtraženijih opcija bila je mogućnost plaćanja direktno iz Pausal.rs aplikacije”, odgovara na naše pitanje Sofija Popara, osnivač i CEO Pausal.rs koja nam je predstavila funkcionalnost na kome su dve strane radile u proteklom periodu. U pitanju je SoGe Pay dugme koje korisnicima Pausal.rs aplikacije omogućava plaćanje računa iz softvera, a koji se “kači” direktno na API banke. U prevodu, zaboravite na popunjavanje uplatnica, plaćanje se sada vrši doslovno uz dva klika:

Jedna agencija sada ima mogućnost da prati svoje realne troškove. Najveća stavka ove integracije (bolje rečeno sinergije) je zaokružena priča jednog poslovanja. Naravno ovo nije sve, ovo je tek prvi korak ka potpunom i tačnom predviđanju budućnosti poslovanja.

Na pitanje Netokracije koliko su povratne informacije samih korisnika doprinele predstavljanju nove usluge, Jelena kaže da su se korisnici od starta promocije SINHRO paketa i Pausal.rs aplikacije interesovali za plaćanja. Štaviše, kako aplikacija sama generiše naloge za plaćanje različitih dažbina, automatizacija plaćanja bila je sledeći logičan korak.

Popunjavanjem elektronske uplatnice, korisnici Pausal.rs servisa automatski mogu izvršiti plaćanje klikom na “SoGe Pay” dugme.

Naša sagovornica tako otkriva da su proizvod u velikoj meri oblikovale i želje korisnika – specifične i dragocene ciljne grupe koja je navikla da daje konstruktivan feedback. “Među našim klijentima (paušalcima) imamo i veliki broj programera, te predstavnika mlađe populacije koja shvata kako izgleda razvoj jednog digitalnog proizvoda i koliko su nam njihove sugestije bitne”, dodaje Jelena, ukazavši da se zahvaljujući ciljnoj grupi i same inovacije brže i lakše prihvataju, što automatski dovodi i do bržeg otklanjanja eventualnih propusta:

Za sada sa korisnicima imamo odličnu komunikaciju i trudimo se da taj odnos negujemo kroz sve dostupne kanale.

Potpuna sloboda i pravo glasa, ali uz poštovanje zaštite osetljivih podataka

Kako zapravo izgleda saradnja jedne velike finansijske institucije i malog tima? Da li i ovde važi zakon “jačeg”? Jelena naglašava da, kako je reč o finansijskom proizvodu, ovde govorimo o dosta osetljivim podacima čija bezbednost mora biti zagarantovana, ali je istovremeno bitno realizovati ideje i zapravo uvesti inovaciju koja je zacrtana planom razvoja.

Jedna takva saradnja podrazumeva dosta širi tim nego inače, budući da su pored predstavnika biznisa u razvoj bili uključeni i razni drugi eksperti. Svi zajedno, iznosili su ideje i predloge, a timskim odlukama dolazilo se do rešenja koja su stvarala dodatnu vrednost za obe strane.

S druge strane, Sofija ističe da su predstavnici Pausal.rs tima razvijali rešenja “rame uz rame” sa zaposlenima iz banke, kao i da je kompletan tim imao potpunu slobodu predlaganja ideja. “Tamo gde su se srušile granice korporacije i startapa, nastalo je nešto zaista inovativno, a na šta smo svi ponosni”, ističe ona.

PSD2 menja finansijski sektor u Srbiji – na bolje

I dok se ovih dana na nivou države vodi polemika o promociji domaće platne kartice kao boljeg zamenskog rešenja, u Evropi se već ozbiljno govori o sledećem koraku ka digitalizaciji bankarskih proizvoda i usluga.

Ujedno i najveća promena koja nam stiže iz EU jeste PSD2 regulativa koja bankama nalaže otvaranje API-ja za tehnološke provajdere. Na primeru saradnje između Societe Generale Banke i Pausal.rs tima vidimo da Srbija na ovom polju ne kaska, dok obe strane ponosno ističu integraciju kao pozitivan primer praćenja trendova i pružanja usluga tamo gde su potrebne.

Stefan Đaković
Jedan startap, jedna banka – jedan tim (Sofija Popara i Jelena Đurović)

“Novi igrači se uključuju u transakcije i dopuštaju korisnicima da po svom nahođenju barataju ličnim finansijama”, kaže za Netokraciju Sofija i dodaje da korisnici usluga Societe Generale Banke sada mogu da vrše plaćanja bez provizije posrednika tj. kartičara, koju inače snose trgovci. To pre samo nekoliko nedelja, nije bilo moguće:

Sa tehnološke strane integracija SoGe Pay funkcionalnosti bila je veoma zahtevna, pre svega zbog bezbednosnih uslova koje banka postavlja i procedura koje se moraju ispoštovati. Sa jedne strane imate banku, veliki i kompleksan sistem, a sa druge mladi i agilan startap.

Budući da je ovo prva takva saradnja, povezivanje aplikacije sa bankom, tehničke poteškoće su bile očekivane, ali sada kada je napravljen prvi korak verujem da će uslediti daleko lakša nadogradnja na postojeću implementaciju.

Da li je ovo samo početak? Da li čitava industrija ide u ovom smeru? Jelena misli da ide, dodajući da ih kao korisnik željno iščekuje. Kako kaže, razlog je taj što niko od nas nema generičku potrebu da radi sa bankom, ali svako ima potrebu da izvrši plaćanje, da podigne kredit ili iskoristi dozvoljeni minus.

Takve potrebe dovode nas do vođenja poslovanja, realizacije putovanja, kupovine automobila ili stana – a sve to otvoreno bankarstvo i integracija bankarskih proizvoda i usluga ponudiće u jednom potpuno digitalnom okruženju, pri čemu će banka ostati važan deo u čitavoj slagalici. To su promene koje dolaze i koje su neminovne, a one banke koje obezbede jednostavne usluge i proizvode osvojiće novu generaciju korisnika.

Za kraj, a kako Netokracija ekskluzivno saznaje, Jelena kaže da Societe Generale Banka nastavlja da traga za kvalitetnim partnerima u vidu malih inovativnih timova, te da se već u toku leta planira i početak promocije partnerstva sa još jednim korisnim servisom za klijente iz segmenta malog biznisa. Do tada, saradnja između ove banke i Pausal.rs tima nastavlja da služi kao pozitivan primer svima koji razmišljaju o digitalizaciji poslovanja, stavljajući korisnike i njihove potrebe u centar poslovanja.

Više o SoGe Pay funkciji možete pronaći na zvaničnom sajtu Pausal.rs aplikacije, kao i u okviru sekcije posvećene online plaćanjima. Ukoliko do sada niste isprobali Pausal, u okviru promotivnog perioda imate 15 dana da se upoznate sa servisom i njegovim funkcionalnostima! 

Ostavi komentar

  1. Milan

    Milan

    25. 7. 2018. u 19:58 Odgovori

    Nažalost SINHRO paket mogu otvoriti i koristiti samo IT paušalci, kojih je procentualno najmanje, iz kog razloga ne mogu drugi nisu znali da mi objasne u banci…Zbog velikih paušala u ovoj oblasti sve više start-up-ova se registruje u drugim formams tako da se nadam da ce usluga i novi servisi ubuduce biti dostupni svim paušalcima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Društvene mreže

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.