OMGSnapchat održan u Beogradu

Zašto vaš brend treba Snapchat već danas i šta iskusni marketari misle o njemu?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Društvena mreža Snapchat nastavlja da beleži rast broja korisnika i video pregleda na dnevnom nivou – pa čak i na našim prostorima. To nas je nateralo da se zapitamo, može se li ovaj kanal iskoristiti u marketinške i prodajne svrhe? Na ova i mnoga druga pitanja potražili smo odgovor tokom prve OMGSnapchat edukacije koju su Netokracija Srbija i agencija Bamboo Lab iz Osijeka organizovali u Beogradu početkom nedelje.

sn1

Kako postaviti Snapchat kampanju? Kako kreirati priče na ovom social media kanalu? Kako angažovati korisnike, te na koji način koristiti Snapchat u poslovanju – samo su neke od tema kojima smo se bavili za vreme OMGSnapchat radionice u Beogradu koju su vodile Iva Soldo i Gorana Blagus iz osječke agencije Bamboo Lab, a koja je okupila desetak predstavnika agencija i brendova koji su imali jedinstvenu priliku da se upoznaju sa osnovama oglašavanja na ovom kanalu.

Upoznavši publiku sa istorijom Snapchata i funkcionisanjem ove aplikacije, Iva je otpočela svoje predavanje ukazavši na činjenicu da je Snapchat prva koji je izašao iz okvira horizontalnog videa i uveo vertikalni video format koji brendovi vole upravo zbog realnog prikaza dešavanja, pri čemu je primarna uloga onoga ko kreira sadržaj da uvek ostane zabavan:

Specifičan i intiman način komunikacije ono je što karakteriše Snapchat. Ljudi imaju slobodu za razliku od Facebooka i Instagrama – zato ga i vole. Snapchat više nije mala mreža autsajdera, već velika zajednica koja se brzo razvija i brendovi treba na nju da obrate pažnju, zato i širimo ovu priču kako bismo informisali ljude. Sadržaj je ovde ključan – dobijate nešto što je bitno i zanimljivo, ali je dostupno samo u određenom vremenu.

Snapchat u nama budi kreativnost

Iva je nastavila svoje izlaganje rečima da se Snapchat nalazi na imaginarnoj granici između YouTube-a i Twittera – ograničen pisanim i video sadržajem – pri čemu danas predstavlja bitan kanal za mnoge svetske brendove, upravo zbog rastućeg broja korisnika (njih više od 100 miliona), kao i prestizanja Facebooka po broju video pregleda. Soldo dodaje da se sve više brendova onboard-uje na Snapchat, jer se dobar deo njihove ciljne grupe nalazi upravo na tom servisu.

Upoznavši pokaznike edukacije sa funkcijama, izgledom aplikacije i alatima koje ista nudi, Gorana Blagus sa druge strane ističe da je broj pregleda priča koji iznosi čak 10 milijardi, više nego dovoljan pokazatelj o tome koliko su korisnici zaintresovani za sadržaj na ovom kanalu.

Ljude sve više zanima taj „voajerski“ pristup, oni žele da vide vašu pravu prirodu, zapravo sve ono što se nalazi iza scene. U pitanju je širok spektar tema koji se može pokriti. Ali zašto baš Snapchat? Ova društvena mreža je fokusirana na video format i ostala je kao takva, te upravo iz tih razloga ljudi očekuju drugačiji sadržaj za razliku od Instagrama na kome je akcenat i dalje na fotografijama.

omg-snapchatNetokracija Srbija

Iva Soldo i Gorana Blagus približile su prisutnima sve prednosti Snapchat oglašavanja, te otkrile kako postaviti prvu kampanju na ovom kanalu.

Jasno je da kvalitetna marketinška kampanja, koja za cilj ima da privuče što veći broj pregleda ili korisnika, mora da počiva pre svega na kreativnom sadržaju sa kojim se ciljna publika može povezati. „Snapchat je svakako pravo mesto za to, zahvaljujući širokoj ponudi različitih alata poput geofiltera, raznih paleta boja, custom nalepnica i lens-ova“, napominje Blagus.

„Kod Snapchata je veoma bitno stvoriti takozvani „big picture“ momenat jer morate se fokusirati na ono što radite, a ne na neke nebitne stvari. Primera radi, ako prodajete karte za dečju predstavu, potrebno je razviti svest roditelja da se karte prodaju, te uvrstiti zabavne geofiltere (čija cena varira u zavisnosti od lokacije) sa pozivom na predstavu koji se otvara nakon ulaska u Snapchat“, navodi Iva, dodavši da je takođe jedna od prednosti Snapchata stvaranje bliskog odnosa sa ciljnom grupom – dok kvalitetan sadržaj mora da ispunjava tri celine:

  1. Mora biti redovan
  2. Interaktivnost je ono što će ceniti svaki korisnik
  3. Kreativnost kao veoma značajan element prilikom kreiranja sadržaja

Učesnici su takođe čuli i to da Snapchat priče koje će zainteresovati publiku moraju imati jak efekat storytellinga, sa izraženim elemntima kreative i zabave, pri čemu bi sastav svake kampanje na ovoj društvenoj mreži trebao da ima sledeće karakteristike:

  1. Setup (određivanje: ciljeva, KPI-jeva, tehničkih uslova i plana snimanja)
  2. Razrada kampanje (kreativa, planiranje sadržaja i faza kampanje, okupljanje pratioca + plan cross promocije)
  3. Izvršenje + rezultati (organizacija live snimanja i sažetak rezultata)

Veliki planovi za budućnost

Na panel diskusiji kojom je zatvorena sama edukacija, panelisti Nemanja Đurić (Coca-Cola) i Goran Jankuloski (Žiška) bili su složni da se tržište drastično menja, te da je svaki dan sve više mlađih korisnika koji svoje društvene potrebe zadovoljavaju uz neke nove aplikacije, stvarajući unikatan sadržaj koji brendovi moraju da prepoznaju kako bi se približili ovoj ciljnoj grupi. Kako Goran kaže, potrebno je da brend izabere influensere koji odgovaraju samoj poruci ili proizvodu koji se plasira, budući da su to pojedinci koje nova publika danas želi da vidi.

Sa druge strane, bilo i reči o sve većoj inicijativi Facebooka koji uz pomoć Instagram Stories i Messengers Day funkcije konstantno vrši pritisak na Snapchat. Zajednički stav panelista jeste da svaki servis oglašivačima pruža svoje jedinstvene alate, ali da će u predstojećem periodu biti zanimljivo pratiti evoluciju ovih servisa i njihovo međusobno nadmetanje, kao i to koji će od njih zabeležiti najveći broj marketinških kampanja.

iv1Netokracija Srbija

Radionica je okupila oko desetak predstavnika različitih agencija, brendova i kompanija.

Pred sam kraj ove jednodnevne edukacije, Iva se osvrnula i na budućnost koja je pred društvenom mrežom Snapchat. Aplikacija za mobilnu pretragu Vurb koju je ova kompanija akvizirala, kao i Seene za potrebe izrade 3D selfija, samo pokazuju da je pred Snapchatom period zanimljivih inovacija. Štaviše, ulaskom u svet hardvera sa Spectacles naočarama koje u sebi imaju kameru, Snap Inc. sprema se za izlazak na berzu, siguran u svoju budućnost.

„Kada je reč o oglašavanju na društvenim mrežama, potrebno je misliti na planove da se raste i stvara, te se samo upornošću i radom mogu stvoriti kvalitetni odnosi sa korisnicima i kupcima – bilo da se radi o oglašavanju na Snapchatu ili nekoj drugoj platformi“, zaključila je Iva.