Southeast Europe Aviation Summit

Kako tehnologija oblikuje avio industriju u korist povezanih putnika?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Prvi dan premijerne Southeast Europe Aviation međunarodne konferencije u Beogradu okupio je predstavnike preko 60 avio kompanija. Pored različitih tema iz vazduhoplovne industrije, na samitu se govorilo i o tome na koji način će razvoj tehnologije uticati na ovaj vid prevoza, te kako avio prevoznici upotrebom različitih digitalnih servisa mogu unaprediti iskustvo novoj generaciji povezanih putnika.

seas-2016-1SEAS 2016

Budući da razvoj tehnologije u velikoj meri diktira i oblikuje našu svakodnevnicu, današnji korisnici vezani su sve više za svoje pametne uređaje pomoću kojih obavljaju sve više transakcija, a među kojima se nalazi i kupovina avionskih karakta. S obzirom na to da se u avio industriji sve više ulaže u digitalne servise i njihovo prilagođavanje povezanim putnicima, postavlja se pitanje – na koji način iste treba unaprediti zarad uspešnijeg poslovanja?

Povodom ovog, ali i mnogih drugih pitanja govorilo se na dva panela SEAS 2016 samita, dok su prvi činili: Šejn Bat kao moderator, zatim Đani Ajder, Veljko Ristić (direktor prodaje, Air Serbia) i Greg Glihrist (CCO, Sabre). Šejn je na početku pitao svoje sagovornike o tome šta zapravo tehnologija može da učini kako bi letovi bili znatno jednostavniji i udobniji, počev od reverzacije karata do dolaska na željenu destinaciju?

Priliku da se prvi obrati publici imao je Đani Ajder, prvi čovek IT odeljenja u nacionalnom avio prevozniku koji je istakao kako se današnji putnici sve više susreću sa različitim izazovima, te da su samo neki od njih rezervacije i otkazi letova, kao i nestanak torbi sa prtljagom, dakle sve ono što se pripisuje lošem iskustvu koje jedan putnik može da ponese sa aerodroma:

Ljudi koji često koriste avio prevoz tačno znaju šta hoće, od kupovine karata, ukrcavanja, leta i konačnog odredišta. Mi se kao kompanija trudimo da što kvalitetnije komuniciramo sa putnicima nudeći napredno korisničko iskustvo, te smatram da bi razvoj tehnologije mogao da reši sve potencijalne probleme sa kojima se putnici suočavaju. Naši planovi su veoma jednostavni, moramo pratiti trendove koji se postavljaju u svetu avio industrije i to su izazovi sa kojima se trenutno susrećemo, a kao deo Etihad grupe bićemo u mogućnosti da pratimo tehnološke inovacije.

Aplikacije menjaju način na koji putujemo

Sa druge strane, Veljko Ristić ističe kako avio kompanije moraju da budu upoznate sa ponašanjem korisnika i njihovim navikama kako bi im pružili kvalitetnu uslugu. On smatra da sve frekfentnije korišćenje mobilnih uređaja sa sobom donosi niz izazova i veliku šasnu za unapređenje korisničkog iskustva, stvaranjem sistema sa mobilnim plaćanjem preko NFC uređaja, zatim kreiranja responzivnih mobile sajtova, ali i servisa sa svim potrebnim informacijama o putovanju avionom.

Upravo ovi elementi su baza poslovanja kompanija Sabre, a kako bi saznali više o tome koje veze ova firma ima sa mobilnom tehnologijom, upitali smo Šejna Beta, potpredsednika ove kompanije koji nam je tom prilikom otkrio:

Sabre nudi tehnološka rešenja fokusirana na putovanja i putnu industriju (avio, hotelijerstvo, železnica…), a tiče se planiranja, nastupa na tržištu, prodaje, usluživanja korisnika, kao i efikasnijeg rada. Sa druge strane, korišćenjem prednosti mobilnih tehnologija, nastojimo da pojednostavimo kompletne procese plaćanja i rezervacije karata, a ukoliko govorimo o drugim servisima, konkretno u avio industriji, to mogu biti i elementi poput različitih aplikacija koje nude dodatne informacija o putu i ukrcavanju na let.

Drugu po redu diskusiju otvorio je moderator Ivan Jakovljević iz sektora za putovanja i finansije pri Guglu koji je publici na početku detaljnije približio statistiku i tendenciju porasta korisnika koji kupuju svoje avio karte online, dok se prvo pitanje za Džastina Varbija (Etihad), Veljka Ristića i Ivana Rečevića (CEO Gaia Consulting), odnosilo na to kako razumeti navike online putnika zarad postavljanja prave biznis strategije?

Veštača inteligencija i chat botovi ulaze na velika vrata avio industrije

Navevši primer iz Etihada, Džastin smatra da na porast broj putnika koji koriste mobilne telefone, treba odgovoriti promenom biznis modela kao i detaljnom analizom podataka koji će ukazati na koji način kreirati neke buduće strategije. Međutim, on navodi da, koliko god bila dobra, ova strategija ne može uvek da opstane – upravo zbog dinamičnog tržišta koje je podložno stalnim promenama.

Pred sam kraj drugog panela, ali i prvog dana SEAS 2016 konferencije, panelisti su potvrdili kako će društvene platforme, kao i video servisi poput YouTube-a biti sve učestaliji kanali komunikacije, jer se zahvaljujući određenom sadržaju ljudi poistovećuju sa određenim brendom. Ipak, kao sveukupan zaključak jednočasovnog razgovora nameće se zajednički stav panelista koji jasno ukazuje da će se o korišćenju veštačke inteligencije, chat botovima i proširenoj stvarnosti tek govoriti u svetu avio industrije u periodu koji je pred nama.

„Ljudi očekuju istovremene i brze odgovore, kao i napredne servise, a tehnologija će to svakako omogućiti. Poenta je da se u ovom trenutku razmišlja na koji način najbolje iskoristiti i prikupiti sve korisne podatke koje ta tehnologija pruža zarad dobrobiti kompanije, a ne o tome kakva bi ona mogla da bude“, zaključio je na kraju Ivan Rečević.